Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä harrastus on justiinsa sinun henkireikäsi? Mistä saat valoa ja iloa elämään?

Vierailija
28.12.2025 |

Otsakkeessa kysymys. Mikä on just SUN juttusi? Olisi kiva kuulla siitä :)

Kommentit (266)

Vierailija
201/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ja kissa. Olen myös mukana politiikassa, se oli joskus oma juttuni mutta enää ei kiinnosta. Hampaat irvessä vedän tämän vaalikauden loppuun. Kuntapolitiikkaa siis.

Vierailija
202/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautapelit ystävien kanssa. Yksin ollessa käsityöt. Ulkoilu, jumpassa/salilla käynti, ristikot, pasianssi, somessa roikkuminen, puhelimessa roikkuminen, telkkarin katsomista, lehffailta,  kesällä kasvipalstalla ahertaminen, kuivattavien villikasvien keruu eli hortan säilöminen, ruuan laitto/nauttiminen, lukeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa luonnossa kulkeminen. 

Kundaliinijooga.

Lukeminen.

Hyvät rikossarjat.

Leipominen ja ruoanlaitto.

Kuntosali.

Teatterissa käynti.

Näistä saan hyvää oloa.

Vierailija
204/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali ja hyvinvoinnin vaaliminen. Lihaskunnon ja kehonkoostumuksen kehittämisen lisäksi ryhti on tärkeä. Sanoisin että missä tahansa vaiheessa oletkin liikkunnallisissa harrastuksissa ryhdillä ja liikkuvuudella on suuri merkitys hyvinvointiisi. Lantion ja hartioiden asennon korjaamisella voit tuoda ilon elämääsi hetkessä.

Vierailija
205/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjeenvaihto ulkomaalaisten kanssa. Mikään ei voita oikeaa kirjettä postilaatikossa. Jo 52 v kirjeenvaihtoa takana ja tällä hetkellä kavereita 10 eri maassa. Eka vieläkin matkassa mukana 52 vuoden takaa.

Ihana juttu, että kirjeystävyytesi on kestänyt noin pitkään.

Minullakin oli nuorena monta kirjeystävää ulkomailta, mutta vain yksi on kestänyt tähän päivään saakka, 46 vuotta.

Täällä Suomessa minulla on muutama kirjeystävä myös.

Kirje postilaatikossa on todellakin iso ilo, minullekin.    

Tsemppiä Sinulle kirjoitteluun!

Tulipa vielä mieleeni, että oletko tavannut näitä kirjeystäviäsi koskaan? 

Kahta ensimmäistä joihin on yhteys vieläkin 70-luvun puolestavälistä olen tavannut usein, ollaan vierailtu toistemme luona ja myös matkustaneet yhdessä muissa maissa. Myös perheemme ovat ystäviä keskenään. Tapasin myös yhden Chilessä matkustaessani siellä mutta yhteys katkesi jo vuosia sitten. Kirjeystäviä on vuosien varrella tullut ja mennyt. Jotkut lopettavat kirjoittamisen ja joidenkin kanssa se ei suju koska ovat niin erilaisia. Mutta voin sanoa että on mahtava harrastus. Siinä oppii niin paljon elämästä, maailmasta ja myös itsestään. Näiden vuosien jälkeen se ei ole enää pelkkà harrastus vaan elämäntapa.

Vierailija
206/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista ehkä sanoa, mutta tämä palstailu on mun henkireikä tällä hetkellä. Suruineen ja iloineen. Olen pitkämielinen trollin kesyttäjä, haistan heidät kaukaa ja joskus ruokin heitä. Pääosin kuitenkin haluaisin osallistua tämmöisiin fiksuihin keskustelun avauksiin, jossa ei väiteltäis, haukkuttais tai jankkattaisi.

Tykkään tehdä erilaisia käsitöitä, etenkin doodlata ja scrapbookingia.. Tällä hetkellä doodlaus on se juttu, johon mulla on varaa. Sitä on tullut tehtyä ihan tarpeeksi, että kyllästyttää. Scrapbooking vaatii kaikenlaista sälää ja jatkuvaa ostamista, että saa hienoja ja näyttäviä asioita tehtyä. Varastot olen tyhjentänyt tämän vuoden aikana... Nyt vaan pitäisi taas tilailla uusia tuotteita ja se tekee 50-200 euroa per kuukausi. Nyt on työttömän himmattava.

Sille kohtaa olen suunnitellut hissukseen kävelyä, tassuttelua raikkaassa pakkassäässä . Heti ensi viikolla.

jätä se sika!

Vierailija
207/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielten opiskelu online-kursseilla harrastuksena, tähtäämättä mihinkään.

Yksin opiskellessa se on yksinkertaisesti tylsää eikä saa edistyttyä, kun kukaan ei ole ns. määräämässä tahtia. Yksin opiskellessa opiskelu vain jää.

Kielikursseilla saa myös samanhenkistä seuraa muista.

Vierailija
208/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kirjekavereista ulkomailla saa myös erittäin hyvää kielen harjoittelua? Tuskinpa suomeksi kirjoittelette :D

Vierailija
209/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kahta ensimmäistä joihin on yhteys vieläkin 70-luvun puolestavälistä olen tavannut usein, ollaan vierailtu toistemme luona ja myös matkustaneet yhdessä muissa maissa. Myös perheemme ovat ystäviä keskenään. Tapasin myös yhden Chilessä matkustaessani siellä mutta yhteys katkesi jo vuosia sitten. Kirjeystäviä on vuosien varrella tullut ja mennyt. Jotkut lopettavat kirjoittamisen ja joidenkin kanssa se ei suju koska ovat niin erilaisia. Mutta voin sanoa että on mahtava harrastus. Siinä oppii niin paljon elämästä, maailmasta ja myös itsestään. Näiden vuosien jälkeen se ei ole enää pelkkà harrastus vaan elämäntapa."

Mielenkiintoista! Millä kaikilla kielillä kirjoittelet? Koetko, että olet saanut nuo kielet vahvoiksi ihan vain tämän harrastuksesi ansiosta?

Vierailija
210/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monomaaninen autodidakti, opiskelen polymaattisesti aamusta iltaan. 

Hassuinta on se, että näytän saliaddiktibodarilta. Treenit aina kotona, 40min päivässä riittää.

-M49

Vierailija
211/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulominen, lukeminen, omat pienet lemmikkijyrsijät. Kävely.

Vierailija
212/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjeenvaihto ulkomaalaisten kanssa. Mikään ei voita oikeaa kirjettä postilaatikossa. Jo 52 v kirjeenvaihtoa takana ja tällä hetkellä kavereita 10 eri maassa. Eka vieläkin matkassa mukana 52 vuoden takaa.

Mistä löytää ulkomaalaisia kirjekavereita? Nimenomaan perinteiseen kirjeenvaihtoon, ei sähköiseen.

Vierailija
213/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaaminen ei onnistunut,  mutta kiitos että vastasit sinä, jolla ulkomailla kirjeystäviä, heidän tapaamisestaan kyselin.

Minua harmittaa, että niin monta kirjeystävyyttäni lopahti syystä tai toisesta aikoinaan. Minullakin oli kirjekavereita mm. Kreikassa, Sveitsissä, Itävallassa, Jamaikalla, Filippiineillä, Australiassa. Meksikolainen kirjeystäväni kävi meillä miehensä kanssa ja itse kävin Tallinnassa tapaamassa yhtä kirjeystävääni, muuten en heitä ole tavannut.

Ilahduttaa ja rikastuttaa elämää erilaisista kulttuureista oleviin henkilöihin tutustuminen. 

Jatka samaan tyyliin! Minä keskityn nyt pitämään yhteyttä näihin kotimaan kirjeystäviin, englannintaitonikin on jo päässyt ruostumaan:)     

Vierailija
214/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan opiskelua ja työtä, luonnossa kävelyä, tennistä ja sulkkista, rentoa uintia kesäisin luonnon vesissä ja uima-altaissa, joogaan, teen lihaskuntojuttuja, luen, matkailen aina kuin mahdollista, mökkeilen, teen paljon arkiruokia. Uutena olen aloittanut golfin, vaikka ajattelin, ettei oo yhtään mun juttu. Olin väärässä. Mulle jotenkin meditatiivista. 

Vierailija
215/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäliikuntatunnit ja avantouinti

Vierailija
216/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytää ulkomaalaisia kirjekavereita? Nimenomaan perinteiseen kirjeenvaihtoon, ei sähköiseen.

globalpenfriends.com

On muitakin sivuja mutta tuo on kokemukseni mukaan paras ja turvallisin.

Vierailija
217/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Judo, JUDO ja vielä kerran JUDO

Vierailija
218/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantouinti 

Vierailija
219/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyt omaan tahtiin metsässä, saan valita lenkin pituuden ja paikan.

Vierailija
220/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ja lenkkeily