Mikä harrastus on justiinsa sinun henkireikäsi? Mistä saat valoa ja iloa elämään?
Otsakkeessa kysymys. Mikä on just SUN juttusi? Olisi kiva kuulla siitä :)
Kommentit (266)
Minä olen alkanut lukemaan kirjoja uudestaan. Kun mieheni oli kuvioissa mukana, niin hän aina valitti siitä, että en kiinnitä häneen tarpeeksi huomiota ja että voisin lukea kirjoja vaan työmatkalla. Hän ei ole enää kuvioissa mukana, joten nyt nautin kirjoista ilman, että tarvitsee lupa kysyä.
Dyykkaaminen on välttämätön hsrrastus. Iloa saan hyvistä ruuanjätteistä mutta yleensä pimeässä harrastettavaa puuhaa.
Jooga, kävely, uiminen ja vesijumppa
Salilla käynti. Maksan siitä itseni kipeäksi, mutta siellä on monipuoliset laitteet, aina väljää, ja myös höyry- ja tavallinen sauna. Joskus menen sinne vain saunomaan. Se on mun henkireikä.
Ajattelin alkaa tehdä palapelejä. Se sopis uudeksi harrastukseksi tähän huonoon rahatilanteeseen, ja saisin vaihtelua jatkuvalle doomscrollaukselle. Pitäis vaan löytyä ylimääräinen pöytä
Ratsastus&tallityöt, kuntosali, koirien kanssa ulkoilu metsässä. Harrastukseni vievät paljon aikaa, mutta tulen niistä niin onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin alkaa tehdä palapelejä. Se sopis uudeksi harrastukseksi tähän huonoon rahatilanteeseen, ja saisin vaihtelua jatkuvalle doomscrollaukselle. Pitäis vaan löytyä ylimääräinen pöytä
Palapelit on ihania! Minäkin tykkään tehdä niitä. Löysin kirjakaupasta just sopivan kokoisen korkkisen muistitaulun ja se on kuin suunniteltu 1000 palan palapelille. Teen sen päällä ja jos tarvitsen pöytätilaa johinkin muuhun, niin se on helppo nostaa sivuun.
Tämä ei varsinaisesti ole harrastus, mutta omalla kohdallani harrastusten yli oma henkireikäni tässä elämässä on rukoilu.
Aina kun käyn maate, pistän lämpimät käteni yhteen rukousasentoon vatsan päälle, alan rukoilla ja lämmin, pehmeä kodikkuus täyttää sydämeni ja mieleni. Tunnen lämpimän kodikkuuden sielussani ja hyvänolon tunne valtaa koko kehoni - usein saan jopa kylmiä väreitä mielihyvästä.
On siunaus, että tietää Jumalan olemassaolon.
Ei ole mitään kun ei ole varaa mihinkään. Jos harrastukseksi voi laskea että laitan tavaroita myyntiin ja tarkistan hintoja joka päivä niin se. Olen traumatisoitunut joten joku heppailu sopisi tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ensihätään voi ladata puhelimeen palapelisovelluksen esim. jigsawscapes
Aloitin ensimmäisen kerran elämässä kestävyysurheilun organisoituna ja ohjelmoituna tavoitteellisena treeninä nyt 60+ iässä. Tavoitteena cooperissa 3000 m.
Evankeliointi.
Raamatun lukeminen ja paremmin jumalaan tutustuminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kun ei ole varaa mihinkään. Jos harrastukseksi voi laskea että laitan tavaroita myyntiin ja tarkistan hintoja joka päivä niin se. Olen traumatisoitunut joten joku heppailu sopisi tosi hyvin.
Ulkoilu ei paljon maksa, kengät suht hyvät.
Crossfit, vaikka on kallista ja kauheeta, treenin jälkeen on aina hyvä olo.
Rannekellojen keräily ja lukeminen.
Ampumaurheilu. Luonnossa liikkuminen. Lukeminen.
Lukeminen