Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ahdisteli lasta Tokmannin leluosastolla, miksei nimeä julkaista?

Vierailija
26.12.2025 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011705100.html

Tällaisesta pitäisi olla nimi ja kuva lehdessä.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsista viehättyminen on sairaus, ei se kuulu miesten seksualisuuteen."

Kumma, miten moni mies on sitten sairas. Ensimmäisen itsensäpaljastajan näin 7-vuotiaana. 

Vierailija
82/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te äijät ette tiedä millaista on kasvaa Suomessa tyttönä. Näitä runkkareita oli 80-luvullakin. Yksi tuli halaamaan mua keskellä katua, k*yrpä sojotti avonaisista housuista. Juoksin pois, olin 12 v. 

P-e-d-a-r-i-t ovat aina olleet myös poikien kimpussa, niin miehet kuin naisetkin. Siitä ei kuitenkaan juurikaan keskustella. Yksi syy siihen on se, että pojat kertovat kokemastaan ahdistelusta eteenpäin vielä harvemmin kuin tytöt.

Ps. Läpsyttelijöitä ei tarvitse tuoda tänne yhtään lisää ulkomailta.

Kyllä ne poikien hyväksikäyttäjät ovat nekin lähes poikkeuksetta miehiä. Naisen seksuaalisuuteen ei kuulu se että viehättyisi erityisesti nuoruudesta ja  kokemattomuudesta, se on enemmän miesten juttu. 

Jos se on miesten biologiassa aivan normaalia, miten se voi olla rikos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma, miten moni mies on sitten sairas. Ensimmäisen itsensäpaljastajan näin 7-vuotiaana. 

Missä liikut kun näet niitä päivittäin?

Vierailija
84/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa on ihan tutkittu:

Toisin kuin miespuoliset pedofiilit, raiskaajat ja seksuaalirikolliset, naispuolisia pedofiilejä ei tunnisteta yhtä helposti kuin miespuolisia pedofiilejä. Koska naispuoliset seksuaalirikolliset eivät aina noudata ja sovi miespuolisiin seksuaalirikollisiin yleisemmin liittyviä stereotypioita, viranomaisten on paljon vaikeampi pidättää heitä. Sukupuolistereotypiat, jotka vaikuttavat epäuskoon siitä, että naista voidaan tuomita seksuaalirikoksesta, vähentävät rikoksista tehtävien ilmoitusten todennäköisyyttä ja vakavuutta. Lisäksi se mahdollisuus, että sekä naispuolisten seksuaalirikollisten mies- että naisuhrit ilmoittavat harvemmin naispuolisen hyväksikäyttäjän uhriksi joutumisesta, lisää tätä ongelmaa.
https://digitalcommons.kean.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1081&contex…

No tuossakin todettiin että tyypillistä esimerkiksi naisopettajan kiinnostus teini-ikäiseen poikaoppilaaseen (nämä pojat jo esimerkiksi yli 16 v) . Tuo on kuitenkin aika eri ilmiö kun esimurrosikäisiin lapsiin kohdistuva pedofilia. 

Vierailija
85/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen vaaliehdokas varmaan.

Vierailija
86/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen miten joillekin tuntuu kerääntyvän tällaisia kokemuksia.

Vierailija
87/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te äijät ette tiedä millaista on kasvaa Suomessa tyttönä. Näitä runkkareita oli 80-luvullakin. Yksi tuli halaamaan mua keskellä katua, k*yrpä sojotti avonaisista housuista. Juoksin pois, olin 12 v. 

P-e-d-a-r-i-t ovat aina olleet myös poikien kimpussa, niin miehet kuin naisetkin. Siitä ei kuitenkaan juurikaan keskustella. Yksi syy siihen on se, että pojat kertovat kokemastaan ahdistelusta eteenpäin vielä harvemmin kuin tytöt.

Kyllä ne poikien hyväksikäyttäjät ovat nekin lähes poikkeuksetta miehiä. Naisen seksuaalisuuteen ei kuulu se että viehättyisi erityisesti nuoruudesta ja  kokemattomuudesta, se on enemmän miesten juttu. 

Sinun ei tarvitse uskoa seuraavaa jos et halua, mutta totta se on:

Ihan ensiksi kerron, että olen yli 40v mies. Muistan, että neljä eri aikuista ahdisteli minua kun olin lapsi. Yksi heistä ahdisteli ainakin muutaman kerran. Hän ei kuitenkaan koskettanut vaan hänen ahdistelunsa olivat sanallisia tyyliin "eiköhän mennä pusikkoon touhuamaan". Hän oli nainen ja niin oli kaksi muutakin ahdistelijaa. Ahdistelijoista siis "vain" yksi oli mies.

Otanta on toki todella pieni, mutta minulle on kuitenkin jäänyt vahva mielikuva, että ainakin poikien ahdistelijat olivat lähes poikkeuksetta naisia siellä missä minä lapsuuteni asuin.

Ps. Kaikki ahdistelukokemukseni tapahtuivat ennen kuin oli teini-ikäinen.

Vierailija
88/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten suorittama henkinen väkivalta lapsia kohtaan huomattavasti suurempaa kuin miesten. 

Samoin fyysinen. Naaraiden onneksi he ovat heikompia, joten vauriot ovat vähäisempiä eivätkä he siten jää kiinni.

Naaraiden🤣🤣🤣🤣🤣🤣 miksi uros siellä on niin katkera?

Vierailija
89/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ollut aina. 

Vaikka on ollutkin, ei se silti ole oikein ja hyväksyttävää. Nimi ja kuva julkisiksi lehtiin ja kaikkiin uutisiin, ihan sama minulle mitkä seuraukset ahdistelijoille tulee.

ok, mistä kaikista rikoksista?

Aivan kaikista niin se sopii. Nykyinen käytäntö on, että pitää tulla tietyn mittainen tuomio ennen nimen julkistamista. Kuvia ei liene tapana laittaa ollenkaan.

Ja sinulle on ihan sama millaiset seuraukset tulee, entäs jos siinä suojellaankin samalla sen lapsen henkilöllisyyttä?

Uutinen vaikkapa: Täti käytti hyväkseen 11v poikaa vuosien ajan. Ja sitten siinä on sun kuvasi ja nimesi. Tuleeko mieleen että joku jossain voi tunnistaa että olet Petterin täti, ja Petteri sattuu olemaan 11 ?

"Uutinen vaikkapa: Täti käytti hyväkseen 11v poikaa vuosien ajan. Ja sitten siinä on sun kuvasi ja nimesi. Tuleeko mieleen että joku jossain voi tunnistaa että olet Petterin täti, ja Petteri sattuu olemaan 11 ?" Ero on siinä, että minä en ahdistele ketään, en lapsia enkä aikuisia sillä erotan mikä on oikein ja mikä on väärin.

Vierailija
90/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensäpaljastelijoilla ei ole mitään tekemistä pe do filian kanssa.  Paljastelijat saavat seks.tyydytyksen siitä, että joku katsoo heidän vehkeitään.

Vierailija
91/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika fakiiri on ollut. Punainen neilikka?

Vierailija
92/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kk ehdollista eli ei mitään. Eikä edes tajunnut tehneensä väärin.

Vierailija
93/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainhan ne heittäytyy mukatyperiksi ja väittäävät etteivät tajunneet tehneensä jotain väärää. 

Vierailija
94/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten suorittama henkinen väkivalta lapsia kohtaan huomattavasti suurempaa kuin miesten. 

Samoin fyysinen. Naaraiden onneksi he ovat heikompia, joten vauriot ovat vähäisempiä eivätkä he siten jää kiinni.

Katkera? Biologinen fakta tuo on.

Vierailija
95/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on siinä, että minä en ahdistele ketään, en lapsia enkä aikuisia sillä erotan mikä on oikein ja mikä on väärin.

--

Eihän me kuitenkaan vain ahdisteluun lopetettais? Toki kaikki rikokset ja rikkeet pitää saada julkiseksi.

Saman voisi viedä työelämään. Wall of shame: hoitajat jotka myöhästyivät kierroksellaan ja jakeli väärät lääkkeet

Vierailija
96/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainhan ne heittäytyy mukatyperiksi ja väittäävät etteivät tajunneet tehneensä jotain väärää. 

Pitäs mielentila tutkia ja määritellä oliko vastuullinen tekoonsa. Siitä voi tullakin pitkä jakso suljetulla.

Vierailija
97/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen miten joillekin tuntuu kerääntyvän tällaisia kokemuksia.

Esim. Helsingissä.

Vierailija
98/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkera? Biologinen fakta tuo on.

Mikä eläin koet olevasi?

Vierailija
99/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen vaaliehdokas varmaan.

Riku Pirisen kavereita, demari

Vierailija
100/103 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaat väärää tietoa. USA:ssa paljastuu lähes viikoittain tapauksia joissa naisopettaja on hyväksikäyttänyt tai "ollut seksuaalisessa suhteessa" alaikäisten poikien kanssa. Yleensä 11-16 vuotiaiden kanssa. Näitä tapauksia on jo useita satoja ja tällainen on jatkunut todella kauan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi