Ostin miesystävälle kalliihkon joululahjan
Eilen sitten ilmoitti haluavansa erota. Voinko pyytää lahjan takaisin? Se oli minun rahoissani kuitenkin ihan tuntuva summa. En eilen tajunnut järkytykseltäni kysyä tätä.
Kommentit (54)
Tahditon mies, kun jouluna ilmoittaa erosta.
Vierailija kirjoitti:
Lahja annetaan, sitä ei lainata.
Tiedän, mutta tilanne muuttui melkoisesti nyt.
Oletko itse oksentanut takaisin kaikki ne drinkit, joita miehet ovat baarissa sinulle tarjonneet?
Vierailija kirjoitti:
Joulu meni jo
Älä mitään pyytele, vaan ota se takaisin, ja palauta kauppaan
Onko teillä sellainen on-off suhde?
Kyllä lahja takaisin jos haluaa erota.
Pyydät lahjan takaisin. Huijaushan tuo on.
Kauanko tämä ystäväsi on ollut ystäväsi?
Jos ei anna lahjaa, niin tee rikosilmoitus rakkaushuijauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus erota milloin tahansa halutessaa. Eikä sitä tarvitse edes perustella mitenkään jossei halua.
Vierailija kirjoitti:
Pyydät lahjan takaisin. Huijaushan tuo on.
Ei pyytelyjä, vaan lahja laukkuun ja menox sano annie lennox
Voit pyytää lahjan takaisin, muttei miehellä mitään velvollisuutta ole antaa sitä takaisin. Se on hänen omaisuuttaan nyt ja hän tekee omalla omaisuudellaan mitä itse tahtoo.
Minäkin ostin miehelle kalliihkon lahjan. Juuri ennen joulua hän alkoikin ryypätä. En ole hänestä kuullut mitään moneen päivään. Tämä on uusi piirre hänessä. En edes ehtinyt antaa lahjaa hänelle, mutta se ei nyt harmita. Haluaisin kuulla hänestä jotakin elonmerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Älä mitään pyytele, vaan ota se takaisin, ja palauta kauppaan
Tämä on varastamista. Annettu lahja ei ole enää lahjan antajan omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus erota milloin tahansa halutessaa. Eikä sitä tarvitse edes perustella mitenkään jossei halua.
Kyllä. Mutta oikeus on tuominnut myös rakkaushuijareita, eli jos lepertelyillään on petkuttanut ap:n ostamaan kalliin joululahjan, niin huijari hän on. Mies antaa varmasti lahjan suosiolla takaisin, jos ei kerran ap:n kanssa seurustele.
Eettisesti miehen ei olisi pitänyt ottaa lahjaa vastaan, mutta miehet eivät yleensä toimi kuin itseään ajatellen. Ei sinulla ole oikeutta sitä saada takaisin, mutta pyydä ja/tai ota ja palauta kauppaan. Tuskinpa tuo mitään asialle tekee jos otat ja palautat. Toisaalta se on hänen omaisuuttaan ja jos oikein vittumainen kaluhutsu kyseessä, saattaa aiheuttaa tahallaan kiusaa sinulle tuossa vaiheessa. Kuka edes haluaa lahjaa tuollaisessa tilanteessa ihmiseltä, josta eroaa. Tietyn tyyppinen mies.
En tiedä pyytäisinkö itse lahjan takaisin, mutta siitä olen ihan varma, että itse en ottaisi kumppanilta vastaan kallista lahjaa ja samantien ilmoittaisi jättäväni hänet / haluavani erota. Jos (ex) miesystäväsi on vähääkään tahdikas, hän palauttaa itse saamansa kalliin lahjan.
Lahja annetaan, sitä ei lainata.