Mies ahdisteli lasta Tokmannin leluosastolla, miksei nimeä julkaista?
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011705100.html
Tällaisesta pitäisi olla nimi ja kuva lehdessä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Näitä ollut aina.
Vaikka on ollutkin, ei se silti ole oikein ja hyväksyttävää. Nimi ja kuva julkisiksi lehtiin ja kaikkiin uutisiin, ihan sama minulle mitkä seuraukset ahdistelijoille tulee.
Vierailija kirjoitti:
Nimen julkaisu lisäisi rasismia ja muukalaiskammoa.
T. De röda
Kuuskymppinen äijä Tokmannilla on todennäköisesti joku Markku tai Seppo.
Te äijät ette tiedä millaista on kasvaa Suomessa tyttönä. Näitä runkkareita oli 80-luvullakin. Yksi tuli halaamaan mua keskellä katua, k*yrpä sojotti avonaisista housuista. Juoksin pois, olin 12 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimen julkaisu lisäisi rasismia ja muukalaiskammoa.
T. De röda
Kuuskymppinen äijä Tokmannilla on todennäköisesti joku Markku tai Seppo.
Joka ei ole oikein nykymaailmasta perillä; liikkeissä on valvontakamerat ja tottakai poliisi osaa ratsata tietokoneen.
Tuollaisilta ahdistelijoilta pallit pois!
Istuin 14-vuotiaana tyttönä joulupukin sylissä ja tunsin kun hänellä seisoi.
Journalistin ohjeiden mukaan kun henkilö on epäilyksen alainen, mutta ei ole tuomittu, niin nimiä ei julkaista. Mutta jos tuomio on lain voimainen, niin tuomitun nimen saa julkaista. En tiedä, miksi HS ei nimeä julkaissut? Vai meneekö juttu vielä ylempiin oikeusasteisiin ja odetetaan vielä tuomio sieltä myös?
Yleensä "suojellaan uhria" uutisen mukaan kun suojellaan sitä rikollista
Vierailija kirjoitti:
Journalistin ohjeiden mukaan kun henkilö on epäilyksen alainen, mutta ei ole tuomittu, niin nimiä ei julkaista. Mutta jos tuomio on lain voimainen, niin tuomitun nimen saa julkaista. En tiedä, miksi HS ei nimeä julkaissut? Vai meneekö juttu vielä ylempiin oikeusasteisiin ja odetetaan vielä tuomio sieltä myös?
Tuomion raja oli muistaakseni pari vuotta, että nimi julkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ollut aina.
Vaikka on ollutkin, ei se silti ole oikein ja hyväksyttävää. Nimi ja kuva julkisiksi lehtiin ja kaikkiin uutisiin, ihan sama minulle mitkä seuraukset ahdistelijoille tulee.
ok, mistä kaikista rikoksista?
Aivan kaikista niin se sopii. Nykyinen käytäntö on, että pitää tulla tietyn mittainen tuomio ennen nimen julkistamista. Kuvia ei liene tapana laittaa ollenkaan.
Ja sinulle on ihan sama millaiset seuraukset tulee, entäs jos siinä suojellaankin samalla sen lapsen henkilöllisyyttä?
Uutinen vaikkapa: Täti käytti hyväkseen 11v poikaa vuosien ajan. Ja sitten siinä on sun kuvasi ja nimesi. Tuleeko mieleen että joku jossain voi tunnistaa että olet Petterin täti, ja Petteri sattuu olemaan 11 ?
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli nimesi ?
Veikkaan Sari tai Anne.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se syy, miksen ole koskaan aikuisena tilannut lapselleni joulupukkia, tuntematonta miestä kotiin. Vain tutut ovat saaneet esiintyä meillä joulupukkeina. Eikä edes ole tapahtunut minulle, mutta tajuan riskin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä ollut aina.
Totta. Minua ahdisteltiin Pukevan leluosastolla -70-luvun puolivälissä. Olin äidin kanssa ostoksilla ja jossain vaiheessa menin yksin kiertelemään leluosatolle. Näin "sivusilmällä", että joku hahmo liikkui lähelläni. Yhtäkkiä tunsin sormen osuvan haaroväliini. Oli voimakas isku. Lamaannuin. En ole kertonut tästä vanhemmilleni koskaan. Olen jo vanha akka.
Luuleeko joku oikeasti, ettei tavan suomalainen mies ahdistelisi lapsia? Valitettavasti minua on lapsena ahdisteltu niin kaverin luona yökylässä kuin uimahallissakin. Kadullakaan ei ole saanut kävellä rauhassa. Että onpa ihanaa kasvattaa tyttölasta tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se syy, miksen ole koskaan aikuisena tilannut lapselleni joulupukkia, tuntematonta miestä kotiin. Vain tutut ovat saaneet esiintyä meillä joulupukkeina. Eikä edes ole tapahtunut minulle, mutta tajuan riskin.
Moni joutuu isänsä hyväksikäyttämäksi.
Mikä oli nimesi ?