Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailu/seurustelu päälle 40 vuotiaana

Vierailija
21.12.2025 |

Antakaa parhaat vinkit, kuinka löytää aikuista seuraa. Tinderissä kuulemma saalistavat pettäjät ja muut sovellukset ovat hiljaisempia. Mitä ihmettä pitäisi tehdä että löytäisi luotettavan, lojaalin ja uskollisen kaverin? 

Työ ja muut velvoitteet syövät jaksamista, ei ole aikaa harrastaa enää mitään ylimääräistä, joten miten ihmeessä ylipäätään pääsisi siihen pisteeseen, että saisi pari kertaa viikossa läheisyyttä, ilman että elämään tulisi liikaa draamaa? Ei, en halua naimisiin enkä muuttaa saman katon alle jälkeläisten hankkimisesta puhumattakaan. En kuitenkaan haluaisi pelkkää seksiäkään. Olisi kiva saada seuraa kaikenlaiseen tekemiseen ja varsinkin nautintoon, muttei haudanvakavasti, vaan aikuismaisesti. En kuitenkaan halua hyppiä vuoteesta toiseen, saati partneria, joka hyppii vuoteesta toiseen. 

Kuinka onnistuitte aikuisena löytämään vakituista seuraa? 

Onko muita kohtalotovereita, jotka ovat olleet pitkään yksin? 

Läheisyyden kaipuu vaihtelee, arjen kiireissä ei juurikaan ajattele asiaa kuin maate pannessa, nyt lomien aikaan kaipuu nostelee päätään. Kyllä tämä taas arkena ohi menee. Mutta olisi kiva keskustella aiheesta. 

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa. Itsekseen pärjää huomattavasti paremmin, eikä ole kukaan roikkumassa riippana. Rahaa jää matkustella, asua ulkomailla joka vuosi pidempään ja vaikka mihin. Rakastan sinkkuelämää. Seksiä saa sen verran kuin tarvitsee.

Mutta jos on yhtään (persoonallisuus)kriteereitä sille seksikumppanille, sellaisen etsiminen on just sitä hankaluutta mistä ap puhuu. Olen esim itse yrittänyt etsiä tuollaista jo useamman vuoden - ongelmani on että en kiihotu pätkääkään miehen ulkonäöstä, vaan fiksuudesta ja huumorintajusta. 

Aivottomia fuckboyta olisi helppo löytää, mutta en vaan pysty ajattelemaan tällaisia seksikumppaneina, sama kuin lasta panisi jos toinen on älykkyyden suhteen todella paljon alemmalla tasolla. Enkä vaan kestä sitä tyhjänpäiväistä chitchattia mitä niille pitäisi esittää puhuvansa. Ja tosikon kanssa olisi kan

Kiitos kommentista. Tätähän se on. Selväjärkinen, siisti, hyvä hygienia, huomioon ottava, välittävä, jonka kanssa on hyvä ja turvallinen olla, eikä mikään joka helman pelimies tai muu itsekäs ja irstas slime, vaikeaa on varmaan sellaista rakastajaa löytää. Kyllähän jokaisella nyt jotain kriteerejä on, niin miehillä kuin naisilla. Minäkään en ole kovin pinnallinen, mutta "syvyyttä ja jonkunlaista kemiaa" täytyisi olla. 

Vierailija
62/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska ettei nelikymppiset jaksa deittailla. Itse nelikymppisenä miehenä tapailen oikein mukavaa saman ikäistä tinderistä löytynyttä naista. Jaksamme kyllä ajella pitkänkin matkaa treffeille toistemme luokse ja järjestää yhteistä aikaa vaikka molemmilla on kolme lastakin. Aika monilla treffeillä on tullut käytyä ja tavattua naisia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noissa palveluissa mitään muuta ole tarjolla kuin kevyempää suhteentapaista seksisettiä.

Itseäni sen sijaan kiinnostaisi se avioituminenkin ja loppuelämän elo jonkun fiksun ja mukavan miehen kanssa.

Joo en minä ainakaan mihinkään seksisuhteisiin ala, olen kuitenkin helposti ihastuvaa sorttia. Jos ei muuta löydy, olen yksin sitten jatkossakin. Johan se on huomattu, että pärjään näinkin. 

Mutta tietysti elämä olisi parempaa ihanan miehen kanssa, joka olisi empaattinen, kohtelias ja huomioon ottava. Oon itsekin sellainen, tykkään hemmotella ja huomioida, enkä todellakaan halua antaa helmiä sioille. Sen opin jo nuorena, että yksinkin parempi, jos ei hyvää miestä löydy.

Mutta ei sellaista mitenkään helpolla löydy. En löytänyt nuorena ja etsintä jatkuu vieläkin.

Vierailija
64/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin miettinyt. On vaan ikää enemmän kuin 40. Vielä kuitenkkuitenkin olen työelämässä. Eikä ole kiire eläkkeelle kun on työ jossa viihdyn.

65/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Joudut joka tapauksessa harrastamaan liikuntaa pysyäksesi terveenä. Vaihda osa tuosta pakollisesta liikuntaharrastuksestasi tanssimiseen niin kohtaat sosiaalisissa tilanteissa vastakkaisen sukupuolen edustajia joista osa voi olla kiinnostaviakin. Kun taitoa karttuu tanssikursseilla niin lähde lavatansseihin.

Perinteinen, testattu ja itsekin toimivaksi todettu tapa löytää seuraa.

-Yritin vaihtaa, aloitin tanssikurssin, mutta partnerikseni kurssilla tuli karvainen mies. Naisia kursseilla on aina vain muutama. Mutta onhan se toki luonnollista koska nainen voi opetella tanssimaan lavoilla ja tansseissa koska mies vie, miehen on pakko opetella kursseilla useampikin kurssi ennen kuin voi mennä tansseihin ja että osaa viedä.

Eikä se perinteinen musiikki oikein kiinnosta, kävin kyllä 40+ diskossakin mutta kaikki naiset siellä oli alle 40v.

Olen osallistunut puolentoista vuoden aikana monelle kurssille ja jokaisella kurssilla parit vaihtuivat minuutin tai parin välein. Ja kyllä, minullekin on kahdella eri kurssilla osunut jonkun tanssin kohdalla pariksi mies (ei kylläkään karvainen) joka oli opettelemassa seuraajan roolia pätevöityäkseen tanssinopettajaksi. Ekaa kertaa miehen kanssa hidasta valssia tuntui aluksi aika oudolta mutta siihen tottui. Samalla kurssilla oli toki monia naisia viejinä paikkaamassa miespulaa joten naiset usein tanssivat naispareina ja joutuivat joka tunnin kuluessa pari kertaa tavallaan samaan tilanteeseen.

Diskoa minäkin kokeilin ja jopa samaan aikaan tanssikurssien kanssa eli viikolla kursseilla ja viikonloppuna diskossa. Kun siis diskossa askeleet ovat vapaat ja voi treenata salsan, buggin, fuskun jne askeleita... Sieltä muuten löytyi eka seurustelukumppanikin tanssiharrastukseen johtaneen eron jälkeen.

M60

Vierailija
66/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri tuossa naisten tavassa ajatella. Kumppani kiinnostaisi lomilla tai kauniina kesäpäivänä jos unelmien mies tupsahtaisi jostain vastaan.
Tinderin ongelma on siinä, että miehillä ja naisilla on erilaiset kriteerit vakava vs kevyen seuran suhteen. Miehille käy seksiin vähemmänkin viehättävä nainen, kun taas naisilla on enemmänkin niin päin, että miehen pitää olla tosi komea jotta saisi seksiä ilman sitoutumista. Alas, Tinderissä muutamat komeat miehet pyörittävät naisia, muuta eivät saa mitään. Naiset eivät tunnista näitä miehiä komeiksi, koska he eivät ole kalsarimalleja.
Eli pitäisi tehdä jotain asian eteen, ja sehän ei käy. Suosittelisin seuraavia:
- älä liiku laput silmillä. Ota katsekontaktia kivan oloisiin miehiin ruokakaupassa, harrastuksissa, töissä, lenkillä, tai missä vain. Keksi tikusta asiaa - toisin kuin te naiset, miehet eivät odota itsevarmaa ja sanavalmista suoritusta.
- älä rajaa kiinnostusta päi

Kiitos kommentista. Täytyy yrittää aktivoitua arkisin katselemaan ympärille. 

Vierailija
67/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo se lavatanssien tuputus. Aika harva alle 70v tykkää tai edes sietää sellaista musiikkia, itselleni olisi aivan kidutusta tuollainen ympäristö. Ja olisi epärehellistä teeskennellä pitävänsä jostain vain löytääkseen kumppanin - pitäisikö kiduttaa itseään loppuikänsä tekemällä jotain mitä inhoaa, vai monenko kuukauden seurustelun jälkeen voisi myöntää että nyt kun olet nalkissa niin en muuten enää ikinä suostu sinne hyppimään ja  rämpytystä kuuntelemaan?

Vierailija
68/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on kymmenen vuoden takaa ja suhteisiin pettyneenä ja päättyneen parisuhteen jälkeen lopen uupuneena päätin hakea nimenomaan seksiseuraa.

Kunhan muistaa, että minä olen se joka valitsee ja sanoo selkeästi EI jos tuntuu ettei halua edetä tämän kumppani  kanssa niin... no, minä löysin aviomiehen. 

Kun oltiin jo kerran perustettu perhe ja lapset hankittu, niin voitiin tavata kahdestaan ja osoittautui että me keksittiin muutakin tekemistä kuin lakanoissa pyöriminen.

Ihminen, jopa mies, voi olla tosi paljon muutakin kuin seksin perään. Ja toistan vielä: niitä kokelaita saa testata, hylätä suoraan ja koeajaa. Sinä voit itse päättää, kenen kanssa alat suhteeseen.

Vierailija
69/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noissa palveluissa mitään muuta ole tarjolla kuin kevyempää suhteentapaista seksisettiä.

Itseäni sen sijaan kiinnostaisi se avioituminenkin ja loppuelämän elo jonkun fiksun ja mukavan miehen kanssa.

Joo en minä ainakaan mihinkään seksisuhteisiin ala, olen kuitenkin helposti ihastuvaa sorttia. Jos ei muuta löydy, olen yksin sitten jatkossakin. Johan se on huomattu, että pärjään näinkin. 

Mutta tietysti elämä olisi parempaa ihanan miehen kanssa, joka olisi empaattinen, kohtelias ja huomioon ottava. Oon itsekin sellainen, tykkään hemmotella ja huomioida, enkä todellakaan halua antaa helmiä sioille. Sen opin jo nuorena, että yksinkin parempi, jos ei hyvää miestä löydy.

Mutta ei sellaista mitenkään helpolla löydy. En löytänyt nuorena ja etsintä jatkuu vieläkin.

Ymmärrän hyvin. Näin minäkin olen elellyt, mutta välillä tuntuu siltä, että menee naiseus "hukkaan" ja olisi kiva taitavan ja turvallisen vakkarin kanssa toteuttaa itseään. Tokihan tämä on meihin sosiaalistettua, yksinkin pärjää hyvin ja ennemmin olen yksin kuin huonon kanssa.

Vierailija
70/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä lavatansien alkeiskurssilla on monia ihan samalla lailla tuntevia miehiä ja naisia. Joukossa tietenkin myös hyviä tanssijoita jotka ovat kertaamassa ja joihin ei itseään pidä verrata.

Yksi selkeä ero muihin harrastuksiin: Tässä mennään pääsääntöisesti mies-nainen pareina ja miehiä on sekä kursseilla että lavatansseissa lähes aina liian vähän... Joten sen alun omien taitojen häpeilemisen jälkeen kysyntää todellakin löytyy mikäli edes vähän yrität ja käyttäydyt ystävällisesti. Yhteinen mokailu kurssilla kuuluu asiaan. Sitten lavatansseissa tanssiin hakeminen opettaa miehelle lähestymistä ja aloitteen tekemistä.

Kiitos rohkaisusta. Täytyy nyt vielä miettiä, olisiko tuo kuitenkaan minun juttuni. 

Vierailija
71/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, olen ihmetellyt samaa. Tuntuu täysin mahdottomalta. 

Latasin epätoivoissani hiljattain tinderin, sain matchin 5 naisen kanssa, ja lähetin jokaiselle heistä avausviestin. 4 ei vastannut mitään, ja yksi vastasi "joo 🙂" ja hiljeni sen jälkeen täysin. Eli Tinderin mä voin ainakin näköjään unohtaa saman tien. Ehkäpä mä vielä joskus tapaan jonkun kaupan hedelmäosastolla tai lenkkipolulla :D

M42

Sun viesti oli joku tyhjäpäinen "onkos ollu kiva viikonloppu" tai muu ihan turha kysymys? Kirjoita ensi kerralla jotain johon ei voi vastata vaan Joo. 

Kirjoitin jokaiselle näistä 5 naisesta sellaisen "uniikin" avausviestin, joka viittasi johonkin yksityiskohtaan kyseisen naisen kuvissa, tai johonkin heidän profiilissaan mainitsemaansa kiinnostuksenkohteeseen. En lähettänyt yhdellekään heistä mitään "miten menee" viestiä. 

M42

72/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo se lavatanssien tuputus. Aika harva alle 70v tykkää tai edes sietää sellaista musiikkia, itselleni olisi aivan kidutusta tuollainen ympäristö. Ja olisi epärehellistä teeskennellä pitävänsä jostain vain löytääkseen kumppanin - pitäisikö kiduttaa itseään loppuikänsä tekemällä jotain mitä inhoaa, vai monenko kuukauden seurustelun jälkeen voisi myöntää että nyt kun olet nalkissa niin en muuten enää ikinä suostu sinne hyppimään ja  rämpytystä kuuntelemaan?

Makuasioista kyse. Viimeksi 13.12.2025 Ruusulinnassa oli lavatansseissa suunnilleen tälläistä menoa kun Keiski&ENO esiintyi. Kyllä tuohon kelpaa buggia tanssia ja hiki tulee.

Mutta siis jos ei musiikki ja tanssi kiinnosta niin sitten joudut keksimään muun tavan löytää seuraa. Itselläni todella paha iskelmäallergiani meni ohi muutamassa kuukaudessa tanssikurssin aloittamisen jälkeen.

Ehdotan tätä samaa jatkossakin mutta se ehdotus ei silloin tietenkään ole sinulle suunattu vaan niille, jotka eivät lajia inhoa.

(Korjattu keikan päivämäärä)

M60

Vierailija
73/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Latasin epätoivoissani hiljattain tinderin, sain matchin 5 naisen kanssa, ja lähetin jokaiselle heistä avausviestin. 4 ei vastannut mitään, ja yksi vastasi "joo 🙂" ja hiljeni sen jälkeen täysin. Eli Tinderin mä voin ainakin näköjään unohtaa saman tien. Ehkäpä mä vielä joskus tapaan jonkun kaupan hedelmäosastolla tai lenkkipolulla :D

M42

Sun viesti oli joku tyhjäpäinen "onkos ollu kiva viikonloppu" tai muu ihan turha kysymys? Kirjoita ensi kerralla jotain johon ei voi vastata vaan Joo. 

Kirjoitin jokaiselle näistä 5 naisesta sellaisen "uniikin" avausviestin, joka viittasi johonkin yksityiskohtaan kyseisen naisen kuvissa, tai johonkin heidän profiilissaan ma

Oletko niitä, jotka poistavat mätsin muutaman päivän kuluttua, jos ei vastata?

Vierailija
74/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasioista kyse. Viimeksi itsenäisyyspäivänä oli lavatansseissa suunnilleen tälläistä menoa kun Keiski&ENO esiintyi. Kyllä tuohon kelpaa buggia tanssia ja hiki tulee.

Mutta siis jos ei musiikki ja tanssi kiinnosta niin sitten joudut keksimään muun tavan l

Mot, ihan kamalaa ja meni hermo edes yrittää katsoa tuota. Ja nimimerkkisikin todistaa että kyseessä eläkeikäisten juttu, lol. 

Vierailija
75/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus on kymmenen vuoden takaa ja suhteisiin pettyneenä ja päättyneen parisuhteen jälkeen lopen uupuneena päätin hakea nimenomaan seksiseuraa.

Kunhan muistaa, että minä olen se joka valitsee ja sanoo selkeästi EI jos tuntuu ettei halua edetä tämän kumppani  kanssa niin... no, minä löysin aviomiehen. 

Kun oltiin jo kerran perustettu perhe ja lapset hankittu, niin voitiin tavata kahdestaan ja osoittautui että me keksittiin muutakin tekemistä kuin lakanoissa pyöriminen.

Ihminen, jopa mies, voi olla tosi paljon muutakin kuin seksin perään. Ja toistan vielä: niitä kokelaita saa testata, hylätä suoraan ja koeajaa. Sinä voit itse päättää, kenen kanssa alat suhteeseen.

Ilman muuta seksin tulee olla suostumuksellista ja toisen rajoja pitää kunnioittaa, jotta olisi turvallinen tila nauttia ja antaa nautintoa. Tottakai täytyy valita kumppani tarkkaan, ettei käy huonosti.

Vierailija
76/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Kirjoitin jokaiselle näistä 5 naisesta sellaisen "uniikin" avausviestin, joka viittasi johonkin yksityiskohtaan kyseisen naisen kuvissa, tai johonkin heidän profiilissaan ma

Mihin tällaiseen voi vastata Joo? Vai kysyitkö vain varmistuksen jollekin? Mulle tulee paljon näitä, eli mulla on esim mistä olen kotoisin, missä asun, ja mitä teen työkseni: "personoidut viestit" on sitten "asutko paikassa x, oletko kotoisin y:stä, oot töissä N alalla?". Että ovat ärsyttäviä, mitä noihin voisi muuta vastata kuin Joo, ota silmä käteen ja lue, Meinaatko että valehtelen vai miksi se pitää vielä erikseen kysyä?? 

Vierailija
77/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus nro 73:lle:

En ole. En poista matcheja muutaman päivän kuluttua, jos ei viestiin ole vastattu. En ole poistanut yhtäkään noista 5 matchista, joille viestin lähetin. Yksi heistä näkyy kyllä nyt poistaneen minut, kun kävin äsken katsomassa. 

Vierailija
78/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälle 40v nainen, jos normaalipainoinen ja fiksu, kyllä valinnanvaraa on. Riippuu tietty mistä itse tykkää: käytännössä kun raakkaa pois persut ja heidän nuoleskelijansa, on jo yli puolet 40-50v miehistä pois kuvioista. Sitten työttömät, ylipainoiset, riippuvaiset (peli, alko, läheisyys, some, työ...) ja useilla naisilla se pituuskriteeri miehille =hypergamia.

Ja tosiaan se naisen ns normaalipaino nykyään on tosi pahasti hukassa: kannattaa katsoa vähän kuvia vaikka 80/90 luvun kesätapahtumista tai aikakauden seksileffoista, se on normaalipainoa

Keskimääräinen 4-kymppinen nainen saa deittimarkkinoilla seuraa +50v miehistä, 50v  70+ miehistä ja nämä olettaen että on oikeesti fiksu ja huolehtii itsestään.

Korkeakoulutus on kiva bonari, olettaen että on fiksu ja näpsäkässä kuosissa, muuten sillä on yhtä paljon merkitystä kuin miesten verisillä kalakuvilla tai kukkivahe

40 nainen tuskin hakee monta vuotta/vuosikymmentä vanhempaa seuraa jos haluaa viriiliä menoa. 

Ja eiköhän tuo naiskauneuskin ole katsojan silmässä. Jokaiselle on varmasti ottajansa ilman naiskehon sheimaamista. 

79/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nimimerkkisikin todistaa että kyseessä eläkeikäisten juttu, lol. "

Ai missä pääsevät kuuskytvuotiaat eläkkeelle? Ruusulinnassa oli Keiskin keikalla paljon ikäistäni väkeä mutta myös nelikymppisiä toisella kierroksella olevia naisia ja nuorempiakin. Tiedän siksi että pari toisella kierroksella olevaa tunsin entuudestaan tanssikurssilta.

Jos nimenomaan "nuorisosta" on kiinnostunut niin kannattaa valita sellainen ilta jolloin esiintyy Hurma, Sinitaivas, Taikakuu, Energia, Komiat,... tai muu nuorten naisten suosima yhtye. Eikä ainakaan mennä sunnuntaitansseihin vaan joko viikolla tai pe/la.

M60

Vierailija
80/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri tuossa naisten tavassa ajatella. Kumppani kiinnostaisi lomilla tai kauniina kesäpäivänä jos unelmien mies tupsahtaisi jostain vastaan.
Tinderin ongelma on siinä, että miehillä ja naisilla on erilaiset kriteerit vakava vs kevyen seuran suhteen. Miehille käy seksiin vähemmänkin viehättävä nainen, kun taas naisilla on enemmänkin niin päin, että miehen pitää olla tosi komea jotta saisi seksiä ilman sitoutumista. Alas, Tinderissä muutamat komeat miehet pyörittävät naisia, muuta eivät saa mitään. Naiset eivät tunnista näitä miehiä komeiksi, koska he eivät ole kalsarimalleja.
Eli pitäisi tehdä jotain asian eteen, ja sehän ei käy. Suosittelisin seuraavia:
- älä liiku laput silmillä. Ota katsekontaktia kivan oloisiin miehiin ruokakaupassa, harrastuksissa, töissä, lenkillä, tai missä vain. Keksi tikusta asiaa - toisin kuin te naiset, miehet eivät odota itsevarmaa ja sanavalmista suoritusta.
- älä rajaa kiinnostusta päi

Tässä on perää. Naisille on tärkeää, että parisuhde alkaa niissä huippufiiliksissä ja sopivassa miljöössä. 
Mutta jos elämä on sellaista, että arki on rankkaa ja ulkona käydään joskus ja jouluna, todennäköisyydet alkavat olla heikot.
Sitten kannattaa harkita miesten ajattelutapaa, ettei ole väliä vaikka tutustuttaisiin väsyneinä työpäivän jälkeen Lidlin hedelmähyllyllä.