Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailu/seurustelu päälle 40 vuotiaana

Vierailija
21.12.2025 |

Antakaa parhaat vinkit, kuinka löytää aikuista seuraa. Tinderissä kuulemma saalistavat pettäjät ja muut sovellukset ovat hiljaisempia. Mitä ihmettä pitäisi tehdä että löytäisi luotettavan, lojaalin ja uskollisen kaverin? 

Työ ja muut velvoitteet syövät jaksamista, ei ole aikaa harrastaa enää mitään ylimääräistä, joten miten ihmeessä ylipäätään pääsisi siihen pisteeseen, että saisi pari kertaa viikossa läheisyyttä, ilman että elämään tulisi liikaa draamaa? Ei, en halua naimisiin enkä muuttaa saman katon alle jälkeläisten hankkimisesta puhumattakaan. En kuitenkaan haluaisi pelkkää seksiäkään. Olisi kiva saada seuraa kaikenlaiseen tekemiseen ja varsinkin nautintoon, muttei haudanvakavasti, vaan aikuismaisesti. En kuitenkaan halua hyppiä vuoteesta toiseen, saati partneria, joka hyppii vuoteesta toiseen. 

Kuinka onnistuitte aikuisena löytämään vakituista seuraa? 

Onko muita kohtalotovereita, jotka ovat olleet pitkään yksin? 

Läheisyyden kaipuu vaihtelee, arjen kiireissä ei juurikaan ajattele asiaa kuin maate pannessa, nyt lomien aikaan kaipuu nostelee päätään. Kyllä tämä taas arkena ohi menee. Mutta olisi kiva keskustella aiheesta. 

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, olen ihmetellyt samaa. Tuntuu täysin mahdottomalta. 

Latasin epätoivoissani hiljattain tinderin, sain matchin 5 naisen kanssa, ja lähetin jokaiselle heistä avausviestin. 4 ei vastannut mitään, ja yksi vastasi "joo 🙂" ja hiljeni sen jälkeen täysin. Eli Tinderin mä voin ainakin näköjään unohtaa saman tien. Ehkäpä mä vielä joskus tapaan jonkun kaupan hedelmäosastolla tai lenkkipolulla :D

M42

Vierailija
42/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latasin epätoivoissani hiljattain tinderin, sain matchin 5 naisen kanssa, ja lähetin jokaiselle heistä avausviestin. 4 ei vastannut mitään, ja yksi vastasi "joo 🙂" ja hiljeni sen jälkeen täysin. Eli Tinderin mä voin ainakin näköjään unohtaa saman tien. Ehkäpä mä vielä joskus tapaan jonkun kaupan hedelmäosastolla tai lenkkipolulla :D

M42

Toivotaan näin 😃

En minäkään mitään tinderiä ole lataamassa, ihan turhaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Joudut joka tapauksessa harrastamaan liikuntaa pysyäksesi terveenä. Vaihda osa tuosta pakollisesta liikuntaharrastuksestasi tanssimiseen niin kohtaat sosiaalisissa tilanteissa vastakkaisen sukupuolen edustajia joista osa voi olla kiinnostaviakin. Kun taitoa karttuu tanssikursseilla niin lähde lavatansseihin.

Perinteinen, testattu ja itsekin toimivaksi todettu tapa löytää seuraa.

-Yritin vaihtaa, aloitin tanssikurssin, mutta partnerikseni kurssilla tuli karvainen mies. Naisia kursseilla on aina vain muutama. Mutta onhan se toki luonnollista koska nainen voi opetella tanssimaan lavoilla ja tansseissa koska mies vie, miehen on pakko opetella kursseilla useampikin kurssi ennen kuin voi mennä tansseihin ja että osaa viedä.

Eikä se perinteinen musiikki oikein kiinnosta, kävin kyllä 40+ diskossakin mutta kaikki naiset siellä oli alle 40v.

Vierailija
44/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pnoseuran löytäminen nyt noin vaikeaa ole tänä päivänä. Moni mieskin tykkää, että homma on yksinoikeudella, kunhan tilaisuuksia pussien tyhjennykselle on riittävän usein.

Ok, paitsi että seksin tulee olla molemmille tyydyttävää, eikä pelkästään miehen "pussien tyhjentelyä". Tsiisus, mitä kommentointia.. 

Enkä halua pelkkää panoseuraa. Vaan seuraa ihan kaikkeen, varsinkin läheisyyteen. 

Vierailija
45/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistä ainakin on helppoa löytää. Kyllä siellä on fiksujakin ihmisiä.

Vierailija
46/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän kuulostaa seurustelulta ilman läheisriippuvaisuutta. 

Vierailija
47/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pnoseuran löytäminen nyt noin vaikeaa ole tänä päivänä. Moni mieskin tykkää, että homma on yksinoikeudella, kunhan tilaisuuksia pussien tyhjennykselle on riittävän usein.

Ok, paitsi että seksin tulee olla molemmille tyydyttävää, eikä pelkästään miehen "pussien tyhjentelyä". Tsiisus, mitä kommentointia.. 

Enkä halua pelkkää panoseuraa. Vaan seuraa ihan kaikkeen, varsinkin läheisyyteen. 

Tarkoitin sitä, että se tarjoamasi "kun molemmille sopii" ei voi olla joskus ja jouluna. Ymmärrät varmaan, jos haluat kuitenkin viriilin miehen. Sellainen ei tyydy pyörittelemään peukaloitaan kotona, koska arvon pnolle sopii.

Vierailija
48/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittisovelluksissa treffailu käy työstä. Joka viikko uudet treffit ja aina on käytävä läpi samat lätinät. Jotenkin lannistavaa edes ajatella aloittavansa ruljanssia.

Viimeisin kihlattu oli tinderistä. Kolme vuotta oltiin yhdessä kunnes mies petti. 

Jos osaa deittailla tarpeeksi kevyesti, ja kestää sen, että kaikki deittaa kaikkia, tinder on varmaan ihan ok. Ja varmaan osa tinderporukasta on juuri näitä jotka deittaa aikansa kunnes vaihtavat seuraavaan. Paitsi että suurin osa jengistä toimii näin, kyllästytään ja vaihdetaan. Äh, ei vaan jaksa aloittaa. 

Olen eri, mutta miten voi samaan aikaan olla että kaikki deittaa kaikkia ja vaikea löytää seuraa? Ja miten 40+ ikäisillä olisi edes aikaa deitata "kaikkia" - eihän jaksamista tunnu monella enää olevan työpäivän jälkeen mihinkään. Ei se keski-ikäisten elämä nyt noin menevää ole.

Vierailija
49/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Joudut joka tapauksessa harrastamaan liikuntaa pysyäksesi terveenä. Vaihda osa tuosta pakollisesta liikuntaharrastuksestasi tanssimiseen niin kohtaat sosiaalisissa tilanteissa vastakkaisen sukupuolen edustajia joista osa voi olla kiinnostaviakin. Kun taitoa karttuu tanssikursseilla niin lähde lavatansseihin.

Periaatteessa ihan hyvä vinkki. Harrastan kyllä liikuntaa, mutta olen surkea tanssija. Hävettää ajatuskin tanssimisesta. 

Minä taas en edes tykkää yhtään lavatansseista, joten olisi aika vieras ajatus lähteä väkisin itselle vastenmielisen ajanvietteen pariin etsimään potentiaalisesti kiinnostavaa kumppaniehdokasta. 

Sen sijaan käyn kyllä keikoilla, konserteissa, teatterissa, näyttelyissä ja monenlaisissa tapahtumissa, joissa voisi olettaa törmäävänsä uusiin ihmisiin. Mutta ainakin tässä keskikokoisessa kaupungissa tällaisiin tilaisuuksiin näyttää lähtevän vain sellaisia miehiä, joilla on jo kumppani. K40-diskotkin ovat olleet surkeita yrityksiä tässä suhteessa: vaikka väkeä on paljon, miehiä on korkeintaan 10 prosenttia ja niistä 9 prosenttia on siellä oman kumppanin kanssa.

Vierailija
50/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä, että se tarjoamasi "kun molemmille sopii" ei voi olla joskus ja jouluna. Ymmärrät varmaan, jos haluat kuitenkin viriilin miehen. Sellainen ei tyydy pyörittelemään peukaloitaan kotona, koska arvon pnolle sopii.

Ok, no sitten tämä on ok. Ja haluan. En jaksa enää pihtareita. Niitä kun on miehissäkin, valitettavasti. 

Vierailija
51/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa. Itsekseen pärjää huomattavasti paremmin, eikä ole kukaan roikkumassa riippana. Rahaa jää matkustella, asua ulkomailla joka vuosi pidempään ja vaikka mihin. Rakastan sinkkuelämää. Seksiä saa sen verran kuin tarvitsee.

Mutta jos on yhtään (persoonallisuus)kriteereitä sille seksikumppanille, sellaisen etsiminen on just sitä hankaluutta mistä ap puhuu. Olen esim itse yrittänyt etsiä tuollaista jo useamman vuoden - ongelmani on että en kiihotu pätkääkään miehen ulkonäöstä, vaan fiksuudesta ja huumorintajusta. 

Aivottomia fuckboyta olisi helppo löytää, mutta en vaan pysty ajattelemaan tällaisia seksikumppaneina, sama kuin lasta panisi jos toinen on älykkyyden suhteen todella paljon alemmalla tasolla. Enkä vaan kestä sitä tyhjänpäiväistä chitchattia mitä niille pitäisi esittää puhuvansa. Ja tosikon kanssa olisi kans tosi ankeaa yrittää sekstailla, kyllä hyvään seksiin kuuluu huumori ja rentous.  En löydä edes treffeille eteneviä juttuja kuin pari vuodessa, ja niistä ei kukaan ole ollut tällaiseen sopiva. 

Vierailija
52/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M42

Sun viesti oli joku tyhjäpäinen "onkos ollu kiva viikonloppu" tai muu ihan turha kysymys? Kirjoita ensi kerralla jotain johon ei voi vastata vaan Joo. 

Vierailija
53/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan työpaikalta. 

No mulla olis sopiva tyyppi tiedossa, mutta se arveluttaa kun ollaan samalla työpaikalla.  Toisaalta en tapaa miehiä missään muuallakaan.

Vähän oli joulujuhlissa sutinaa, mutta ei kuitenkaan mitään selkeää. Ollaan molemmat rauhallisia ja ujoja.

Vierailija
54/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deittisovelluksissa treffailu käy työstä. Joka viikko uudet treffit ja aina on käytävä läpi samat lätinät. Jotenkin lannistavaa edes ajatella aloittavansa ruljanssia.

Viimeisin kihlattu oli tinderistä. Kolme vuotta oltiin yhdessä kunnes mies petti. 

Jos osaa deittailla tarpeeksi kevyesti, ja kestää sen, että kaikki deittaa kaikkia, tinder on varmaan ihan ok. Ja varmaan osa tinderporukasta on juuri näitä jotka deittaa aikansa kunnes vaihtavat seuraavaan. Paitsi että suurin osa jengistä toimii näin, kyllästytään ja vaihdetaan. Äh, ei vaan jaksa aloittaa. 

Olen eri, mutta miten voi samaan aikaan olla että kaikki deittaa kaikkia ja vaikea löytää seuraa? Ja miten 40+ ikäisillä olisi edes aikaa deitata "kaikkia" - eihän jaksamista tunnu monella enää olevan työpäivän jälkeen mihinkään. Ei se keski-ikäisten elämä nyt noin menevää ole.

Hyvä pointti. Ei todellakaan olisi enää jaksamista monen ihmisen deittailuun. 

55/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Periaatteessa ihan hyvä vinkki. Harrastan kyllä liikuntaa, mutta olen surkea tanssija. Hävettää ajatuskin tanssimisesta. 

Siellä lavatansien alkeiskurssilla on monia ihan samalla lailla tuntevia miehiä ja naisia. Joukossa tietenkin myös hyviä tanssijoita jotka ovat kertaamassa ja joihin ei itseään pidä verrata.

Yksi selkeä ero muihin harrastuksiin: Tässä mennään pääsääntöisesti mies-nainen pareina ja miehiä on sekä kursseilla että lavatansseissa lähes aina liian vähän... Joten sen alun omien taitojen häpeilemisen jälkeen kysyntää todellakin löytyy mikäli edes vähän yrität ja käyttäydyt ystävällisesti. Yhteinen mokailu kurssilla kuuluu asiaan. Sitten lavatansseissa tanssiin hakeminen opettaa miehelle lähestymistä ja aloitteen tekemistä.

M60

Vierailija
56/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan työpaikalta. 

Mulla on kumppani työpaikalta. Oli silloin mun työntekijä, mutta vaihtoi firmaa aika nopeasti meidän suhteen alun jälkeen.

Vierailija
57/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Minä taas en edes tykkää yhtään lavatansseista, joten olisi aika vieras ajatus lähteä väkisin itselle vastenmielisen ajanvietteen pariin etsimään potentiaalisesti kiinnostavaa kumppaniehdokasta. 

Sen sijaa

Tämä. Missä potentiaaliset kunnon miehet piileksivät? Kotonansa varmaan, väsyneenä arjen velvoitteista, kuten minäkin. 

Vierailija
58/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle 40v nainen, jos normaalipainoinen ja fiksu, kyllä valinnanvaraa on. Riippuu tietty mistä itse tykkää: käytännössä kun raakkaa pois persut ja heidän nuoleskelijansa, on jo yli puolet 40-50v miehistä pois kuvioista. Sitten työttömät, ylipainoiset, riippuvaiset (peli, alko, läheisyys, some, työ...) ja useilla naisilla se pituuskriteeri miehille =hypergamia.

Ja tosiaan se naisen ns normaalipaino nykyään on tosi pahasti hukassa: kannattaa katsoa vähän kuvia vaikka 80/90 luvun kesätapahtumista tai aikakauden seksileffoista, se on normaalipainoa

Keskimääräinen 4-kymppinen nainen saa deittimarkkinoilla seuraa +50v miehistä, 50v  70+ miehistä ja nämä olettaen että on oikeesti fiksu ja huolehtii itsestään.

Korkeakoulutus on kiva bonari, olettaen että on fiksu ja näpsäkässä kuosissa, muuten sillä on yhtä paljon merkitystä kuin miesten verisillä kalakuvilla tai kukkivahelmaisella harrasteautolla. Usein nämä vääristää ihmisten käsitystä omasta haluttavuudestaan. 

Vierailija
59/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on juuri tuossa naisten tavassa ajatella. Kumppani kiinnostaisi lomilla tai kauniina kesäpäivänä jos unelmien mies tupsahtaisi jostain vastaan.
Tinderin ongelma on siinä, että miehillä ja naisilla on erilaiset kriteerit vakava vs kevyen seuran suhteen. Miehille käy seksiin vähemmänkin viehättävä nainen, kun taas naisilla on enemmänkin niin päin, että miehen pitää olla tosi komea jotta saisi seksiä ilman sitoutumista. Alas, Tinderissä muutamat komeat miehet pyörittävät naisia, muuta eivät saa mitään. Naiset eivät tunnista näitä miehiä komeiksi, koska he eivät ole kalsarimalleja.
Eli pitäisi tehdä jotain asian eteen, ja sehän ei käy. Suosittelisin seuraavia:
- älä liiku laput silmillä. Ota katsekontaktia kivan oloisiin miehiin ruokakaupassa, harrastuksissa, töissä, lenkillä, tai missä vain. Keksi tikusta asiaa - toisin kuin te naiset, miehet eivät odota itsevarmaa ja sanavalmista suoritusta.
- älä rajaa kiinnostusta päiviin jolloin on loma, kaunis ilma, hyvä fiilis ja kuukautiskierto oikeassa vaiheessa. Ole aina valmis tutustumaan kiinnostavan oloiseen mieheen

Vierailija
60/98 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oikeastikko sä ap ajattelet, että löytäisi ihmisen, jonka voit ottaa käyttöön, kun sulla on aikaa tai sulle sopii? Silloin jos ihminen on kovin kuormittunut, väsynyt tai  kiireinen, olisi deittailu ehkä järkevintä jättää sivuun ja kysyä itseltään, mitä minä pystyn antamaan sille toiselle ihmiselle? Joutuuko se toinen jatkuvasti odottamaan, koska mulla on aikaa tai jaksan? En mä ainakaan mieti mitään seurustelukuvioita, jos koen että suhde olisi mun puolelta lähinnä toisen hyväksikäyttöä, koska oma tilanteeni on niin hankala. 

Oikeasti ihmettelen deitti-ilmoja, joissa etsitään kumppania, vaikka elämä on jo nyt täynnä kaikkea. Miksi???? Pahimmillaan ollaan töissä pitkiä päiviä ja viikonloput vie lapset, kuten eräässäkin biossa kerrottiin itsestä. Jos joskus miettisi, mitä mulla on suhteeseen annettavaa, onko aikaa, jaksanko. 

N54, parisuhteet 27 ja 4,5 vuotta, nyt onnellisesti sinkku.

Olen eri, mutta en ymmärrä pointtiasi. Minulla on elämä "täynnä kaikkea", mutta kumppania ei ole. En etsi kumppania täyttämään mitään tyhjyyttä, vaan etsin kumppania rakastaakseni ja jakaakseni elämän hänen kanssaan. En oikein ymmärrä ajatusta, että vain työttömät ja tylsistyneet voisivat etsiä seuraa.