Sinä jota oikeasti kiinnostaa kristinusko etkä halua vain haukkua ja halventaa, kysy jotain mitä haluat tietää. Yritän vastata.
En ole pappi enkä saarnaaja mutta luulen pystyväni vastaamaan moneen kysymykseen ihmisille jotka tietävät itseäni vähemmän.
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama trolli täällä pyörittää näitä muka kristityn ketjuja. Häpeä.
En ole trolli. Miksi kehotat minua häpeämään? Onko sinulla itselläsi jotain hävettävää ja projisoit sitä minuun?
Juuri näin vastaa trolli.
Juuri noin vastaa sellainen, joka on päättänyt pitää toista trollina.
Hirvee sekasotku ainakin tällänen ketju.
Vierailija kirjoitti:
Sehän se aloittajan tarkoitus onkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti kymmenstä käskystä ja niiden noudattamisesta. Mitenkäs ne Jeesuksen antamat käskyt?
Ovat tärkeitä, mutta vaativampia kuin kymmenen käskyä. Siksi kymmenestä käskystä kannattaa aloittaa.
Kenelle ne kymmenen käskyä alun perin annettiin? Mitä Jeesus sanoi niistä ja vaikkapa rakkauden kaksoiskäskystä?
Raamatusta:
16Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän? 17Jeesus vastasi hänelle: Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä. 18Mitä käskyjä? mies kysyi. Näitä, vastasi Jeesus, älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, 19kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei tässä ole päätä eikä häntää. Mitä lie ap ajatellut muita halveksiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskossa minua vaivaa se, että Maria kuvataan nuorena neitsyenä. Maria oli nykykäsityksen valossa lapsi itsekin. Miksi Jumala valitsi lapsensa synnyttäjäksi lapsen tai ihan korkeintaan varhaisteinin?
"Alma" eli nuori nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti kymmenstä käskystä ja niiden noudattamisesta. Mitenkäs ne Jeesuksen antamat käskyt?
Ovat tärkeitä, mutta vaativampia kuin kymmenen käskyä. Siksi kymmenestä käskystä kannattaa aloittaa.
Kenelle ne kymmenen käskyä alun perin annettiin? Mitä Jeesus sanoi niistä ja vaikkapa rakkauden kaksoiskäskystä?
Raamatusta:
16Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän? 17Jeesus vastasi hänelle: Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä. 18Mitä käskyjä? mies kysyi. Näitä, vastasi Jeesus, älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todis
Ai niin, tuo toinen kysymys. Olen lukenut evankeliumit kerran, joten niihin liittyviin kysymyksiin osaan vastata. Niiden lisäksi olen lukenut Ilmestyskirjan, mutta muutoin en ole lukenut Raamattua. En siis osaa vastata Raamatun tapahtumia koskeviin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta:
16Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän? 17Jeesus vastasi hänelle: Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä. 18Mitä käskyjä? mies kysyi. Näitä, vastasi Jeesus, älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todis
Miksi ihmiset edelleen tappavat? Miksi ihmiset edelleen sanovat väärän todistuksen lähimmäisestään? Miksi naiset luetaan edelleen miehen omaisuudeksi, naisethan ovat tavaroiden ja karjan ohella se, jota ei toiselta sovi himoita? Miksi vanhempiaan tulee kunnioittaa vain "jotta kauan menestyisit ja eläisit maan päällä"? Miten kunnioitetaan lastaan tavalla tai toisella huonosti kohtelevia vanhempia? Jumalasta ei saa tehdä kuvaa, miksi alttraitauluissa on kuvattu osa Hänestä?
Miksi ihmiset edelleen tappavat? Miksi ihmiset edelleen sanovat väärän todistuksen lähimmäisestään? Miksi naiset luetaan edelleen miehen omaisuudeksi, naisethan ovat tavaroiden ja karjan ohella se, jota ei toiselta sovi himoita? Miksi vanhempiaan tulee kunnioittaa vain "jotta kauan menestyisit ja eläisit maan päällä"? Miten kunnioitetaan lastaan tavalla tai toisella huonosti kohtelevia vanhempia? Jumalasta ei saa tehdä kuvaa, miksi alttraitauluissa on kuvattu osa Hänestä?
Ihmisellä on vapaa tahto. Opetuksia ei ole pakko noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole trolli. Miksi kehotat minua häpeämään? Onko sinulla itselläsi jotain hävettävää ja projisoit sitä minuun?
Päivystätkö täällä aina. Miten vastasit heti 😂
En ole täällä aina. Teen muitakin asioita. Kirjoitan palstalle usein, koska minusta vaikuttaa siltä, että se on Jumalan tahdon mukaista. En tee hätiköidysti sellaisia johtopäätöksiä. Yritän aina arvioida huolellisesti sitä, onko jokin asia Jumalan tahdon mukaista vai ei. Olen myös valmis arvioimaan asiaa uudelleen, jos huomaan, että olen ymmärtänyt jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Jos Nooa keräsi kaikkia eläinlajeja kaksin kappalein arkkiinsa, niin mitä esim. lihansyöjät söivät sekä laivassa että vedenpaisumuksen jälkeen? Odottivatko kiltisti, että saaliseläinparit lisääntyivät muutaman sukupolven ajan riittävän laajaksi sukurutsapopulaatioksi, jotta niitä pystyi taas alkaa popsimaan? Entä miten lisääntyivät tai ylipäätään elivät itse tuon ajan ilman ravintoa?
Enemmän ihmetyttää että miten kengurut osasivat loikkia Ararat-vuorelta ensin vuoristojen läpi ja sitten vielä valtamerten yli Australiaan ja vielä keräten matkalla mukaan kaikki kuolleet yksilöt jotta ainuttakaan luun kappalettakaan ei jäänyt jälkeen minnekään Australian ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kuulet sanomat Jeesuksesta ja syntien anteeksi saamisesta, sen jälkeen Jumalan Sanan luo uskon sydämeesi. Voit itse päättää otatko Jumalan armon vastaan, tunnustamalla suullasi uskosi Jeesukseen.
Uskominen ei ole päättämis- tai valintakysymys, tampio. Pystytkö sinä päättämään, että uskot Odiniin? Siitä on varmasti sinulle kerrottu.
Mitä luulet, mikä on suurin syy, joka on johtanut sinut omiin uskomuksiisi?
Eri
Voit päättää, että menet sunnuntaina jumalanpalvelukseen. Mikään ei estä sinua tekemästä sitä, jos olet terve. Tämä neuvo on jokaiselle: mene jumalanpalvelukseen ja tee se säännöllisesti. Teitä on siis neuvottu. Kukaan, joka kuulee tämän neuvon, ei voi väittää, ettei kukaan kertonut hänelle, että jumalanpalveluksissa kannattaisi käydä.
Sitten pitäisi vielä löytää jokin syy tehdä niin. Se, että joku random sisäsiittoinen idari vauvapalstalla käski ei riitä syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on vapaa tahto. Opetuksia ei ole pakko noudattaa.
Sitä "vapaata" tahtoa (vaimoa) kutsutaan Eevaksi. Aatami luotiin Jumalan tahdosta, mutta Eeva Aatamin tahdosta.
"Vapaa" tahto johtaa kärsimykseen.
Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva". 1. Moos. 3:16
tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa Matt. 6:10
ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi. Joh. 8:32
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskossa minua vaivaa se, että Maria kuvataan nuorena neitsyenä. Maria oli nykykäsityksen valossa lapsi itsekin. Miksi Jumala valitsi lapsensa synnyttäjäksi lapsen tai ihan korkeintaan varhaisteinin?
Nykykäsityksen mukaan? Koettakaa nyt ymmärtää ettei kenelläkään ole varmaa tietoa Marian iästä. Saattoi olla vaikka 25v. Spekulaatiot ei ole yhtä kuin totuus. Ei varmasti ollut lapsi, siinä ei olisi mitään mieltä. Taitaa olla joiltain tarkoituksenhakuista yrittää maalata Maria nuoreksi tytöksi.
10 käskyä annettiin Moosekselle ja silloisille israelilaisille. Jeesus tiivisti 10 käskyä rakkauden kaksoiskäskyyn, rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseä. Jos rakastaa yli kaiken Jumalaa ja lähimmäistä kuten itseään, noudattaa automaatti myös kymmentä käskyä. Jos moraali ei ole kovin kehittynyt, kannatta tutkia niitä 10 käskyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykykäsityksen mukaan? Koettakaa nyt ymmärtää ettei kenelläkään ole varmaa tietoa Marian iästä. Saattoi olla vaikka 25v. Spekulaatiot ei ole yhtä kuin totuus. Ei varmasti ollut lapsi, siinä ei olisi mitään mieltä. Taitaa olla joiltain tarkoituksenhakuista yrittää maalata Maria nuoreksi tytöksi.
No aivan varmasti oli lapsi, koska muuten ei olisi ollut naimaton neitsyt.
Maria ei ollut tavallinen ihminen, ei missään nimessä, vaan alusta asti valmisteltu tehtävään, josta hän olisi voinut myös kieltäytyä. Jumala pystyy pitämään vaikka sata vuotta ihmisen naimattomana neitsyenä jos tahtoo. Tosin tässä kohtaa ei olisi kyse enää nuoresta naisesta mutta ymmärsit varmaan pointin. Ihmiset vaan haluaa mässäillä ajatuksella, että Maria olisi ollut random teinityttö. Keskittykää olennaiseen ja etsikää totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aivan varmasti oli lapsi, koska muuten ei olisi ollut naimaton neitsyt.
Maria ei ollut tavallinen ihminen, ei missään nimessä, vaan alusta asti valmisteltu tehtävään, josta hän olisi voinut myös kieltäytyä. Jumala pys
Itse haluat vain kiistää epämiellyttävät asiat ja sokerikuortuttaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävetköön Mode, joka ei tätä rienausta poista!
Uskomusten perusteiden kyseenalaistaminen ei ole rienausta. Sinä vain päässäsi käännät sellaiseksi, sillä pelkäät maailmankuvasi järkkyvän. Vakaassa uskossa olevan ei luulisi olevan moksiskaan. Pelkäät kyseenalaistamista niin paljon, että haluat kieltää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kuulet sanomat Jeesuksesta ja syntien anteeksi saamisesta, sen jälkeen Jumalan Sanan luo uskon sydämeesi. Voit itse päättää otatko Jumalan armon vastaan, tunnustamalla suullasi uskosi Jeesukseen.
Uskominen ei ole päättämis- tai valintakysymys, tampio. Pystytkö sinä päättämään, että uskot Odiniin? Siitä on varmasti sinulle kerrottu.
Mitä luulet, mikä on suurin syy, joka on johtanut sinut omiin uskomuksiisi?
Eri
Voit päättää, että menet sunnuntaina jumalanpalvelukseen. Mikään ei estä sinua tekemästä sitä, jos olet terve. Tämä neuvo on jokaiselle: mene jumalanpalvelukseen ja tee se säännöllisesti. Teitä on siis neuvottu. Kukaan, joka kuulee tämän neuvon, ei voi väittää, ettei kukaan kertonut hänelle, että jumalanpalveluksissa kannattaisi käydä.
Taas tätä. Tiedä, että jumalanpalveluksessa käyminen ei tee kenestäkään taivaskelpoista. Sinun "opetuksesi" antaa ymmärtää, että näin on. Tämä on katalaa harhaanjohtamista.
Trolli tekee aloituksen ja sitten naivit epävakaat uskovat tulevat niihin riitelemään. Aloittaja trolli nauraa kun pääsee päämääräänsä.