Sinä jota oikeasti kiinnostaa kristinusko etkä halua vain haukkua ja halventaa, kysy jotain mitä haluat tietää. Yritän vastata.
En ole pappi enkä saarnaaja mutta luulen pystyväni vastaamaan moneen kysymykseen ihmisille jotka tietävät itseäni vähemmän.
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella uskovaiset valitsee Raamatusta ne kohdat mitä noudatetaan? Tää on aina hämmentänyt mua. Miksi esim. Lehtimajan juhlaa ei vietetä mutta homoja paheksutaan? Kukaan ei myöskään vedä herneitä nenään horoskoopeista, katkarapujen syömisestä tai siitä ettei hihoissa/ takin liepeissäbole tupsuja..
Tossa on vähän sama logiikka kuin elokapinallisten ja anarkistien lainkuuliaisuudessa. Asetutaan lainsäädännön päälle ja valitaan ne kohdat joita huvittaa noudattaa ja uskotaan siihen, että muut tietävät vähemmän.
Mikä on "haukkumista ja halventamista"? Sekö, ettei ota kultin doktriineja annettuna, vaan kyseenalaistaa ne, varsinkin kun todisteita ei ole?
Useimmat Jeesuksen ulkomuotoa kuvaavat taideteokset ovat katolilaisen kirkon teettämiä. Katolilaisen kirkon päämäärä on synnyttää epäuskoa muuttamalla Raamatun sanoma järjettömäksi sekasotkuksi ja näin ollen katolilainen kirkko kuvaa Jeesuksen aneemisena ja sairaan näköisenä.
Todellisuudessa Jeesus oli Seemin sukua, johon kuuluvat ovat tummempia kuin Jaafetin suvun eurooppalaiset. Jeesuksella oli mustat, joko kiharat tai lainehtivat hiukset, näin Sana ilmoittaa.
Ensin kuulet sanomat Jeesuksesta ja syntien anteeksi saamisesta, sen jälkeen Jumalan Sanan luo uskon sydämeesi. Voit itse päättää otatko Jumalan armon vastaan, tunnustamalla suullasi uskosi Jeesukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ev.lut kirkko ei tunne köyhyyslupausta, vaikka se on keskeinen osa Jeesuksen opetuksia? Se on myös se tie, josta Jeesus puhui.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Köyhyyslupaus ei ole tie.
Jeesus kääntyisi haudassaan, jos ei olisi ylösnoussut, sillä mammona on maailmasta, ei Hengestä Vain köyhä on vanhurskas Jumalan silmissä (Joh. 16:11).
VT: "Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää". Silloin sinä hav
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Köyhyyden tavoittelulla ei saavuta mitään. Olennaista on pyrkiminen Jumalan tahdon noudattamiseen.
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt virheellisesti. Kysymys on juuri Jumalan tahdon noudattamisesta. Se joka ei noudata Jumalan tahtoa on avionrikkoja. (Hepr. 13:4, 1. Kor. 6:9,10 ja Mark. 8:38 sekä Jaak. 4:4)
Jeesus käski:"kieltää itsensä". Köyhyys on tie (ensimmäinen askel) itsensä kieltämiseen. Rikkaus on ylpeyttä.
Köyhää ei maailmassa kukaan kunnioita. Joh. 5:44
Köyhyys on se kapea tie, joka vie elämään. Tie totuuteen.
"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät." Matt. 7:13,14
Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niin kuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku. 2. Piet. 2:1,3
Vain köyhä tarvitsee Jumalan apua. Vain hädässä huutavaa Heraa auttaa, kuten Jeesusta ristillä.
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Matt. 7:21,23
Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu. 2. Moos. 20:7
Vierailija kirjoitti:
Ensin kuulet sanomat Jeesuksesta ja syntien anteeksi saamisesta, sen jälkeen Jumalan Sanan luo uskon sydämeesi. Voit itse päättää otatko Jumalan armon vastaan, tunnustamalla suullasi uskosi Jeesukseen.
Okei, tosissaan ei tarvitse olla. Kunhan ääneen tunnustaa. Ilmankos on paljon varmuuden vuoksi uskovia ja kirkon jäseniä.
Ap, olet pilkkaaja pilkkaajien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesus on kuvattu usein blondiksi ja valkoihoiseksi, sinisilmäiseksi mieheksi. Hänhän oli lähi-idästä?
Tähän on helppo vastaus. Kristinuskoa oli helpompi myydä eurooppalaisille, kun päähenkilö oli samaistuttava ja siihen maailman aikaan valkoinen rotu oli maailman valtias.
Tarkoitatko, että silloiset palestiinalaiset olivat valkoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ev.lut kirkko ei tunne köyhyyslupausta, vaikka se on keskeinen osa Jeesuksen opetuksia? Se on myös se tie, josta Jeesus puhui.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Köyhyyslupaus ei ole tie.
Jeesus kääntyisi haudassaan, jos ei olisi ylösnoussut, sillä mammona on maailmasta, ei Hengestä Vain köyhä on vanhurskas Jumalan silmissä (Joh. 16:11).
VT: "Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä
Liirumlaarum jne. Nuo sepitteestä lainatut jakeet kuulostavat ulkopuolisesta samalta kuin Aku Ankasta lainatut puhekuplat. Ne kuulostavat samalta kuin sinusta kuulostavat koraanin jakeet.
Rakastaako Jumala maailman diktaattoreita ja despootteja? Nauttiiko hän katsella niiden temmeltämistä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ei ajattele syvällisesti kun ne lukee Raamattua?
Niin, sitä tässä on ihmetelty. Jos tekisivät, niin abrahamilaisia uskontoja ei olisi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskominen ei ole päättämis- tai valintakysymys, tampio. Pystytkö sinä päättämään, että uskot Odiniin? Siitä on varmasti sinulle kerrottu.
Mitä luulet, mikä on suurin syy, joka on johtanut sinut omiin uskomuksiisi?
Vierailija kirjoitti:
Rakastaako Jumala maailman diktaattoreita ja despootteja? Nauttiiko hän katsella niiden temmeltämistä?
Ei olematon rakasta ketään. Ollaan ihan omillamme despoottien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesus on kuvattu usein blondiksi ja valkoihoiseksi, sinisilmäiseksi mieheksi. Hänhän oli lähi-idästä?
Tähän on helppo vastaus. Kristinuskoa oli helpompi myydä eurooppalaisille, kun päähenkilö oli samaistuttava ja siihen maailman aikaan valkoinen rotu oli maailman valtias.
Teknisesti ottaen Jeesus on voinut olla sinisilmäinen, tuskin ihan blondi mutta kuitenkin. Todennäköisesti ruskeahiuksinen ainakin, mutta kyllä Lähi-idässä on myös sinisilmäisiä ihmisiä. Kenelläkään ei ole varmoja todisteita esittää, joten ei ole mitenkään väärin kuvata Jeesusta sinisilmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli äitinsä, Marian, puolelta kuningas Daavidin sukua.
Jeesu oli matkasaarnaaja, jonka suvusta kukaan ei tiennyt mitään.
Väärin. Juutalaisilla oli tarkat sukuluettelot, tiedettiin kuka on kenellekin sukua ja mitä heimoa (12 heimoa). Tämä oli tärkeää senkin takia, ettei israelilaiset saaneet sekoittua muihin kansoihin, siis ottaa puolisoita muista ryhmistä. Jeesus oli äitinsä kautta biologisesti Daavidin jälkeläinen. Sekä Maria että Joosef oli Daavidin sukua, siis kaukaisia sukulaisia myös keskenään. Joosef oli kuitenkin isä vain lain silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat Jeesuksen ulkomuotoa kuvaavat taideteokset ovat katolilaisen kirkon teettämiä. Katolilaisen kirkon päämäärä on synnyttää epäuskoa muuttamalla Raamatun sanoma järjettömäksi sekasotkuksi ja näin ollen katolilainen kirkko kuvaa Jeesuksen aneemisena ja sairaan näköisenä.
Todellisuudessa Jeesus oli Seemin sukua, johon kuuluvat ovat tummempia kuin Jaafetin suvun eurooppalaiset. Jeesuksella oli mustat, joko kiharat tai lainehtivat hiukset, näin Sana ilmoittaa.
Torinon käärinliina kertoo miltä Jeesus näytti, ei silmien väriä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Rakastaa ja toivoo että heille tulee synnintunto. Jumala haluaisi pelastaa kaikki ennen tuomiopäivää, siksi hän uhrasi itsensä Jeesuksena, hän näytti reitin.
Jumala antaa auringon nousta hyville ja pahoille.
Juu ei kiitos, en usko että yhdelläkään hihhulilla on minulle mitään opetettavaa. En ole ateisti siksi etten tietäisi kristinuskosta tai raamatusta tarpeeksi, päin vastoin usein tuntuu että tunnen raamatun hihhuleita paremmin. Nimenomaan tiedon määrä, ei sen puute, eheytti minut lapsuuden uskonnollisesta aivopesusta.