Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jota oikeasti kiinnostaa kristinusko etkä halua vain haukkua ja halventaa, kysy jotain mitä haluat tietää. Yritän vastata.

Vierailija
10.12.2025 |

En ole pappi enkä saarnaaja mutta luulen pystyväni vastaamaan moneen kysymykseen ihmisille jotka tietävät itseäni vähemmän.

Kommentit (532)

Vierailija
381/532 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Nooa keräsi kaikkia eläinlajeja kaksin kappalein arkkiinsa, niin mitä esim. lihansyöjät söivät sekä laivassa että vedenpaisumuksen jälkeen? Odottivatko kiltisti, että saaliseläinparit lisääntyivät muutaman sukupolven ajan riittävän laajaksi sukurutsapopulaatioksi, jotta niitä pystyi taas alkaa popsimaan? Entä miten lisääntyivät tai ylipäätään elivät itse tuon ajan ilman ravintoa?

Vierailija
382/532 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Nooa keräsi kaikkia eläinlajeja kaksin kappalein arkkiinsa, niin mitä esim. lihansyöjät söivät sekä laivassa että vedenpaisumuksen jälkeen? Odottivatko kiltisti, että saaliseläinparit lisääntyivät muutaman sukupolven ajan riittävän laajaksi sukurutsapopulaatioksi, jotta niitä pystyi taas alkaa popsimaan? Entä miten lisääntyivät tai ylipäätään elivät itse tuon ajan ilman ravintoa?

Toisessa kohdassa sanotaan, että puhtaita (rituaalinen puhtaus) otettiin seitsemän paria. Jos eläimiä otettiin pareittain, loogista olisi ottaa hyvin nuoria eläimiä, lähes poikasia, joilla on todennäköisemmin hyvä lisääntymiskyky. Ei ne ilman ravintoa tietenkään olleet. Israelilaisillekin satoi mannaa, ruoka ei varmasti ole ongelma jos kokonaisuutta ajattelee, kyllä siinä moni muu asia on suurempi "ihme".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kuulet sanomat Jeesuksesta ja syntien anteeksi saamisesta, sen jälkeen Jumalan Sanan luo uskon sydämeesi. Voit itse päättää otatko Jumalan armon vastaan, tunnustamalla suullasi uskosi Jeesukseen.

Ei ole kyse siitä, että päättää ottaa armon vastaan. Kääntyminen tarkoittaa sitä, että päättää seurata Jeesusta. Se tarkoittaa, että noudattaa tai pyrkii noudattamaan Jeesuksen opetuksia.

Vierailija
384/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt virheellisesti. Kysymys on juuri Jumalan tahdon noudattamisesta. Se joka ei noudata Jumalan tahtoa on avionrikkoja. (Hepr. 13:4, 1. Kor. 6:9,10 ja Mark. 8:38 sekä Jaak. 4:4)

Jeesus käski:"kieltää itsensä". Köyhyys on tie (ensimmäinen askel) itsensä kieltämiseen. Rikkaus on ylpeyttä.

Köyhää ei maailmassa kukaan kunnioita.  Joh. 5:44

Köyhyys on se kapea tie, joka vie elämään. Tie totuuteen.

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."  Matt. 7:13,14

Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niin kuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin,joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku. 2. Piet. 2:1,3

Vain köyhä tarvitsee Jumalan apua. Vain hädässä huutavaa Heraa auttaa, kuten Jeesusta ristillä.

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Matt. 7:21,23

Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu. 2. Moos. 20:7

Köyhyys ei ole ensimmäinen askel itsensä kieltämiseen. Se on se, että alkaa noudattaa Jeesuksen opetuksia. Kymmenestä käskystä kannattaa aloittaa.

Vierailija
385/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kuulet sanomat Jeesuksesta ja syntien anteeksi saamisesta, sen jälkeen Jumalan Sanan luo uskon sydämeesi. Voit itse päättää otatko Jumalan armon vastaan, tunnustamalla suullasi uskosi Jeesukseen.

Okei, tosissaan ei tarvitse olla. Kunhan ääneen tunnustaa. Ilmankos on paljon varmuuden vuoksi uskovia ja kirkon jäseniä.

Tuo ääneen tunnustaminen on Paavalin näkemys, joka ei perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen.

Vierailija
386/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskominen ei ole päättämis- tai valintakysymys, tampio. Pystytkö sinä päättämään, että uskot Odiniin? Siitä on varmasti sinulle kerrottu. 

Mitä luulet, mikä on suurin syy, joka on johtanut sinut omiin uskomuksiisi?

Eri

Voit päättää, että menet sunnuntaina jumalanpalvelukseen. Mikään ei estä sinua tekemästä sitä, jos olet terve. Tämä neuvo on jokaiselle: mene jumalanpalvelukseen ja tee se säännöllisesti. Teitä on siis neuvottu. Kukaan, joka kuulee tämän neuvon, ei voi väittää, ettei kukaan kertonut hänelle, että jumalanpalveluksissa kannattaisi käydä. 

Vierailija
387/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama trolli täällä pyörittää näitä muka kristityn ketjuja. Häpeä.

Vierailija
388/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa kohdassa sanotaan, että puhtaita (rituaalinen puhtaus) otettiin seitsemän paria. Jos eläimiä otettiin pareittain, loogista olisi ottaa hyvin nuoria eläimiä, lähes poikasia, joilla on todennäköisemmin hyvä lisääntymiskyky. Ei ne ilman ravintoa tietenkään olleet. Israelilaisillekin satoi mannaa, ruoka ei varmasti ole ongelma jos kokonaisuutta ajattelee, kyllä siinä moni muu asia on suurempi "ihme".

Siis israelilaiset saivat mannaa Nooan arkkiin?

Vierailija
389/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti kymmenstä käskystä ja niiden noudattamisesta. Mitenkäs ne Jeesuksen antamat käskyt?

Vierailija
390/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävetköön Mode, joka ei tätä rienausta poista!

Vierailija
391/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jatkuvasti tekee näitä ketjuja joissa muka vastailee. Voi se olla joku mielenterveysongelmainenkin.

Vierailija
392/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli. Miksi kehotat minua häpeämään? Onko sinulla itselläsi jotain hävettävää ja projisoit sitä minuun?

Vierailija
393/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetköön Mode, joka ei tätä rienausta poista!

Osin esittää itse kysymyksiä ja sitten muka vastailee. Että saa mahdollisimman ikävän kuvan kristinuskosta.

Vierailija
394/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti kymmenstä käskystä ja niiden noudattamisesta. Mitenkäs ne Jeesuksen antamat käskyt?

Ovat tärkeitä, mutta vaativampia kuin kymmenen käskyä. Siksi kymmenestä käskystä kannattaa aloittaa. 

Vierailija
395/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli. Miksi kehotat minua häpeämään? Onko sinulla itselläsi jotain hävettävää ja projisoit sitä minuun?

Trollit tunnistaa.

Vierailija
396/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin vastaa trolli.

Vierailija
397/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jatkuvasti tekee näitä ketjuja joissa muka vastailee. Voi se olla joku mielenterveysongelmainenkin.

Eri

En ole tehnyt yhtään ketjua. Kirjoitan vain muiden tekemissä ketjuissa. 

Vierailija
398/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystätkö täällä aina. Miten vastasit heti 😂

Vierailija
399/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollit tunnistaa.

Et ole kovin tarkkanäköinen.

Vierailija
400/532 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat tärkeitä, mutta vaativampia kuin kymmenen käskyä. Siksi kymmenestä käskystä kannattaa aloittaa. 

Kenelle ne kymmenen käskyä alun perin annettiin? Mitä Jeesus sanoi niistä ja vaikkapa rakkauden kaksoiskäskystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän