Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa ulina deittailun vaikeudesta

Vierailija
06.12.2025 |

Nyt kun olen ollut eronneena sinkkuna useamman vuoden neljänkympin molemmin puolin ja niin Suomessa kuin ulkomailla asuneena niin en jaksa lakata ihmettelemästä niin miesten kuin naisten ulinaa siitä, kuinka kamalaa deittailu ja vastakkaisen sukupuolen käytös on. Tämä siis heteromiehen näkökulmasta :) 

Aikuiset miehet valittavat kuinka vaativia ja vaikeita naiset ovat eikä mikään kuulemma kelpaa, samalla kun naisista ei ole parisuhteeseen nämä samalla pihtaavat ja h*oraavat, mikä lienee todiste naisten kyvystä suorittaa useita tehtäviä samanaikaisesti. Oma kokemus taas on että treffiseuraa löytyy kivoista naisista nykyään enemmän kuin riittävästi, koska naiset eivät ole yhtä epätoivoisia kuin suuri osa miehistä ei deittiapeissa tietenkään tule vastaavaa tykkäämisten ja viestien tulvaa, mutta epäilen että laatu korvaa tässä tapauksessa määrän.

Treffikumppanit ovat suurimmaksi osaksi olleet todella mukavia, fiksuja ja ainakin omaan makuuni kauniita ja viehättäviä, pikemminkin mietin että onpa monessa paikassa (Suomessa deittailin Helsingissä / pk-seudulla) paljon upeita sinkkunaisia. Deitit ovat olleet mukavia ja olen tutustunut kivoihin naisiin, kun deittailee fiksuja ihmisiä niin saattaa oppiakin paljon, deittiappeja haukutaan mutta toisaalta pääsee tutustumaan ihmisiin joita ei tulisi ainakaan romanttisessa mielessä tavattua. Jos epäilee että apeista löytyy vaan elämänkoululaisia kalluja, niin itse olen käynyt treffeillä lääkärin, lentäjän, yliopiston proffan (ei suomalainen) ja yrityselämässä menestyneiden naisten kanssa. Ja nämä kaikki ovat olleet ihmisiä siinä missä muutkin, vaikka ehkä elämässään syystä tai toisesta menestyneempiä. 

Ainakin omassa ikäluokassani (35-45) en myöskään ole havainnut että useimmat naiset sen enempää pelailisivat mitään pelejä tai vaatisivat jotain erityistä prinsessakohtelua. Yleisesti riittää että omaa peruskäytöstavat, ei valehtele itsestään ja saavutuksistaan (kuka oikeasti laittaa vanhoja tai käsiteltyjä kuvia appeihin) ja kohtelee naista ihmisenä. Toki jotkut meistä ovat ujompia ja sukupuolesta riippumatta joillakin ihmisillä ei vain ole kovin kiinnostavia persoonallisuuksia. 

Pikemminkin tuntuu että deittailu verrattuna siihen kun olin viimeksi sinkku parikymppisenä etenee nopeammin ja seksiä harrastetaan aikaisemmin. Isompi haaste kuin naisten kiinnostuksen puute on että hyvän parisuhteen rakentaminen on huomattavasti haastavampaa kuin tapailu ja seksin harrastaminen yhdessä, mikä tosin voi hyvinkin kertoa enemmän itsestäni kuin naisista joita olen tapaillut. 

Mitä naisiin tulee, niin en jaksa valitusta kuinka miehet ovat niin kamalia ja haluavat vain seksiä, tuijottavat vain ulkonäköä ja ovat aina nuorempien naisten perään, varmasti idiootteja on paljon molemmissa sukupuolissa mutta miehet vain tuovat idioottimaisuutensa enemmän esille. Itse olen ihastunut eniten ja muistan parhaiten ne naiset, joiden persoonallisuus on tehnyt vaikutuksen, ja en tarkoita persoonallisuudella isoja tissejä vaan sanaa sen alkuperäisessä merkityksessä. Molemminpuolinen seksuaalinen vetovoima on erittäin tärkeää ainakin itselleni, mutta suurimman muistijäljen ovat jättäneet naiset  joiden kanssa käydyt keskustelut ja vietetyt hetket ovat jääneet mieleen pelkän mahtavan seksin ja upean ulkonäön sijaan. Toki nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita :)

Samoin mitä tulee ikään ja ulkonäköön niin itsestään huoltapitävä, urheilullinen ja tyylikäs 50-vuotias nainen on mielestäni huomattavasti viehättävämpi kuin keskiverto parikymppinen. Tottakai ikäisilläni naisilla on keskimäärin enemmän ryppyjä kuin nuorilla, mutta niin on itsellänikin ja tukkanikin alkaa olla aika heikossa hapessa, sellaista ikääntyminen on. 

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini, hieman keskimääräistä viehättävämpi 37v vuoroviikkoäiti Helsingistä, sai Tinderissä yli 7000 tykkäystä muutamassa kuukaudessa. 

Minä, 180cm/80kg, suht urheilullinen, kasvoista taviksen näköinen helsinkiläismies, sain Tinderissä samassa ajassa 30 tykkäystä. 

Tee tällä tiedolla mitä haluat. 

Niin mitä tuo sun mielestä oikeastaan kertoo? Ainakin jos itse saisin noin paljon tykkäyksiä, tulkitsisin sen niin, että miehet ovat liukuhihnaswaippailleet, koska en todellakaan uskoisi 7000 miehen olevan oikeasti kiinnostunut. Tuon 37-vuotiaan naisen tykkääjissä voi olla myös paljon 50-75-vuotiaita, sekä myös jotain parikymppisiä. Ja tässä kohtaa pitää muistaa myös, että aika moni mieshän tuolla etsii seksiä suunnilleen kenen kanssa vain. On todennäköistä, että sinun 30 matchiä olisi olleet kiinnostuneita sinusta suhdemielessä, eli olivat oikeasti kiinnostuneita.

Jos teistä miehistä tuntuu siltä, että naiset saavat liikaa tykkäyksiä, niin onko teillä mitään ideaa siitä, mikä osapuoli voisi vaikuttaa niiden tykkäysten määrään? Jos vaikka mies jatkossa swaippaisikin vain 10% naisista oikealle sen sijaan, että swaippaa oikealle 80-100% naisista, niin silloinhan naisten saamien tykkäysten määrä vähenisi paljon. Miehet ovat omalla toiminnallaan tehneet nyt sen, että miesten antamilla tykkäyksillä ei ole mitään arvoa eivätkä ne kerro mistään muusta paitsi siitä, että miehet swaippaavat suunnilleen kaikki oikealle.

Vierailija
102/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deittailu on todella vaikeaa, ainakin minulle. Olen käynyt tänä vuonna treffeillä kolmen miehen kanssa, ja heistä jokainen lähetti minulle "ei kemiaa" viestin treffien jälkeen. 

En tiedä mitä voin tehdä, että joku haluaisi tavata minut uudelleen.

N38

Itse ratkaisin deittailu-uupumuksen poistumalla koko sovelluksesta, ja keskittymällä tekemään elämästäni hyvää yksin.

Itse olen luonteeltani parisuhdeihminen. Elämäni ei ole hyvää yksin, eikä yksinelämistä voi mitenkään hyväksi muuttaa minun tapauksessani. Kaipaan ihmistä vierelleni, eikä sitä kaipausta voi laittaa pois päältä. 

Niin minäkin luulin olevani, ja varmaan oikeassa suhteessa olisin

Mun ei tarvitse "etsiä" syitä hakea kumppania. Halu rakastaa ja tulla rakastetuksi riittää, enkä sitä halua voi laittaa pois päältä sielustani. 

On minullakin harrastuksia ja ystäviä, mutta eivät ne täytä sitä tarvetta mikä minulla on jakaa elämäni kumppanin kanssa. 

T. Sama 

Kuinkahan moni parisuhde tosiasiassa edes perustuu siihen, että kumpikin rakastaa toisiaan syvästi?

Ihan tuon ajatuksen sisäistäminen tuo itselleni sen, että elän yksin. Jos ikinä tuollainen suhde elämään tulisi, niin pitäisin suurempana ihmeenä kuin lottovoiton saamista. Niin harvinainen tuuri, että tuskin elämääni tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin

Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.

https://yle.fi/a/74-20156735

Mutta tämähän ei tietenkään naisten mukaan pidä paikkaansa.

Tätä Ylen juttua aina välillä näihin ketjuih

Miksi sinulla on tuollainen kaveri?

Miksi nyt ihmisillä yleensäkään on kavereita?

Me olemme tämän naisen kanssa tunteneet toisemme yläasteelta saakka, kai sitä ihmisellä saa kavereita olla?

Vierailija
104/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin

Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.

Tätä Ylen juttua aina välillä näihin ketjuihin linkitetään, mutta mitä tämä teidän mielest

Kaverini, hieman keskimääräistä viehättävämpi 37v vuoroviikkoäiti Helsingistä, sai Tinderissä yli 7000 tykkäystä muutamassa kuukaudessa. 

Minä, 180cm/80kg, suht urheilullinen, kasvoista taviksen näköinen helsinkiläismies, sain Tinderissä samassa ajassa 30 tykkäystä. 

Tee tällä tiedolla mitä haluat. 

Mieluummin ottaisin 30 tykkäystä, jotka annettu tosissaan. Kuin 7000 kaikki oikealle -selauksen toimesta tullutta.

Tätä on ilmeisesti nyt vaikea erotella.

Vierailija
105/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deittailu on todella vaikeaa, ainakin minulle. Olen käynyt tänä vuonna treffeillä kolmen miehen kanssa, ja heistä jokainen lähetti minulle "ei kemiaa" viestin treffien jälkeen. 

N38

Itse ratkaisin deittailu-uupumuksen poistumalla koko sovelluksesta, ja keskittymällä tekemään elämästäni hyvää yksin.

Itse olen luonteeltani parisuhdeihminen. Elämäni ei ole hyvää yksin, eikä yksinelämistä voi mitenkään hyväksi muuttaa minun tapauksessani. Kaipaan ihmistä vierelleni, eikä sitä kaipausta voi laittaa pois päältä. 

Minäkin luulin pitkälle aikuisuuteen, että parisuhde on jotain jota kuuluu haluta, että elämä etenee ja ettei joulut ole yksinäisiä. Se oli helpottavaa huomata ettei ole pakko haluta. 

Itse olen viettänyt muutaman joulun yksin, ja voi niitä sääliviä katseita :D

Todellisuudessa ne joulut ovat olleet mukavia. Olen ostanut itselleni hyviä ruokia, vähän jotain mukavaa hemmottelulahjaa itselleni jne. Sitten mukavassa oloasussa leffan  katselua jne :)

Sen sijaan, että pykään joulua stressillä muille, enkä saa kumppanilta edes mitään pientä muistamista koska "emmä keksiny mitään" 

Vierailija
106/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa naiselta.

🤷

Vierailija
107/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä Ylen juttua aina välillä näihin ketjuihin linkitetään, mutta mitä tämä teidän mielest

Naisen profiilina tehty tyhjä profiili kukan kuvalla kerää tuhansia tykkäyksiä. Mitä se kertoo niistä tykkäysten merkityksestä? 

Vierailija
108/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki swaippaavat oikealle kaikki, se johtaa vain tilanteeseen, että Tinderin alkutilanne siirtyy matcheihin, eli lopputulos on se, että kaikilla on 7000 matchia, jolloin se alun rasittava selausvaihe pitää vain käydä uudestaan, kun pitää alkaa seuloa niitä tuhansia matcheja, että kuka nyt saattaisi olla yhtään kiinnostava. Todennäköisesti tulee tuhansia moikkauksia ja aloitusviestejä, joista valtaosaan ei kukaan ehdi vastata, eikä siitä joukosta enää löydä niitä kiinnostaviakaan. 

Itselläni oli deitti-ilmoitus toisenlaisella deittipalstalla, jossa kuka vaan saattoi laittaa viestin kenelle vain - ei siis ollut match-vaihetta. Olin omassa ilmoituksessani kertonut itsestäni, harrastuksistani, mielenkiinnon kohteista, elämästäni ja siitä, mitä etsin (suunnilleen samanikäistä, samalla alueella asuvaa miestä parisuhteeseen). Sain paljon viestejä miehiltä. Osa etsi pelkkää seksiä, osa etsi pitkäaikaista juttua avoimen suhteensa sivusuhteeksi, osa oli aivan liian vanhoja tai aivan liian nuoria, osa asui kaukana... ja melkein kukaan ei kertonut itsestään mitään, ja YKSIKÄÄN ei vaikuttanut samanhenkiseltä (ei ainakaan tuonut esiin, että olisi ollut mitään yhdistäviä asioita). Muutama mainitsi jotain, mikä ilmoituksessani herätti kiinnostuksen, ja lähes poikkeuksetta se oli ulkonäkö.

En sitten löytänyt kumppania.

Vierailija
109/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä jaksa olla lapsellinen. Parisuhteet kuormittavuus on ihan jotain muuta kuin tiskit. "

Kerro mitä ne ovat. Olen ollut naimisissa 20 vuotta.

M55

Vierailija
110/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä Ylen juttua aina välillä näihin ketjuih

Naisen profiilina tehty tyhjä profiili kukan kuvalla kerää tuhansia tykkäyksiä. Mitä se kertoo niistä tykkäysten merkityksestä? 

Kaverini laittoi joskus pelkän maisemakuvan. Keräsi hetkessä +99 tykkäystä ja useita supertykkäyksiä.

Että niin merkityksellisiä ne tykkäykset oli.

Vierailija
111/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"" Itselläni oli deitti-ilmoitus toisenlaisella deittipalstalla, jossa kuka vaan saattoi laittaa viestin kenelle vain - ei siis ollut match-vaihetta. Olin omassa ilmoituksessani kertonut itsestäni, harrastuksistani, mielenkiinnon kohteista, elämästäni ja siitä, mitä etsin (suunnilleen samanikäistä, samalla alueella asuvaa miestä parisuhteeseen). Sain paljon viestejä miehiltä. Osa etsi pelkkää seksiä, osa etsi pitkäaikaista juttua avoimen suhteensa sivusuhteeksi, osa oli aivan liian vanhoja tai aivan liian nuoria, osa asui kaukana... ja melkein kukaan ei kertonut itsestään mitään, ja YKSIKÄÄN ei vaikuttanut samanhenkiseltä (ei ainakaan tuonut esiin, että olisi ollut mitään yhdistäviä asioita). Muutama mainitsi jotain, mikä ilmoituksessani herätti kiinnostuksen, ja lähes poikkeuksetta se oli ulkonäkö.""

------

Täsmälleen näin. Miehet itkevät kuinka "naisten pitää antaa tilaisuus tehdä vaikutus", mutta kun se tilaisuus on, se käytetään "moi" tai "😘" viesteihin. Kun itsellä on täytetty koko profiili, ja kuvat on persoonallisia sekä mielenkiintoisista tilanteista otettuja, ja tyhjältä miesprofiililta tulee "moi" niin ei se kovin mahtavaa vaikutelmaa tee. NäilleKIN olen vielä yrittänyt usein antaa mahdollisuuden, ja vastannut, yrittänyt kysyä kysymyksiä jne mutta ne EI osaa keskustella OLLENKAAN, ei siis yhtään mitään yhden sanan vastausten ja "mitäs sun iltaan tavataanko" pilluwolttauksen lisäksi.

Että tällaista laatua ne tuhannet tykkäykset on. 

Vierailija
112/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet seksimarkkinoilla.

Et ole kuitenkaan saanut parisuhdetta noiden fiksujen ja kauniiden naisten kanssa.

Vierailija
113/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä ollenkaan, mikä idea on tapailla kymmeniä mukavia naisia, joiden kanssa niin keskustelut kuin seksikin sujuu. Miksi ei saa parisuhdetta aikaiseksi, onko oikeasti edes halua?

Minusta tuollainen kuulostaa säälittävältä eikä mahtavalta, anteeksi vain. Kykenetkö enää edes vakiintumaan? Väitän että moni pilaa itsensä tuollaisella runsaalla sekstailulla eri ihmisten kanssa, ei kyetä enää sitoutumaan kun valinnanvaraa vain on ja on.

Siinähän sitten seitsemänkymppisinä ihmettelette, miten elämä meni noin, eikä edelleenkään ole kumppania rinnalla.

Keski-ikäinen täti ihminen haluaa kaikki siihen samaan miinaan jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja toisen kokoaikatyön sen työpäivän jälkeen? Superahdistava aj

Tohon ongelmaan on helppo ratkaisu: älä ota kumppaniksi aikuisvauvaa

Mielenkiintoista olisi tietää miten se varmennetaan kuka se toinen loppujen lopuksi on? On pistetty kaikki mielikuvitus peliin ja kirjoitettu täydellinen käsikirjoitus siihen profiiliin ja näytellään se rooli oscarin arvoisesti ja kun romantiikka rapisee niihin likaisiin sukkiin lattialla alkaa epäilys eikö toinen olekaan se oikea. Ja sama taas alusta, kun toinen olikin joku ihan joku muu kuin antoi ymmärtää. 

Vierailija
114/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tätä samaa. Jippii, jos ne samat sarja matchaajat tykkäilevät profiilistasi. Ei se määrä vaan se laatu ja en nyt puhu mistään ulkonäkö ja varallisuusasioista. Miehet aina valittaa, miten naiset on nirosja kun eivät kelpuuta ketå tahansa. Samaan aikaan mies taas erikseen korostaa, e

Niin eli miksi silti alapeukutatte vertauskuvaa jossa nainen on merellä etsimässä makeaa vettä? Jos se asia kuitenkin on niin ja määrällisesti vettä on paljon mutta juotavaksi kelpaa vain pienet määrät. Aivan kuin silti yrittäisitte täysin kiistää asian ja leikkiä että olisitte kurjuudessa miesten tasolla.

Kyllä ihminen on ihan yhtä janoinen suolaveden keskellä kuin aavikolla, eli kyllä, naiset ovat "kurjuudessa" miesten tasolla. Ehkä vielä pahemmallakin, koska naisten kohdalla janoon kuoleminen ei ole pelkkä vertauskuva. Jos haksahtaa juomaan merivettä, pahimmillaan kyseessä on väkivaltainen puoliso, joka ottaa lopulta hengen.

Suurin osa "merivedestä" kuitenkin on esim. sellaisia, jotka eivät oikeasti halua mätsäämäänsä naista (eli he haluavat vain yhden kerran seksiä vaikka väittävät muuta, tai ovat tykänneet kaikista), eli sama tilanne kuin sellaisella miehellä, joka ei saa mätsejä. Kummassakaan tapauksessa suhdetta ei voi syntyä. Ne mätsit, jotka etsivät vain pikaseksiä tms., eivät todellakaan paranna naisen tilannetta mitenkään. Niiden seulominen joukosta vie vain aikaa niin, että jos oikean mätsin olisikin saanut, sitä ei ehkä ikinä ehdi saada selville.

Vierailija
115/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet seksimarkkinoilla.

Et ole kuitenkaan saanut parisuhdetta noiden fiksujen ja kauniiden naisten kanssa.

Miksi pitäisi? AP tuntuu olevan oikein tyytyväinen tilanteeseen, joten miksi pitäisi etsiä parisuhdetta?

Vierailija
116/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä ollenkaan, mikä idea on tapailla kymmeniä mukavia naisia, joiden kanssa niin keskustelut kuin seksikin sujuu. Miksi ei saa parisuhdetta aikaiseksi, onko oikeasti edes halua?

Minusta tuollainen kuulostaa säälittävältä eikä mahtavalta, anteeksi vain. Kykenetkö enää edes vakiintumaan? Väitän että moni pilaa itsensä tuollaisella runsaalla sekstailulla eri ihmisten kanssa, ei kyetä enää sitoutumaan kun valinnanvaraa vain on ja on.

Siinähän sitten seitsemänkymppisinä ihmettelette, miten elämä meni noin, eikä edelleenkään ole kumppania rinnalla.

Onko pakko haluta parisuhde? Sukupuolet eivät enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen ja suhteet voivat olla mitä monimuotoisempia. Ne ovat niitä häviäjiä, jotka vielä sen perinteisen parisuhteen haluaisi tässä kertakäyttökulttuurissa. 

Miksi pitää olla "voittaja"? 

Onneksi vielä osa osaa olla parisuhteessa, vaikkei se aina helppoa olekaan, koska me ihmiset ollaan epätäydellisiä. Mutta ei elämässä oleellisinta olekaan sen helppous, vaan yhteys toisiin ja kypsyminen aikuiseksi.

Vierailija
117/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen täti ihminen haluaa kaikki siihen samaan miinaan jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja toisen kokoaikatyön sen työpäivän jälkeen? Superahdistava ajatuskin, että kotona pitäisi paapoa ja huomioida j

Elä sinä vain kuvitelmassa, että me kaikki naimisissa olevat keski-ikäiset naiset jotenkin kamalasti kärsittäis ;) Miksi tätä narratiivia pitää korostaa? Varmaan siksi että ei tunnu niin pahalta kun ei sitä omaa parisuhdetta ole?

Minulla on hyvä aviomies joka on ihana lasteni isä, ja parempi näin, vaikka voisin sinänsä elää yksinkin. Ystävillä suurimmaksi osaksi sama asia, eli selkeästi vähemmistössä ne mieslapset. 

Vierailija
118/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38

Tietenkään parisuhdetta ei ole pakko haluta.

Mutta osa on parisuhdeihmisiä ja haluaa kumppanin, eikä senkään pitäisi väärin olla.

Vierailija
119/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tätä samaa. Jippii, jos ne samat sarja matchaajat tykkäilevät profiilistasi. Ei se määrä vaan se laatu ja en nyt puhu mistään ulkonäkö ja varallisuusasioista. Miehet aina valittaa, miten naiset on nirosja kun eivät kelpuuta ketå t

Kyllä ihminen on ihan yhtä janoinen suolaveden keskellä kuin aavikolla, eli kyllä, naiset ovat "kurjuudessa" miesten tasolla. Ehkä vielä pahemmallakin, koska naisten kohdalla janoon kuoleminen ei ole pelkkä vertauskuva. Jos haksahtaa juomaan merivettä, pahimmillaan kyseessä on väkivaltainen puoliso, joka ottaa lopulta hengen.

Suurin osa "merivedestä" kuitenkin on esim. sellaisia, jotka eivät oikeasti halua mätsäämäänsä naista (eli he haluavat vain yhden kerran seksiä vaikka väittävät muuta, tai ovat tykänneet kaikista), eli sama tilanne kuin sellaisella miehellä, joka ei saa mätsejä. Kummassakaan tapauksessa suhdetta ei voi syntyä. Ne mätsit, jotka etsivät vain pikaseksiä tms., eivät todellakaan paranna naisen tilannetta mitenkään. Niiden seulominen joukosta vie vain aikaa niin, että jos oikean mätsin olisikin saanut, sitä ei ehkä ikinä ehdi saada selville.

Suomessa tehdyn yksinäisyystutkimuksen mukaan naiset kärsivät yksinäisyydestä itse asiassa miehiä useammin, mutta ero oli aika marginaalinen.

Oleellisempaa tutkimuksen tuloksista on huomioida se, että molempien sukupuolten osalta yksinäisyyttä kokevien ihmisten määrä on melkein nelinkertaistunut 2016 -> 2022 aikavälillä. Jotain on siis menny yhteiskunnan tasolla aivan kaamealla tavalla pieleen 2010-luvun puolivälin jälkeen 

Vierailija
120/131 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sinä mies 30 tykkäyksellä olet paremmassa tilanteessa. Noita jaksaa alkaa perkaamaan, mutta kuka jaksaa 7000?? Hirveä savotta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän