Lopettakaa ulina deittailun vaikeudesta
Nyt kun olen ollut eronneena sinkkuna useamman vuoden neljänkympin molemmin puolin ja niin Suomessa kuin ulkomailla asuneena niin en jaksa lakata ihmettelemästä niin miesten kuin naisten ulinaa siitä, kuinka kamalaa deittailu ja vastakkaisen sukupuolen käytös on. Tämä siis heteromiehen näkökulmasta :)
Aikuiset miehet valittavat kuinka vaativia ja vaikeita naiset ovat eikä mikään kuulemma kelpaa, samalla kun naisista ei ole parisuhteeseen nämä samalla pihtaavat ja h*oraavat, mikä lienee todiste naisten kyvystä suorittaa useita tehtäviä samanaikaisesti. Oma kokemus taas on että treffiseuraa löytyy kivoista naisista nykyään enemmän kuin riittävästi, koska naiset eivät ole yhtä epätoivoisia kuin suuri osa miehistä ei deittiapeissa tietenkään tule vastaavaa tykkäämisten ja viestien tulvaa, mutta epäilen että laatu korvaa tässä tapauksessa määrän.
Treffikumppanit ovat suurimmaksi osaksi olleet todella mukavia, fiksuja ja ainakin omaan makuuni kauniita ja viehättäviä, pikemminkin mietin että onpa monessa paikassa (Suomessa deittailin Helsingissä / pk-seudulla) paljon upeita sinkkunaisia. Deitit ovat olleet mukavia ja olen tutustunut kivoihin naisiin, kun deittailee fiksuja ihmisiä niin saattaa oppiakin paljon, deittiappeja haukutaan mutta toisaalta pääsee tutustumaan ihmisiin joita ei tulisi ainakaan romanttisessa mielessä tavattua. Jos epäilee että apeista löytyy vaan elämänkoululaisia kalluja, niin itse olen käynyt treffeillä lääkärin, lentäjän, yliopiston proffan (ei suomalainen) ja yrityselämässä menestyneiden naisten kanssa. Ja nämä kaikki ovat olleet ihmisiä siinä missä muutkin, vaikka ehkä elämässään syystä tai toisesta menestyneempiä.
Ainakin omassa ikäluokassani (35-45) en myöskään ole havainnut että useimmat naiset sen enempää pelailisivat mitään pelejä tai vaatisivat jotain erityistä prinsessakohtelua. Yleisesti riittää että omaa peruskäytöstavat, ei valehtele itsestään ja saavutuksistaan (kuka oikeasti laittaa vanhoja tai käsiteltyjä kuvia appeihin) ja kohtelee naista ihmisenä. Toki jotkut meistä ovat ujompia ja sukupuolesta riippumatta joillakin ihmisillä ei vain ole kovin kiinnostavia persoonallisuuksia.
Pikemminkin tuntuu että deittailu verrattuna siihen kun olin viimeksi sinkku parikymppisenä etenee nopeammin ja seksiä harrastetaan aikaisemmin. Isompi haaste kuin naisten kiinnostuksen puute on että hyvän parisuhteen rakentaminen on huomattavasti haastavampaa kuin tapailu ja seksin harrastaminen yhdessä, mikä tosin voi hyvinkin kertoa enemmän itsestäni kuin naisista joita olen tapaillut.
Mitä naisiin tulee, niin en jaksa valitusta kuinka miehet ovat niin kamalia ja haluavat vain seksiä, tuijottavat vain ulkonäköä ja ovat aina nuorempien naisten perään, varmasti idiootteja on paljon molemmissa sukupuolissa mutta miehet vain tuovat idioottimaisuutensa enemmän esille. Itse olen ihastunut eniten ja muistan parhaiten ne naiset, joiden persoonallisuus on tehnyt vaikutuksen, ja en tarkoita persoonallisuudella isoja tissejä vaan sanaa sen alkuperäisessä merkityksessä. Molemminpuolinen seksuaalinen vetovoima on erittäin tärkeää ainakin itselleni, mutta suurimman muistijäljen ovat jättäneet naiset joiden kanssa käydyt keskustelut ja vietetyt hetket ovat jääneet mieleen pelkän mahtavan seksin ja upean ulkonäön sijaan. Toki nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita :)
Samoin mitä tulee ikään ja ulkonäköön niin itsestään huoltapitävä, urheilullinen ja tyylikäs 50-vuotias nainen on mielestäni huomattavasti viehättävämpi kuin keskiverto parikymppinen. Tottakai ikäisilläni naisilla on keskimäärin enemmän ryppyjä kuin nuorilla, mutta niin on itsellänikin ja tukkanikin alkaa olla aika heikossa hapessa, sellaista ikääntyminen on.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Näistäkin puhutaan yleensä täyttä skeidaa. Yleensä jos on aihetta valittaa on jotain vikaa itsessään. Itse kun olin miehenä tinderissä, huomasin kuinka tärkeää on oma profiili ja kun sen onnistui luomaan hyvin niin Tinderi on kuin karkkikauppa miehelle. Niitä mätsejä tulee todella paljon ja naisia aivan liikaa. Nopeasti on niin paljon naisia ettei ehdi puolienkaan kanssa tutustua.
Kuinka kertoa että työskentelet miesmallina kertomatta että työskentelet miesmallina.
Ihan esim pankintädille riitti että kerroin että olen töissä tehtaassa jossa taivuttelen metallilevyjä. Sain vastauksen että arvostaa todella paljon, edelliset miehet kun eivät olleet töissä koskaan. Oli siis todella helppo olla jo huomattavasti enemmän. Ja kun selvisi että ne edelliset miehet ovat vielä enemmän tai vähemmän mielenterveysongelmaisia niin ei ole paljon vaadittu ollakseen vain tosi kiva ja fiksu, huomioonottava. Todella nopeasti huomasin naisesta että nimenomaan naisella oli sellainen määrätietoinen asenne että tuo mies otetaan.
Ap deittailee deittailun vuoksi, jos kerran kymmeneen vuoteen ei ole kumppania löytynyt vaikka treffejä ja naisia riittää. Deittailun vaikeutta valittavat varmaankin ne, jotka oikeasti etsivät kumppania elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ap deittailee deittailun vuoksi, jos kerran kymmeneen vuoteen ei ole kumppania löytynyt vaikka treffejä ja naisia riittää. Deittailun vaikeutta valittavat varmaankin ne, jotka oikeasti etsivät kumppania elämäänsä.
Tai sitten ei ole löytynyt sopivaa, eikä lähde ihan ok-kuvioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seuran hakeminen olisi jotenkin monimutkaista. Jos seuran etsimistä miettii rationaalisesti, niin se on aika yksinkertaista. Pitää vaan löytää sellainen tyyppi, josta sä olet kiinnostunut ja pyytää sitä ulos. Mun vinkki parinhakuun on kaiken kiemurtelun ja ihmissuhdepelien lopettaminen. Kannattaa vaan kysyä kiinnostavalta tyypiltä suoraan, niin ei kuluta aikaa turhaan kuolaamiseen. Torjutuksi tulemista pelätään ihan turhaan. Mun kaikki suhteet on alkanut siten, että sanon Moi mä olen Petra ja olen kiinnostunut sinusta ja se riittää.
Kun kattoo miesten profiileja niin ne on aivan järkyttäviä. Joko kiivetään aina vuorella tai sitten on likaisella linssillä otettu kalsari kuva sohvalta ja lippis päässä.
Mä en kattele miestä joka
Ei. Kerrot vain itsestäsi asioita joiden uskot olevasi naisen mieleen. Älä silti valehtele.
Kerrot kokemuksiasi miehen näkökulmasta mutta mietipä sitä millaista deittailu on nuorena naisena pk seudulla kun naisista on ylitarjontaa? Itse olen vieläkin 29 vuotiaana sinkku.
Itse en ymmärrä ollenkaan, mikä idea on tapailla kymmeniä mukavia naisia, joiden kanssa niin keskustelut kuin seksikin sujuu. Miksi ei saa parisuhdetta aikaiseksi, onko oikeasti edes halua?
Minusta tuollainen kuulostaa säälittävältä eikä mahtavalta, anteeksi vain. Kykenetkö enää edes vakiintumaan? Väitän että moni pilaa itsensä tuollaisella runsaalla sekstailulla eri ihmisten kanssa, ei kyetä enää sitoutumaan kun valinnanvaraa vain on ja on.
Siinähän sitten seitsemänkymppisinä ihmettelette, miten elämä meni noin, eikä edelleenkään ole kumppania rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on todella vaikeaa, ainakin minulle. Olen käynyt tänä vuonna treffeillä kolmen miehen kanssa, ja heistä jokainen lähetti minulle "ei kemiaa" viestin treffien jälkeen.
En tiedä mitä voin tehdä, että joku haluaisi tavata minut uudelleen.
N38
Itse ratkaisin deittailu-uupumuksen poistumalla koko sovelluksesta, ja keskittymällä tekemään elämästäni hyvää yksin.
Itse olen luonteeltani parisuhdeihminen. Elämäni ei ole hyvää yksin, eikä yksinelämistä voi mitenkään hyväksi muuttaa minun tapauksessani. Kaipaan ihmistä vierelleni, eikä sitä kaipausta voi laittaa pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tavannut paljon upeita naisia joiden kanssa seksikin sujuu. Miksi olet siis yhä sinkku?
Minkä ikäinen itse olet?
Muutoin aloitus oli ihan järkevä ja selkeä mutta tämä minuakin jäi ihmetyttämään?
Mikä tuossa ihmetyttää? Jos naisia riittää niin ei ole mitään syytä sitoutua.
Eli siellä naisten puolella apn tarina näyttää siltä, että vaikka on itse lääkäri tms elämässään menestynyt, kiva, persoonallinen ja nätti, niin miehet yhä keski-ikäisenäkin etsii pelkkää hetken huvia.
Mitä muutakaan naisella tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei ole löytynyt sopivaa, eikä lähde ihan ok-kuvioon.
Ai että ihmiset on niin hankalia, että aktiivisen 10v deittailun jälkeenkään ei ole löytynyt sopivaa? Oireellista.
valintakysymys, eikä tarkoita ok-kuviota, mutta kun ei pystytä valitsemaan eikä edes haluta, kun aina vain riittää
Aloitus on kuin miljonääri kirjoittaisi että lopettakaa se uina että teillä ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot kokemuksiasi miehen näkökulmasta mutta mietipä sitä millaista deittailu on nuorena naisena pk seudulla kun naisista on ylitarjontaa? Itse olen vieläkin 29 vuotiaana sinkku.
Pk-seudulla on 90 000 20-29v naista, ja saman ikäisiä miehiä on 86 000.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä ollenkaan, mikä idea on tapailla kymmeniä mukavia naisia, joiden kanssa niin keskustelut kuin seksikin sujuu. Miksi ei saa parisuhdetta aikaiseksi, onko oikeasti edes halua?
Minusta tuollainen kuulostaa säälittävältä eikä mahtavalta, anteeksi vain. Kykenetkö enää edes vakiintumaan? Väitän että moni pilaa itsensä tuollaisella runsaalla sekstailulla eri ihmisten kanssa, ei kyetä enää sitoutumaan kun valinnanvaraa vain on ja on.
Siinähän sitten seitsemänkymppisinä ihmettelette, miten elämä meni noin, eikä edelleenkään ole kumppania rinnalla.
Ei kaikille löydy sitä pysyvää, oikeasti hyvää kumppania. Minäkin panostin joskus suhteisiin, kunnes jouduin toteamaan olevani se ainoa jota se suhde oikeastaan kiinnosti. Jotkut kun tuntuu lähtevän suhteeseen "ihan ok" -fiiliksellä, joka sitä näkyy arjessa välinpitämättömyytenä.
Yksin olen nyt voinut paremmin, kuin koskaan parisuhteessa. Että ei se niin kauheaa ole, ettei kumppania löydy.
Itse olen ajatustasolla jo asiassa luovuttanut, haaveilla toki voi aina. Mutta enköhän yksin loppuelämäni kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Näistäkin puhutaan yleensä täyttä skeidaa. Yleensä jos on aihetta valittaa on jotain vikaa itsessään. Itse kun olin miehenä tinderissä, huomasin kuinka tärkeää on oma profiili ja kun sen onnistui luomaan hyvin niin Tinderi on kuin karkkikauppa miehelle. Niitä mätsejä tulee todella paljon ja naisia aivan liikaa. Nopeasti on niin paljon naisia ettei ehdi puolienkaan kanssa tutustua.
Kuinka kertoa että työskentelet miesmallina kertomatta että työskentelet miesmallina.
Ihan esim pankintädille riitti että kerroin että olen töissä
Tämäkin todistaa kuinka kamalaa se on naisille toisella puolella - riittää että miehellä on ihan perustyö, ja hän on jo miesten parhaimmistoa. Tarjolla on lusmuja mieslaiskimuksia jotka eivät osaa kertoa itsestään mitään eivätkä keskustella - sillä että on a) työ ja B) kohtelee naisia kuin ihmisiä pääsee sinne kadehdittuun top 10%iin joka "vie kaikki naiset". Kun taas naisille on tarjolla työttömiä, juroja, "kaikki käy kunhan on nainen" luusereita, ja ne harvat apn tapaiset normaalit ihmiset sarjatreffailevat kauniita lääkäreitä.
Eli miehille riittää hyvien kumppaniehdokkaiden löytämiseen ihan minimieffortti, kun taas naiselle ei riitä edes olla fiksu, kaunis ja menestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on samat kokemukset kuin AP:lla ja olen nainen. Olen käynyt treffeillä 58 eri miehen kanssa ja lähes aina on ollut kivaa. Ainoastaan yhden kerran mies lähtenyt kesken treffien kotiin kun olin hänelle pettymys. Ja vain kahdesti olen tullut ghostatuksi. Sitten muutaman kerran on huono maku jäänyt suuhun ensitreffien jälkeen, kun mies on maksattanut tai yrittänyt maksattaa minulla safkansa ravintolassa. Mutta noin 50/58 treffeistä on ollut positiivisia kokemuksia.
Löysitkö todella 58 kiinnostavaa miestä??? Itselleni deittailussa on suurin haaste löytää samanhenkisiä ja kiinnostavia miehiä - ei niitä todellakaan koko ajan tule vastaan. En saisi Tinderissä swaipatuksi oikealle 58, saati että päätyisin treffeille noin monen kanssa. No, toisaalta en jaksakaan koko ajan juosta treffeillä, ja melkein yhdet treffit / kk on sopiva määrä, poikkeustilanteessa kahdet. Kuinka usein itse ävit treffeillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tavannut paljon upeita naisia joiden kanssa seksikin sujuu. Miksi olet siis yhä sinkku?
Minkä ikäinen itse olet?
Muutoin aloitus oli ihan järkevä ja selkeä mutta tämä minuakin jäi ihmetyttämään?
Mikä tuossa ihmetyttää? Jos naisia riittää niin ei ole mitään syytä sitoutua.
Eli siellä naisten puolella apn tarina näyttää siltä, että vaikka on itse lääkäri tms elämässään menestynyt, kiva, persoonallinen ja nätti, niin miehet yhä keski-ikäisenäkin etsii pelkkää hetken huvia.
Mitä muutakaan naisella tekisi?
Provolla lähdet, mutta onhan tuossa lauseessa nähtävissä varmasti takana monen aito sairas ajatusmaailma.
Ei ihmisen pitäisi olla vain väline toiselle, koskaan. Ette ole saaneet rakkautta, niin miten osaisitte rakastaa itseänne saati muita terveellä tavalla.
Kumppanuus ja rakkaus, niitä ei kaikki koskaan saa. Defensiivistä väittää, ettei edes haluaisi, tietenkin haluaa ja tarvitsee. Ihan meistä jokainen <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on todella vaikeaa, ainakin minulle. Olen käynyt tänä vuonna treffeillä kolmen miehen kanssa, ja heistä jokainen lähetti minulle "ei kemiaa" viestin treffien jälkeen.
En tiedä mitä voin tehdä, että joku haluaisi tavata minut uudelleen.
N38
Itse ratkaisin deittailu-uupumuksen poistumalla koko sovelluksesta, ja keskittymällä tekemään elämästäni hyvää yksin.
Itse olen luonteeltani parisuhdeihminen. Elämäni ei ole hyvää yksin, eikä yksinelämistä voi mitenkään hyväksi muuttaa minun tapauksessani. Kaipaan ihmistä vierelleni, eikä sitä kaipausta voi laittaa pois päältä.
Niin minäkin luulin olevani, ja varmaan oikeassa suhteessa olisinkin.
Mutta ei elämää voi laittaa pauselle ja perustaa kaikkea siihen, että on löydettävä parisuhde. Mitä kauemmin olen yksin, sitä vähemmän löydän syitä lähteä parisuhdetta tavoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seuran hakeminen olisi jotenkin monimutkaista. Jos seuran etsimistä miettii rationaalisesti, niin se on aika yksinkertaista. Pitää vaan löytää sellainen tyyppi, josta sä olet kiinnostunut ja pyytää sitä ulos. Mun vinkki parinhakuun on kaiken kiemurtelun ja ihmissuhdepelien lopettaminen. Kannattaa vaan kysyä kiinnostavalta tyypiltä suoraan, niin ei kuluta aikaa turhaan kuolaamiseen. Torjutuksi tulemista pelätään ihan turhaan. Mun kaikki suhteet on alkanut siten, että sanon Moi mä olen Petra ja olen kiinnostunut sinusta ja se riittää.
Kun kattoo miesten profiileja niin ne on aivan järkyttäviä. Joko kiivetään aina vuorella tai sitten on likaisella linssillä otettu kalsari kuva sohvalta ja lip
Ei sinne deittisovellukseen ole pakko mennä, jos kokee ettei halua mitään itsestään kirjoittaa.
Siksi itse olenkin suoran kiinnostuksen ilmaisemisen puolella. Suorat kiinnostuksenosoitukset toimivat myös siksi, että ne vähentävät epäaitoa ja epärehellistä käytöstä. Se on helppoa opetella ulkoa esim naisia miellyttävä puhetapa anonyyminä.
Vierailija kirjoitti:
Naisista on ylitarjontaa vain pienelle osalle miehistä. Lopuilla ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko haluta parisuhde? Sukupuolet eivät enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen ja suhteet voivat olla mitä monimuotoisempia. Ne ovat niitä häviäjiä, jotka vielä sen perinteisen parisuhteen haluaisi tässä kertakäyttökulttuurissa.
Ei sinne deittisovellukseen ole pakko mennä, jos kokee ettei halua mitään itsestään kirjoittaa.