Lopettakaa ulina deittailun vaikeudesta
Nyt kun olen ollut eronneena sinkkuna useamman vuoden neljänkympin molemmin puolin ja niin Suomessa kuin ulkomailla asuneena niin en jaksa lakata ihmettelemästä niin miesten kuin naisten ulinaa siitä, kuinka kamalaa deittailu ja vastakkaisen sukupuolen käytös on. Tämä siis heteromiehen näkökulmasta :)
Aikuiset miehet valittavat kuinka vaativia ja vaikeita naiset ovat eikä mikään kuulemma kelpaa, samalla kun naisista ei ole parisuhteeseen nämä samalla pihtaavat ja h*oraavat, mikä lienee todiste naisten kyvystä suorittaa useita tehtäviä samanaikaisesti. Oma kokemus taas on että treffiseuraa löytyy kivoista naisista nykyään enemmän kuin riittävästi, koska naiset eivät ole yhtä epätoivoisia kuin suuri osa miehistä ei deittiapeissa tietenkään tule vastaavaa tykkäämisten ja viestien tulvaa, mutta epäilen että laatu korvaa tässä tapauksessa määrän.
Treffikumppanit ovat suurimmaksi osaksi olleet todella mukavia, fiksuja ja ainakin omaan makuuni kauniita ja viehättäviä, pikemminkin mietin että onpa monessa paikassa (Suomessa deittailin Helsingissä / pk-seudulla) paljon upeita sinkkunaisia. Deitit ovat olleet mukavia ja olen tutustunut kivoihin naisiin, kun deittailee fiksuja ihmisiä niin saattaa oppiakin paljon, deittiappeja haukutaan mutta toisaalta pääsee tutustumaan ihmisiin joita ei tulisi ainakaan romanttisessa mielessä tavattua. Jos epäilee että apeista löytyy vaan elämänkoululaisia kalluja, niin itse olen käynyt treffeillä lääkärin, lentäjän, yliopiston proffan (ei suomalainen) ja yrityselämässä menestyneiden naisten kanssa. Ja nämä kaikki ovat olleet ihmisiä siinä missä muutkin, vaikka ehkä elämässään syystä tai toisesta menestyneempiä.
Ainakin omassa ikäluokassani (35-45) en myöskään ole havainnut että useimmat naiset sen enempää pelailisivat mitään pelejä tai vaatisivat jotain erityistä prinsessakohtelua. Yleisesti riittää että omaa peruskäytöstavat, ei valehtele itsestään ja saavutuksistaan (kuka oikeasti laittaa vanhoja tai käsiteltyjä kuvia appeihin) ja kohtelee naista ihmisenä. Toki jotkut meistä ovat ujompia ja sukupuolesta riippumatta joillakin ihmisillä ei vain ole kovin kiinnostavia persoonallisuuksia.
Pikemminkin tuntuu että deittailu verrattuna siihen kun olin viimeksi sinkku parikymppisenä etenee nopeammin ja seksiä harrastetaan aikaisemmin. Isompi haaste kuin naisten kiinnostuksen puute on että hyvän parisuhteen rakentaminen on huomattavasti haastavampaa kuin tapailu ja seksin harrastaminen yhdessä, mikä tosin voi hyvinkin kertoa enemmän itsestäni kuin naisista joita olen tapaillut.
Mitä naisiin tulee, niin en jaksa valitusta kuinka miehet ovat niin kamalia ja haluavat vain seksiä, tuijottavat vain ulkonäköä ja ovat aina nuorempien naisten perään, varmasti idiootteja on paljon molemmissa sukupuolissa mutta miehet vain tuovat idioottimaisuutensa enemmän esille. Itse olen ihastunut eniten ja muistan parhaiten ne naiset, joiden persoonallisuus on tehnyt vaikutuksen, ja en tarkoita persoonallisuudella isoja tissejä vaan sanaa sen alkuperäisessä merkityksessä. Molemminpuolinen seksuaalinen vetovoima on erittäin tärkeää ainakin itselleni, mutta suurimman muistijäljen ovat jättäneet naiset joiden kanssa käydyt keskustelut ja vietetyt hetket ovat jääneet mieleen pelkän mahtavan seksin ja upean ulkonäön sijaan. Toki nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita :)
Samoin mitä tulee ikään ja ulkonäköön niin itsestään huoltapitävä, urheilullinen ja tyylikäs 50-vuotias nainen on mielestäni huomattavasti viehättävämpi kuin keskiverto parikymppinen. Tottakai ikäisilläni naisilla on keskimäärin enemmän ryppyjä kuin nuorilla, mutta niin on itsellänikin ja tukkanikin alkaa olla aika heikossa hapessa, sellaista ikääntyminen on.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on todella vaikeaa, ainakin minulle. Olen käynyt tänä vuonna treffeillä kolmen miehen kanssa, ja heistä jokainen lähetti minulle "ei kemiaa" viestin treffien jälkeen.
En tiedä mitä voin tehdä, että joku haluaisi tavata minut uudelleen.
N38
Itse ratkaisin deittailu-uupumuksen poistumalla koko sovelluksesta, ja keskittymällä tekemään elämästäni hyvää yksin.
Itse olen luonteeltani parisuhdeihminen. Elämäni ei ole hyvää yksin, eikä yksinelämistä voi mitenkään hyväksi muuttaa minun tapauksessani. Kaipaan ihmistä vierelleni, eikä sitä kaipausta voi laittaa pois päältä.
Ala lesboksi ja hommaa naisystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on todella vaikeaa, ainakin minulle. Olen käynyt tänä vuonna treffeillä kolmen miehen kanssa, ja heistä jokainen lähetti minulle "ei kemiaa" viestin treffien jälkeen.
N38
Itse ratkaisin deittailu-uupumuksen poistumalla koko sovelluksesta, ja keskittymällä tekemään elämästäni hyvää yksin.
Itse olen luonteeltani parisuhdeihminen. Elämäni ei ole hyvää yksin, eikä yksinelämistä voi mitenkään hyväksi muuttaa minun tapauksessani. Kaipaan ihmistä vierelleni, eikä sitä kaipausta voi laittaa pois päältä.
Niin minäkin luulin olevani, ja varmaan oikeassa suhteessa olisinkin.
Mutta ei elämää voi laittaa pauselle ja perustaa kaikkea siihen, että on löydettävä parisuhde. Mitä kauemmin olen yksin, sitä vähemmän löydän syitä lähteä parisuhdetta tavoittelemaan.
Mun ei tarvitse "etsiä" syitä hakea kumppania. Halu rakastaa ja tulla rakastetuksi riittää, enkä sitä halua voi laittaa pois päältä sielustani.
On minullakin harrastuksia ja ystäviä, mutta eivät ne täytä sitä tarvetta mikä minulla on jakaa elämäni kumppanin kanssa.
T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Tee teennäinen CV kun haet töitä, asuntoa, seuraa, jne. Ihminen on lista pelkkiä ominaisuuksia?
Ei. Mutta sillä ominaisuuksien listalla voi kertoa, millainen ihminen on ja mitä asioita omaan elämään kuuluu. Ja listan sijaan voi kirjoittaa ihan lauseillakin, joihin saa persoonallista sävyä sanavalinnoista ja muutenkni kirjoitustyylistä. Minkä perusteella sitä sitten pitäisi sopivaa ihmistä etsiä, pelkän kuvanko? Jos Tinderissä on vaikka omalla hakualueella 2000 sopivan ikäistä ihmistä, niin ajatteletko, että pitäisi käydä treffeillä kaikkien kanssa?
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä ollenkaan, mikä idea on tapailla kymmeniä mukavia naisia, joiden kanssa niin keskustelut kuin seksikin sujuu. Miksi ei saa parisuhdetta aikaiseksi, onko oikeasti edes halua?
Minusta tuollainen kuulostaa säälittävältä eikä mahtavalta, anteeksi vain. Kykenetkö enää edes vakiintumaan? Väitän että moni pilaa itsensä tuollaisella runsaalla sekstailulla eri ihmisten kanssa, ei kyetä enää sitoutumaan kun valinnanvaraa vain on ja on.
Siinähän sitten seitsemänkymppisinä ihmettelette, miten elämä meni noin, eikä edelleenkään ole kumppania rinnalla.
Keski-ikäinen täti ihminen haluaa kaikki siihen samaan miinaan jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja toisen kokoaikatyön sen työpäivän jälkeen? Superahdistava ajatuskin, että kotona pitäisi paapoa ja huomioida jotain aikuisvauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä ollenkaan, mikä idea on tapailla kymmeniä mukavia naisia, joiden kanssa niin keskustelut kuin seksikin sujuu. Miksi ei saa parisuhdetta aikaiseksi, onko oikeasti edes halua?
Minusta tuollainen kuulostaa säälittävältä eikä mahtavalta, anteeksi vain. Kykenetkö enää edes vakiintumaan? Väitän että moni pilaa itsensä tuollaisella runsaalla sekstailulla eri ihmisten kanssa, ei kyetä enää sitoutumaan kun valinnanvaraa vain on ja on.
Siinähän sitten seitsemänkymppisinä ihmettelette, miten elämä meni noin, eikä edelleenkään ole kumppania rinnalla.
Keski-ikäinen täti ihminen haluaa kaikki siihen samaan miinaan jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja toisen kokoaikatyön sen työpäivän jälkeen? Superahdistava ajatuskin, että kotona pitäisi paapoa ja huomioida j
Tohon ongelmaan on helppo ratkaisu: älä ota kumppaniksi aikuisvauvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot kokemuksiasi miehen näkökulmasta mutta mietipä sitä millaista deittailu on nuorena naisena pk seudulla kun naisista on ylitarjontaa? Itse olen vieläkin 29 vuotiaana sinkku.
Pk-seudulla on 90 000 20-29v naista, ja saman ikäisiä miehiä on 86 000.
Mutta noista 86 tuhannesta miehestä naisille kelpaa vain häviävän pieni osa niin moni nainen jää ilman vaikka osa saman miehen jakaakin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seuran hakeminen olisi jotenkin monimutkaista. Jos seuran etsimistä miettii rationaalisesti, niin se on aika yksinkertaista. Pitää vaan löytää sellainen tyyppi, josta sä olet kiinnostunut ja pyytää sitä ulos. Mun vinkki parinhakuun on kaiken kiemurtelun ja ihmissuhdepelien lopettaminen. Kannattaa vaan kysyä kiinnostavalta tyypiltä suoraan, niin ei kuluta aikaa turhaan kuolaamiseen. Torjutuksi tulemista pelätään ihan turhaan. Mun kaikki suhteet on alkanut siten, että sanon Moi mä olen Petra ja olen kiinnostunut sinusta ja se riittää.
Itselläni ainakin on se, että en kiinnostu treffimielessä ihmisestä, jota en tunne, joten jos ollaan tilanteessa, ettei tiedetä edes nimiä, en ole todellakaan lähellä mitään suhteen alkamista, eikä pelkkä esittäytyminen todellakaan riitä. Itse kiinnostun vasta, jos tiedän toisen persoonastakin jotain. Ja jos kiinnostavia ihmisiä ei ole tiedossa, niin vaikea sitä silloin on mitään seuraa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Niin minäkin luulin olevani, ja varmaan oikeassa suhteessa olisinkin.
Mutta ei elämää voi laittaa pausel
Minäkin luulin pitkälle aikuisuuteen, että parisuhde on jotain jota kuuluu haluta, että elämä etenee ja ettei joulut ole yksinäisiä. Se oli helpottavaa huomata ettei ole pakko haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot kokemuksiasi miehen näkökulmasta mutta mietipä sitä millaista deittailu on nuorena naisena pk seudulla kun naisista on ylitarjontaa? Itse olen vieläkin 29 vuotiaana sinkku.
Pk-seudulla on 90 000 20-29v naista, ja saman ikäisiä miehiä on 86 000.
Mutta noista 86 tuhannesta miehestä naisille kelpaa vain häviävän pieni osa niin moni nainen jää ilman vaikka osa saman miehen jakaakin.
"Mutta noista 86 tuhannesta miehestä naisille kelpaa vain häviävän pieni osa"
En tiedä onko asia oikeasti noin. Mutta jos on, niin sitten naisten pitää vaan nostaa tasoaan, jotta pystyvät saamaan yhden niistä harvoista halutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen täti ihminen haluaa kaikki siihen samaan miinaan jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja toisen kokoaikatyön sen työpäivän jälkeen? Superahdistava ajatuskin, että kotona pitäisi paapoa ja huomioida j
Mitä lisätyötä teet kotona jos asut miehen kanssa vs yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Niin minäkin luulin olevani, ja varmaan oikeassa suhteessa olisin
Minäkin luulin pitkälle aikuisuuteen, että parisuhde on jotain jota kuuluu haluta, että elämä etenee ja ettei joulut ole yksinäisiä. Se oli helpottavaa huomata ettei ole pakko haluta.
Mä olen sinkkku, ja mun joulut on todella yksinäisiä. Tuskin ne tästä ainakaan yhtään yksinäisemmäksi muuttuisivat, jos löytäisin parisuhteen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen täti ihminen haluaa kaikki siihen samaan miinaan jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja toisen kokoaikatyön sen työpäivän jälkeen? Superahdistava aj
Tohon ongelmaan on helppo ratkaisu: älä ota kumppaniksi aikuisvauvaa
Suurin osa ihmisistä on sellaisia joille mikään huomio ei ole tarpeeksi. Parisuhde tarkoittaa aina elämää ja arkea, jonka rytmin ja suunnan määrää se parisuhde. En halua tuollaista elämää vaikka sulla olisi kuinka siihen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.
Mutta tämähän ei tietenkään naisten mukaan pidä paikkaansa.
Tätä Ylen juttua aina välillä näihin ketjuihin linkitetään, mutta mitä tämä teidän mielestänne oikein kertoo ihmisistä? Ainakin itse näkisin tuon testin perusteella, että miehet antavat tykkäyksiä selkeille feikkiprofiileille ja sellaisille, joissa ei ole kuvaa EIKÄ mitään infoa ihmisistä - eli toisin sanoen miehet tykkäilevät täysin kritiikittömästi ja mahdollisesti jopa profiileita katsomatta, eivätkä näytä tunnistavan feikkejä - tai eivät välitä. Tuon testin perusteella naiset eivät antaneet tykkäyksiä feikkiprofiilin näköisille muovisille miesprofiileille.
Katsokaa nyt hyvänen aika tarkkaan noita YLEn luomia profiileita. Ne olivat niin epäaitoja, että Tinder jopa sulki niistä osan. Valtaosasta kuvia näkee selvästi, että ne ovat tekoälyn tekemiä tai että ainakaan ne eivät ole aitoja valokuvia, lisäksi profiilitekstit ovat ihan onnettomia ja typeriä.
Tätä Ylen juttua aina linkitetään tänne todistaakseen, miten vaikeaa miehillä Tinderissä on ja miten nirsoja naiset ovat - mutta kertooko se oikeasti siitä? Olisiko sitten kaikki ollut hyvin, jos tuo kiilotkuvamainen mallipoika, jonka kuva näyttää selvästi tekoälyn luomalta, olisikin saanut satoja tykkäyksiä?
Huomionarvoista on toki sekin, että myös nämä feikin näköiset naisprofiilit saivat aika vähän tykkäyksiä, eli iso osa miehistäkin ehkä tajusi ne feikkikuviksi. Tai sitten ei vaan kiinnosta nainen, joka mainitsee kiinnostuksenkohteikseen somen ja ihonhoidon - kyllähän se vähän omituiselta kuulostaakin (en tarkoita, etteikö noita saisi tehdä, mutta eipä ne kenellekään elämän sisältö ole). Typerimmät sitten edelleen swaippasivat oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen täti ihminen haluaa kaikki siihen samaan miinaan jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja toisen kokoai
Suurin osa ihmisistä on sellaisia joille mikään huomio ei ole tarpeeksi. Parisuhde tarkoittaa aina elämää ja arkea, jonka rytmin ja suunnan määrää se parisuhde. En halua tuollaista elämää vaikka sulla olisi kuinka siihen ratkaisu.
Kukaan ei pakota sua ottamaan aikuisvauvaa kumppaniksi, tai kumppania ollenkaan. Saat elää yksin ihan kaikessa rauhassa, jos se on se mitä sä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä vastaan koiralenkillä kävelee viehättävä muukalanen, koirien talutushihnat sotkeentuvat toisiinsa ja loppu on historiaa.
Aina kaikki nämä live-tutustumisen puolesta puhuvat argumentit perustuvat siihen, että kiinnostus syttyy ulkonäöstä. Itselleni ei nyt vielä ole selvinnyt, millä lailla tämä on parempi kuin vaikka Tinderissä tapaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Niin minäkin
Yksin suhteessa on paljon yksinäisempi kuin yksin itsekseen. Ts jos sulla olisi kumppani joka ignooraa sinut ja käyttäytyy kuin sinua ei olisi olemassakaan, tuntuu se paljon yksinäisemmälle kuin olla aidosti itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.
Tätä Ylen juttua aina välillä näihin ketjuihin linkitetään, mutta mitä tämä teidän mielestänne oikein kertoo ihmisistä? Ainakin itse n
Kaverini, hieman keskimääräistä viehättävämpi 37v vuoroviikkoäiti Helsingistä, sai Tinderissä yli 7000 tykkäystä muutamassa kuukaudessa.
Minä, 180cm/80kg, suht urheilullinen, kasvoista taviksen näköinen helsinkiläismies, sain Tinderissä samassa ajassa 30 tykkäystä.
Tee tällä tiedolla mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen täti ihminen haluaa kaikki siihen samaan miinaan jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja toisen kokoaikatyön sen työpäivän jälkeen? Superahdistava aj
Mitä lisätyötä teet kotona jos asut miehen kanssa vs yksin?
Älä jaksa olla lapsellinen. Parisuhteet kuormittavuus on ihan jotain muuta kuin tiskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä Ylen juttua aina välillä näihin ketjuihin linkitetään, mutta mitä tämä teidän mielest
Miksi sinulla on tuollainen kaveri?
Tämä on totta. Valtaosalla miehistä ei ole esittelytekstiä ollenkaan (ja tekstittömiksi lasketaan myös ne, joiden tekstinä on "kysymällä selviää", "työssä käyvä mies 185 cm" tai "yksi hyvä riittää"), ja valtaosa naisista swaippaa tekstittömät vasemmalle. Hyvän tekstin kirjoittaja erottuu edukseen.