Lopettakaa ulina deittailun vaikeudesta
Nyt kun olen ollut eronneena sinkkuna useamman vuoden neljänkympin molemmin puolin ja niin Suomessa kuin ulkomailla asuneena niin en jaksa lakata ihmettelemästä niin miesten kuin naisten ulinaa siitä, kuinka kamalaa deittailu ja vastakkaisen sukupuolen käytös on. Tämä siis heteromiehen näkökulmasta :)
Aikuiset miehet valittavat kuinka vaativia ja vaikeita naiset ovat eikä mikään kuulemma kelpaa, samalla kun naisista ei ole parisuhteeseen nämä samalla pihtaavat ja h*oraavat, mikä lienee todiste naisten kyvystä suorittaa useita tehtäviä samanaikaisesti. Oma kokemus taas on että treffiseuraa löytyy kivoista naisista nykyään enemmän kuin riittävästi, koska naiset eivät ole yhtä epätoivoisia kuin suuri osa miehistä ei deittiapeissa tietenkään tule vastaavaa tykkäämisten ja viestien tulvaa, mutta epäilen että laatu korvaa tässä tapauksessa määrän.
Treffikumppanit ovat suurimmaksi osaksi olleet todella mukavia, fiksuja ja ainakin omaan makuuni kauniita ja viehättäviä, pikemminkin mietin että onpa monessa paikassa (Suomessa deittailin Helsingissä / pk-seudulla) paljon upeita sinkkunaisia. Deitit ovat olleet mukavia ja olen tutustunut kivoihin naisiin, kun deittailee fiksuja ihmisiä niin saattaa oppiakin paljon, deittiappeja haukutaan mutta toisaalta pääsee tutustumaan ihmisiin joita ei tulisi ainakaan romanttisessa mielessä tavattua. Jos epäilee että apeista löytyy vaan elämänkoululaisia kalluja, niin itse olen käynyt treffeillä lääkärin, lentäjän, yliopiston proffan (ei suomalainen) ja yrityselämässä menestyneiden naisten kanssa. Ja nämä kaikki ovat olleet ihmisiä siinä missä muutkin, vaikka ehkä elämässään syystä tai toisesta menestyneempiä.
Ainakin omassa ikäluokassani (35-45) en myöskään ole havainnut että useimmat naiset sen enempää pelailisivat mitään pelejä tai vaatisivat jotain erityistä prinsessakohtelua. Yleisesti riittää että omaa peruskäytöstavat, ei valehtele itsestään ja saavutuksistaan (kuka oikeasti laittaa vanhoja tai käsiteltyjä kuvia appeihin) ja kohtelee naista ihmisenä. Toki jotkut meistä ovat ujompia ja sukupuolesta riippumatta joillakin ihmisillä ei vain ole kovin kiinnostavia persoonallisuuksia.
Pikemminkin tuntuu että deittailu verrattuna siihen kun olin viimeksi sinkku parikymppisenä etenee nopeammin ja seksiä harrastetaan aikaisemmin. Isompi haaste kuin naisten kiinnostuksen puute on että hyvän parisuhteen rakentaminen on huomattavasti haastavampaa kuin tapailu ja seksin harrastaminen yhdessä, mikä tosin voi hyvinkin kertoa enemmän itsestäni kuin naisista joita olen tapaillut.
Mitä naisiin tulee, niin en jaksa valitusta kuinka miehet ovat niin kamalia ja haluavat vain seksiä, tuijottavat vain ulkonäköä ja ovat aina nuorempien naisten perään, varmasti idiootteja on paljon molemmissa sukupuolissa mutta miehet vain tuovat idioottimaisuutensa enemmän esille. Itse olen ihastunut eniten ja muistan parhaiten ne naiset, joiden persoonallisuus on tehnyt vaikutuksen, ja en tarkoita persoonallisuudella isoja tissejä vaan sanaa sen alkuperäisessä merkityksessä. Molemminpuolinen seksuaalinen vetovoima on erittäin tärkeää ainakin itselleni, mutta suurimman muistijäljen ovat jättäneet naiset joiden kanssa käydyt keskustelut ja vietetyt hetket ovat jääneet mieleen pelkän mahtavan seksin ja upean ulkonäön sijaan. Toki nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita :)
Samoin mitä tulee ikään ja ulkonäköön niin itsestään huoltapitävä, urheilullinen ja tyylikäs 50-vuotias nainen on mielestäni huomattavasti viehättävämpi kuin keskiverto parikymppinen. Tottakai ikäisilläni naisilla on keskimäärin enemmän ryppyjä kuin nuorilla, mutta niin on itsellänikin ja tukkanikin alkaa olla aika heikossa hapessa, sellaista ikääntyminen on.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on todella vaikeaa, ainakin minulle. Olen käynyt tänä vuonna treffeillä kolmen miehen kanssa, ja heistä jokainen lähetti minulle "ei kemiaa" viestin treffien jälkeen.
En tiedä mitä voin tehdä, että joku haluaisi tavata minut uudelleen.
N38
Itse ratkaisin deittailu-uupumuksen poistumalla koko sovelluksesta, ja keskittymällä tekemään elämästäni hyvää yksin.
Itse olen luonteeltani parisuhdeihminen. Elämäni ei ole hyvää yksin, eikä yksinelämistä voi mitenkään hyväksi muuttaa minun tapauksessani. Kaipaan ihmistä vierelleni, eikä sitä kaipausta voi laittaa pois päältä.
Niin minäkin
Eikö tavallinen rakkaus riitä, pitäisikö vaatia "syvää rakkautta" ja jos niin miksi?
Rakkaus on ennen muuta tekoja. Mieheni rakastaa minua arkisin teoin, mutta vaikea sanoa, onko kyseessä "syvä rakkaus", vai ihan vain rakkaus <3
tuntuu rakastetulta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.
Mutta tämähän ei tietenkään naisten mukaan pidä paikkaansa.
Tätä Ylen juttua aina välillä näihin ketjuih
Mielestäni sinä mies 30 tykkäyksellä olet paremmassa tilanteessa. Noita jaksaa alkaa perkaamaan, mutta kuka jaksaa 7000?? Hirveä savotta...
Jos käyttäjä saa tuhansia tykkäyksiä Tinderissä, niin kannattaa vaan suosiolla maksaa se parikymppiä siitä maksullisesta versiosta, jotta näkee ne tykkääjät. Sen jälkeen sitten vaan valitsee sieltä massasta ne kiinnostavimmat ihmiset jatkoon.
Vaatii parin tunnin panostuksen toki, mutta se on aika pieni vaiva jos elämänkumppania etsii.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini, hieman keskimääräistä viehättävämpi 37v vuoroviikkoäiti Helsingistä, sai Tinderissä yli 7000 tykkäystä muutamassa kuukaudessa.
Minä, 180cm/80kg, suht urheilullinen, kasvoista taviksen näköinen helsinkiläismies, sain Tinderissä samassa ajassa 30 tykkäystä.
Tee tällä tiedolla mitä haluat.
Onhan se tietenkin itsestään selvää, että jos toiselle osapuolelle kelpaa kuka tahansa ja toinen etsii valikoidummin, tykäykset menevät epätasaisesti. Sekin lienee selvää, että jos seksisuhdetta ja yhden illan juttuja etsiviä miehiä on moninkertainen määrä näitä etsiviin naisiin verrattuna, tykkäykset menevät epätasaisemmin, kun miehet yrittävät useampia - niitäkin, jotka etsivät parisuhdetta.
Se on minulle ikuinen mysteeri, miksi miehet pitävät naisia onnekkaina, kun nämä saavat tuhansia tykkäyksiä miehiltä, jotka eivät ole kiinnostuneita heistä. En ainakaan itse ole ikinä ollut Tinderissä tykkäysten tai matchien takia, vaan olen yrittänyt löytää parisuhteen - ihmisen, jonka kanssa haluttaisiin olla yhdessä, oltaisiin vastavuoroisen kiinnostuneita ja viihdyttäisiin yhdessä. Se, että saa tuhansia tykäyksiä ihmisiltä, joiden kanssa tämä ei ole mahdollista, ei todellakaan helpota kumppanin löytämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä ollenkaan, mikä idea on tapailla kymmeniä mukavia naisia, joiden kanssa niin keskustelut kuin seksikin sujuu. Miksi ei saa parisuhdetta aikaiseksi, onko oikeasti edes halua?
Minusta tuollainen kuulostaa säälittävältä eikä mahtavalta, anteeksi vain. Kykenetkö enää edes vakiintumaan? Väitän että moni pilaa itsensä tuollaisella runsaalla sekstailulla eri ihmisten kanssa, ei kyetä enää sitoutumaan kun valinnanvaraa vain on ja on.
Siinähän sitten seitsemänkymppisinä ihmettelette, miten elämä meni noin, eikä edelleenkään ole kumppania rinnalla.
Keski-ikäinen täti ihminen haluaa kaikki siihen samaan miinaan jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja toisen kokoai
Tyttö-kullat, siinä oli hyvä sarja :)
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttäjä saa tuhansia tykkäyksiä Tinderissä, niin kannattaa vaan suosiolla maksaa se parikymppiä siitä maksullisesta versiosta, jotta näkee ne tykkääjät. Sen jälkeen sitten vaan valitsee sieltä massasta ne kiinnostavimmat ihmiset jatkoon.
Vaatii parin tunnin panostuksen toki, mutta se on aika pieni vaiva jos elämänkumppania etsii.
Ei tietenkään kannata maksaa siitä, että pääsee näkemään samat naamat, jotka näkee ilmaiseksikin. Ne tuhannet tykkääjät eivät pääosin ole kiinnostuneita, joten ihan turhaa sieltä on valikoida matcheja. Sen valikoinnin voin tehdä ilmaisversiollakin - swaippaa oikealle itseä kiinnostavat, ja sitten joko tulee match tai ei. Jos ei tullut, niin sitten ei ollut vastavuoroista kiinnostusta. Ei silloin mitään auttaisi sen maksullisen version kanssa selata niitä tykkäyksiä, joita ei itse olisi kuitenkaan swaipannut oikealle.
Asia on vaan niin simppeli, että kun tapaa sen oikean tai ainakin itsestä näin tuntuisi niin siinä toisessa ei häiritse mikään eikä kohtele toista huonosti millääm tavalla. Mut kun tapaa vähän sinne päin niin asia ja tilanteet on eriä. Ja näistä sinnepäin ihmisistä kaikki aina valittaa ei niistä kun kohtaa napakympin.
Tapasin itseä nuoremman miehen, jolla ei asiat ole hyvin mutta joku kolahti miehessä ja antaisin melki mitä vaan että saisin olla hänen lähellä. Paperilla parempi mies taas ei vaan tunnu miltään ja en välttämättä käyttäytyisi häntä kohtaan edes niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olipas pitkä lässytys. Minulla ei mitään deittailua edes ole. Lienee naisen kirjoitus tai sitten ap on typerys. Jos on tosi tarina niin ap kuuluu siihen pieneen ryhmään joka naisia saa ja on sokea sille ja muiden miesten tilanteelle.
M36
Minulle tuli heti mieleen, että mitä todennäköisimmin naisen kirjoittama sepustus, tai sitten naismaisen "miehen".Ei miehet tuollaisia ala sepustelemaan ja jos alkavat, niin ei mikään ihme että edelleen sinkkuna. Naiset kyllä kahvilla käyvät näiden naismaisten miesten kanssa, mutta parisuhteeseen harvemmin kelpuuttavat. Sama kun sitten suoraan alkaisi toisen naisen kanssa seurutelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään kannata maksaa siitä, että pääsee näkemään samat naamat, jotka näkee ilmaiseksikin. Ne tuhannet tykkääjät eivät pääosin ole kiinnostuneita, joten ihan turhaa sieltä on valikoida matcheja. Sen valikoinnin voin tehdä ilmaisversiollakin - swaippaa oikealle itseä kiinnostavat, ja sitten joko tulee match tai ei. Jos ei tullut, niin sitten ei ollut vastavuoroista kiinnostusta. Ei silloin mitään auttaisi sen maksullisen version kanssa selata niitä tykkäyksiä, joita ei itse olisi kuitenk
Jos sä haluat etsiä ja matchata ne kiinnostavat tyypit siten, että käyt yksi kerrallaan läpi tuhansia kortteja, niin anna mennä. Mä aikanaan maksoin sen parikymppiä, ja valkkasin suoraan ne kiinnostavat sieltä listasta. Jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.
Tätä Ylen juttua aina välillä näihin ketjuih
Todennäköisesti niistä miehen 30 tykkäyksestä 28 on boteilta ja loput kaksi epätoivoisilta ylipainoisilta naisilta. Jos Helsingin kokoiselta alueelta valikoituu 30 naista, niin miehen tulisi todennäköisyyksien mukaan laittaa 99.99%:lle sydäntä, että saisi matchin. En ole vuosikausiin ollut tinderissä, kun kerran ostin maksullisen ihan vaan nähdäkseni tykkäykset. En voinut edes kuvitella tykkääväni yhdestäkään heistä.
Sama tilanne on jossain baarissa/yökerhossa. Tiedän jo sisään astuessani ensi vilkaisulla, kuka naisista iskee silmänsä minuun. Se on se selvästi minua vanhempi glitterimekossa tai pikkumustassa räkäkännissä oleva ylipainoinen rouvashenkilö. Näitäkin vältän kuin ruttoa.
"samalla kun naisista ei ole parisuhteeseen nämä samalla pihtaavat ja h*oraavat, mikä lienee todiste naisten kyvystä suorittaa useita tehtäviä samanaikaisesti."
Kuka haluaa ap:n kaltaisen miehen joka kirjoittaa näin rumasti naisista? Minä kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
"samalla kun naisista ei ole parisuhteeseen nämä samalla pihtaavat ja h*oraavat, mikä lienee todiste naisten kyvystä suorittaa useita tehtäviä samanaikaisesti."
Kuka haluaa ap:n kaltaisen miehen joka kirjoittaa näin rumasti naisista? Minä kierrän kaukaa.
Luetun ymmärtäminen taitaa olla sinulle vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole sinkku, mutta ihmisiä kohtaan työssäni päivittäin paljon, ja jotenkin tuntuu, että nykyään sivistys ja käytöstavat ovat avain aika moneen asiaan. Eli kun oma arvomaailma ja henkinen ja fyysinen hyvinvointi ovat kunnossa ja ihminen omaa käytöstavat, niin sillä pääsee jo pitkälle parisuhderintamalla. Harvalla se parisuhde ulkonäöstä jää kiinni, koska ylipainoisia ja rupsahtaneita löytyy molemmista sukupuolista.
Mutta jos se oma arvomaailma on hyvin itsekeskeinen, eli ihminen ajattelee kaikessa aina omaa etuaan, niin kyllä se parisuhde jää saamatta. Jos sä ajattelet, että puoliso saa maksaa ja puoliso saa palvella, niin kyllä yksin jäät sukupuolesta riippumatta. Koska ei kukaan halua lompakkoloista tai toisaalta olla piikana/renkinä parisuhteessa.
Ja jos käytöstavat puuttuvat, niin yksin jäät. Ei kenenkään tarvitse kuunnella parisuhteessa nälvimistä, kiusaamista, kiroilua, huutamista jne. Eli käytöstavat pi
Kaikki eivät vaan ole parisuhdematskua. Monet miehet vaan esittää olevansa kypsiä ihmisiä naisen kanssa parisuhteeseen että pääsee sänkyyn. Esim toi ap joka kirjoittaa katkerana h*roista ja pihtareista, on saletisti saanu kauniilta ja hyvältä naiselta pakit!
Se on sille ihan oikein. Hyvää itsenäisyyspäivää!👌
Tuossa artikkelissa 27-vuotias ekonomi nainen Helsingistä kertoo, kuinka vaikeaa on löytää miestä pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole sinkku, mutta ihmisiä kohtaan työssäni päivittäin paljon, ja jotenkin tuntuu, että nykyään sivistys ja käytöstavat ovat avain aika moneen asiaan. Eli kun oma arvomaailma ja henkinen ja fyysinen hyvinvointi ovat kunnossa ja ihminen omaa käytöstavat, niin sillä pääsee jo pitkälle parisuhderintamalla. Harvalla se parisuhde ulkonäöstä jää kiinni, koska ylipainoisia ja rupsahtaneita löytyy molemmista sukupuolista.
Mutta jos se oma arvomaailma on hyvin itsekeskeinen, eli ihminen ajattelee kaikessa aina omaa etuaan, niin kyllä se parisuhde jää saamatta. Jos sä ajattelet, että puoliso saa maksaa ja puoliso saa palvella, niin kyllä yksin jäät sukupuolesta riippumatta. Koska ei kukaan halua lompakkoloista tai toisaalta olla piikana/renkinä parisuhteessa.
Ja jos käytöstavat puuttuvat, niin yksin jäät. Ei kenenkään tarvitse kuunnella parisuhteessa nälvimistä, kiusaam
Kaikki eivät vaan ole parisuhdematskua. Monet miehet vaan esittää olevansa kypsiä ihmisiä naisen kanssa parisuhteeseen että pääsee sänkyyn. Esim toi ap joka kirjoittaa katkerana h*roista ja pihtareista, on saletisti saanu kauniilta ja hyvältä naiselta pakit!
Se on sille ihan oikein. Hyvää itsenäisyyspäivää!👌
Netissä ei ole parisuhdekelpoisia naisia. Siellä on ainoastaan panokaveiksi kelpaavia naisia.
"Eikö tavallinen rakkaus riitä, pitäisikö vaatia "syvää rakkautta" ja jos niin miksi?
Rakkaus on ennen muuta tekoja. Mieheni rakastaa minua arkisin teoin, mutta vaikea sanoa, onko kyseessä "syvä rakkaus", vai ihan vain rakkaus <3
tuntuu rakastetulta"
Pointtini oli, että kuinkahan moni suhde alkaa tasan siksi, että toinen sattui olemaan saatavilla. Eikä siksi, että häneen mitenkään olisi rakastuttu, kun tunteet on korkeintaakin "kai tuo kelpaa...".
Siksi itselläni ei ole mitään hinkua parisuhteeseen larppaamaan jotain rakkautta, kun todennäköisesti ei ole sellaista nähnytkään se suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti niistä miehen 30 tykkäyksestä 28 on boteilta ja loput kaksi epätoivoisilta ylipainoisilta naisilta. Jos Helsingin kokoiselta alueelta valikoituu 30 naista, niin miehen tulisi todennäköisyyksien mukaan laittaa 99.99%:lle sydäntä, että saisi matchin. En ole vuosikausiin ollut tinderissä, kun kerran ostin maksullisen ihan vaan nähdäkseni tykkäykset. En voinut edes kuvitella tykkääväni yhdestäkään heistä.
Sama tilanne on jossain baarissa/yökerhossa. Tiedän jo sisään astuessani ensi vilkaisulla, kuka naisista iskee silmänsä minuun. Se on se selvästi minua vanhempi glitterimekossa tai pikkumustassa räkäkännissä oleva ylipainoinen rouvashenkilö. Näitäkin vältän kuin ruttoa
Ihan sivuhuomiona: botit eivät nykyään ole enää mikään juttu Tinderissä. Tinderin algoritmi on nykyään erittäin taitava haistamaan botit, ja poistaa ne automaattisesti minuuteissa.
Vierailija kirjoitti:
"Eikö tavallinen rakkaus riitä, pitäisikö vaatia "syvää rakkautta" ja jos niin miksi?
tuntuu rakastetulta"
Pointtini oli, että kuinkahan moni suhde alkaa tasan siksi, että toinen sattui olemaan saatavilla. Eikä siksi, että häneen mitenkään olisi rakastuttu, kun tunteet on korkeintaakin "kai tuo kelpaa...".
Siksi itselläni ei ole mitään hinkua parisuhteeseen larppaamaan jotain rakkautta, kun todennäköisesti ei ole sellaista nähnytkään se suhde.
Jos yrität parisuhdetta jonkun kanssa, on aina olemassa riski että se toinen osapuoli ei rakastakaan.
Tuo riski on vain otettava, jos ikinä haluaa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa artikkelissa 27-vuotias ekonomi nainen Helsingistä kertoo, kuinka vaikeaa on löytää miestä pk-seudulla.
Artikkelin nainen ei ole ekonomi vaan opiskelija. Hänellä on 27-vuotiaana taustallaan jo kaksi pitkää seurustelusuhdetta, ja kertoo artikkelissa suoraan että hänellä ei ole tällä hetkellä aikaa edes seurustella.
Sanoisin että tuosta ei kyllä kannata mitään johtopäätöksiä vetää sen suhteen, kuinka vaikeaa kumppanin haku on tai ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne on jossain baarissa/yökerhossa. Tiedän jo sisään astuessani ensi vilkaisulla, kuka naisista iskee silmänsä minuun. Se on se selvästi minua vanhempi glitterimekossa tai pikkumustassa räkäkännissä oleva ylipainoinen rouvashenkilö. Näitäkin vältän kuin ruttoa.
Miksi luulet, että asia olisi yhtään erilainen naistenkaan kohdalla? Pääsääntöisesti ne "tarjolla" olevat eivät kiinnosta ollenkaan. Heidän joukossaan on liian vanhoja miehiä, pelkän seksin hakijoita, miehiä joiden kanssa ei ole mitään yhteistä... Ei siinä muu auta kuin jatkaa etsimistä. Ja onhan se vähän turhauttavaa kuunnella, miten "onnekas" olen kun tarjolla on niin paljon 60-vuotiaita miehiä ja miehen tyydyttämiseen tähtääviä yhden illan juttuja. Kun itse yrittää vain löytää oikean ihmisen vierelleen, jonka kanssa tuntisi yhteenkuuluvuutta ja jonka kanssa olisi merkityksellinen rakkaussuhde. Ja sitten sanotaan, että olen nirso kun ei mikään niistä yhden illan panoista tai vanhoista miehistä kelvannut.
Luepa tyttö kulta mitä lainauksen ensimmäisessä viestissä sanottiin.