Lopettakaa ulina deittailun vaikeudesta
Nyt kun olen ollut eronneena sinkkuna useamman vuoden neljänkympin molemmin puolin ja niin Suomessa kuin ulkomailla asuneena niin en jaksa lakata ihmettelemästä niin miesten kuin naisten ulinaa siitä, kuinka kamalaa deittailu ja vastakkaisen sukupuolen käytös on. Tämä siis heteromiehen näkökulmasta :)
Aikuiset miehet valittavat kuinka vaativia ja vaikeita naiset ovat eikä mikään kuulemma kelpaa, samalla kun naisista ei ole parisuhteeseen nämä samalla pihtaavat ja h*oraavat, mikä lienee todiste naisten kyvystä suorittaa useita tehtäviä samanaikaisesti. Oma kokemus taas on että treffiseuraa löytyy kivoista naisista nykyään enemmän kuin riittävästi, koska naiset eivät ole yhtä epätoivoisia kuin suuri osa miehistä ei deittiapeissa tietenkään tule vastaavaa tykkäämisten ja viestien tulvaa, mutta epäilen että laatu korvaa tässä tapauksessa määrän.
Treffikumppanit ovat suurimmaksi osaksi olleet todella mukavia, fiksuja ja ainakin omaan makuuni kauniita ja viehättäviä, pikemminkin mietin että onpa monessa paikassa (Suomessa deittailin Helsingissä / pk-seudulla) paljon upeita sinkkunaisia. Deitit ovat olleet mukavia ja olen tutustunut kivoihin naisiin, kun deittailee fiksuja ihmisiä niin saattaa oppiakin paljon, deittiappeja haukutaan mutta toisaalta pääsee tutustumaan ihmisiin joita ei tulisi ainakaan romanttisessa mielessä tavattua. Jos epäilee että apeista löytyy vaan elämänkoululaisia kalluja, niin itse olen käynyt treffeillä lääkärin, lentäjän, yliopiston proffan (ei suomalainen) ja yrityselämässä menestyneiden naisten kanssa. Ja nämä kaikki ovat olleet ihmisiä siinä missä muutkin, vaikka ehkä elämässään syystä tai toisesta menestyneempiä.
Ainakin omassa ikäluokassani (35-45) en myöskään ole havainnut että useimmat naiset sen enempää pelailisivat mitään pelejä tai vaatisivat jotain erityistä prinsessakohtelua. Yleisesti riittää että omaa peruskäytöstavat, ei valehtele itsestään ja saavutuksistaan (kuka oikeasti laittaa vanhoja tai käsiteltyjä kuvia appeihin) ja kohtelee naista ihmisenä. Toki jotkut meistä ovat ujompia ja sukupuolesta riippumatta joillakin ihmisillä ei vain ole kovin kiinnostavia persoonallisuuksia.
Pikemminkin tuntuu että deittailu verrattuna siihen kun olin viimeksi sinkku parikymppisenä etenee nopeammin ja seksiä harrastetaan aikaisemmin. Isompi haaste kuin naisten kiinnostuksen puute on että hyvän parisuhteen rakentaminen on huomattavasti haastavampaa kuin tapailu ja seksin harrastaminen yhdessä, mikä tosin voi hyvinkin kertoa enemmän itsestäni kuin naisista joita olen tapaillut.
Mitä naisiin tulee, niin en jaksa valitusta kuinka miehet ovat niin kamalia ja haluavat vain seksiä, tuijottavat vain ulkonäköä ja ovat aina nuorempien naisten perään, varmasti idiootteja on paljon molemmissa sukupuolissa mutta miehet vain tuovat idioottimaisuutensa enemmän esille. Itse olen ihastunut eniten ja muistan parhaiten ne naiset, joiden persoonallisuus on tehnyt vaikutuksen, ja en tarkoita persoonallisuudella isoja tissejä vaan sanaa sen alkuperäisessä merkityksessä. Molemminpuolinen seksuaalinen vetovoima on erittäin tärkeää ainakin itselleni, mutta suurimman muistijäljen ovat jättäneet naiset joiden kanssa käydyt keskustelut ja vietetyt hetket ovat jääneet mieleen pelkän mahtavan seksin ja upean ulkonäön sijaan. Toki nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita :)
Samoin mitä tulee ikään ja ulkonäköön niin itsestään huoltapitävä, urheilullinen ja tyylikäs 50-vuotias nainen on mielestäni huomattavasti viehättävämpi kuin keskiverto parikymppinen. Tottakai ikäisilläni naisilla on keskimäärin enemmän ryppyjä kuin nuorilla, mutta niin on itsellänikin ja tukkanikin alkaa olla aika heikossa hapessa, sellaista ikääntyminen on.
Kommentit (115)
Hieno homma, että joku on taas tajunnut asian, jonka tietää ihan jokainen joka ei vietä vapaa-ajastaan 100 % netissä.
Olet tavannut paljon upeita naisia joiden kanssa seksikin sujuu. Miksi olet siis yhä sinkku?
Minkä ikäinen itse olet?
No, miehet saa aina seuraa ja löytää naisen, vaikka itse olisi minkälainen tahansa. Vaikeampi se on naisilla. Toiseksi, vaan lääkäri/yritysjohtaja on sinulle ihmisiä? Muut matalammin koulutetut naiset ilmeisesti "kalluja" wt ihmisiä? Mutta joo, pitäkää tunkkinne.
Eih. Taas on joku filosofi keksinyt ovenkahvan ja saranat kaupan päälle.
Onko tää jostain asumispalveluyksikön kahvihuoneesta oikeen monen vuoden "pohdinnan" tulos?
Ja oot niin saamaton, et kuvittelet naisten olevan ihan sulaa vahaa, ku mammanpoika tunnelmoi.
Avaathan oven, etkä lyö? Ihana!
Kaikille asia ei samanlainen. Suosio ei mene tasan deittipalstoilla.
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Minä en ole sinkku, mutta ihmisiä kohtaan työssäni päivittäin paljon, ja jotenkin tuntuu, että nykyään sivistys ja käytöstavat ovat avain aika moneen asiaan. Eli kun oma arvomaailma ja henkinen ja fyysinen hyvinvointi ovat kunnossa ja ihminen omaa käytöstavat, niin sillä pääsee jo pitkälle parisuhderintamalla. Harvalla se parisuhde ulkonäöstä jää kiinni, koska ylipainoisia ja rupsahtaneita löytyy molemmista sukupuolista.
Mutta jos se oma arvomaailma on hyvin itsekeskeinen, eli ihminen ajattelee kaikessa aina omaa etuaan, niin kyllä se parisuhde jää saamatta. Jos sä ajattelet, että puoliso saa maksaa ja puoliso saa palvella, niin kyllä yksin jäät sukupuolesta riippumatta. Koska ei kukaan halua lompakkoloista tai toisaalta olla piikana/renkinä parisuhteessa.
Ja jos käytöstavat puuttuvat, niin yksin jäät. Ei kenenkään tarvitse kuunnella parisuhteessa nälvimistä, kiusaamista, kiroilua, huutamista jne. Eli käytöstavat pitää löytyä.
Olen 10 vuotta ollut sinkkuna ja vain seuraillut sivusta artikkeleita ja kolumneja tämän päivän deittailusta. Myös muutama työkaveri deittailee sovellusten avulla.
Koen, että seuraan base-hyppäämistä. Heti ilmoituksen perusteella pitää olla varma, että " tuote" on parasta mahdollista laatua, ettei henki lähde ja sitten sen kanssa heittäydytään luottavaisesti heti syvään päätyyn eli arvot tiskiin ja vaatteet pois.
Minunkaltaiselle hitaasti tutustujalle ja herkälle ihmiselle ei ole enää "markkinoita". Olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa ja saanut rakastaa, mutta tähän 2000- luvun heittäytyjien maailmaan mulla ei ole asiaa tai särjen itseni.
N55
Minullakin on samat kokemukset kuin AP:lla ja olen nainen. Olen käynyt treffeillä 58 eri miehen kanssa ja lähes aina on ollut kivaa. Ainoastaan yhden kerran mies lähtenyt kesken treffien kotiin kun olin hänelle pettymys. Ja vain kahdesti olen tullut ghostatuksi. Sitten muutaman kerran on huono maku jäänyt suuhun ensitreffien jälkeen, kun mies on maksattanut tai yrittänyt maksattaa minulla safkansa ravintolassa. Mutta noin 50/58 treffeistä on ollut positiivisia kokemuksia.
Olipas pitkä lässytys. Minulla ei mitään deittailua edes ole. Lienee naisen kirjoitus tai sitten ap on typerys. Jos on tosi tarina niin ap kuuluu siihen pieneen ryhmään joka naisia saa ja on sokea sille ja muiden miesten tilanteelle.
M36
Vierailija kirjoitti:
Kaikille asia ei samanlainen. Suosio ei mene tasan deittipalstoilla.
Ainakin suosituilla upeilla miehillä on valtavasti valinnanvaraa sinkkunaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Tinderöinnistä näin erinomaisen vertauksen, että miehillä se on kuin ilman vettä aavikolla ja naisilla kuin merellä ilman makeaa vettä. Ongelmia on kummallakin mutta vähän eri malliin
Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eheei kuule tätä ei naiset myönnä ja vähintäänkin täysin samat ongelmat olevinaan vaikka perusmiehelle ei tule matchin matchia mutta nainen ui matcheissa. Aivan yhtä vaikeaa se on silti kuulemma naisille. Ja joo toki on naisia jotka ei saa matcheja mutta he ovat häviävän pieni osuus.
Totta, täällä yksi tavallinen mies eikä yhtään matchia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämähän ei tietenkään naisten mukaan pidä paikkaansa.
Niin eli ap on komea ja hyvätuloinen, sivistynyt sinkkumies pk-seudulta. Asuu hienosti, mielenkiintoinen erityinen ammatti. Valtavat sosiaaliset ympyrät. Onpa jännä että naisia piisaa. Aletaanpa vähän muuttaa noita parametrejä ja katsotaan tuleeko naisia yhä ovista ja ikkunoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä samaa. Jippii, jos ne samat sarja matchaajat tykkäilevät profiilistasi. Ei se määrä vaan se laatu ja en nyt puhu mistään ulkonäkö ja varallisuusasioista. Miehet aina valittaa, miten naiset on nirosja kun eivät kelpuuta ketå tahansa. Samaan aikaan mies taas erikseen korostaa, ettei hän nyt ala olla kenen tahansa kanssa, vaan mieluiten sen parasta a-luokkaa olevan naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näistäkin puhutaan yleensä täyttä skeidaa. Yleensä jos on aihetta valittaa on jotain vikaa itsessään. Itse kun olin miehenä tinderissä, huomasin kuinka tärkeää on oma profiili ja kun sen onnistui luomaan hyvin niin Tinderi on kuin karkkikauppa miehelle. Niitä mätsejä tulee todella paljon ja naisia aivan liikaa. Nopeasti on niin paljon naisia ettei ehdi puolienkaan kanssa tutustua.
Eihän se olekaan, meni vaan kaupannurkalle odottamaan, että prinssi saapuu valkoisella ratsullaan 😃
Jotkut kai haluavat parisuhteen eivätkä deittailla vuosikausia.