Mitä vaatteita inhosit lapsena?
Muistan ainakin villalapaset, jotka kutitti ja pisteli, niitä piti itkun kanssa pukea. Mitäköhän villaa ne oikein oli.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurarukkaset jossa koko käsiosa ranteeseen saakka oli paksua kiiltävää kumia ja varsi pahalta haisevaa kurahousukangasta. No kurahousuja inhosin myös.
Olipahan taatusti kestävämäpiä kuin nykyiset kurarukkaset, jotka on käytännössä kertakäyttöisiä.
Varmasti, mutta ei niillä myöskään mitään kukaan voinut tehdä, mihinkään tarttua tai mitään leikkiä missä käsiä tarvitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurarukkaset jossa koko käsiosa ranteeseen saakka oli paksua kiiltävää kumia ja varsi pahalta haisevaa kurahousukangasta. No kurahousuja inhosin myös.
Olipahan taatusti kestävämäpiä kuin nykyiset kurarukkaset, jotka on käytännössä kertakäyttöisiä.
Varmasti, mutta ei niillä myöskään mitään kukaan voinut tehdä, mihinkään tarttua tai mitään leikkiä missä käsiä tarvitsi.
Voiko minkäänlaisilla kurarukkasilla...? Aika kökköjähän ne kaikki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai noihinkin laitettiin lapaset alle? Eihän se kumi ollut suoraan käsiä vasten?
Kylmällä ilmalla lapaset sisälle ja ei niin kylmällä tuo pelkkä kurarukkanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko minkäänlaisilla kurarukkasilla...? Aika kökköjähän ne kaikki on.
Totta varmasti tämäkin. En ole lapsuuteni jälkeen kokeillut kurarukkasia, en vanhoja enkä uusia. 😂
Sukkahousut
Ja kerrospukeutuminen yleensä
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei välitetty ostaa vaatteita. (Olen kasarin lapsi). Jouluisin sain vähän uusia. Muutamat alushousut, sukkia ja jonkun paidan. Ja joitakin serkkujen vanhoja joskus harvoin. Näin jälkeenpäin muistellen näytin köyhältä lapselta. Monesti vaatteet olivat liian pieniä. Paidoissa hihat liian lyhyet ja sukat kiristivät. Muistan yhdenkin talven kuinka käytin äitini vanhoja rikkinäisiä talvisaapikkaita. Kengät olivat isot minulle ja sukkani kastui märästä loskasta. En ymmärrä miksi vanhempani ei pitäneet tärkeänä minun, oman lapsensa vaatettamista. Rahaa oli kyllä isän tupakoihin ja peliautomaatteihin.
Eli inhosin lähes kaikkia vaatteitani. Ja kyllä, olen todella katkera.
Sama kokemus täällä 90 luvulta. Joskus sain kummitädin vanhoja sukkahousuja lahjaksi. Jossain vaiheessa käytin isäni paitoja ja äitini alusvaatteita. Ei ollut talvikenkiä eikä toppatakkia. Vaatteet olivat liian pieniä tai liian isoja. Niitä ei myöskään pesty.
Liian ahtaita ja liian kutittavia
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset nokialaisetko? Ei nuo niin pahalta näytä. Voisi olla aika hyvätkin, koska ei ole saumoja.
https://farm4.static.flickr.com/3181/2867755682_f2e4d498ee.jpg
"Mä olisin kyllä mielelläni voinut haalariakin käyttää, ainakin juuri tuollaista jotain sporttisempaa tapausta vielä vaikka ylemmilläkin luokilla."
Olisi nopea mennä välitunnille, kun hyppää vaan haalariin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut köyhällä varaa inhota mitään vaatteita, tosin ei minua rytkyt ole koskaan kiinnostaneet , vaatteet ei ole minun aatteet..ne on käyttötavaraa.
Paljonko teillä maksoi ajattelu ja mielipiteet? Meillä ne oli ihan ilmaisia joten näihin oli meillä köyhilläkin varaa.
Pitkävartiset käyräkärkiset nahkavirsut. Vanhemmat halusivat että laitan ne kouluun. Aikuisena se kävisi paremmin nyt. Akryylipaidat, kylmiä. Liian lyhyet paidat.
Kurahousut päiväkodissa ja kaikki korkeavyötäröiset housut. Ja kypärälakki muistaakseni myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauluri
Mikä kaulurissa inhottaa? Aikuisena mulla ihan suosikki, ulkoillessa siis, on tietysti kaulaliina hienompaan käyttöön.
Kutisee, kuristaa kaulaa haalarin alla, ahdas pukea päälle kun on iso pää, menee enemmän aikaa pukea päälle kun leikkikavereilla ei ole sitä, ei sitä tarvitse mihinkään kun aikuistekaan ei käytä sitä. On siinä hyviäkin puolia, mutta nämä noin lapsen näkökulmasta.
Sukkahousuja. Muistan erityisesti yhden samettisen oloasun (eli olisiko se ollut velouria?), jonka paita ärsytti ihan suunnattomasti, enkä voinut sitä käyttää, koska sen kaula-aukko oli tiukka. Sukkia. Farkkuja.
Hameita. Hankalia käytössä ja aina tiellä.
Rakastin kerrospukeutumista, laamapaitaa, villaa, kuravaatteita :)
Ilmeisesti erilainen lapsi :)
Pistelevät neulepuserot ja mekot, kurahousut ja kurakintaat, paksut toppavaatteet.
Sinisiä sukkahousuja. En tiedä mikä niissä tökki, kun muut värit kelpasivat.
Talvella kenkiä, koska useimmiten kastuivat ja kun ei ollut goretexiä, koko päivän märissä sukissa piti mennä. Talvivaatteet ylipäätään.
Inhoan talvea vieläkin, vaikka kivat ja istuvat vaatteet nykyisin. Mutta se pukeutumisen määrä ylipäätään ärsyttää ja väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki villa vaatteet, sukkahousut ja muut ihon myötäiset kuten alushousut. Hameet ja mekot. Inhoan kaikkia edellä mainittuja edelleen enkä omista moisia. 😂
Millainen ihminen ei käytä alushousuja!?
Tälläinen! Millaista ihmistä kiinnostaa käyttääkö joku alushousuja vai ei? 😂 En käytä myöskään rintaliivejä, eikö olekkin kerrassaan kamalaa? Pystytkö nyt elää?
Haista v i t t u!
No kylläpä nyt muoria kiukuttaa toisten alusvaatteettomuus. Kiristääkö pikkarit? Voi poloista, tui tui. 😂
Ei tuo kommentti kyllä miltään muorilta tullut 😄 -eri
Ei ollut köyhällä varaa inhota mitään vaatteita, tosin ei minua rytkyt ole koskaan kiinnostaneet , vaatteet ei ole minun aatteet..ne on käyttötavaraa.