Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaatteita inhosit lapsena?

Vierailija
04.12.2025 |

Muistan ainakin villalapaset, jotka kutitti ja pisteli, niitä piti itkun kanssa pukea. Mitäköhän villaa ne oikein oli.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousuja jotka meni inhottavan tuntuisille mykkyröille. Villavaatteita jotka pisteli ja kutitti ihoa ikävästi. Kurahousuja joiden sisään päätyi aina vettä niin että ne piti erityisen hyvin vaatteet märkinä. Puuvillaisia vaatteita jotka tuntui aina märiltä.

Vierailija
102/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellanen kauhea sininen kevät takki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista vihanneeni mitään vaatteita. 

Vierailija
104/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousuja. Karhistivat ihoa ja tinttasin aina tasajalkaa, kun semmoiset piti laittaa.

En myöskään aikuisena ole sukkahousuista vähääkään tykännyt. Samalta ne tuntuvat aikuisenakin. Karhistavat ja tekisi mieli tintata tasajalkaa.

Vierailija
105/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, miten moni on vihannut sukkahousuja! Olisin luullut, että kurahousut on joka lapsen ykkösinhokki, mutta sukkahousut taitaa viedä voiton!

Vierailija
106/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villapaitoja, en ole pitänyt varmaan 40:neen vuoteen.

Vierailija
107/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki villa vaatteet, sukkahousut ja muut ihon myötäiset kuten alushousut. Hameet ja mekot. Inhoan kaikkia edellä mainittuja edelleen enkä omista moisia. 😂

Millainen ihminen ei käytä alushousuja!? 

Tälläinen! Millaista ihmistä kiinnostaa käyttääkö joku alushousuja vai ei? 😂 En käytä myöskään rintaliivejä, eikö olekkin kerrassaan kamalaa? Pystytkö nyt elää? 

Haista v i t t u! 

No kylläpä nyt muoria kiukuttaa toisten alusvaatteettomuus. Kiristääkö pikkarit? Voi poloista, tui tui. 😂

Ei tuo kommentti kyllä miltään muorilta tullut 😄 -eri

Älä yritä selitellä muori hyvä. 

Vierailija
108/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköistyviä vaatteita.

Vierailija
109/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin ja häpesin kun suurimmaksi osaksi vaatteissa oli välttämättä oltava se kasvuvaraa.  Suurimpana häpeänä koin , itse olin kokoa 34 ja toppatakki ja hiihtohousut ostettiin kokoa 42. Aikuisenakaan en lähellekään sitä kokoa ole saavuttanut. Ymmärrän nyt aikuisena sen kasvunvaran, kun rahaa oli niukalti käytettävissä,  mutta vanhemmiltani oli kyllä pahasti pielessä nämä kokonumerot.Anteeksi annan kun muistan mitä elämä kotona oli.

Vierailija
110/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkia. Olivat epämukavia, liian kireitä, inhottavan tuntuisia, kutisevia jne. Kuten on lueteltu niin aluspaidat ja housut, siis ne pitkätkalsarit ja mitkä lie laamapaidat ja hihalliset kammotukset, aina rutussa vaatteiden alla. Sukkahousut, kuravaatteet, villavaatteet, mekot, hameet ja toppahaalarit näissä se sama ruttu ongelma. Vakosametti housut ja huonot sukat, joita oli kähes kaikki sukat ja on edelleen. Poolopaidat, kaulurit, kutisevat kaulaliinat ja suurin osa pipoista. Kaikki ihon myötäiset vaatteet. Lista olisi loputon. Olen aina ollut jotenkin vaatevammainen (aikuisena höpisty jotain aistiyliherkkyyksistä, voi olla sellaista.)  Järjestäen vihannut lähes kaikkia vaatteita kun ne tuntuu jotenkin päällä. Vaatteiden saumat, rypyt yms häiritsee. Vaatteet kiertyvät, puristavat, kiristävät yms. Kulkisin mielluummin aina alasti jos olisi mahdollista. Nykyään lähes viisikymppisenä käytän 99.9% ajasta löysiä t-paitoja, huppareita ja collareita ja kotonani kuljeskelen ilman. 

Vierailija
111/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousuja inhosin, joten omat lapseni olen pukenut legginsseihin.

Vierailija
112/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poolopaitoja. Ja inhoan edelleen.

Vierailija
113/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, miten moni on vihannut sukkahousuja! Olisin luullut, että kurahousut on joka lapsen ykkösinhokki, mutta sukkahousut taitaa viedä voiton!

No silloin kun joutui niitä paksuja kamalia sukkahousuja pitämään ei ehkä ollut kurahousuja. Ei mulla ainakaan 70-luvulla.

Vierailija
114/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villaisia sukkahousuja.  Kutittivat ihan älyttömästi ja lisäksi niissä oli ainakin 15cm liian pitkät lahkeet, joten valuivat koko ajan nilkkoihin makkaralle.  Oi kuinka inhosinkaan niitä!!!!

Vierailija
115/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut köyhällä varaa inhota mitään vaatteita, tosin ei minua rytkyt ole koskaan kiinnostaneet , vaatteet ei ole minun aatteet..ne on käyttötavaraa.

Jaa, kyllä mulla vaan oli köyhien köyhänä kakarana ihan yhtä iso oikeus inhota inhottavia vaatteita kuin rikkaillakin. Mielipiteet ja mieltymykset kun ei ole mikään rikkaiden ja rahakkaiden yksinoikeus. Ja edelleen köyhänä köyhien kakarana inhoa tiettyjä vaatteita. Mua on aina kiinnostanut oma mukavuuteni ja epämukava vaate on edelleen ihan yhtä epämukava, on sitä sitten kuinka persaukinen tahansa. Että lopeta toi jeesustelu. 

Puhuin omasta puolestani en sinun joten lärvi kiini itke sinä  omaa lapsuuttasi.

Vierailija
116/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUKKAHOUSUT! 

Vierailija
117/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhonnut mitään, kun sain ihottuman villasta niin sitä ei enää käytetty, olen allerginen. Toki inhottavaa oli jos vaatteet oli läpimärät vesisateen takia, en tykkää siitä vieläkään 

Vierailija
118/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki villa vaatteet, sukkahousut ja muut ihon myötäiset kuten alushousut. Hameet ja mekot. Inhoan kaikkia edellä mainittuja edelleen enkä omista moisia. 😂

Et omista alushousuja? 

Vierailija
119/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena en pitänyt poolopaidoista (siis nimenomaan sanan suomalaisessa merkityksessä, ei englannin polo shirt), koska sitä päälle vetäessä tiukka korkea kaulus tuntui aina puristavan ikävästi pään kohdalla. Iän myötä mieli on muuttunut, ja poolopaidat ovat mukavia kylmällä säällä.

Vierailija
120/144 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousut ulkovaatteiden päällä. Kurahousujen riisuminen, kun kumisaappaat oli jalassa. Kaikkien sellaisten vaatteiden pukeminen joissa tuli kuuma, kun venattiin sitä vikaa tenavaa valmiiksi ennen kuin päästiin ulos leikkimään. Hankalasti riisuttavat housut (henkseliä, vetoketjua, mahdollisesti löysättävä kuminauha) kun iski kauhea k us ihätä.

Mukavimpia vaatteita oli ulkohaalari, jossa oli pitkä vetoketju ja sopivan kokoiset kumilenksut kenkiä varten. Siinä oli hyvä riehua syksyt talvet keväät. Helppo pukea ja riisua, ei mennyt lunta vaatteiden sisään mitä takin ja housujen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän