Mitä vaatteita inhosit lapsena?
Muistan ainakin villalapaset, jotka kutitti ja pisteli, niitä piti itkun kanssa pukea. Mitäköhän villaa ne oikein oli.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Hiihtohousut, joissa oli jalkaterän alta kulkeva lenkki. Jouduin pitämään isosiskon vanhoja housuja, jotka olivat ehkä liiian lyhyet pitkäsääriselle tytölle, haarat roikkui alhaalla. Vieläkin nousee iho kananlihalle, kuutiota muistelen. Toinen inhotus oli äidin neuloma kauluri, jossa nappi takana.
HIIHTARIT! Ihan super nolot, noita oli 90-luvulla aikuisillakin, ja ei siellä hiihtäessä vaan muistan koulussa opettajillakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki villa vaatteet, sukkahousut ja muut ihon myötäiset kuten alushousut. Hameet ja mekot. Inhoan kaikkia edellä mainittuja edelleen enkä omista moisia. 😂
Millainen ihminen ei käytä alushousuja!?
Tälläinen! Millaista ihmistä kiinnostaa käyttääkö joku alushousuja vai ei? 😂 En käytä myöskään rintaliivejä, eikö olekkin kerrassaan kamalaa? Pystytkö nyt elää?
Haista v i t t u!
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuja. Sellaisia paksumpia, joita pidettiin talvella. Olivat aina kinttanoita pesun jäljiltä eikä niitä meinannut saada kiskottua ylös saakka. En vieläkään pidä sukkahousuista, olen yli 50.
Olen kanssa aina inhonnut sukkahousuja. Jo kasarilla käytin minihameen kanssa legginssejä. Nyt olen yli 30 vuotta käyttänyt pelkkiä pitkiä housuja. Sukkahousuja en päälleni enää pue!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki villa vaatteet, sukkahousut ja muut ihon myötäiset kuten alushousut. Hameet ja mekot. Inhoan kaikkia edellä mainittuja edelleen enkä omista moisia. 😂
Tälläinen! Millaista ihmistä kiinnostaa käyttääkö joku alushousuja vai ei? 😂 En käytä myöskään rintaliivejä, eikö olekkin kerrassaan kamalaa? Pystytkö nyt elää?
Haista v i t t u!
No kylläpä nyt muoria kiukuttaa toisten alusvaatteettomuus. Kiristääkö pikkarit? Voi poloista, tui tui. 😂
Pitkähihainen kutittava vaalea aluspaita, jotakin villaa varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauluri
Mikä kaulurissa inhottaa? Aikuisena mulla ihan suosikki, ulkoillessa siis, on tietysti kaulaliina hienompaan käyttöön.
Kaulurihan on nerokas! Pysyy rinta ja kaula lämpimänä.
Sukkahousut, en siedä vieläkään ihan sama kuinka ohuet ja nykyaikaiset ovat niin en taatusti päälleni pue.
Vakosametti housut. Hyvää päivää että nämä oli rumia.
Kaikki villavaatteet kutitti ja kutittaa edelleen. Ei kiitos.
Kaikki vaatteiden alle puettavat "pitkätkalsarit/välihousut", sukkahousut, leggarit, laamapaidat, pitkähihaiset aluspaidat jne. En siedä vieläkään, edelleen tunnen ne hemmetin rypyt ja rutut, kiristää, puristaa, ahdistaa. Ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole alushousuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauluri
Mikä kaulurissa inhottaa? Aikuisena mulla ihan suosikki, ulkoillessa siis, on tietysti kaulaliina hienompaan käyttöön.
Muistankohan oikein, mutta saattoi olla, että kaulaliinan sain vasta yläasteella. Siihen asti aina kauluri. 90-lukua tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista v i t t u!
No, kyllä se varmasti haiseekin, kun ei ole alushousuja. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista v i t t u!
No, kyllä se varmasti haiseekin, kun ei ole alushousuja. 😁
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauluri
Muistankohan oikein, mutta saattoi olla, että kaulaliinan sain vasta yläasteella. Siihen asti aina kauluri. 90-lukua tämä.
Sama, ja se kauluri oli aina liian kireä niin, että meinasi korvat irrota kun sen kiskoi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuja
joo ne sellaiset oikeen paksut missä oli saumoja. ne tuntui ikävältä jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauluri
Sama, ja se kauluri oli aina liian kireä niin, että meinasi korvat irrota kun sen kiskoi päästä.
Silmälasien käyttäjien unelma.
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuja. Sellaisia paksumpia, joita pidettiin talvella. Olivat aina kinttanoita pesun jäljiltä eikä niitä meinannut saada kiskottua ylös saakka. En vieläkään pidä sukkahousuista, olen yli 50.
Sama. Oli pitkät kintut ja sukkahousut olivat joko liian löysät tai liian lyhyet.
Sukkahousuja käytän nykyään suunnilleen vain hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole alushousuja?
Ei ole ollut kohta 40 vuoteen, eikä tule. Omistan yhdet shortsi/boxeri malliset ohuet mitkä lie jotka olen vetänyt 4x viimeisen 10 vuoden aikana jalkaani pariksi tunniksi, ihan puhtaasti muiden mukavuutta ajatellen. Ekan kerran sitten lapsuuden pariin kymmeneen vuoteen kun kävin lääkärillä ja fyssarilla jossa tiesin tekeväni ties mitä kumarteluja selän skolioosi tutkimuksessa, enkä viitsinyt pillu paljaana kumarrella poloisten naaman edessä. En käytä vaatteita joista en pidä enkä koskaan ole löytänyt alushousuja joista pitäsin. Jooa saumattomat tuntuu ja ahdistaa. Mihin mä niitä tarviin? Vaihdan housut päivittäin siinä missä sä kalsaris (toivottavasti)
Ne harmaat pässinpökkimät pitkät sukat, jotka kutittivat jo kuvinakin, mutta vielä enemmän, kun ne kostuivat, kun möyrittiin lumessa. 50-luvullahan tytöt käyttivät hametta talvellakin ulkona sen jälkeen kun suojapuku, nyk. haalari, oli jäänyt pieneksi. Kaupasta ostetut pitkät villasukat eivät kutittaneet niin paljon kuin äidin käsin neulomat sukat karkeasta sukkalangasta.
60-alkuuolella ilmestyivät ensimmäiset sukkahousut. Muistan, että sain sellaiset joululahjaksi -62. Ne olivat aika heikkolaatuista kreppiä, joten jo yhden päivän käytön jälkeen niissä oli isot polvipussit. Toisaalta kyllä olin tyytyväinen sukkahousuihin, sillä olin ehtinyt jo saada ensimmäisen korsetin, joka oli epämukava vaatekappale. Korsettiakin tarvittiin, sillä sukkahousut olivat paksuhkoa neulosta. Juhlavampaan tilaisuuteen puettiin edelleen pitkät sukat, joko ohuet kreppisukat tai nailonit.
Sukkahousut. Myös mekot ja hameet, jotka kuuluivat juhlapukeutumiseen. En saanut mennä housuissa serkkupojan synttäreille, joten joka vuosi tulin mekko revenneenä kotiin - milloin oli tarttunut oksantynkään puussa kiipeillessä tai jäänyt jalkoihin pihaleikeissä. Ei hienot vaatteet minua hienoksi ja hiljaiseksi muuttanut, vaikka sitä kai äiti toivoi.
Mun sammareita ja paksuja, kinttanoita villahousuja jotka piti hyppimällä saada päälle! Ush!