Mitä vaatteita inhosit lapsena?
Muistan ainakin villalapaset, jotka kutitti ja pisteli, niitä piti itkun kanssa pukea. Mitäköhän villaa ne oikein oli.
Kommentit (65)
Kaikkia vaatteita, kun tykkäsin olla nakuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villahousut.
Aiheesta tehtiin myös legendaarinen villahousupakko-lyhytelokuva.
Kutittaminen vai jokin muu syy inhoon?
Kiristi, kutitti ja sisällä hikoili,
Paskanruskeat Enstex-haalarit ja samanvärinen toppatakki malli pappa.
Paksuja, kutittavia sukkahousuja ja kurkkua kuristavaa, raidallista poolopaitaa.
Kaniturkkia, joka myytiin eteenpäin venäläisille turisteille.
Vierailija kirjoitti:
Paskanruskeat Enstex-haalarit ja samanvärinen toppatakki malli pappa.
Oliko enstexhaalarit jo oikeasti vedenpitäviä (goretexin esiaste)? Vai pitikö loskakelissä olla kurahousut myös?
Ei olleet enstexit vedenpitäviä, kestäviä kyllä, jäykkää, paksua kangasta.
Ruskeita, rumia, paksuja sukkahousuja. Minulla oli myös kauniita, värikkäitä sukkiksia, mutta niitä sai pitää vain kylässä. Leikkasin saksilla niihin ruskeisiin reiän, mutta äiti parsi ne, enkä päässyt niistä eroon 😕
Minullakin oli sukkanauhaliivit ja reisiin asti harmaat sukat. Eivät oikein sukat hyvin pysuneet ylhäällä, piti korjailla.
Kaikki villa vaatteet, sukkahousut ja muut ihon myötäiset kuten alushousut. Hameet ja mekot. Inhoan kaikkia edellä mainittuja edelleen enkä omista moisia. 😂
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei välitetty ostaa vaatteita. (Olen kasarin lapsi). Jouluisin sain vähän uusia. Muutamat alushousut, sukkia ja jonkun paidan. Ja joitakin serkkujen vanhoja joskus harvoin. Näin jälkeenpäin muistellen näytin köyhältä lapselta. Monesti vaatteet olivat liian pieniä. Paidoissa hihat liian lyhyet ja sukat kiristivät. Muistan yhdenkin talven kuinka käytin äitini vanhoja rikkinäisiä talvisaapikkaita. Kengät olivat isot minulle ja sukkani kastui märästä loskasta. En ymmärrä miksi vanhempani ei pitäneet tärkeänä minun, oman lapsensa vaatettamista. Rahaa oli kyllä isän tupakoihin ja peliautomaatteihin.
Eli inhosin lähes kaikkia vaatteitani. Ja kyllä, olen todella katkera.
Sama, paitsi peliongelma. Köyhä perhe ja nepsyt vanhemmat, joiden ajatusmaailma laahasi välillä menneessä.
Hiihtohousut, joissa oli jalkaterän alta kulkeva lenkki. Jouduin pitämään isosiskon vanhoja housuja, jotka olivat ehkä liiian lyhyet pitkäsääriselle tytölle, haarat roikkui alhaalla. Vieläkin nousee iho kananlihalle, kuutiota muistelen. Toinen inhotus oli äidin neuloma kauluri, jossa nappi takana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki villa vaatteet, sukkahousut ja muut ihon myötäiset kuten alushousut. Hameet ja mekot. Inhoan kaikkia edellä mainittuja edelleen enkä omista moisia. 😂
Millainen ihminen ei käytä alushousuja!?
Jotkut oudot farkku-lappuhaalarit. Naurussa oli pidättämistä, kun näin sellaisen vasta aikuisen yllä.
Farkkuja. Varsinki jos oli pillit🤮
Nykyään en juuri muita käytäkään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen ei käytä alushousuja!?
Tälläinen! Millaista ihmistä kiinnostaa käyttääkö joku alushousuja vai ei? 😂 En käytä myöskään rintaliivejä, eikö olekkin kerrassaan kamalaa? Pystytkö nyt elää?
Verkkarit ja kumisaappaat. Aikuisena niitä ei sitten olekaan tullut käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei olleet enstexit vedenpitäviä, kestäviä kyllä, jäykkää, paksua kangasta.
Taisi se pinta olla sellainen, että ihan heti ei mennyt vesi läpi, mutta ei tosiaankaan kunnolla vedenpitävä. Nollakeleillä ei kovin notkeita peliliikkeitä tehty pihalla, kun oli ensin oli tuo jäykkä enstex-haalari ja sen päällä kankeat muoviset kurahousut, jotka ei joustaneet ei sitten yhtään.
Mekkoja ja hameita, juhliin piti pistää jotain hienompaa päälle ja en yhtään tykännyt. En kyllä tykkää vieläkään, tulee jotenkin naku olo jos ei ole housuja.
Villahousuja, villapaitoja mitkä tikkuili...laamapaita nyt se olisi suosikki:)