Onko Päivi Räsänen dementoitunut vai miksi jätti tietokoneensa junaan lukitsematta kaikkien nähtävälle?
Kyllä noin kokeneen poliitikon pitäisi ymmärtää nämä asiat.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus Räsästä kohtaan putosi satasesta nollaan.
Pysyi nollassa.
Lähtökohta on, että salattavaa ei ole. Tietenkään muiden salaisuuksia ei saa levitellä, oliko tässä sellainen lähellä?
Toisaalta, jos kone on ollut näköpiirissä koko ajan, niin kuinka moni jaksaa laittaa kiinni minuutin vuoksi...
Luotan ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohta on, että salattavaa ei ole. Tietenkään muiden salaisuuksia ei saa levitellä, oliko tässä sellainen lähellä?
Toisaalta, jos kone on ollut näköpiirissä koko ajan, niin kuinka moni jaksaa laittaa kiinni minuutin vuoksi...
Luotan ihmisiin.
Jutun mukaan lähti ravintolavaunuun. Mitä jos venäläinen agentti olisi asentanut siihen vakoiluohjelman? Siihen voi riittää usb-tikun laittaminen hetkeksi koneeseen jos lukitus on auki.
Vierailija kirjoitti:
Luotan ihmisiin.
Eikö eduskunnan sähköpostit ole salattavia?
Kumma kun meifän poliitikoilla ei ole mitään vastuullisuutta missään asiassa vaan eletään kuin siat pellossa näinkin tärkeässä asiassa.
Minäkin olen jättänyt tietokoneeni ja muutkin tavarani paikalleni, kun olen käynyt vessassa tai ravintolavaunussa. Luotan ihmisiin. En lukitse pyörää siksi aikaa, kun asioin kaupassa, enkä kotioveakaan, jos lähden pois vain muutamaksi tunniksi. Tämä on kuitenkin edelleen varsin turvallinen maa eikä mikään kehitysmaa, jossa tapellaan, jos kadulle valuu öljytippa tms.
Voihan joku vaikka sillä aikaa tunkea koneeseen vaikka USB-tikun ja ladata koneen täyteen viruksia tai vaikka etähallintaohjelman. Joku voi myös vaikka hajottaa koneen tai varastaa koneen.
Mites potilastietojen kanssa kun työskenteli lääkärinä? Yhtä leväperäistä?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen jättänyt tietokoneeni ja muutkin tavarani paikalleni, kun olen käynyt vessassa tai ravintolavaunussa. Luotan ihmisiin. En lukitse pyörää siksi aikaa, kun asioin kaupassa, enkä kotioveakaan, jos lähden pois vain muutamaksi tunniksi. Tämä on kuitenkin edelleen varsin turvallinen maa eikä mikään kehitysmaa, jossa tapellaan, jos kadulle valuu öljytippa tms.
Oletko sinäkin kansanedustaja?
Vierailija kirjoitti:
Voihan joku vaikka sillä aikaa tunkea koneeseen vaikka USB-tikun ja ladata koneen täyteen viruksia tai vaikka etähallintaohjelman. Joku voi myös vaikka hajottaa koneen tai varastaa koneen.
Tai voihan sen koneen ihan varastaa ja tehdä sillä mitä lystää.
Joku voi vaikka käydä sillä aikaa kirjoittamassa sähköposteja hänen nimissään.
Pääsi unohtumaan kun oli kiire pesemään perse ennen määränpäähän saapumista? Ikinä ei tiedä mitä jäämiä julkisissa tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Joku voi vaikka käydä sillä aikaa kirjoittamassa sähköposteja hänen nimissään.
Oisin julistanut sodan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole satasessa ollutkaan.
Työkoneen näyttö pitää ehdottomasti lukita jos poistuu koneelta julkisella paikalla. Kunnon tietoturvariski huhhei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinäkin kansanedustaja?
Pitääkö kansanedustajana pelätä kansalaisia?