Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hah hah etätyöläiset! Monet vähennykset poistuvat verotuksesta vuoden vaihtuessa! Joko alkaa kiinnostaa lähitöihin paluu?

Vierailija
03.12.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011660885.html

"Palkansaajien työhuonevähennys ja etätyön todellisten kulujen vähentäminen kotona tehtävästä etätyöstä loppuvat vuoden vaihteessa."

Onneksi lähitöihin voi aina tulla, jolloin ei tarvitse itkeä verovähennysten poistumista.

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain tällainen pään avaus. Kohta lähtee työmatkavähennyksetkin. Yritystukiin tuskin kuitenkaan koskevat.

Hallituksen tarkoituksena on ollut purkaa verohimmelin monimutkaisuuksia

Vierailija
102/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani työhuonevähennys on ollut nettona n. 400e/v. joten ei juurikaan vaikutusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ap:n naureskelua.  Jos itse viihdyt työpaikalla, onko se jotenkin sinulta pois, jos joku muu on etätöissä?  Taidat kuulua niihin työpaikan rasittaviin henkilöihin, jotka  tarvitsee jatkuvan yleisön kaikelle toiminnalleen ja jatkuvalle pälätykselleen.

Vierailija
104/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän tartuttelette influenssaa toisiinne.

Vierailija
105/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä herään 7:55, kirjaudun ulos 16:00 ja ruoka onkin valmistunut kivasti töiden lomassa, kun ap joutuu vähintään tunnin enemmän suuntaansa varaamaan aikaa päiväänsä ja ruoka ei ole valmiina.

Ja istut vauva-palstalla TYÖAIKANA ! 

Vierailija
106/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä herään 7:55, kirjaudun ulos 16:00 ja ruoka onkin valmistunut kivasti töiden lomassa, kun ap joutuu vähintään tunnin enemmän suuntaansa varaamaan aikaa päiväänsä ja ruoka ei ole valmiina.

Ootko kuullut kahvitauoista ja ruokatauosta? Tuli vain mieleeni, ne kun on lakisääteisiä.

Vierailija
107/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miten moni sanoo säästävänsä lounaskuluissa. Eikö työpaikalla ole paikkaa syödä omia eväitä? Voihan sitä samaa itse tehtyä ruokaa töissäkin syödä. 

En minä ainakaan kuljettele tunnin matkaa ruokaa lämpimässä.

Vierailija
108/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsirukka. Opiskele sinäki niin pääset sit päättämään itse työajoistas

laitapa kirurgi tai hammaslääkäri vaikka etätöihin.

Ne on ammatinvalintakysymyksiä. He myös saavat paremman korvauksen siitä tehdystä työstä. 

Vierailija
109/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikutusta. Tekisin etätöitä, vaikka siitä pitäisi maksaa esim. 50-100€/kk.

Minä maksaisin enemmänkin. Toisin sanoen voisin ottaa jopa 500€/kk pienemmän palkan, kunhan vaan saa jatkaa etänä.

Monelle tätä nyt täälläkin mainostavalle taidetaan maksaa liikaa palkkaa? Harva normaalisti haluaa palkkaansa vähentää. Yleensähän todellisuus on niin, että palkka on liian pieni työmäärän nähden. Enpä enää ihmettele vastahakoisuutta etätyön vähentämiseen. On niin leppoisaa, että palkkakaan ei niin merkitse, saa kuitekin riittävästi vähennettynäkin työmäärään ja käytännön helppouteen ja etuihin nähden.

Muistan aikoinaan kun jotkut kävivät lähitöissä työaikana parturissa tai muilla omilla asioillaan työaikanaan. Toki vain jotkut ketkä siihen pystyivät etteivät jääneet kiinni. Nyt voisin veikata, että etätöissä paljon useammat tätä tekevät kun kiinnijäämisen vaara on melko olematon. Voihan tehdä sivussa vaikka omia bisneksiäänkin jotkut. Täydellä palkalla vaikka pientäkin. 

Vierailija
110/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain tällainen pään avaus. Kohta lähtee työmatkavähennyksetkin. Yritystukiin tuskin kuitenkaan koskevat.

Työmatkavähennyksistä ei ole ollut enää vuosiin hyötyä. Omavastuu on niin korkea ettei sieltä ole mitään saanut.

Vierailija
111/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian (lie huomenna) uutisoidaan taas myös siitä, miten meillä Tampereella loppui etätyöt mielivaltaisen johtamisen takia tyystin (siis eräässä julkisessa organisaatiossa). Aamulehden kommenttipalstalle pääsee sitten vanhat muorit ja paapat lällättelemään ja muistelemaan kuin ennen vanhaan ei muuta ollutkaan kuin lähityötä ja kuinka ennen vanhaan oli myös lauantaisin töitä ja se oli hyvä se, ja kuinka nykyään kaikki on pullamössösukupolvea joka ei jaksa mitään ja kaikesta ahdistuu. Pitäis nää pätevät muorit ja paapat (ja varsinkin boomerit sitten kun tulevat taas vaippaikään) jättää vanhainkoteihinsa pesemään toinen toistensa peput, mua on alkanut kyllästyttää asenteensa.

Työvoimatoimiston ongelmista uutisoitiin tänään. Sitä kö tarkoitat Tampereella. 

Vierailija
112/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 minuuttia per suunta. Mut puhu sä vaan niistä yli tunti suuntaansa, kun itse teen sekä meno- että tulomatkat yhteensä alle puolella siitä ajasta. T. ap.

Kateellinen olet vain, ei muuta.

Vierailija
113/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan vasemmisto vinkuu jostain työajoista. Kun koko homman idea on se, että niitä töitä tehdään silloin kun niitä on ja kun se itselle parhaiten sopii, ja kun niitä on enemmän, tehdään enemmän eikä töllötetä kelloa. Tyyli on vapaa.

Vierailija
114/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikutusta. Tekisin etätöitä, vaikka siitä pitäisi maksaa esim. 50-100€/kk.

Minä maksaisin enemmänkin. Toisin sanoen voisin ottaa jopa 500€/kk pienemmän palkan, kunhan vaan saa jatkaa etänä.

Monelle tätä nyt täälläkin mainostavalle taidetaan maksaa liikaa palkkaa? Harva normaalisti haluaa palkkaansa vähentää. Yleensähän todellisuus on niin, että palkka on liian pieni työmäärän nähden. Enpä enää ihmettele vastahakoisuutta etätyön vähentämiseen. On niin leppoisaa, että palkkakaan ei niin merkitse, saa kuitekin riittävästi vähennettynäkin työmäärään ja käytännön helppouteen ja etuihin nähden.

Muistan aikoinaan kun jotkut kävivät lähitöissä työaikana parturissa tai muilla omilla asioillaan työaikanaan. Toki vain jotkut ketkä siihen pystyivät ettei

Tämän vuoksihan nostavat niin kovan metelin niin normaalista asiasta kuin työpaikalla työskenteleminen.

Vierailija
115/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian (lie huomenna) uutisoidaan taas myös siitä, miten meillä Tampereella loppui etätyöt mielivaltaisen johtamisen takia tyystin (siis eräässä julkisessa organisaatiossa). Aamulehden kommenttipalstalle pääsee sitten vanhat muorit ja paapat lällättelemään ja muistelemaan kuin ennen vanhaan ei muuta ollutkaan kuin lähityötä ja kuinka ennen vanhaan oli myös lauantaisin töitä ja se oli hyvä se, ja kuinka nykyään kaikki on pullamössösukupolvea joka ei jaksa mitään ja kaikesta ahdistuu. Pitäis nää pätevät muorit ja paapat (ja varsinkin boomerit sitten kun tulevat taas vaippaikään) jättää vanhainkoteihinsa pesemään toinen toistensa peput, mua on alkanut kyllästyttää asenteensa.

Mites se perseenpesu onnistuu etänä.

Vierailija
116/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se perseenpesu onnistuu etänä.

Kannatti opiskella lähäriksi.

Vierailija
117/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan vasemmisto vinkuu jostain työajoista. Kun koko homman idea on se, että niitä töitä tehdään silloin kun niitä on ja kun se itselle parhaiten sopii, ja kun niitä on enemmän, tehdään enemmän eikä töllötetä kelloa. Tyyli on vapaa.

Olen oikeistolainen että väärin meni. Te vasurithan näitä laiskoja kotona olioita olette.

Vierailija
118/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmatkavähennyksistä ei ole ollut enää vuosiin hyötyä. Omavastuu on niin korkea ettei sieltä ole mitään saanut.

Sen tarkoitus on kattaa tasan tarkkaan ne kulut,ei ansaita lisärahaa.Omavastuu on edullisimman kulkuvälineen arvoinen.

Vierailija
119/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan älyissäsi.

Vierailija
120/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö ei ole koskaan liittynyt itselläni rahaan millään tavalla. Tosin jos haluat asiakseen itkeä pillittää niin mietipä paljonko maksat töihin kulkemisesta vs. kotona työskentelevä :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä