Hah hah etätyöläiset! Monet vähennykset poistuvat verotuksesta vuoden vaihtuessa! Joko alkaa kiinnostaa lähitöihin paluu?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011660885.html
"Palkansaajien työhuonevähennys ja etätyön todellisten kulujen vähentäminen kotona tehtävästä etätyöstä loppuvat vuoden vaihteessa."
Onneksi lähitöihin voi aina tulla, jolloin ei tarvitse itkeä verovähennysten poistumista.
Kommentit (42)
Mitkä monet vähennykset :D? Työhuonevähennyskö?
Ei kiinnosta, säästän kuitenkin työmatkoissa sekä aikaa että rahaa kun en kulje töihin.
Monelle etätyöläiselle tuo työhuone- ja kuluvähennys on ollut omavastuun jälkeen niin pieni, että tuskinpa niiden poistuminen hetkauttaa heitä yhtään mitenkään.
Ei tunnu missään. Toimistolle on 45min suuntaansa. Säästän 1,5 tuntia päivässä eli kokonaisen työpäivän viikossa, kun saan tehdä 100%etänä. Sille onnettomalle työhuonevähennykselle aivan sama. 5 vuoden aikana olen käynyt toimistolla maks. kerran kahdessa kuukaudessa. Toki säästän valtavasti myös työmatkakuluissa.
Pian (lie huomenna) uutisoidaan taas myös siitä, miten meillä Tampereella loppui etätyöt mielivaltaisen johtamisen takia tyystin (siis eräässä julkisessa organisaatiossa). Aamulehden kommenttipalstalle pääsee sitten vanhat muorit ja paapat lällättelemään ja muistelemaan kuin ennen vanhaan ei muuta ollutkaan kuin lähityötä ja kuinka ennen vanhaan oli myös lauantaisin töitä ja se oli hyvä se, ja kuinka nykyään kaikki on pullamössösukupolvea joka ei jaksa mitään ja kaikesta ahdistuu. Pitäis nää pätevät muorit ja paapat (ja varsinkin boomerit sitten kun tulevat taas vaippaikään) jättää vanhainkoteihinsa pesemään toinen toistensa peput, mua on alkanut kyllästyttää asenteensa.
Teen etätöitä pääasiassa koska avokonttorin sikaosasto on niin surkea paikka keskittyä. Toki kotitoimistolla myös työvälineet ovat monta kertaa paremmat.
Säästynyt matka-aika ja kustannus ovat sitten ekstrabonus päälle, mutta eivät varsinainen syy.
Verovähennykset tai niiden puuttuminen ei vaikuta.
No, minä herään 7:55, kirjaudun ulos 16:00 ja ruoka onkin valmistunut kivasti töiden lomassa, kun ap joutuu vähintään tunnin enemmän suuntaansa varaamaan aikaa päiväänsä ja ruoka ei ole valmiina.
Tuo vähennys on käytännössä muutaman kympin eli eipä vaikuta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vähennys on käytännössä muutaman kympin eli eipä vaikuta mitenkään.
Vuodessa siis.
Vähennykset eivät varsinaisesti ole suurin motivaattori etätyön tekemiselle.
Eipä ole vielä tarvinnut tuota. Yksi vuosi kun ostin työtuolin pääsi lähelle että olisi kannattanut, mutta ei sitten jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
No, minä herään 7:55, kirjaudun ulos 16:00 ja ruoka onkin valmistunut kivasti töiden lomassa, kun ap joutuu vähintään tunnin enemmän suuntaansa varaamaan aikaa päiväänsä ja ruoka ei ole valmiina.
15 minuuttia per suunta. Mut puhu sä vaan niistä yli tunti suuntaansa, kun itse teen sekä meno- että tulomatkat yhteensä alle puolella siitä ajasta. T. ap.
Voi lapsirukka. Opiskele sinäki niin pääset sit päättämään itse työajoistas
Enpä jaksa huomennakaan töihin mennä.
Ei vaikutusta. Tekisin etätöitä, vaikka siitä pitäisi maksaa esim. 50-100€/kk.
työmatkustamisen puuttumisesta säästetyllä ajalla ja työpaikkakiusaamisen välttämisestä seuravalla henkisellä hyvinvoinnilla on myös arvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Loppuu se loisiminen kotona...
Miksi etätyö herättää sinussa tällaisia tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 minuuttia per suunta. Mut puhu sä vaan niistä yli tunti suuntaansa, kun itse teen sekä meno- että tulomatkat yhteensä alle puolella siitä ajasta. T. ap.
En minä matka-ajoista puhunut, tollo. Hyppätkö suoraan sängystä vaatteisiisi ja töihin ja töistä ilman kauppareissua suoraan kotiin? Kysymys oli lähinnä retorinen, en odota vastausta.
Juu olen onnistunut jo vähentämään aika hyvät konttoritarvikkeet. Näppis, ruutu ja hiiri. Työhuonevähennys on hyvin kattanut ergonomisen tuolin ja komean pöydän. Minulle käy että toiset ei enää pääse tästä edusta nauttimaan.
Etätyö jatkuu - muutettiin pienempiin tiloihin. Käyn suosituksen mukaiset kerrat toimistolla, kiva välillä käydä ja syödä pitkä ravintolalounas. Kotimatkalla voi käydä kirjastossa.
A. En voi mennä toimistolle, en voi matkustaa sitä työmatkaa
B. Toimistolla ei ole minulle edes tilaa
Eli etätyöt jatkuu kohdallani ja joka päivä säästyy rutkasti euroja ja 2 tuntia aikaa.