Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hah hah etätyöläiset! Monet vähennykset poistuvat verotuksesta vuoden vaihtuessa! Joko alkaa kiinnostaa lähitöihin paluu?

Vierailija
03.12.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011660885.html

"Palkansaajien työhuonevähennys ja etätyön todellisten kulujen vähentäminen kotona tehtävästä etätyöstä loppuvat vuoden vaihteessa."

Onneksi lähitöihin voi aina tulla, jolloin ei tarvitse itkeä verovähennysten poistumista.

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö kannattaa aina.

Vierailija
62/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu missään. Toimistolle on 45min suuntaansa. Säästän 1,5 tuntia päivässä eli kokonaisen työpäivän viikossa, kun saan tehdä 100%etänä. Sille onnettomalle työhuonevähennykselle aivan sama. 5 vuoden aikana olen käynyt toimistolla maks. kerran kahdessa kuukaudessa. Toki säästän valtavasti myös työmatkakuluissa.

Minulla täsmälleen sama tilanne. Ihan sama joillekin poistuville verovähennyksille, kun säästöt on jopa satasia kuussa verrattuna pävittäiseen toimistolla käymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku innokas Purran puudeli läyskyttämässä, miten hienoa on kun keskiluokkaiset palkansaajat maksaa jälleen vähän lisää veroja! Siinä meillä oikeistounelmaa kerrakseen: arvonlisäveroja, työn veroja, ehkä vielä ihanaa matkailuveroa päälle, keskiluokst maksakoot, ja kaikkein varakkaimmille miljardin kevennys! Näin se kapitalismi hei toimii!

Vierailija
64/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaikka maksaisin että voin tehdä kotona. Aloittaja voi mennä sinne juoruamaan kun ei kuitenkaan viihdy siinä vuokra itsemurhayksiössään

Vierailija
65/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuule haittaa lainkaan. Voin tällä hetkellä tehdä töitäni ihan mistä vain, kello on täällä 6.26 ja aurinko nousee pian, juon kahvia parvekkeella ja ulkona on 19c lämmintä. Aloitan kohta työt niin kerkeää hyvin vielä pulahtaa mereen. En vaihtaisi toimistolle takaisin. :D

Vierailija
66/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpä teen ensi vuonnakin työhuonevähennyksen. Sekun poistuu vain PALKKAtuloista. 

Vierailija
67/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle etätyöläiselle tuo työhuone- ja kuluvähennys on ollut omavastuun jälkeen niin pieni, että tuskinpa niiden poistuminen hetkauttaa heitä yhtään mitenkään.

Työhuonevähennys on kuitenkin täyttänyt työtulovähennyksen omavastuun jolloin mikö tahansa muu vähennys on vaikuttanut verotukseen. Jatkossa täytyy olla todella paljon (>750€) vähennettävää, että jotain saa.

Sinäänsä kannatan kaikkien vähennysten poistoa, mutta sen pitäisi toki näkyä verotuksessa - nyt verotus ainakin itsellä nousee selvästi kun veronkevennykset menivät lähinnä hyvin suurituloisille, mutta veronkiristykset vähennysten poistosta osuu kaikille.

Vierailija
68/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa lainkaan. Aloittajaa taitaa enemmän harmittaa se, että aurinko nousee täällä etelässä kohta, lämpötila on nytkin lähellä 20 astetta ja mukava juoda pihalla aamukahvia. Kohta sitten ilmastoituun työhuoneeseen aamu-uinnin jälkeen tekemään etätöitä. Mukavaa matkaa Kelaan tai toimistolle.

Vierailija
69/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yhden henkilön Oy. Teen kotitoimistolla kaiken duunin ja firmani maksaa minulle työhuoneesta vuokraa 300 € kuussa. Ja vuokratuotosta vähennetään jyvitetyt yhtiövastikkeet, sähköt, vedet jne. Vuodessa tienaa paljon enemmän kuin joillain kupisella työhuonevähennyksellä!

Vierailija
70/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö miten valtavasti säästän autoilukustannuksissa ja 2 tuntia lyhyemmässä työpäivässä työmatkojen poistumisen myötä.

Tuossa ei vähennykset tunnu missään.

Vierailija
71/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne leikkaukset lähitulevaisuudessa napsahtavat myös ap:n nilkkaa, vaikka nyt meni ohi.

Vierailija
72/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan oman toimiston, saattaisin palata toimistolle. Avokonttoriin en palaa kuin aseella uhaten.

Vierailija
73/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea te kokoomuslaiset keksitte. Etätöissä säästää lounas- ja matkakuluissa. Olen valmis vaihtamaan vaikka huonommin palkkaisiin hommiin, jos lähityötä aletaan pakottamaan.

Vierailija
74/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään. Leikkaan vain kulutuksestani sen verran, että tuonkin vaikutus poistuu.

Vierailija
75/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsirukka. Opiskele sinäki niin pääset sit päättämään itse työajoistas

laitapa kirurgi tai hammaslääkäri vaikka etätöihin.

Hammaslääkäri pystyy päättämään työajoistaan aika hyvin.

Vierailija
76/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku innokas Purran puudeli läyskyttämässä, miten hienoa on kun keskiluokkaiset palkansaajat maksaa jälleen vähän lisää veroja! Siinä meillä oikeistounelmaa kerrakseen: arvonlisäveroja, työn veroja, ehkä vielä ihanaa matkailuveroa päälle, keskiluokst maksakoot, ja kaikkein varakkaimmille miljardin kevennys! Näin se kapitalismi hei toimii!

Talouskasvu suosii silti eniten keskiluokkaa. Keskiluokka halutaan hemmotella veronmaksuhaluiseksi, joten se saa myös eniten etuja. Ja se on hullua! Maksan veroja, ja valtio antaa samat rahat minulle takaisin poliitikkojen mielenoikkujen mukaan. Olen hyvätuloinen, koska Suomessa siihen ei tarvita kummoisia tuloja.

Minä kerron teille, mikä oli noloa. Sähköauton ostajat saivat valtiolta tuen. Mitä hyvätuloisempi olet, sitä enemmän hyödyit asuntolainan korkovähennyksestä, ay-jäsenmaksuista, siivoojavähennyksestäkin hyvätuloinen pariskunta sai sen 4900e, jne. Ja nyt köyhän pitäisi tuntea sitä empatiaa keskituloista kohtaan joka on vuosia syönyt sitä köyhän leipää? 

Jatketaanko vielä yritys- ja maataloustuista? Taiteen tukemisesta? 

Mariseva maisteri, nyt niitä valoja päälle. 

Vierailija
77/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla töissä = konttorille, joka päivä!

Yksiysellä = heidän oma asia.

Vierailija
78/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouskasvu suosii silti eniten keskiluokkaa. Keskiluokka halutaan hemmotella veronmaksuhaluiseksi, joten se saa myös eniten etuja. Ja se on hullua! Maksan veroja, ja valtio antaa samat rahat minulle takaisin poliitikkojen mielenoikkujen mukaan. Olen hyvätuloinen, koska Suomessa siihen ei tarvita kummoisia tuloja.

Minä kerron teille, mikä oli noloa. Sähköauton ostajat saivat valtiolta tuen. Mitä hyvätuloisempi olet, sitä enemmän hyödyit asuntolainan korkovähennyksestä, ay-jäsenmaksuista, siivoojavähennyksestäkin hyvätuloine

Hups, unohdin kokonaan itseni, hyväosaisen yliopistoihmisen, jolle valtio on maksanut palkan lähes koko työuran ajan, joka pitää iltapäivällä etäluennon. Noloa. 

Vierailija
79/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea te kokoomuslaiset keksitte. Etätöissä säästää lounas- ja matkakuluissa. Olen valmis vaihtamaan vaikka huonommin palkkaisiin hommiin, jos lähityötä aletaan pakottamaan.

Joo, aika hauskaksi maailma mennyt. Minulla oli Helsingissä jo nuorena opiskelijana, kun olin samaan aikaan töissä ihan oma toimistohuone 90-luvun lopussa. Nyt senioriasiantuntijat ja johtajatkin tungetaan isoihin halleihin karsinoihin avotoimistoon.

Vierailija
80/186 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina mieluiten etänä vaikka palkkaakin laskettais. Ei tunnu vähennysten poisto missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän