Hah hah etätyöläiset! Monet vähennykset poistuvat verotuksesta vuoden vaihtuessa! Joko alkaa kiinnostaa lähitöihin paluu?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011660885.html
"Palkansaajien työhuonevähennys ja etätyön todellisten kulujen vähentäminen kotona tehtävästä etätyöstä loppuvat vuoden vaihteessa."
Onneksi lähitöihin voi aina tulla, jolloin ei tarvitse itkeä verovähennysten poistumista.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeellä etätyöläinen edes olisi oikeutettu työhuonevähennykseen? Pitävätkö he kotonaan kokonaista arkistoa joka kattaa satoja kansioita säilytettäväksi 10 vuoden ajan?
Läppäri, pöytä ja tuoli ei riitä vähennyskelpoisuuteen. Tuon huoneen pitäisi olla sellaisessa käytössä, joka estää normaalin elintilan käytön.
Samaa mieltä. Työhuonevähennys etätöiden tekemisestä kotona on aikamoista valtion rahojen tuhlausta. Teen itsekin lähes pelkästään etätöitä ja olen tietenkin hakenut vähennystä, koska verottajalta otetaan kaikki vähennykset, jotka lain mukaan voi saada. Silti minusta on oikein, että vähennys poistuu.
Työhuonevähennyksen sijaan voit vuokrata asunnon työpaikkakunnalta ja saat 450 € kuukaudessa vähennyksiä.
Jos kaksi etätyöläisnaapuria vuokraa työhuoneensa ristiin niin vähennykset molemmille?
Kyllähän se on kiin että jos työnantaja ei suostu minun vaatimuksiin niin sitten jättäydyn pois töitä ja alan elättämään itseni yhteiskunnan tuilla. Minä saan aina tehdä niin kuin itse haluan ja on muiden rooli toteuttaa minun tahto
Ihmiset punnitaan kriisitilanteissa. Meidän kaverit muuttuivat piruiksi toisilleen eron yhteydessä ja heistä paljastui aivan uusia piirteitä. Etukäteen ei olisi voinut kuvitellakaan sellaista. En oikein osaa enää pitää yhteyttä entiseen hyvään kaverin sen jälkeen, koska en hyväksy hänen toimiaan varsinkaan lapsiin nähden.
Hieman harhainen otsikko. En tiedä ketään, joka olisi etätöissä ns. etujen vuoksi.
No hallitus nyt nipsii sieltä täältä näitä työntekijöiden etuja. Työtuolin takia tuskin kukaan rupeaa etätyöstä luopumaan.
Mutta arvoista tässä on kysymys. Hallitukselle työntekijät eivät ole mitään. Ja siihen pyritään, että lopulta ei tarvitsisi maksaa palkkaakaan. Mutta onneksi jää pyrkimykseksi.
Me korkeakoulutetut ollaan työttömiä. Kiitos orpopurra!