En välillä pysty lähteä kotoani
Olen introvertti ja teen kokopäivätyötä enimmäkseen etänä. En juurikaan pidä ihmisten ilmoilla olemisesta vaikka olisikin mukavaa harrastaa jotakin. Tämän syksyn aikana minulla on usein ollut hankaluuksia lähteä esim kauppaan. Siirrän lähtemistä usein seuraavaan päivään. Joskus minulla on morkkis kun en halua lähteä /pääse lähtemään kotoani mihinkään. Ylianalysoin asioita ja huomaan kuinka pidän yksin olemisesta yhä enemmän.
Muita kohtalotovereita?
Neuvoja? Vinkkejä?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on muutamia muitakin aloituksia, joissa on kirjoitusvirheitä. Nämä aloitukset eivät kuitenkaan ole herättäneet samanlaista reaktiota, kuin tämä aloitus. Mistäköhän johtuu? Ehkä juuri kiusaamisesta. Kiusaajathan "haistavat" uhrinsa.
Luepa vähän enemmän palstaa. On mennyt nykyään kamalaksi. Ihan kauheita viestejä täynnä hyvin moni ketju. Fiksut ja mielenkiintoiset ketjut pilataan tai poistetaan kokonaan. Eli tiivistettynä: tämä aloitus on liian järkevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi alkaa panostaa suomen kielen kielioppisääntöihin ja oikeinkirjoitukseen.
Kannattaisi alkaa kiusaamaan kiusaajia. Kiusaaminen on kuitenkin yleisesti hyväksyttyä myös täällä.
Täällä kokoontuvat maan parhaat kirjoittajat.
Sillehän minä en voi mitään että aloittajat itse valitettavasti vesittävät oman sanomansa merkityksellisyyden kirjoittamalla otsikon päin persettä.
Mitä ihmettä? Ymmärsin täysin mitä otsikossa sanotaan, vaikka siinä pieni kieliopillinen virhe olikin, jonka ap myöhemmin myös korjasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyä lähteä tai pystyä lähtemään, ei tässä juuri nyt kiusaa minua, vaan se, että selkeästi on mielenterveyden ongelmista kärsiviä kuten Ap, jotka ovat NIIN YKSIN että tänne kirjoittavat, sen sijaan että saisivat apua nopeasti ja hyvin. Olisi mukava harrastaa, mutta ei kestä ihmisiä? Ei voi edes kauppaan mennä? Hyvänen aika, eihän tuo ole normaalia!
Olisiko normaalia mennä väkisin ihmisten pariin jossa ei viihdy?
Onko yksin viihtyminen mielenterveysongelma?
Kirjoittavatko pelkästään yksinäiset tälle palstalle?
Onko mielenterveysongelma jos haluaa aina olla ihmisten kanssa?
Onko mielenterveysongelma jos haluaa haukkua/ ilkeillä toisille anonyymisti /irl?
"Kirjoittavatko pelkästään yksinäiset tälle palstalle?"
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Siis nämä tämän ketjun kommentithan suorastaan houkuttelee jalkautumaan tuonne ihmisten pariin. :D
Ei ihmiset oikeasti oo näin kauheita. Ainakaan suurin osa. Tämä palsta karaisee ja laskee rimaa, sitten kun menet ihmisten ilmoille, voit kokea positiivisia yllätyksiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi alkaa panostaa suomen kielen kielioppisääntöihin ja oikeinkirjoitukseen.
Kannattaisi alkaa kiusaamaan kiusaajia. Kiusaaminen on kuitenkin yleisesti hyväksyttyä myös täällä.
Täällä kokoontuvat maan parhaat kirjoittajat.
Sillehän minä en voi mitään että aloittajat itse valitettavasti vesittävät oman sanomansa merkityksellisyyden kirjoittamalla otsikon päin persettä.
Mitä ihmettä? Ymmärsin täysin mitä otsikossa sanotaan, vaikka siinä pieni kieliopillinen virhe olikin, jonka ap myöhemmin myös korjasi.
Luetun ymmärtäminen on heikentynyt. Pienikin virhe, niin menee lukeminen mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyä lähteä tai pystyä lähtemään, ei tässä juuri nyt kiusaa minua, vaan se, että selkeästi on mielenterveyden ongelmista kärsiviä kuten Ap, jotka ovat NIIN YKSIN että tänne kirjoittavat, sen sijaan että saisivat apua nopeasti ja hyvin. Olisi mukava harrastaa, mutta ei kestä ihmisiä? Ei voi edes kauppaan mennä? Hyvänen aika, eihän tuo ole normaalia!
Olisiko normaalia mennä väkisin ihmisten pariin jossa ei viihdy?
Onko yksin viihtyminen mielenterveysongelma?
Kirjoittavatko pelkästään yksinäiset tälle palstalle?
Onko mielenterveysongelma jos haluaa aina olla ihmisten kanssa?
Onko mielenterveysongelma jos haluaa haukkua/ ilkeillä toisille anonyymisti /irl?
Kaikki nuo ovat vakavia mielenterveyden häiriöitä.
t. lääketeollisuus
Siis etkö halua lähteä kotoa vai etkö oikeasti pysty? Noissa on mielestäni iso ja oleellinen ero.
Ylianalysoin asioita ja huomaan kuinka pidän yksin olemisesta yhä enemmän.
Jos ei jaa ajatuksiaan muiden kanssa, voi käydä niin, että asiat ei saa oikeita mittasuhteita. Tarkoitan, että asiat saattavat suurentua omassa päässä. Tuosta voisi olla esimerkkinä se, että tavallisesta ja arkisesta kauppaan lähtemisestä tulee iso asia.
Ehkä et ole vain vielä löytänyt tarpeeksi samanhenkisiä ihmisiä? Ehkä viihdyt paremmin itsesi kaltaisten seurassa (?), mutta heitä on vaikea löytää, koska noh hekin viihtyvät hyvin yksin kodeissaan.
Tuo harrastusidea on mielestäni hyvä. Samasta asiasta kiinnostuneiden kanssa on automaattisesti yhteinen puheenaihe ja jos tykkäät enemmän tehdä asioita kuin puhua, niin harratuksen parista voisi löytyä siihenkin seuraa (jos et valitse jotain supersosiaalisten harrastusta, mitä tuskin teet heh :D).