Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En välillä pysty lähteä kotoani

Vierailija
21.11.2025 |

Olen introvertti ja teen kokopäivätyötä enimmäkseen etänä. En juurikaan pidä ihmisten ilmoilla olemisesta vaikka olisikin mukavaa harrastaa jotakin. Tämän syksyn aikana minulla on usein ollut hankaluuksia lähteä esim kauppaan. Siirrän lähtemistä usein seuraavaan päivään. Joskus minulla on morkkis kun en halua lähteä /pääse lähtemään kotoani mihinkään. Ylianalysoin asioita ja huomaan kuinka pidän yksin olemisesta yhä enemmän.

Muita kohtalotovereita?

Neuvoja? Vinkkejä? 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee pahaa nähdä tämä "pystyä lähteä" -muoto.

Joutessasi siellä kotona voit vaikka perehtyä suomen kielen perusasioihin.

Sama. En pystynyt lukemaan viestiä ollenkaan, kun jo otsikko sai näkemään totaalisesti punaista. OPETELKAA SUOMEA, v*ttu sa*tana!!!!!!!!!!!!!!!

Tuo reaktiosi ei ole normaalia, hae apua jo heti huomenna.

Vierailija
62/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että kukaan odottaa häiriöitä lisää, suosittelen kertomaan avoimesti ne syyt miksi asiat ovat kuten ovat. Selittely ei paranna tilannetta ja jos itse ei vain halua lähteä ja tietää sen olevan typerää niin morkkikselle löytyi jo syy.

Mikä on aloittaja oikea ongelmasi? 

Kerrot että viihdyt yksin etkä edes kaipaa muuta.

Elämme suorittamisyhteiskunnassa, jossa tehokkuus ja aikaansaavuus on ihmisyyden mittari. Ainakin meidät on sosiaalistettu ekstroverttiin aktiivisuuteen ja suorittamiseen. Ehkä morkkis tulee osin siitä.

Viihdyn yksin todella hyvin. Saan myös työni hyvin hoidettua ja omat asiani hoituvat lopulta myös.

Oikea ongelmani on kai se, ettei vaan huvita/kiinnosta liikkua liikoja ihmisten ilmoilla. Tulee siirrettyä menoja ja sitten joutuu taas suunnitella menonsa uudestaan. Jotain tällaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysty lähtemään, syvimmät pahoittelut. 

Mut joo ei vaan jaksa ihmisiä. Ne on just tällaisia. 

No pysy siellä kotona sitten. Kuka sua kaipaisi?

Ei ole apn tai kenenkään muunkaan syy ettei sun äiti rakastanut koskaan sua, joten turhaan purat patoutumisia muihin.

Vierailija
64/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan vaihtaa kontaktityöpaikkaan.

En missään nimessä. En juurikaan pidä ihmisistä. Se vasta rääkkiä olisi. Ap. 

Vierailija
65/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. En pystynyt lukemaan viestiä ollenkaan, kun jo otsikko sai näkemään totaalisesti punaista. OPETELKAA SUOMEA, v*ttu sa*tana!!!!!!!!!!!!!!!

Tuo reaktiosi ei ole normaalia, hae apua jo heti huomenna.

Miten niin ei? Mikä olisi sitten ollut normaali reaktio? Minusta tuo vaikuttaa vain hiukan ärsyyntyneeltä, ei mitään epänormaalia.

Vierailija
66/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan vaihtaa kontaktityöpaikkaan.

En missään nimessä. En juurikaan pidä ihmisistä. Se vasta rääkkiä olisi. Ap. 

Jos et tee mitään muutoksia mikään ei tule muuttumaan. Yksinkertaista.

Vierailija
67/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samanlainen kuin ap ja tässä onkin hyvä esimerkki miksi olen sellainen. Ihmiset ovat pe*seestä.

Tässä on hyvä pointti. 

Mieti, joku saa jäätävät kiksit kirjoitusvirheestä. Samaan aikaan jengi nälkiintyy ja kuolee sotaan. Aikamoista. 

Vierailija
68/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kehittänyt itsellesi paniikkihäiriön tolla eristäytymiselläsi. Ei ainakaan helpota tilannetta, jos annat tunteelle periksi, ettet pystyisi lähtemään.

Jaa että paniikkihäiriö loppuu siihen, kun vaan pinnistelee pahan olon pois. Juu jepjep. Et tiedä yhtään, mistä puhut!

Viime työpaikassani esimies teki olostani sietämättömän. Yritti omien sanojensa mukaan "siedättää" minua pois sosiaalistentilanteiden pelostani ja heitti minut siis jatkuvasti ahdistaviin tilanteisiin. No ei auttanut ja lopulta otin loparit, kun en kestänyt enää stressiä.

Vierailija
69/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pysy siellä kotona sitten. Kuka sua kaipaisi?

Ei ole apn tai kenenkään muunkaan syy ettei sun äiti rakastanut koskaan sua, joten turhaan purat patoutumisia muihin.

Onpa lapsellista haukkua takaisin.

Vierailija
70/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis semmoinen hikikomori? Minkä ikäinen olet?

Vierailija
71/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että kukaan odottaa häiriöitä lisää, suosittelen kertomaan avoimesti ne syyt miksi asiat ovat kuten ovat. Selittely ei paranna tilannetta ja jos itse ei vain halua lähteä ja tietää sen olevan typerää niin morkkikselle löytyi jo syy.

Elämme suorittamisyhteiskunnassa, jossa tehokkuus ja aikaansaavuus on ihmisyyden mittari. Ainakin meidät on sosiaalistettu ekstroverttiin aktiivisuuteen ja suorittamiseen. Ehkä morkkis tulee osin siitä.

Viihdyn yksin todella hyvin. Saan myös työni hyvin hoidettua ja omat asiani hoituvat lopulta myös.

Oikea ongelmani on kai se, ettei vaan huvita/kiinnosta liikkua liikoja ihmisten ilmoilla. Tulee siirrettyä menoja ja sitten joutuu taas suunnitella menonsa uudestaan. Jotain tällaista. 

Joutuu suunnittella!!!!

Etkö vieläkään oppinut,  idiootti!

Vierailija
72/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis semmoinen hikikomori? Minkä ikäinen olet?

Naurahdin tälle. Olen kohta 50.

Vierailija
73/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan tilaa ruokia kotiin?

Vierailija
74/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu suunnittella!!!!

Etkö vieläkään oppinut,  idiootti!

:D :D

Halaus. Kyllä se siitä. 

Vierailija
75/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyä lähteä tai pystyä lähtemään, ei tässä juuri nyt kiusaa minua, vaan se, että selkeästi on mielenterveyden ongelmista kärsiviä kuten Ap, jotka ovat NIIN YKSIN että tänne kirjoittavat, sen sijaan että saisivat apua nopeasti ja hyvin. Olisi mukava harrastaa, mutta ei kestä ihmisiä? Ei voi edes kauppaan mennä? Hyvänen aika, eihän tuo ole normaalia! 

Vierailija
76/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko syy siis ihmissuhdeongelmat? Ethän elä valheellista elämää, ole epäaito ja valehtele muille jostakin syystä jatkuvasti? Sinä tiedät oikeasti itse missä mättää, osaat hoitaa asiat kuntoon. Muista huolehtia myös psyykkeestäsi ja kantaa vastuu itsestäsi. Ymmärrän että todellinen avautuminen vaatii luottamuksen auttajaan eikä aina ole helppoa olla rehellinen ulkopuoliselle auttajallekaan. Tsemppiä jatkoon.

Vierailija
77/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan tilaa ruokia kotiin?

Hyvä idea. 

Vierailija
78/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syy siis ihmissuhdeongelmat? Ethän elä valheellista elämää, ole epäaito ja valehtele muille jostakin syystä jatkuvasti? Sinä tiedät oikeasti itse missä mättää, osaat hoitaa asiat kuntoon. Muista huolehtia myös psyykkeestäsi ja kantaa vastuu itsestäsi. Ymmärrän että todellinen avautuminen vaatii luottamuksen auttajaan eikä aina ole helppoa olla rehellinen ulkopuoliselle auttajallekaan. Tsemppiä jatkoon.

Ei ole ihmissuhdeongelmia. Olen aina aito ekä koskaan valehtele. 

Tuntuu, että aloitukseni raivostutti muutaman täällä, mitä en oikein ymmärrä. Raivostuisivatko he kasvotusten, eli ovatko he niitä epäaitoja? Vastaus ei kiinnosta minua tarpeeksi. 

Kiitos kommentista. Hyvää jatkoa. 

Vierailija
79/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä pystyyt kyetä niinkun?

Vierailija
80/84 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmissuhdeongelmia. Olen aina aito ekä koskaan valehtele. 

Tuntuu, että aloitukseni raivostutti muutaman täällä, mitä en oikein ymmärrä. Raivostuisivatko he kasvotusten, eli ovatko he niitä epäaitoja? Vastaus ei kiinnosta minua tarpeeksi. 

Kiitos kommentista. Hyvää jatkoa. 

Hieman erikoinen reagointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä