En välillä pysty lähteä kotoani
Olen introvertti ja teen kokopäivätyötä enimmäkseen etänä. En juurikaan pidä ihmisten ilmoilla olemisesta vaikka olisikin mukavaa harrastaa jotakin. Tämän syksyn aikana minulla on usein ollut hankaluuksia lähteä esim kauppaan. Siirrän lähtemistä usein seuraavaan päivään. Joskus minulla on morkkis kun en halua lähteä /pääse lähtemään kotoani mihinkään. Ylianalysoin asioita ja huomaan kuinka pidän yksin olemisesta yhä enemmän.
Muita kohtalotovereita?
Neuvoja? Vinkkejä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Tekee pahaa nähdä tämä "pystyä lähteä" -muoto.
Joutessasi siellä kotona voit vaikka perehtyä suomen kielen perusasioihin.
Pysty lähtemään, syvimmät pahoittelut.
Mut joo ei vaan jaksa ihmisiä. Ne on just tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sama. En pystynyt lukemaan viestiä ollenkaan, kun jo otsikko sai näkemään totaalisesti punaista. OPETELKAA SUOMEA, v*ttu sa*tana!!!!!!!!!!!!!!!
Minä olen pervertti enkä välillä pysty millään tulla kotonani. Vaikka kuinka hinkutan ja runkutan ja jyystän ja nylkytän. Minä ei vain pystyä tulla.
Kannattaa seurata omaa vaistoa ja pysytellä sisätiloissa.
Minä aikoinani valaistuin, kun pysyttelin kolme vuotta sisätiloissa erakkona dekoodaten.
Kävin kerran viikossa hakemassa perunoita ja munia, en isoäidilleni vaan minulle ravinnoksi.
Saavutin mestaruuden kolmen vuoden tukiloisimisen päätteeksi. Jouduin opettelemaan suomen kielen uudestaan, koska kolmen vuoden puhumattomuus oli tehnyt tehtävänsä. Kieleni väsyi ja suuni lihakset ontuivat, kun tavailin suomen kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. En pystynyt lukemaan viestiä ollenkaan, kun jo otsikko sai näkemään totaalisesti punaista. OPETELKAA SUOMEA, v*ttu sa*tana!!!!!!!!!!!!!!!
Toivon teille paljon oikeita ongelmia. Joku syöpä nyt alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Suuret, kunnolliset murheet voisivat tehdä terää. Ehkä muiden kielioppivirheet eivät enää harmittaisi niin paljon.
Kunnon "hei me kiusataan aloittajaa" - ketju! Upeaa. Älymystön kokoontumiset.
Jos asia jonka siirtää ei ole välttämätön suorittaa juuri silloin, niin siitä ei pidä kokea morkkista. Oma jaksaminen kannattaa huomioida siinä mitä tekee.
Mulla oli/on tuota. Liittyy siihen, että olin pitkään sairaana ja yksinkertisesti voimat ei riittänyt edes siihen kauppareissuun ja pakotin itseni sinne. Lopputuloksena tuntui, että romahdan siihen paikkaan, iski hiljainen paniikkikohtaus. Sairaus saatiin hallintaan ja voimat palasi, mutta tämä olo ei hellittänyt. Diagnoosina sosiaalisten tilanteiden pelko. Tähän auttaa terapia, kannustan siis menemään työterveyteen, jossa tilanne kartoitetaan ja psykiatrin kautta voi päästä kelan tukemaan terapiaan. Kotikonstina voi saada tuloksia aikaan, jos on muutama hyvä ystävä, joiden kautta saa turvallisen ihmiskontaktin. Pitää vain nähdä usein ja totuttaa itsensä heidän seuraansa. Ja pikkuhiljaa altistaa itseään, mutta sitä ei kannata tehdä liian nopeasti, sillä oireet voi pahentua jos pakottaa itseään liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pysy siellä kotona sitten. Kuka sua kaipaisi?
Vierailija kirjoitti:
Jos asia jonka siirtää ei ole välttämätön suorittaa juuri silloin, niin siitä ei pidä kokea morkkista. Oma jaksaminen kannattaa huomioida siinä mitä tekee.
Hyvä pointti.
Olisin itse ehkä huolissani, jos kodista poistuminen siirtyy viikolla. Poislukien tietty sairastumiset.
Itse olen huomannut samaa en jaksaisi/haluaisi lähteä minnekkään koska kotiin tulo vie niin paljon voimia. Sairastan vaikeaa ocdtä ja ne putsaamiset vaikkapa kaupassa käynnin jälkeen ovat alkaneet rasittaa tosi paljon. Mutta tiedän, että jos annan periksi ja jään kotiin niin kohta en oikeasti pysty lähtemään mihinkään. Siispä lähden ja kannustan sinuakin kaikesta huolimatta poistumaan ulkomaailmaan. Suo vaikka itsellesi jokunen lepopäivä, mutta älä jää kuitenkaan useaksi päiväksi kotiin. Voimia meille molemmille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pysy siellä kotona sitten. Kuka sua kaipaisi?
Kommenttisi kertoo enemmän sinusta kuin kenestäkään muusta.
Kiusaaja ja riitelijä, no teitähän maailma on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona on ajattelijan hyvä olla.
Aloittaja mikään ajattelija ole.
Tyypillinen läski vinkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut samaa en jaksaisi/haluaisi lähteä minnekkään koska kotiin tulo vie niin paljon voimia. Sairastan vaikeaa ocdtä ja ne putsaamiset vaikkapa kaupassa käynnin jälkeen ovat alkaneet rasittaa tosi paljon. Mutta tiedän, että jos annan periksi ja jään kotiin niin kohta en oikeasti pysty lähtemään mihinkään. Siispä lähden ja kannustan sinuakin kaikesta huolimatta poistumaan ulkomaailmaan. Suo vaikka itsellesi jokunen lepopäivä, mutta älä jää kuitenkaan useaksi päiväksi kotiin. Voimia meille molemmille!
Voimia sinullekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona on ajattelijan hyvä olla.
Aloittaja mikään ajattelija ole.
Tyypillinen läski vinkumassa.
Täällä on kyllä paljon pahoinvoivia kommentoijia.
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen että näihin aloituksiin laitetaan kirjoitusvirheitä sen vuoksi että sinäkin saisit sisältöä elämääsi.