Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En välillä pysty lähteä kotoani

Vierailija
21.11.2025 |

Olen introvertti ja teen kokopäivätyötä enimmäkseen etänä. En juurikaan pidä ihmisten ilmoilla olemisesta vaikka olisikin mukavaa harrastaa jotakin. Tämän syksyn aikana minulla on usein ollut hankaluuksia lähteä esim kauppaan. Siirrän lähtemistä usein seuraavaan päivään. Joskus minulla on morkkis kun en halua lähteä /pääse lähtemään kotoani mihinkään. Ylianalysoin asioita ja huomaan kuinka pidän yksin olemisesta yhä enemmän.

Muita kohtalotovereita?

Neuvoja? Vinkkejä? 

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyä lähteä tai pystyä lähtemään, ei tässä juuri nyt kiusaa minua, vaan se, että selkeästi on mielenterveyden ongelmista kärsiviä kuten Ap, jotka ovat NIIN YKSIN että tänne kirjoittavat, sen sijaan että saisivat apua nopeasti ja hyvin. Olisi mukava harrastaa, mutta ei kestä ihmisiä? Ei voi edes kauppaan mennä? Hyvänen aika, eihän tuo ole normaalia! 

Olisiko normaalia mennä väkisin ihmisten pariin jossa ei viihdy?

Onko yksin viihtyminen mielenterveysongelma?

Kirjoittavatko pelkästään yksinäiset tälle palstalle?

Onko mielenterveysongelma jos haluaa aina olla ihmisten kanssa?

Onko mielenterveysongelma jos haluaa haukkua/ ilkeillä toisille anonyymisti /irl? 

Vierailija
82/86 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi inisijä, joka ei ota mitään neuvoja vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

En ole ennen kirjoittanut tänne, oli monenlaista kommentoijaa. En palaa enää ketjuun. 

Mukavaa iltaa kaikille. 

Vierailija
84/86 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ok, jos et koe kaipaavasi muita ihmisiä kuin heidät. Mutta jos ei tasaisin välein altista itseään muille ihmisille, muista, että oireilu voi pahentua ja joskus et enää pysty lähtemään oikein mihinkään. Älä päästä tilannetta siihen, voin sanoa että se on ihan hanurista! Että pitäisi mennä jonnekin (lääkäri, pankki, joku virallinen tapaaminen), mutta keho taistelee vastaan niin, että koet pyörtyväsi hetkenä minä hyvänsä. Ihmisistä ei tarvitse tykätä, mutta sietokyvyn ylläpito helpottaa elämää huomattavasti.

Otan kommenttisi vakavasti. Kiitos. Ap

Jos olet mies ja täysikasvuinen uros, niin sun ei tarvitse pelätä maailmassa mitään. Koska koko maailma pelkää sinua. Maailman mielestä olet pahinta mitä voi olla ja täysituho.

Valkoinen mies kaiken tuhon ties.

Mitään ei sinun tarvitse pelätä, koska koko maapallo on varpaillaan sinun vuoksesi.

Jos olet nainen, niin ihan aiheellista pelätä, mutta miehen ei tarvitse olla edes ahdistunut.

Vierailija
85/86 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

En ole ennen kirjoittanut tänne, oli monenlaista kommentoijaa. En palaa enää ketjuun. 

Mukavaa iltaa kaikille. 

Viisas päätös. Liian monelle on hupia ns. lyödä lyötyä. Moni kommentoi, vaikka sen kommentin taustalla ei ole mitään näkemystä, tai kokemusta koko asiasta, kunhan pääsevät pätemään toisen ihmisen kustannuksella. 

Itsekin olen väsynyt ihmisiin, mitä enemmän kohtaamisia ja vuosia, sitä kyllästyneemmäksi tulen. Hyvät ja mukavat ihmiset ovat liian harvinaisia. Jos sellaisia löytää, niistä kannattaa pitää kiinni. 

Mukavaa iltaa sinulle ja älä välitä näistä kommenteista. <3

Vierailija
86/86 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee pahaa nähdä tämä "pystyä lähteä" -muoto.

Joutessasi siellä kotona voit vaikka perehtyä suomen kielen perusasioihin.

Pysty lähtemään, syvimmät pahoittelut. 

Mut joo ei vaan jaksa ihmisiä. Ne on just tällaisia. 

Olet kehittänyt itsellesi paniikkihäiriön tolla eristäytymiselläsi. Ei ainakaan helpota tilannetta, jos annat tunteelle periksi, ettet pystyisi lähtemään.

Jaa että paniikkihäiriö loppuu siihen, kun vaan pinnistelee pahan olon pois. Juu jepjep. Et tiedä yhtään, mistä puhut!

No mulla on itselläni paniikkihäiriöitä eikä siihen totisesti auta se että jää 4-seinän sisälle.

Minä olen kärsinyt vaivasta nelkytvuotta ja ylikin. 

Kyllä se auttaa ja on parasta. Pitää seurata omaa luotoaan ja millainen on aidosti.

Olen kiertänyt seminaareilla ja pitänyt puheita ja esiintynyt isoille ihmismassoille tai joukoille.

Ei se koskaan lähtenyt pois tai en koskaan tuntenut oloani kotoisaksi. Ajattelin että pitää mennä haastetta kohti ja taistella.

Ei. Olisi pitänyt vain eristäytyä. Vähän kuin kananmunan iskeminen neliöstä reijästä läpi sisulla. 

Suomalaiset tarjoaa siedätystä ja uskottelee että omalla tahdolla ja halulla voi muuttua toisenlaiseksi kuin on syntynyt.

Ei voi. Olet mitä olet, etkä muutu toisenlaiseksi koskaan. 

Todellisuudessa jouduin myrkyttämään elimistöäni erilaisin lääkkein ja alkoholilla kun pidin puheita ja esiinnyin ja nostin jumalattoman suuria rahapalkintoja ja palkkioita.

Monta viikkoa meni palautuessa. Erikoislääkärin vastaanotolla tehtiin testejä. Koko kroppani oli täydellisesti sekaisin stressistä. 

En vain ole puheenpitäjä luonteeltani tai esiintyjä. Kun teimme testejä esimerkiksi pikaruokalassa käynnistä, niin sovelluksnei näytti korkeaa verenpainetta vaarallisella tasolla ja sydänkäyrä oli ihan viturallaan. Menetin yöunia tietämättäni. Taustalla oli pelkästään pelkän peruskoulun jälkeen ptsd. 

Olen lajinomaiselta ominaisuuksiltani eristäytyvä persoonallisuus ja meitä on paljon pohjoismaissa. Minun kaltaiset ihmiset kykeene elämään talven yli luolassa menettämättä mielenterveyttä. Kykenisin helposti istumaan koko elämäni elinkautisvankina menettämättä mielenterveyttäni. 

Korona-aika avasi tämän minulle. Tajusin kuka olen ja en häpeä sitä. Olen puhunut irl ihmisen kanssa viimeksi 4 vuotta sitten.

Muistakaa että teillä on oikeus olla sanomatta huomenta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme