Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nähnyt kuolleen?

Vierailija
17.11.2025 |

Oletko omilla silmillään kohdannut kuolleen?

Kommentit (210)

Vierailija
181/210 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut täällä suhtautuu niin raivolla siihen jos jotkut ei ole nähneet kuollutta tai eivät haluakaan nähdä?

Koska palsta

Vierailija
182/210 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mamman arkussa pihalla , olin melko pieni mutta muistan hautajaiset  papan ja mamman kotona. Vanhan ajan hautajaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/210 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tsunamin uhreja voitu tunnistaa kuvien perusteella"

Ei tietenkään virallisesti, mutta toki monet omaiset tunnistivat valokuvista kuolleita omaisiaan. 

Vierailija
184/210 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut täällä suhtautuu niin raivolla siihen jos jotkut ei ole nähneet kuollutta tai eivät haluakaan nähdä?

Jotkut ei halua nähdä elämän tosi asioita

Vierailija
185/210 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tsunamin uhreja voitu tunnistaa kuvien perusteella"

Ei tietenkään virallisesti, mutta toki monet omaiset tunnistivat valokuvista kuolleita omaisiaan. 

Ainakin meidän perheestä yksi tunnistettiin alunperin nimenomaan valokuvan perusteella, pyydettiin myös lähettämään toinen tietynlainen kuva. Toki sitten virallinen tunnistus tehtiin vielä dna.

Vierailija
186/210 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole kohdannut kuollutta hänen omilla silmillään

Vierailija
187/210 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta helvetissä olen. Lähieset jäydään katsomassa sen viimeisen kerran ja töissä on tullut tehtyä exituksia ja vietyä vainajia kylmiöön. Jotenkin vaikea ymmärtää miten on edes mahdollista ettei aikuinen ihminen ole ikinä nähtyt yhtään vainajaa? Eikö teillä ole läheisiä kuollut? Meillä ainakin on aina ollut tapana että kuolleelle käydään heittämässä ne vikat heipat myös kuoleman jälkeen, toki myös ennen sitä jos ollut mahdollista (ei äkillistä). Ihan normaalia ja ekat vainajat luonnollisesti nähty jo lapsena. 

Miksi noin aggressiivinen kommentti? Ei kaikilla ole ollut samanlaisia mahdollisuuksia nähdä kuolleita läheisiäkään, jos niitä läheisiä ei ole kuollut siten että olisi ollut järkevää menn katsomaan.

Vierailija
188/210 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Näytti onnelliselta.

Vierailija
189/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös kommentteja missä mollataan toista siitä että tämä ei ole halunnut käydä katsomassa kuollutta läheistä.

Vierailija
190/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kuolleita ja kuolemisia.

Vierailija
191/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös kommentteja missä mollataan toista siitä että tämä ei ole halunnut käydä katsomassa kuollutta läheistä.

En tiedä, ehkäpä se tekee ihmisestä jotenkin paremman.

Vierailija
192/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja hoitanut kymmeniä kuolevia ja vainajia. Olen ollut paikalla myös oman äitini ja mieheni kuollessa.

Syntymä ja kuolema ovat osa elämää.

Vierailija
193/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt äitini kuolleena. Oli rauhallisen ja nuoren näköinen. Silmät sameat. Hän kuoli syöpään ja varsinkin 2 viimeistä päivää oli kipuja vaikka oli vahvat lääkkeet. 

Vierailija
194/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. 

Isoisäni ja se oli jotain sellaista jota en halua missään tapauksessa joutua enää näkemään.

Lemmikkejä myös enkä ihan välttämättä halua joutua näkemään kuolleena niitäkään.

Tai siis onhan siinä se että voi jättää viimeiset jäähyväiset mutta se on silti niin hirveää ettei sellaista silti halua. 

Ihmisen pitää olla psykopaatti jos haluamalla haluaa nähdä jonkun kuolleena itselleni tulee siitä ainakin sellainen olo että jotenkin ihannoi kuolemaa. 

Ristiriitaista siis että kun haluaa jättää viimeiset jäähyväiset mutta sitten on kuitenkin todella hirveää nähdä kuolleena. 

Miten niin psykopaatti, jos haluaa hyvästellä rakkaansa? Useinhan läheiset ovat läsnä, kun omainen kuolee.

1. vainaja, jonka näin, oli appeni.  

Sitten kävin katsomassa yllättäen kuollutta setääni.

Anoppiani kävin lasteni kanssa katsomassa, lapsetkin(14, 16 ja 18v) halusivat mummon hyvästellä.

Anoppini minä löysin kuolleena kotinsa lattialta, oli nyykähtänyt kesken aamupalan.

Eihän se mukavalta tunnu, mutta läheisen vainajan hyvästely on osa surutyötä.

Vierailija
195/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästelyn voi tehdä toki muillakin tavoilla kuin käymällä katsomassa.

Vierailija
196/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta helvetissä olen. Lähieset jäydään katsomassa sen viimeisen kerran ja töissä on tullut tehtyä exituksia ja vietyä vainajia kylmiöön. Jotenkin vaikea ymmärtää miten on edes mahdollista ettei aikuinen ihminen ole ikinä nähtyt yhtään vainajaa? Eikö teillä ole läheisiä kuollut? Meillä ainakin on aina ollut tapana että kuolleelle käydään heittämässä ne vikat heipat myös kuoleman jälkeen, toki myös ennen sitä jos ollut mahdollista (ei äkillistä). Ihan normaalia ja ekat vainajat luonnollisesti nähty jo lapsena. 

Olin 26 vuotias kun mummini kuoli, ei ollut ketään sukulaisia kuollut kummankaan vanhemman puolelta sitä ennen. Kumpikin pappa oli kuollut ennen minun syntymääni. Joten en ollut lapsena ruumiita nähnyt, kun kukaan ei älynnyt kuolla 

Sama. Olen 36-vuotias enkä ole vielä nähnyt vainajaa, kun kukaan ihan läheltä ei ole menehtynyt. Yksi isovanhempi kuoli ennen syntymää ja yksi ollessani aivan pieni. Kaksi muuta elää vielä.

Kummallista, että tästä voi joku närkästyä..

Vierailija
197/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin kertaa, useampi kuollut käsiinkin.

Vierailija
198/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin mummot. Ei siinä ole erehtymistä elävään vaikka vaan nukkuvaan. Olivat niin kalpeita ja ihan erilaisia kun elävänä vaikka kummatkin näin ihan vain pari tuntia kuolemasta.

En halunnut pitkään katsella kuollutta, vaan muistaa sellaisena kun mummo oli elävänä.

Vierailija
199/210 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
200/210 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voi tunnistaa jos ilmoitetaan että on kuollut? Pitääkö sekin olla tiedoissa lähimmäinen ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän