Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautojen ongelmia

Vierailija
17.11.2025 |

- Kalliit vakuutukset

- Sikakalliit korjaukset (jopa kymppitonneja, enemmän kuin auton arvo)

- Vaihtoarvo sulaa järjettömän nopeasti

- Surkea toimintamatka talvella

- Surkea toimintamatka moottoritienopeuksissa (120+ km/h)

- Auton alusta voi vaurioitua helposti, jolloin tulee katsastuksessa hylky ja koko akusto menee vaihtoon (hintalappu jopa 81 000 eur - Porsche Taycan)

- Lataus on HIDASTA

- Latausverkosto on surkea - jos sähkövatkaimet vähänkin yleistyvät, tulee jäätäviä jonoja vaikka latausasemia tulisikin lisää

- Sähköauto voi syttyä yllättävän helposti tuleen ja litium-akkujen tulipalon sammuttaminen on lähes mahdotonta. Tuli leviää ympäristöön polttaen mahdollisesti muidenkin autot ja jopa talot.

- Sähköautojen hallintalaitteet ovat etenkin Tesloissa surkeat. Joku iPadi keskellä konsolia ja siinä se. Hipaisunäytöllä värkkääminen vauhdissa on jopa vaarallista.

Kommentit (304)

Vierailija
261/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot on hinteille.

Vierailija
262/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot on hinteille.

Vaimosi sanoi luulleensa samaa mutta astuu nykyään mielellään kyytiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot on hinteille.

Polttomoottorit juntti homoille 

Vierailija
264/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mulla on 1500 litran maasäiliö sekä dieseliä että löpöä, käsipumpulla. Miten sulla, käsipumpullako sähköä sinäkin teslamies?"

En usko pätkääkään että on. Ne kellä olisi tuollaiset säiliöt olisi aikapäiviä sitten jo laittaneet sähköpumput.

t. maajussi

Sekä että. Kaupunkilainen ei ymmärrä, että maalla varmistetaan asiat. Olette ihan avuttomia kun sota tai systeemikriisi tulee.

Sinä olet aika kuutamolla jos kuvittelet että sodan sattuessa sinä voisit rinta ronttingilla ajella dieselvolvolla hupiajojasi kuten ennenkin. Kaikki jerrykannua suuremmat varastot otetaan hallintaan. Maatilat erityisesti.

Ja eikös ne maalaisten dieselajoneuvot takavarikoida enaimmäiseksi kun sota alkaa? Sähköautot ei puolustusvoimille kelpaa, eli niillä pystyy hyvin ajelemaan kun lataa aurinkopaneeleilla.

Vierailija
265/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meitä on monia joilla on exelissä kaikki laskelmat. Mulla on 5€/100km Teslan kaikki kulut 115tkm matkalta. + Arvonalenema. Joka ei ihan älyttömästi ole koska ostin auton käytetynä."

Edullisesti olet selvinnyt, jos on totta. Ilmeisesti ajelet ilman kaskoa.

Vertailun vuoksi TM:n testissä (20/2025) uuden EX40:n kulut oli 11.4e ilman arvonalenemaa 125 tkm matkalla. Arvonalenema huomioituna kulut 42.1e per 100 km.

Osakasko on. 

Tuossa puhutaan uudesta Volvosta. Mun auto oli 3v vanha kun ostin. 

Niinhän mä sanoin. Käyttökuluthan (huollot tms.) on periaatteessa pienemmät uudessa kuin käytetyssä. Sivuutit näppärästi, että se 3 vuotiaankin arvo laskee vielä ihan reippaasti.

No ei se enää hirveästi laske. Näkyy saavan ton ikäisiä 25k€.  Vanhempia tuplasti enemmän ajettuja vielä huutavat 21

Vierailija
266/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia on vaikka kuinka paljon, näistä ollut juttuja lehdissä, Skoda, lähes uusi missä oli  takuu ja vielä maksullinen lisätakuu, koko ajan korjaamolla, ei tullut kuntoon, halusi purkaa kaupan, myyjäliike ei suostunut, autoa ei saatu kuntoon, ostaja sai mitättömän korvauksen muutaman satasen, kauheasti vikoja, kamala vaiva ja autossa edelleen vikaa.En osta.

Vierailija
267/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ajaa polttomoottorilla, se on oikea auto.

Vierailija
268/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia on vaikka kuinka paljon, näistä ollut juttuja lehdissä, Skoda, lähes uusi missä oli  takuu ja vielä maksullinen lisätakuu, koko ajan korjaamolla, ei tullut kuntoon, halusi purkaa kaupan, myyjäliike ei suostunut, autoa ei saatu kuntoon, ostaja sai mitättömän korvauksen muutaman satasen, kauheasti vikoja, kamala vaiva ja autossa edelleen vikaa.En osta.

Onneksi kukaan ei ole koskaan ostanut polttomoottoriautoa joka olisikin ollut jatkuvaa korvausta vaativa pommi.

Vierailija
269/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä meillä Suomessa ajavat naisetkin, iiggor.

Vierailija
270/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meitä on monia joilla on exelissä kaikki laskelmat. Mulla on 5€/100km Teslan kaikki kulut 115tkm matkalta. + Arvonalenema. Joka ei ihan älyttömästi ole koska ostin auton käytetynä."

Vertailun vuoksi TM:n testissä (20/2025) uuden EX40:n kulut oli 11.4e ilman arvonalenemaa 125 tkm matkalla. Arvonalenema huomioituna kulut 42.1e per 100 km.

Osakasko on. 

Tuossa puhutaan uudesta Volvosta. Mun auto oli 3v vanha kun ostin. 

Niinhän mä sanoin. Käyttökuluthan (huollot tms.) on periaatteessa pienemmät uudessa kuin käytetyssä. Sivuutit näppärästi, että se 3 vuotiaankin arvo laskee vielä ihan reippaasti.

No laskee mutta ei välttämättä enää yhtään nopeammin kuin vastaavan polttiksen.

Vierailija
271/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa nyt net 1.2 litraisen omistavatkin luulevat olevansa miehiä :D

Vierailija
272/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa nyt joku edes Lapsia! 

No niitä lithiumkaivoksessa raatavia voisi vähän miettiäkkin, mutta kyllä ne hommat aikanaan eettistyy. Kun prosessi etenee

Vierailija
273/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kukaan ei ole koskaan ostanut polttomoottoriautoa joka olisikin ollut jatkuvaa korvausta vaativa pommi.

No heti kun sähköautot tulivat, polttikset muuttuivat iästä ja hinnasta riippumatta käytännössä huoltovapaiksi ja 2 litraa satasella kuluttaviksi ekoautoiksi joilla autoilu on pelkkää juhlaa.

Vierailija
274/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ajoitte siellä edestakaisin 2500 km? Miksi ihmeessä?"

Kyseessä oli testi paljonko uudella sähköautomallilla saa suoritettua pitkää matkaa vuorokaudessa syyskeleillä. Ihan hyvä artikkeli siitä syntyi niille joilla yhä uskomukset että matka Helsingistä Leville kestää sähköautolla kolme päivää.

Olen mennyt Espoosta Teslalla Leville. Aika useinhan siinä joutuu pysähtymään mutta ei se itseäni haittaa mun Lapin reissu on vuoden ainoa pitkä reissu niin pidempään ajamiseen ei ole rutiinia. Eli 2,5-3 tuntia ajoa ja lataustauko 15-20 minuuttia ja matka jatkuu. Jos on ruokatauko niin sittenhän ehtii ladata pidempään. 

Vierailija
275/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niitä lithiumkaivoksessa raatavia voisi vähän miettiäkkin, mutta kyllä ne hommat aikanaan eettistyy. Kun prosessi etenee

Lapset on turvassa, minulla on LFP-akku.

Vierailija
276/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 4 uuten ostettua Skodaa joista viimeisin oli pajalla 3-4 kertaa vuodessa takuukorjauksissa. Vaihdoin merkkiä.

Vierailija
277/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Litiumia siinäkin. Sähköauto sisältää paljon muitakin kriittisiä metalleja. Esim. kuka on kurkistanut konverterin piirilevyyn ? Sähköautossa kupariakin järjettömät 50 kiloa. Vielä tulee aika ja trendi, jolloin balkanilta saapuu yön tummat miehet ja vievät teslan ajomoottorit ja invertterit .

Vierailija
278/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Litiumia siinäkin. Sähköauto sisältää paljon muitakin kriittisiä metalleja. Esim. kuka on kurkistanut konverterin piirilevyyn ? Sähköautossa kupariakin järjettömät 50 kiloa. Vielä tulee aika ja trendi, jolloin balkanilta saapuu yön tummat miehet ja vievät teslan ajomoottorit ja invertterit .

Onhan niitä jo viety.

Vierailija
279/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tämä exel on? Kun teitä on monia joilla exelissä kaikki laskelmat. En ole kuullut yhdestäkään kun en ole kuullut mistää exel laskennastakaan. Vaikka alan koulutus on . 

Vierailija
280/304 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vielä tulee aika ja trendi, jolloin balkanilta saapuu yön tummat miehet ja vievät teslan ajomoottorit ja invertterit ."

Melkoisiin purkuhommiin joutuvat. Ei onnistu ihan tunnissa eikä kahdessa noiden irrottaminen edes korjaamolla jossa on kaikki pelit ja vehkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi