Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautojen ongelmia

Vierailija
17.11.2025 |

- Kalliit vakuutukset

- Sikakalliit korjaukset (jopa kymppitonneja, enemmän kuin auton arvo)

- Vaihtoarvo sulaa järjettömän nopeasti

- Surkea toimintamatka talvella

- Surkea toimintamatka moottoritienopeuksissa (120+ km/h)

- Auton alusta voi vaurioitua helposti, jolloin tulee katsastuksessa hylky ja koko akusto menee vaihtoon (hintalappu jopa 81 000 eur - Porsche Taycan)

- Lataus on HIDASTA

- Latausverkosto on surkea - jos sähkövatkaimet vähänkin yleistyvät, tulee jäätäviä jonoja vaikka latausasemia tulisikin lisää

- Sähköauto voi syttyä yllättävän helposti tuleen ja litium-akkujen tulipalon sammuttaminen on lähes mahdotonta. Tuli leviää ympäristöön polttaen mahdollisesti muidenkin autot ja jopa talot.

- Sähköautojen hallintalaitteet ovat etenkin Tesloissa surkeat. Joku iPadi keskellä konsolia ja siinä se. Hipaisunäytöllä värkkääminen vauhdissa on jopa vaarallista.

Kommentit (358)

Vierailija
241/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtojäät, ambulanssi, Putin ja kannon päälle ajaminen. Väkeviä syitä olla hankkimatta sähköautoa.

Vierailija
242/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mulla on 1500 litran maasäiliö sekä dieseliä että löpöä, käsipumpulla. Miten sulla, käsipumpullako sähköä sinäkin teslamies?"

Oletko aurinkopaneeleista kuullut koskaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsomaan ahtojäitä? Nyt ollaan tärkeän asian äärellä.

Kyllä jos kotdin rantasauna ja piharakennus on vaarassa. Missä helvetissä elät kun et ymmärrä ihmisten erlaisia elinolosuhteita? Elätkö jossain espoon hienostoalueella täysin umpiossa muusta elämästä. Käyt eläkeläisenä 1 krt/vko kaupassa sillä teslanpaskalla ja se on maailman paras auto kaikkeen ? 

No nyt kyllä ihan oikeasti saisit kertoa miten estät ahtojäiden tuhot? 

Vierailija
244/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on 1500 litran maasäiliö sekä dieseliä että löpöä, käsipumpulla. Miten sulla, käsipumpullako sähköä sinäkin teslamies?"

En usko pätkääkään että on. Ne kellä olisi tuollaiset säiliöt olisi aikapäiviä sitten jo laittaneet sähköpumput.

t. maajussi

Vierailija
245/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsomaan ahtojäitä? Nyt ollaan tärkeän asian äärellä.

Kyllä jos kotdin rantasauna ja piharakennus on vaarassa. Missä helvetissä elät kun et ymmärrä ihmisten erlaisia elinolosuhteita? Elätkö jossain espoon hienostoalueella täysin umpiossa muusta elämästä. Käyt eläkeläisenä 1 krt/vko kaupassa sillä teslanpaskalla ja se on maailman paras auto kaikkeen ? 

No nyt kyllä ihan oikeasti saisit kertoa miten estät ahtojäiden tuhot? 

Ilmehdin vihaisesti jolloin jää peljästyy ja pakenee.

Vierailija
246/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meitä on monia joilla on exelissä kaikki laskelmat. Mulla on 5€/100km Teslan kaikki kulut 115tkm matkalta. + Arvonalenema. Joka ei ihan älyttömästi ole koska ostin auton käytetynä."

Edullisesti olet selvinnyt, jos on totta. Ilmeisesti ajelet ilman kaskoa.

Vertailun vuoksi TM:n testissä (20/2025) uuden EX40:n kulut oli 11.4e ilman arvonalenemaa 125 tkm matkalla. Arvonalenema huomioituna kulut 42.1e per 100 km.

Vai oikein exelissä sähkömiehen "kaikki" laskelmat? Taidan puhua paskaa. Sitä paitsi se on Excel. 

Vierailija
247/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mulla on 1500 litran maasäiliö sekä dieseliä että löpöä, käsipumpulla. Miten sulla, käsipumpullako sähköä sinäkin teslamies?"

Mihin sinä sillä löpölläsi autoilet kun koko yhteiskunta on kiinni kun missään ei ole sähköä?

Vierailija
248/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni lommo akkukotelossa ja se on hylky katsastuksessa.

Siitä selviää muutamalla tuhannella eurolla.

Vierailija
249/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni lommo akkukotelossa ja se on hylky katsastuksessa.

Siitä selviää muutamalla tuhannella eurolla.

Jonka maksaa yleensä vakuutus.

Vierailija
250/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on 1500 litran maasäiliö sekä dieseliä että löpöä, käsipumpulla. Miten sulla, käsipumpullako sähköä sinäkin teslamies?"

Ja jos sotatila iskee päälle sulla on erittäin pian sinetti niissä säiliöissäsi. Polttonesteet otetaan ensimmäisenä tarkkaan hallintaan.

t. huoltovarmuusasioista hieman perillä oleva

Vierailija
251/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meitä on monia joilla on exelissä kaikki laskelmat. Mulla on 5€/100km Teslan kaikki kulut 115tkm matkalta. + Arvonalenema. Joka ei ihan älyttömästi ole koska ostin auton käytetynä."

Vertailun vuoksi TM:n testissä (20/2025) uuden EX40:n kulut oli 11.4e ilman arvonalenemaa 125 tkm matkalla. Arvonalenema huomioituna kulut 42.1e per 100 km.

Vai oikein exelissä sähkömiehen "kaikki" laskelmat? Taidan puhua paskaa. Sitä paitsi se on Excel. 

Mitä enemmän näiden sähköautoukkojen horinoita lukee, sitä vakuuttuneempi olen heidän matalasta älykkyydestä ja sivistystasosta. 

Vierailija
252/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän näiden sähköautoukkojen horinoita lukee, sitä vakuuttuneempi olen heidän matalasta älykkyydestä ja sivistystasosta. 

Rahalla voi Teslan ostaa, muttei järkeä.

Vierailija
253/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma on wannabeihmisten ylivelkaantuminen sähköautojen takia.

Vierailija
254/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko pätkääkään että on. Ne kellä olisi tuollaiset säiliöt olisi aikapäiviä sitten jo laittaneet sähköpumput.

t. maajussi

Sekä että. Kaupunkilainen ei ymmärrä, että maalla varmistetaan asiat. Olette ihan avuttomia kun sota tai systeemikriisi tulee.

Vierailija
255/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teslamiehn exel.  Onko se sauvakävelykeppi? Vai mikä? 

Vierailija
256/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. maajussi

Sekä että. Kaupunkilainen ei ymmärrä, että maalla varmistetaan asiat. Olette ihan avuttomia kun sota tai systeemikriisi tulee.

Sinä olet aika kuutamolla jos kuvittelet että sodan sattuessa sinä voisit rinta ronttingilla ajella dieselvolvolla hupiajojasi kuten ennenkin. Kaikki jerrykannua suuremmat varastot otetaan hallintaan. Maatilat erityisesti.

Vierailija
257/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot aiheuttavat vastustamatonta tarvetta kirjoittaa av-palstalle. 

Aika hemmetin moinen haittavaikutus kun miettii yhteiskunnan kannalta. 

Mistähän tähän saisi apuja?

Vierailija
258/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot aiheuttavat vastustamatonta tarvetta kirjoittaa av-palstalle. 

Aika hemmetin moinen haittavaikutus kun miettii yhteiskunnan kannalta. 

Mistähän tähän saisi apuja?

Ei hätää. Ei Teppo tähänkään asti ole tuottanut yhteiskunnalle mitään hyödyllistä. Ehkä se epätodennäköisemmin stalkkaa öisin exnaisystäväänsä kun pääsee täällä vähän avautumaan.

Vierailija
259/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakasko on. 

Tuossa puhutaan uudesta Volvosta. Mun auto oli 3v vanha kun ostin. 

Niinhän mä sanoin. Käyttökuluthan (huollot tms.) on periaatteessa pienemmät uudessa kuin käytetyssä. Sivuutit näppärästi, että se 3 vuotiaankin arvo laskee vielä ihan reippaasti.

Vierailija
260/358 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exel 😂😜😜😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi