Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymysuskovaisille: Miksi Jumala on luonut pahuuden ja kärsimyksen?

Vierailija
13.11.2025 |

Ihmisenhän olisi voinut luoda myös hyväntahtoiseksi joka ei luontaisesti halua tehdä millekään pahaa.

Sairauksia ja kipuakaan ei olisi tarvinnut luoda. Miksi emme voisi elää ja kuolla aina  onnellisena ja kivuttomasti.

Maapallo luonnonkatastrofeineen ja pahuuksineen vaikuttaa sadistiselta leikkikentältä. Kaiken lisäksi pitäisi vielä palvoa ja rukoilla tätä hirmuhallitsijaa joka on  halunnut luoda juuri tällaisen sekasorron ja kärsimyksen. Täytyy olla pahimman luokan sadisti joka haluaa jotain tällaista.

Jos sinulla olisi kaikki valta maailmankaikkeudessa, olisitko itse luonut ihmiset ja maailman tällaiseksi mitä se on. 

Kommentit (453)

Vierailija
441/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että alunperin tämä elämä oli testi meille koko ihmiskunnalle, että Jumala näkisi ketkä valitsevat oikein,

eli ennen Jeesuksen tuloa maan päälle ihmisistä ketkä ovat Hänelle otollisia

ja Jeesuksen ristin kuoleman jälkeen nähdä ketkä valitsevat ottaa Jeesuksen pelastajakseen ja ketkä eivät. 

Siksi piti antaa vapaa tahto kaikille.

Kyllä Raamatussa kerrotaan että Jumala katui myös ihmisen luomista 

Vain miehen.

Vierailija
442/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Täydellinen rakkaus karkoittaa kaiken pelon. Pelossa on rangaistusta. Olettaisin, että sinulla on joitakin kriteerejä turvalliselle, terveelle parisuhteelle? Esimerkiksi, jos jokin asia loukkaa sinua syvästi ja satuttaa sinua, niin edellytät, että kumppanisi ei tekisi sellaisia asioita."

Opettele lainaamaan. 

Juu, minulla on kriteerejä. Yksi niistä on, että se toinen osapuoli suhteessa ei sulje minua pimeään kellariin kidutettavaksi, jos satun ajattelemaan väärin, enkä ano häneltä armoa näiden ajatusten takia.

Sanoisin, että jos tapailuvaiheessa tuo antaisi minulle listan asioista, joista hän ei halua minun tekevän ja niistä seuraavat rangaistukset (pimeä kellari kaikissa tapauksissa) se on aika iso nk. Red Flag. 

Sanoisin, että riippuu myös täysin kriteereistä, Tiedätkö Hänen kriteereistään/arvoistaan mitään? Kirjoitan tähän joitain asioita, 

Ajatusrikoksista sanoisin sen, että toisen ihmisen omaisuuden, aviopuolison yms himoitseminen on syntiä Jumalan silmissä. Se tarkoittaa, että et arvosta niitä asioita/ihmisiä, jotka omassa elämässäsi ovat, ja jotka olet Jumalalta saanutl ahjaksi ja vastuullesi. Pahat ajatukset ja niiden hautominen on myös syntiä, koska Jumala niitä kuulee. Jos hellii mielessään asioita, joihin liittyy esimerkiksi himot, kateus, kauna ja katkeruus, viha, tai muut vastaavat asiat, niin ne on ajatuksia, joita pitäisi pyrkiä karkoittamaan. Ajatuksista on jonkin matkaa tekoihin, mutta ajatukset tulevat aina ennen tekoja. 

Oman aviopuolison pettäminen on loukkaus Jumalaa kohtaan. Jumala haluaa ihmisten olevan uskollisia puolisoilleen. Haureus, irstaus, yms, Jumalan tahdon vastaiset asiat, 

Valehteleminen, jonka jotkut ovat maininneet on myös yksi niistä asioista, jotka vievät poispäin elämän tieltä. Jumala haluaa meidän olevan rehellisiä muille ihmisille ja Hänelle. (Ihmiset tosiaan yrittävät joskus huijata Jumalaa). 

Väärän todistuksen lausuminen toisista. Varsinkin, jos oikeusistunnossa valehtelee ja huijaa ja vääntää syyttömästä syyllistä. Juoruilee ja levittää toisen mainetta haittaavia puheita, vaikka olisivat tottakin, mutta tarkoitus on pilata jonkun maine. Rakkaus peittää, ei paljasta (ja tällä en tarkoita, että rikollsia pitäisi suojella, koska tämä ei tarkoita sitä). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pösilö kirjoitti

"Jumala ei rankaise vaan ihmisen vaikeudet johtuvat hänen teoistaan, eivät jumalasta."

Eli esim. vammaisena syntynyt lapsi on aivan omaa syytään ja omista teoistaan johtuen syyllinen omaan tilanteeseensa.

Olette te uskovaiset kyllä häiriintynyttä porukkaa.

Vierailija
444/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sinä oletit minun vihjailevan riivaamisella eli ehkäpä todella olet. En ihmettelisi.

Projisoitkohan sinä minuun omaa tilannettasi?

Tuskin, sillä en ajattele riivaamisia, tämä tuli ihan sinusta. Pettäjätkin yleensä epäilevät muita pettämisestä, eli suosittelen peiliin katsomista.

Vierailija
445/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

....paratiisissa ennen kun ihmispari lankesi.....

Vierailija
446/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Täydellinen rakkaus karkoittaa kaiken pelon. Pelossa on rangaistusta. Olettaisin, että sinulla on joitakin kriteerejä turvalliselle, terveelle parisuhteelle? Esimerkiksi, jos jokin asia loukkaa sinua syvästi ja satuttaa sinua, niin edellytät, että kumppanisi ei tekisi sellaisia asioita."

Opettele lainaamaan. 

Juu, minulla on kriteerejä. Yksi niistä on, että se toinen osapuoli suhteessa ei sulje minua pimeään kellariin kidutettavaksi, jos satun ajattelemaan väärin, enkä ano häneltä armoa näiden ajatusten takia.

Sanoisin, että jos tapailuvaiheessa tuo antaisi minulle listan asioista, joista hän ei halua minun tekevän ja niistä seuraavat rangaistukset (pimeä kellari kaikissa tapauksissa) se on aika iso nk. Red Flag. 

Jatkoa vielä edelliseen listaan.

Jumala vihaa väkivaltaa. Nooan aikana maan ihmiset tuhottiin, koska he tulivat täyteen väkivaltaa, eikä yksikään heidän ajatuksistaan ollut hyvä. Se jos mikä on ollut karmiva yhteiskunta, jossa kukaan ei varmasti haluaisi elää, jos saisi valita toisen paikan. Esimerkiksi Haiti on ollut viime aikoina ollut melko lähellä tuollaista täysin sairasta väkivaltaista yhteiskuntaa. Sudanin alue myös melko lähellä sitä, Jumala vihaa väkivaltaisten ihmisten teitä. 

Epäjumalaien palveleminen, enkä tarkoita tällä pelkästään jotain naurettavaa patsasta, jonka eteen ihmiset heittäytyvät. Epäjumalia voi olla esimerkiksi kuuluisuus, toiset ihmiset. Raha voi olla tärkeintä jollekulle, jolloin se raha on epäjumala, joka menee ylitse kaiken muun. 

Ahneus on yksi asia, josta Jumala ei tykkää. Kaiken kahmiminen itselleen, monopolien rakentaminen, riisto, palkkalaisen palkan maksamatta jättäminen, sellaisen palkan maksaminen, jolla ei voi elää kohtuullisesti, maiden ja alueiden kahmiminen. Ruoan ahmiminen, vaikka sille ei ole tarvetta edes ravinnon saamisen kannalta. '

Ylpeys, Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille annetaan armo. Ylpeys, joka pitää itseään parempana kuin muita ihmisiä ja halveksuu toisia, kuka mistäkin syystä.

Varastaminen, Jumala ei halua kenenkään varastavan tai tuhoavan toisten omaisuutta. 

Ovatko nämä sellaisia kriteereitä, jotka ovat sinusta huonoja? Haluaisitko oman kumppanisi tekevän näitä asioita? 

Vierailija
447/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lainaamaan. 

Sanoisin, että riippuu myös täysin kriteereistä, Tiedätkö Hänen kriteereistään/arvoistaan mitään? Kirjoitan tähän joitai

Hyviä neuvoja ja korkealla moraalilla. Suurin osa kristityistä on paljon alhaisempia, ainakin tapakristityistä.

Vierailija
448/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sinä oletit minun vihjailevan riivaamisella eli ehkäpä todella olet. En ihmettelisi.

Tuskin, sillä en ajattele riivaamisia, tämä tuli ihan sinusta. Pettäjätkin yleensä epäilevät muita pettämisestä, eli suosittelen peiliin katsomista.

Vaikuttaa siltä, ettet pysty havainnoimaan omaa toimintaasi kovin selkeästi. 

Vierailija
449/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lainaamaan. 

Jatkoa vielä edelliseen listaan.

Jumala vihaa väkivaltaa. Nooan aikana maan ihmiset tuhottiin, koska he tulivat täyteen

Höpö höpö.

Jumala kehottaa monessa  raamatun kohdassa omaa kansaansa hyökkäämään ja hävittämään muita ihmisiä ja ja kansoja.

Isät, äidit, lapset. Kaikki

Jumalako vihaa väkivaltaa.

Hahaa. Jumala näyttää rakastavan sitä, hän suorastaan haluaa hävittää ihmisiä.

Vierailija
450/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pösilö kirjoitti

"Jumala ei rankaise vaan ihmisen vaikeudet johtuvat hänen teoistaan, eivät jumalasta."

Eli esim. vammaisena syntynyt lapsi on aivan omaa syytään ja omista teoistaan johtuen syyllinen omaan tilanteeseensa.

Lapsi ei ole vanhemmistaan erillinen olento, tämä on materialistinen ja ateistinen näkemys joka palvelee lähinnä lapsenryöstäjiä. Kyllä, lapsen vammaisuus johtuu lapsen vanhempien ratkaisuista ja valinnoista. Jumalaa seuraava ei joudu edes onnettomuuksiin.

Vierailija
451/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pösilö kirjoitti

Lapsi ei ole vanhemmistaan erillinen olento, tämä on materialistinen ja ateistinen näkemys joka palvelee lähinnä lapsenryöstäjiä. Kyllä, lapsen vammaisuus johtuu lapsen vanhempien ratkaisuista ja valinnoista. Jumalaa seuraava ei joudu edes onnettomuuksiin.

Eri

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
452/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pösilö kirjoitti

AIka lailla paha yleistys sinulta noin kaiken kaikkiaan...

Vierailija
453/453 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, ettet pysty havainnoimaan omaa toimintaasi kovin selkeästi. 

Sinä nostit aiheen esiin eli se on sinusta lähtöisin. En ole ennen riivattua tavannutkaan, mutta se tosiaan selittääkin paljon käytöksessäsi.