Kysymysuskovaisille: Miksi Jumala on luonut pahuuden ja kärsimyksen?
Ihmisenhän olisi voinut luoda myös hyväntahtoiseksi joka ei luontaisesti halua tehdä millekään pahaa.
Sairauksia ja kipuakaan ei olisi tarvinnut luoda. Miksi emme voisi elää ja kuolla aina onnellisena ja kivuttomasti.
Maapallo luonnonkatastrofeineen ja pahuuksineen vaikuttaa sadistiselta leikkikentältä. Kaiken lisäksi pitäisi vielä palvoa ja rukoilla tätä hirmuhallitsijaa joka on halunnut luoda juuri tällaisen sekasorron ja kärsimyksen. Täytyy olla pahimman luokan sadisti joka haluaa jotain tällaista.
Jos sinulla olisi kaikki valta maailmankaikkeudessa, olisitko itse luonut ihmiset ja maailman tällaiseksi mitä se on.
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa oikeutat itsetuhoisen käytöksen ja kannustat siihen? Olet siis jonkinlainen psykologinen sadisti? Jumala on rakastava eikä vaadi keneltäkään yhtään mitään. Voit tunkea sairaat henkilökohtaiset fetissisi kärsimyksestä hanuriisi.
En tiedä, mihin nuo oletuksesi ja väitteesi perustuvat.
Ankariin ja sadistisiin "opetuksiisi" jotka ovat täysin ristiriidassa jeesuksen opetusten kanssa sekä virheellisiä.
Raamatusta:Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Mi
Langetkoon kirouksesi omaan nilkkaasi julmuri sadisti.
Siksi koska Jumala loi ihmiselle vapaan tahdon ja ihminen valitsee itse tehdä pahaa, sinäkin valitset joka päivä. Jumala ei luonut ihmisestä tahdotonta robottia eikä maailmasta hattramaailmaa.
Jos ihmiset eläisivät kuten Jumala on opettanut niin pahuutta ja kärsimystä ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, armo ei ole sidoksissa suoritustasoon tai pinnistelyyn vaan aitouteen. Ja sen vuoksi tämä ihminen ei sitä ymmärrä, sillä hänen katumuksensa ei ole aitoa vaan näytelmää. Jos katuu aidosti, se sisältää aina myös ymmärryksen ja parannuksen - eihän se muuten ole aitoa vaan pelkkiä sanoja. Jos taas ei ymmärrä, mutta uskoo, ja toimii siksi kuten uskoo, pelastuu silti uskonsa vuoksi. Mutta pinnistely ja suoritusten keräily ei ole jumalan tahdon mukaista.
Tämä sanotaan raamatussa, että vain armosta voi pelastua, ettei kukaan suorituksistaan ylpisty, tai jotain sinne päin. Yhtä lailla siis itsensä ruoskiminen on turhaa. Tehokkaampaa kuin pinnistely on avun ja ymmärryksen rukoileminen
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
En vaan oikein. Sinä olet väärässä, kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Jumala loi ihmiselle vapaan tahdon ja ihminen valitsee itse tehdä pahaa, sinäkin valitset joka päivä. Jumala ei luonut ihmisestä tahdotonta robottia eikä maailmasta hattramaailmaa.
Jos ihmiset eläisivät kuten Jumala on opettanut niin pahuutta ja kärsimystä ei olisi.
"Sinäkin valitset joka päivä" puhu vaan omasta puolestasi. Se että sinä olet paha ei tarkoita että muut olisivat.
Se on automaattinen aidon katumuksen yhteydessä. Kuten pyhittyminenkin, kun pyhä henki asuttaa kehon. Olen näistä varmaan kanssasi aiemminkin vääntänyt, ja vastustit niitä silloinkin. Kehossasi asuu joku muu, kuin pyhä henki, ja kaikki olemuksessasi kielii tästä.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Alatko useinkin vihjailemaan niiden olevan riivattuja, jotka ovat eri mieltä sinun kanssasi? Teet sen niin luontevasti, että vaikuttaa siltä kuin se olisi sinulle tavallinen toimintatapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa oikeutat itsetuhoisen käytöksen ja kannustat siihen? Olet siis jonkinlainen psykologinen sadisti? Jumala on rakastava eikä vaadi keneltäkään yhtään mitään. Voit tunkea sairaat henkilökohtaiset fetissisi kärsimyksestä hanuriisi.
En tiedä, mihin nuo oletuksesi ja väitteesi perustuvat.
Ankariin ja sadistisiin "opetuksiisi" jotka ovat täysin ristiriidassa jeesuksen opetusten kanssa sekä virheellisiä.
Raamatusta:
Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.
44Silloin nämäkin kysyvät: Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua? 45Silloin hän vastaa heille: Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
46Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
Iankaikkinen rangaistus tarkoittaa jälleensyntymistä yhä uudelleen ja uudelleen. Maailma muuttuu koko ajan pahemmaksi ja pahemmaksi. Lopulta täällä ovat jäljellä vain "pahat" ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinäkin valitset joka päivä" puhu vaan omasta puolestasi. Se että sinä olet paha ei tarkoita että muut olisivat.
No kyllä sinä pahaa teet. Jumalan silmissä yksikään ihminen ei ole synnitön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon olla hyvä tai paha. Pahat ihmiset rahan ym himossa sotii ja tappaa. Jos ihminen itse aiheutta itselleen rikoksien tekemisen ...se on oma valinta. Hyvyys ja pauus on meidän jokaisen itse päätettävissä ja seuraukset kärsittävä.
Mutta miksi? Eihän Jumalan olisi tarvinnut luoda maailmankaikkeudesta sellaista, että pahuutta ylipäätään on. Ei tuossa ole yhtään mitään järkeä.
Maailma on kaaos. Ollut aina ja aina tulee olemaan. Jumala loi kaaoksen.
Vierailija kirjoitti:
Se on automaattinen aidon katumuksen yhteydessä. Kuten pyhittyminenkin, kun pyhä henki asuttaa kehon. Olen näistä varmaan kanssasi aiemminkin vääntänyt, ja vastustit niitä silloinkin. Kehossasi asuu joku muu, kuin pyhä henki, ja kaikki olemuksessasi kielii tästä.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Alatko useinkin vihjailemaan niiden olevan riivattuja, jotka ovat eri mieltä sinun kanssasi? Teet sen niin luontevasti, että vaikuttaa siltä kuin se olisi sinulle tavallinen toimintatapa.
En puhunut mitään riivaamisesta mutta kiitos että paljastit asian itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sinä pahaa teet. Jumalan silmissä yksikään ihminen ei ole synnitön.
Sinä et tunne jumalaa jos noin sanot. Ehkäpä tuo on omaa julmuuttasi, jumala on loputon armo ja rakkaus.
Miten pihalla ap-ihminen voikaan olla. Hän ei selvästi tunne tai ole yhtään tutustunut esimerkiksi Raamattuun, tuohon kristinuskon pyhään kirjaan. Sieltähän ne vastukset asiaan löytyvät, mutta koska minulle ei makseta rautalangan vääntämisestä, ap on hyvä ja koittaa selvittää tämän mysteerin omin avuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ihminen on se kantaäiti, ja kun he tekivät syntiä levisi synti kaikkiin ja heille tarkoitettu ikuinen elämä loppui kun heidät karkoitettiin paratiisista. Eli kyllä kaikki maailman ihmiset ovat syntisiä, eivät täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten oletusten tekeminen saattaa vaikuttaa sinusta nokkelalta, mutta muiden ihmisten näkökulmasta se vaikuttaa naurettavalta.
Luulen että alunperin tämä elämä oli testi meille koko ihmiskunnalle, että Jumala näkisi ketkä valitsevat oikein,
eli ennen Jeesuksen tuloa maan päälle ihmisistä ketkä ovat Hänelle otollisia
ja Jeesuksen ristin kuoleman jälkeen nähdä ketkä valitsevat ottaa Jeesuksen pelastajakseen ja ketkä eivät.
Siksi piti antaa vapaa tahto kaikille.
Kyllä Raamatussa kerrotaan että Jumala katui myös ihmisen luomista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon olla hyvä tai paha. Pahat ihmiset rahan ym himossa sotii ja tappaa. Jos ihminen itse aiheutta itselleen rikoksien tekemisen ...se on oma valinta. Hyvyys ja pauus on meidän jokaisen itse päätettävissä ja seuraukset kärsittävä.
Mutta miksi? Eihän Jumalan olisi tarvinnut luoda maailmankaikkeudesta sellaista, että pahuutta ylipäätään on. Ei tuossa ole yhtään mitään järkeä.
Maailmassa oli täydellinen harmonia, siihen hetkeen saakka kun Lusifer lankesi. Paratiisissä sen jälkeen kunnes Ensinmäiset ihmiset lankesi.
Seuraavaksi on taivaassa, tuhatvuotisessa valtakunnassa ja iankaikkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten oletusten tekeminen saattaa vaikuttaa sinusta nokkelalta, mutta muiden ihmisten näkökulmasta se vaikuttaa naurettavalta.
Itsehän sinä oletit minun vihjailevan riivaamisella eli ehkäpä todella olet. En ihmettelisi.
Itsehän sinä oletit minun vihjailevan riivaamisella eli ehkäpä todella olet. En ihmettelisi.
Projisoitkohan sinä minuun omaa tilannettasi?
Maailmassa oli täydellinen harmonia, siihen hetkeen saakka kun Lusifer lankesi. Paratiisissä sen jälkeen kunnes Ensinmäiset ihmiset lankesi.
Seuraavaksi on taivaassa, tuhatvuotisessa valtakunnassa ja iankaikkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ihminen on se kantaäiti, ja kun he tekivät syntiä levisi synti kaikkiin ja heille tarkoitettu ikuinen elämä loppui kun heidät karkoitettiin paratiisista. Eli kyllä kaikki maailman ihmiset ovat syntisiä, eivät täydellisiä.
Niin. Kun aatami alkoi siittämään evaa.
Jumala ei luonut naista miehensiemenen loisittavaksi. Alkuperäinen nainen, lilith, oli aatamin sisko. Ja hän itse lähti paratiisista, sillä aatami yritti maata tämän. Jumala totesi, että miehen ei ole hyvä olla yksin, koska miehet ovat mitä ovat, ja väänsi kylkiluusta aatamille naisenkorvikkeen. Aatami jätti evan yksin, eva viisastui, jumala suuttui, siitokset alkoivat, tästä tuli perisynti, loppu historiaa. Perisynti on siis se, että aatami laittoi evaan siemenensä ja tämä kiusaus vainoaa jokaista miestä ja lasta, ennen kuin sen voi murrosikänsä jälkeen taltuttaa. Suurin osa ei taltuta, vaan jatkavat synnissä sikiämistä.
Jumala ei rankaise vaan ihmisen vaikeudet johtuvat hänen teoistaan, eivät jumalasta. Jos syöt jitakin itsellesi epäsopivaa ja vatsasi menee sekaisin, kyseessä ei ole "jumalan rangaistus" vaan omien tekojesi seuraus joka johtui siitä, ettet kuunnellut jumalaa.
Lisäksi käsityksesi elämästä on materialistinen, tieteellinen ja ateistinen. "Me ihmiset" emme ajattele elämästä ja kuolemasta noin, sinä ja muut materialistit ajattelette.