Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää
Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö ole nykymiesten kulutus mitään 3500-4000 kcal päivässä, tehdään istumatyötä ja kaikkialle liikutaan jollain kulkuneuvolla. Joku normaali salitreeni ei paljoa kaloreita kuluta, eri asia olla doupattu kehonrakentaja tai kilpapyöräilijä tai juosta maratoneja, niin silloin voi kulutus olla tuota luokkaa.
Minä teen fyysistä työtä. Saatan nostella töissä rautaa monta tuhatta kiloa päivässä. Lenkkeilen 2000 kalorin edestä viikossa. Syön vain 1200-1500kg, jos syön yli 2000 kaloria nii paino alkaa nousta. M40
Tuolla määrällä et kata edes peruskulutusta. Huomaa hyvin, että valehtelet. Nimittäin oikeasti raskasta työtä tekevä voi syödä helposti 3000-4000 kaloria ilman, että paino nousee.
eri
Naisilla e
'Naisilla energiantarve on kuitenkin pienempi eikä kerralla voi vetää aamiaisella puolta päivän kaloreista jos on tarkoitus syödä useamman kerran päivässä. Pienellä nökäreellä puuroa on edelleenkin äkkiä nälkä.'
Niin kuuluukin olla nälkä, muutoin tulee ylipainoa koska ihmisen näläntunne ei korreloi kulutukseen, mikä johtuu perimästä, joskus on ollut eloonjäämisen ehtona että pystytty varastoimaan energiaa kehoon. Se ei vaan enää nykyään ole välttämättä hyödyllinen ominaisuus koska ruokaa joka päivä ylenmäärin saatavilla, ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Puuro on hiilarihöttöä. Ei sellainen edes voi pitää nälkää kovin pitkään.
Kaurassa on runsaasti kylläisenä pitävää proteiinia jopa 13 prosenttia. Desilitran kaurahiutaleita sisältävästä puuroannoksesta valkuaisaineita tarttuu mukaan yli viisi grammaa.
Kaurahiutaleissa on myös reilusti verensokerin heilahteluja hillitsevää beetaglukaani-kuitua, joka pitää mahan kurinan loitolla pitkään.
Terveyshyödyt eivät lopu tähän. Jo reilusta puolesta desilitrasta kaurahiutaleita saa täyteen päivittäisen mangaanin tarpeensa. Kaurassa on myös paljon antioksidantteja, kuten E-vitamiinia, seleeniä, fenoleita, B1-vitamiinia, biotiinia, forforia, kaliumia ja magnesiumia.
Suomalaiset ovat säälittäviä lampaita. Uskovat puuroon kuin johonkin ylijumalaan, koska lapsesta saakka on tuputettu puuroa aamulla. Jos ei keitetä puuroa niin sitten tehdään tuorepuuroa. Mutta puuroa pitää olla, koska äiti sanoi, että puurolla kasvaa isoksi!
Vetelin aamiaiseksi pinto papuja jauhelihan kanssa insane fire kastikkeella ja pepperoneja& halopenoja sivussa,ei ole nälkä vielä klo 12😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista määrää ruokaa ei olekaan, että kyltymättömät av-mammat tulisivat kylläisiksi.
Mulla puuro pitää nälän poissa pitkään.
Ok. Miksi kommentit tuohon, vaikka et selkeästi ole av-mamma?
Olen äiti ja käyn täällä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurassa on runsaasti kylläisenä pitävää proteiinia jopa 13 prosenttia. Desilitran kaurahiutaleita sisältävästä puuroannoksesta valkuaisaineita tarttuu mukaan yli viisi grammaa.
Kaurahiutaleissa on myös reilusti verensokerin heilahteluja hillitsevää beetaglukaani-kuitua, joka pitää mahan kurinan loitolla pitkään.
Terveyshyödyt eivät lopu tähän. Jo reilusta puolesta desilitrasta kaurahiutaleita saa täyteen päivittäisen mangaanin tarpeensa. Kaurassa on myös paljon antioksidantteja, kuten E-vitamiinia, seleeniä, fenoleita, B1-vitamiinia, biotiinia, forforia, kaliumia ja magnesiumia.
Puhdasta paskaa jauhat. Aamulla jos syö pelkästään puuroa, on jo tunnin päästä nälkä. Proteiini ja rasva hillitsevät verensokerin heittelyä, ei hillari. Älä usko kaikkea, mitä markkinamiehet sinulle höpöttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista määrää ruokaa ei olekaan, että kyltymättömät av-mammat tulisivat kylläisiksi.
Se ei vielä tee sinusta av-mammaa. Sori siitä.
Uusien tutkimusten mukaan kaura ei ole niin terveellistä kuin toitotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä nälkää loitolla 30 min keitelty omenariisipuurokaan. Tunnin päästä taas nälkä. Ehkä syön sitä väärin, onko vinkkejä?
Riisipuuron keittäminen vie tunnin, eli olet syönyt puolikypsää puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta paskaa jauhat. Aamulla jos syö pelkästään puuroa, on jo tunnin päästä nälkä. Proteiini ja rasva hillits
Mä syön puuroa aamulla ja pitää nälän poissa. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on av-mamma?
Kerropa sitten, miksi niin monella puuro ei pidä nälkää kuin hetken. Miksi tuo betaglukaani ei toimi suurella osalla suomalaisia ollenkaan noin kuin sinä väität? Asiantuntijatkin kehottavat lisäämään puuroon proteiinia ja rasvaa, jotta se pitäisi kylläisenä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Puuro pitää nälkää paitsi läskeillä.
Ei pitänyt mulla nälkää silloinkaan, kun BMI oli alipainon rajalla. Horiset täysin omiasi, eli laihduta se pääsi sisältö ensin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat säälittäviä lampaita. Uskovat puuroon kuin johonkin ylijumalaan, koska lapsesta saakka on tuputettu puuroa aamulla. Jos ei keitetä puuroa niin sitten tehdään tuorepuuroa. Mutta puuroa pitää olla, koska äiti sanoi, että puurolla kasvaa isoksi!
En tiedä triggeröikö mun viesti, jossa mainitsin tekeväni tuorepuuroa. Ei sun ole mikään pakko syödä sitä, mä teen sitä koska tykkään sen mausta ja siitä kuinka helppo ja vaivaton ruoka se on. Sekoittaa vain ainekset purkkiin josta sen myös syö. Ei tule tiskiä eikä kulu aikaa kuin pari mimuuttia. Eikä maksakaan paljon mitään.
Mä syön puuroa aamulla ja pitää nälän poissa. 😁
Ja luulet sen todistavan, että puuro pitää kaikki muutkin kylläisenä pitkään? :D Mitäs kaikkea muuten laitat siihen puurosi päälle?
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä, aamiainen ei ole mikään tärkein ateria. Niin kuin ei mikään muukaan. Ei pidä sentään noin sokeasti uskoa mainoksiin.
Mihin mainoksiin? Sinähän se jankkasit, että pitää syödä monta kertaa päivässä. Itse olen ihan omalla kokemuksella havainnut, että vähempikin riittää, kun syö kunnollisen aamiaisen. Ei tarvitse jatkuvasti olla pupeltamassa jotain niin kuin nämä puurouskovaiset ovat. Ensimmäiset kaivavat jo banaania laukusta ennen aamupalaveria eli noin tunti siitä kun vetelevät sen puuronsa.
"Aamiainen on päivän tärkein ateria"- lause on murotehtaan mainoslause. Ei mitään totuutta sillä. Paitsi jos kovasti mainoksiin tahtoo uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on av-mamma?
Tietäisit, jos olisit sellainen. Ulkopuolisille sitä on turha yrittää selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on av-mamma?
Tietäisit, jos olisit sellainen. Ulkopuolisille sitä on turha yrittää selittää.
Niin niin. 🙄
Nyt on kyllä melko autistista jankkausta puolin ja toisin. Ihme että aikuiset ihmiset jaksaa.