Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää
Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä, aamiainen ei ole mikään tärkein ateria. Niin kuin ei mikään muukaan. Ei pidä sentään noin sokeasti uskoa mainoksiin.
Mihin mainoksiin? Sinähän se jankkasit, että pitää syödä monta kertaa päivässä. Itse olen ihan omalla kokemuksella havainnut, että vähempikin riittää, kun syö kunnollisen aamiaisen. Ei tarvitse jatkuvasti olla pupeltamassa jotain niin kuin nämä puurouskovaiset ovat. Ensimmäiset kaivavat jo banaania laukusta ennen aamupalaveria eli noin tunti siitä kun vetelevät sen puuronsa.
"Aamiainen on päivän tärkein ateria"- lause on murotehtaan mainoslause. Ei mitään totuutta sillä. Paitsi jos kovasti mainoksiin tahtoo uskoa.
Sillä on paljonkin totuutta, kun ei usko mainoslauseisiin vaan ymmärtää, e
Itse koen paljon paremmaksi pidentää sitä paastoa illasta päin. En tarvi hirveästi energiaa nukkumiseen ja vatsakin saa yöllä lepoa kun sen ei tarvi sulatella isoa iltapalaa. Aamulla ja päivällä mulla on tekemistä joka vaatii keskittymistä ja energiaa, joten en näe mitään järkeä olla silloin nälissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä, aamiainen ei ole mikään tärkein ateria. Niin kuin ei mikään muukaan. Ei pidä sentään noin sokeasti uskoa mainoksiin.
Mihin mainoksiin? Sinähän se jankkasit, että pitää syödä monta kertaa päivässä. Itse olen ihan omalla kokemuksella havainnut, että vähempikin riittää, kun syö kunnollisen aamiaisen. Ei tarvitse jatkuvasti olla pupeltamassa jotain niin kuin nämä puurouskovaiset ovat. Ensimmäiset kaivavat jo banaania laukusta ennen aamupalaveria eli noin tunti siitä kun vetelevät sen puuronsa.
"Aamiainen on päivän tärkein ateria"- lause on murotehtaan mainoslause. Ei mitään totuutta sillä. Paitsi jos kovasti mainoksiin tahtoo uskoa.
Sillä on paljonkin totuutta, kun ei usko mainoslauseisiin vaan ymmärtää, e
No kaikki meistä ei ole kevyissä toimistohommissa, joihin voi lähteä ilman aamiaista. Fyysessä työssä tulee äkkiä stoppi, jos lähtee syömättä hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön puuroa aamulla ja pitää nälän poissa. 😁
Ja luulet sen todistavan, että puuro pitää kaikki muutkin kylläisenä pitkään? :D Mitäs kaikkea muuten laitat siihen puurosi päälle?
En mitään. Maustan suolalla.
Mitä sitten syöt sen kanssa? Voileipääkö?
Aamupuuuro on sillä kuitattu, kun istahtaa paskalle. Puuro solahtaa suoraan pönttöön.
Minäkään en ymmärrä tätä puuron tuputusta. Vihasin päiväkodissa oloakin ihan vain siksi, että joka helvetin aamu oli pakko syödä puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön puuroa aamulla ja pitää nälän poissa. 😁
Ja luulet sen todistavan, että puuro pitää kaikki muutkin kylläisenä pitkään? :D Mitäs kaikkea muuten laitat siihen puurosi päälle?
En mitään. Maustan suolalla.
Mitä sitten syöt sen kanssa? Voileipääkö?
Ei ole muuta puuron kanssa. Onko se niin vaikea uskoa?
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että granolassa on lisättyä sokeria ja se maksaa huomattavasti enemmän. Paitsi tietenkin jos sen valmistaa itse, jolloin se on huomattavasti työläämpää tehdä kuin tuorepuuro.
Paitsi ettei ole, kun ostaa sokeritonta granolaa tai tekee granolan ihan itse ilman sokeria. Rahasta ei nyt ollut mitään puhetta. Granolaa saa tehtyä ihan yhtä halvalla kuin "tuorepuuroaki". Jopa samoista aineksista. Sekoitetaan ainekset ja laitetaan muutamaksi minuutiksi uuniin. Onpa tosiaan työlästä :D
Ei ollut rahasta puhetta, mutta koska elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa niin raha on aina tekijä. Se, että tuorepuuro on halpa ruoka on vain yksi plussa. Muita ovat hyvä maku ja vaivattomuus. Jos rahalla ei olisi mitään merkitystä, niin vaivattominta olisi palkata kokki tekemään kaikki safkat.
No mutta tuleehan siinä sotkua heti enemmän kun pitää sotkea vähintään uunivuoka ja monet varmaan kokisivat helpommaksi käyttää ainesten sekoittamiseen erillistä astiaa. Siihen päälle vielä lautanen ja kauhat ja lusikat. Ja tietty se astia jossa valmista granolaa säilytetään. Uunivuoan tiskaaminen on tosi ärsyttävää. Tuorepuurolautasen voi laittaa astianpesukoneeseen muiden lautasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että granolassa on lisättyä sokeria ja se maksaa huomattavasti enemmän. Paitsi tietenkin jos sen valmistaa itse, jolloin se on huomattavasti työläämpää tehdä kuin tuorepuuro.
Paitsi ettei ole, kun ostaa sokeritonta granolaa tai tekee granolan ihan itse ilman sokeria. Rahasta ei nyt ollut mitään puhetta. Granolaa saa tehtyä ihan yhtä halvalla kuin "tuorepuuroaki". Jopa samoista aineksista. Sekoitetaan ainekset ja laitetaan muutamaksi minuutiksi uuniin. Onpa tosiaan työlästä :D
Ei ollut rahasta puhetta, mutta koska elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa niin raha on aina tekijä. Se, että tuorepuuro on halpa ruoka on vain yksi plussa. Muita ovat hyvä maku ja vaivattomuus. Jos rahalla ei olisi mitään merkitystä, niin vaivattominta olisi palkata kokki tekemään kaikki safkat.
No mutta tuleehan siinä sotkua heti enemmän kun pitää sotkea
Edelleen: Tuorepuuro ei ole yhtään sen halvempaa kuin granola. Granolan voi tehdä tasan samoista kuiva-aineista, joita laitat siihen "puuroosi". Ainut ero on se, että granolassa ainekset pysyvät rapeina eivät muhjaannu mössöksi yön yli jogurtissa lilluessaan. Mutta jos sinulle on ylivoimaisen vaikeaa laittaa tuorepuuroaineksista kuivat aineet jääkaapin sijaan uuniin, sitten en toki voi autta asiaa.
No mutta tuleehan siinä sotkua heti enemmän kun pitää sotkea vähintään uunivuoka ja monet varmaan kokisivat helpommaksi käyttää ainesten sekoittamiseen erillistä astiaa. Siihen päälle vielä lautanen ja kauhat ja lusikat. Ja tietty se astia jossa valmista granolaa säilytetään. Uunivuoan tiskaaminen on tosi ärsyttävää. Tuorepuurolautasen voi laittaa astianpesukoneeseen muiden lautasten kanssa.
Miksi pitäisi sotkea uunivuoka, kun uunipellillä granola tulee paljon sujuvammin. Leivinpaperi on myös keksitty, jos et vielä tiennyt. Mitään kauhaakaan ei tarvita, vaan sekoituksen voi tehdä sillä samalla lusikalla, jolla aamulla syöt grranolan. Vai käsinkö sinä tuorepuurosi vetelet, kun et lusikkaa tarvitse? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta tuleehan siinä sotkua heti enemmän kun pitää sotkea
Asiat voi toki tehdä vaikeimman kautta. Voi ne tuorepuuroaineksetkin kaikki mitat eri lusikalla ja sotkea kolmetoista astiaa sekoittamiseen. Tai sitten voi käyttää aivojaan ja granolan kohdalla hoitaa sekoittamisen samassa astiassa, jonne granola menee paiston jälkeen ja paistamisen ihan vain leivinpaperin päällä pellillä. Ei ole vaikeaa. Voi myös hankkia tiskikoneen, jossa voi tiskata myös uunivuokia, jos sellaista välttämättä haluaa käyttää.
Uunivuoan tiskaaminen on tosi ärsyttävää. Tuorepuurolautasen voi laittaa astianpesukoneeseen muiden lautasten kanssa.
Uunivuoankin voi laittaa astianpesukoneeseen, jos et vielä tiennyt.
Höpö höpö.
Lautasellinen puuroa aamupalaksi, kaffipaussilla maha kiljuu ruokaa ja yllättäen kahvi huoneeseen tuodut pullat ja karkit ovatkin popsittu puuron lisäksi.
Tuon takia suomalaiset on lihavia ja sairaita.
Syö kunnon munakas kinkulla, juustolla, sienillä ja kasviksilla eikä pullat ja karkit houkuta.
Jaksaa kevyesti klo 13 asti ja on tarpeellisia ravintoaineita eikä pelkkää turhaa energiaa.
Ravintosuosituksilla voi pyyhkiä beppua.
Mene töihin.
Muuta neuvoa ei tule.
ps työnnä kaurapuurosi kakkaluukkuusi
Mikä juttu ööh toi nälän poisto oikein on?
Minulla on aina nälkä vaikka mitä söisin. Se on pari tuntia ja nälkä iskee taas, ihan sama mitä söisi.
Nälkä on ihan hyvä asia, ei sitä pidä syödä pois.
Syö kun syö, mutta nälkä on ikuinen.
Puuro ei pidä mulla nälkää. Syy on puhtaasti korvien välissä. Olen tottunut syömään leipää, se pitää nälkää. Jos en syö leipää, aivot aattelee, että nyt näännytään, ruokaa on saatava!!
Siispä syön pienen leivänkannikan puuron kanssa. Aivot on tyytyväisiä, maha on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina nälkä vaikka mitä söisin. Se on pari tuntia ja nälkä iskee taas, ihan sama mitä söisi.
Se ei ole millään tasolla tervettä, että on parin tunnin välein nälkä.
Vierailija kirjoitti:
No ihmisillä on tapana syödä, jotta ei olisi koko ajan nälkä. Kun aterian koostaa oikein, nälkä pysyy poissa useita tuntia eikä tarvitse jatkuvasti olla jotain mupeltamassa. Edes keskosvauvat eivät tarvitse ruokaa kahden tunnin välein. Saati nyt aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Puuro ei pidä mulla nälkää. Syy on puhtaasti korvien välissä. Olen tottunut syömään leipää, se pitää nälkää. Jos en syö leipää, aivot aattelee, että nyt näännytään, ruokaa on saatava!!
Siispä syön pienen leivänkannikan puuron kanssa. Aivot on tyytyväisiä, maha on täynnä.
Miksi se puuro pitää väkipakolla ottaa mukaan? Voisithan syödä pelkästään leipää erilaisilla täytteillä.
Mitenköhän muualla maailmassa pärjäävät, kun ei ole Pyhää Puuroa, joka pitää tunkea joka aamu kurkusta alas, vaikka se ei pidä nälkää eikä oikein maistukaan miltään.
Älä jauha pas kaa. Pitempi paasto yön jälkeen sisältää paljon enemmän totuutta, mainoksen uhri.
En jauha paskaa. Etkö oikeasti tiennyt, että pätkäpaaston voi toteuttaa myös illalla. Esim. lopettaa syömisen klo 18 ja syö seuraavan kerran klo 9 aamulla.