Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää

Vierailija
24.10.2025 |

Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?

Kommentit (385)

Vierailija
201/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat säälittäviä lampaita. Uskovat puuroon kuin johonkin ylijumalaan, koska lapsesta saakka on tuputettu puuroa aamulla. Jos ei keitetä puuroa niin sitten tehdään tuorepuuroa. Mutta puuroa pitää olla, koska äiti sanoi, että puurolla kasvaa isoksi! 

En tiedä triggeröikö mun viesti, jossa mainitsin tekeväni tuorepuuroa. Ei sun ole mikään pakko syödä sitä, mä teen sitä koska tykkään sen mausta ja siitä kuinka helppo ja vaivaton ruoka se on. Sekoittaa vain ainekset purkkiin josta sen myös syö. Ei tule tiskiä eikä kulu aikaa kuin pari mimuuttia. Eikä maksakaan paljon mitään. 

No ei trriggeröinyt. Et sä ihan niin merkityksellinen ihminen ole. Todistit lähinnä kommenttini puurouskovaisuudesta oikeaksi. Paljon vaivattomampaa on kaataa lautaselle jogurttia ja granolaa ja syödä se sellaisenaan ilman mitään "tuorepuuroksi" tekeytymistä. 

Vierailija
202/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön puuroa aamulla ja pitää nälän poissa. 😁

Ja luulet sen todistavan, että puuro pitää kaikki muutkin kylläisenä pitkään? :D Mitäs kaikkea muuten laitat siihen puurosi päälle? 

En mitään. Maustan suolalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole puuron paksuudella mitään vaikutusta asiaan. Vaikka puurosta tekisi niin paksua, että sitä voi syödä veitsellä ja haarukalla, kaurapuurossa on niin vähän proteiinia, ettei se pidä nälkää pitkään. 

Eikä sillä, millä tavalla sen tekee, mikrossa tai hauduttamalla. Molempia olen kokeillut ihan riittämiin ja älynnyt lopettaa sen syömisen muutaman pahan hypon jälkeen.

T DM1

PS Neljän viljan hiutaleilla ihan sama humppa

Vierailija
204/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuro on helposti sulavaa, joten se sopii ennemmin iltapalaksi kuin aamupalaksi (muitakin syitä on, miksi puuro mieluummin illalla ja jotain proteiinipitoista aamulla).

Mä laitan aamupuuroon paljon siemeniä, pähkinöitä tai pähkinävoita. Iltapuuroon puolikas hedelmäpiltti.

Heh, eli ei se puuro,  vaan kaikki muu mitä siihen laitat XD

Vierailija
205/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä, aamiainen ei ole mikään tärkein ateria. Niin kuin ei mikään muukaan. Ei pidä sentään noin sokeasti uskoa mainoksiin.

Mihin mainoksiin? Sinähän se jankkasit, että pitää syödä monta kertaa päivässä. Itse olen ihan omalla kokemuksella havainnut, että vähempikin riittää, kun syö kunnollisen aamiaisen. Ei tarvitse jatkuvasti olla pupeltamassa jotain niin kuin nämä puurouskovaiset ovat. Ensimmäiset kaivavat jo banaania laukusta ennen aamupalaveria eli noin tunti siitä kun vetelevät sen puuronsa. 

"Aamiainen on päivän tärkein ateria"- lause on murotehtaan mainoslause. Ei mitään totuutta sillä. Paitsi jos kovasti mainoksiin tahtoo uskoa.

Sillä on paljonkin totuutta, kun ei usko mainoslauseisiin vaan ymmärtää, että aamaiainen voi olla muutakin kuin muroja. Monipuolinen ja ravitseva aamiainen on päivän tärkein ateria, koska päivä lähtee käyntiin aamulla ja eniten energiaa tavitaan päiväsaikaan. 

Vierailija
206/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luulet sen todistavan, että puuro pitää kaikki muutkin kylläisenä pitkään? :D Mitäs kaikkea muuten laitat siihen puurosi päälle? 

Sitten olet harvinainen poikkeus. Suurin osa ihmisistä ei pysy kylläisenä pelkällä kaurapuurolla. 

Vierailija
207/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kun Suomessa pitää kutsua jogurttiin sekoitettuja kaurahiutaleitakin puuroksi, jotta myytti aamupuurosta säilyisi. 

Vierailija
208/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeen jankkausta tää on?

Ei suurin osa pysy kylläisenä jouluruuallakaan jos se on pelkkää löysää lanttulaatikkoa.

Vierailija
209/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro on helposti sulavaa, joten se sopii ennemmin iltapalaksi kuin aamupalaksi (muitakin syitä on, miksi puuro mieluummin illalla ja jotain proteiinipitoista aamulla).

Työnnä ne proteiinit per see sees. On nyt niin muodikasta vit tu.

Vierailija
210/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä, aamiainen ei ole mikään tärkein ateria. Niin kuin ei mikään muukaan. Ei pidä sentään noin sokeasti uskoa mainoksiin.

Mihin mainoksiin? Sinähän se jankkasit, että pitää syödä monta kertaa päivässä. Itse olen ihan omalla kokemuksella havainnut, että vähempikin riittää, kun syö kunnollisen aamiaisen. Ei tarvitse jatkuvasti olla pupeltamassa jotain niin kuin nämä puurouskovaiset ovat. Ensimmäiset kaivavat jo banaania laukusta ennen aamupalaveria eli noin tunti siitä kun vetelevät sen puuronsa. 

"Aamiainen on päivän tärkein ateria"- lause on murotehtaan mainoslause. Ei mitään totuutta sillä. Paitsi jos kovasti mainoksiin tahtoo uskoa.

Millä perusteella aamiainen ei ole täkein ateria? Vai oletko niin tollo, että luulet vain murojen olevan aamiaista? .D

Vierailija
211/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suurin osa pysy kylläisenä jouluruuallakaan jos se on pelkkää löysää lanttulaatikkoa.

Kyllä muuten pysyy. Ei tarvitse ihmetellä tätä kun katselee vähän ympärilleen.

Vierailija
212/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on paljonkin totuutta, kun ei usko mainoslauseisiin vaan ymmärtää, että aamaiainen voi olla muutakin kuin muroja. Monip

On sulla vahva usko mainoslauseeseen. :)

Vierailija
213/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnnä ne proteiinit per see sees. On nyt niin muodikasta vit tu.

Ei, lapsi hyvä, proteiinia ei työnnetä perseeseen. Se tulee sieltä aikanaan kyllä ulospäin, mutta ennen sitä sen on hyvä kulkea suun kautta ruuansulatuskanavaan. 

Vierailija
214/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten olet harvinainen poikkeus. Suurin osa ihmisistä ei pysy kylläisenä pelkällä kaurapuurolla. 

Niin kai sitten.

Vierailija
215/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat säälittäviä lampaita. Uskovat puuroon kuin johonkin ylijumalaan, koska lapsesta saakka on tuputettu puuroa aamulla. Jos ei keitetä puuroa niin sitten tehdään tuorepuuroa. Mutta puuroa pitää olla, koska äiti sanoi, että puurolla kasvaa isoksi! 

En tiedä triggeröikö mun viesti, jossa mainitsin tekeväni tuorepuuroa. Ei sun ole mikään pakko syödä sitä, mä teen sitä koska tykkään sen mausta ja siitä kuinka helppo ja vaivaton ruoka se on. Sekoittaa vain ainekset purkkiin josta sen myös syö. Ei tule tiskiä eikä kulu aikaa kuin pari mimuuttia. Eikä maksakaan paljon mitään. 

No ei trriggeröinyt. Et sä ihan niin merkityksellinen ihminen ole. Todistit lähinnä kommenttini puurouskovaisuudesta oikeaksi. Paljon vaivattomampaa on kaataa lautaselle jogurttia ja granolaa ja syödä se s

Paitsi että granolassa on lisättyä sokeria ja se maksaa huomattavasti enemmän. Paitsi tietenkin jos sen valmistaa itse, jolloin se on huomattavasti työläämpää tehdä kuin tuorepuuro. 

Vierailija
216/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla vahva usko mainoslauseeseen. :)

En ole ikinä ennen kuullut tuota lausetta mainosyhteydessä. Mutta voi sitä toki noinkin todistaa, ettei sinulla ole mitän perusteluja sille, että aamiainen ei olisi päivän tärkein ateria. On sulla vahva usko kuvitelmiisi :)

Vierailija
217/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on paljonkin totuutta, kun ei usko mainoslauseisiin vaan ymmärtää, että aamaiainen voi olla muutakin kuin muroja. Monip

Älä jauha pas kaa. Pitempi paasto yön jälkeen sisältää paljon enemmän totuutta, mainoksen uhri.

Vierailija
218/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten pysyy. Ei tarvitse ihmetellä tätä kun katselee vähän ympärilleen.

Miten ympärille katsominen vaikuttaa kylläisenä pysymiseen? 

Vierailija
219/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro=persaukisten oksennusta 

Vierailija
220/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että granolassa on lisättyä sokeria ja se maksaa huomattavasti enemmän. Paitsi tietenkin jos sen valmistaa itse, jolloin se on huomattavasti työläämpää tehdä kuin tuorepuuro. 

Paitsi ettei ole, kun ostaa sokeritonta granolaa tai tekee granolan ihan itse ilman sokeria. Rahasta ei nyt ollut mitään puhetta. Granolaa saa tehtyä ihan yhtä halvalla kuin "tuorepuuroaki". Jopa samoista aineksista. Sekoitetaan ainekset ja laitetaan muutamaksi minuutiksi uuniin. Onpa tosiaan  työlästä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi