Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää
Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?
Kommentit (385)
Pelkkä puuro riittää. Ei tarvita leipää, pähkinöitä tai mitään muuta lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykysuomalaisen kauhein painajainen on NÄLKÄ. Jos häissä tarjotaan kalakeittoa, niin NÄLÄSSÄ joutuu kärvistelemään koko päivän.
Jos NÄLKÄ ei olisi paha asia, ihminen ei söisi ikinä. Nälkä on viesti siitä, että keho tarvitsee energiaa ja ravinteita. Jollainen vetisellä muikkusopalla ei koko päivää pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykysuomalaisen kauhein painajainen on NÄLKÄ. Jos häissä tarjotaan kalakeittoa, niin NÄLÄSSÄ joutuu kärvistelemään koko päivän.
Jos NÄLKÄ ei olisi paha asia, ihminen ei söisi ikinä. Nälkä on viesti siitä, että keho tarvitsee energiaa ja ravinteita. Jollainen vetisellä muikkusopalla ei koko päivää pärjää.
Harvempi kärsii energian puutteesta, kun ympärilleen katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ympärille katsominen vaikuttaa ihmisen energiamäärään?
Mikä tollo täällä taas sekoilee. Ei se keittäminen lisää siihen puuroon mitään. Vähentää vain nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Mulla ei kyllä energiatasot nouse, vaikka miten katelisin ympärilleni. Pikemminkin päinvastoin. Tulee voimaton olo, kun näkee kaltaisiasi tolloja jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että granolassa on lisättyä sokeria ja se maksaa huomattavasti enemmän. Paitsi tietenkin jos sen valmistaa itse, jolloin se on huomattavasti työläämpää tehdä kuin tuorepuuro.
Paitsi ettei ole, kun ostaa sokeritonta granolaa tai tekee granolan ihan itse ilman sokeria. Rahasta ei nyt ollut mitään puhetta. Granolaa saa tehtyä ihan yhtä halvalla kuin "tuorepuuroaki". Jopa samoista aineksista. Sekoitetaan ainekset ja laitetaan muutamaksi minuutiksi uuniin. Onpa tosiaan työlästä :D
Ei ollut rahasta puhetta, mutta koska elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa niin raha on aina tekijä. Se, että tuorepuuro on halpa ruoka on vain yksi plussa. Muita ovat hyvä maku ja vaivattomuus. Jos rahalla ei olisi mitään merkitystä, niin vaivattominta olisi palkata kokki tekemään kaikki safkat.
No mutta tule
Mä en tarvitse jääkaappiin laittamista varten erityistä vuokaa, toisin kuin uuniin laittamista varten. Ja koska tuorepuuroa teen annoksen kerrallaan, en tarvitse erillistä säilytysastiaa. Ja kuten kirjoitin jo aiemmassa viestissä "granola on kalliimpaa PAITSI jos sen tekee itse, jolloin se on työläämpää".
Mä en ymmärrä miksi sä tuputat mulle tuota granolaa, josta en tykkää yhtään sen enempää kuin tuorepuurosta. Se koostuu aika lailla samoista aineksista, mutta on työläämpi tehdä. Miksi mun kannattaisi nähdä se ylimääräinen vaiva, vaikka en saa siitä mitään ylimääräistä hyvää? Miksi ne paahdetut puurohiutaleet on sun mielestäsi niin paljon parempi vaihtoehto kuin turvotetut kaurahiutaleet? Mä saan rapsakkuutta mun tuorepuuroon laittamalla pähkinöitä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Mulla ei kyllä energiatasot nouse, vaikka miten katelisin ympärilleni. Pikemminkin päinvastoin. Tulee voimaton olo, kun näkee kaltaisiasi tolloja jatkuvasti.
Onko huono päivä? Syö jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tollo täällä taas sekoilee. Ei se keittäminen lisää siihen puuroon mitään. Vähentää vain nestettä.
En tiedä, mikä tollo olet ja miksi tulit taas sekoilemaan tuota samaa. Tuo aihe käsiteltiin jo moneen kertaan.
Mä en tarvitse jääkaappiin laittamista varten erityistä vuokaa, toisin kuin uuniin laittamista varten.
Lätkäisetkö puuron suoraan hyllylle vai miten onnistut laittamaan puuron jääkaappiin ilman erillistä astiaa? Uunissa ei tarvita mitään vuokia, koska uuniPELLIT on keksitty.
Mä en ymmärrä miksi sä tuputat mulle tuota granolaa, josta en tykkää yhtään sen enempää kuin tuorepuurosta. Se koostuu aika lailla samoista aineksista, mutta on työläämpi tehdä. Miksi mun kannattaisi nähdä se ylimääräinen vaiva, vaikka en saa siitä mitään ylimääräistä hyvää? Miksi ne paahdetut puurohiutaleet on sun mielestäsi niin paljon parempi vaihtoehto kuin turvotetut kaurahiutaleet? Mä saan rapsakkuutta mun tuorepuuroon laittamalla pähkinöitä päälle.
Miksi sä jankutat jostain uunivuoasta ja ylimääräisestä vaivasta, vaikka mitään sellaista ei ole? Kyllä sä jumalauta jonkun astian tarvitse sille saatanan puurollesikin. Tuskin sä sitä mössöä laitat jjääkaappiin ilman mitään astiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tarvitse jääkaappiin laittamista varten erityistä vuokaa, toisin kuin uuniin laittamista varten.
Lätkäisetkö puuron suoraan hyllylle vai miten onnistut laittamaan puuron jääkaappiin ilman erillistä astiaa? Uunissa ei tarvita mitään vuokia, koska uuniPELLIT on keksitty.
Mä teen sen siihen samalle lautaselle kuin miltä sen syön. Eli en tarvitse erillistä astiaa valmistusta tai säilytystä varten. Kun olen syönyt, pesen ko. lautasen astianpesukoneessa muiden lautasten kanssa. Miksi sotkea edes uunipellin kanssa jos ei ole pakko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että granolassa on lisättyä sokeria ja se maksaa huomattavasti enemmän. Paitsi tietenkin jos sen valmistaa itse, jolloin se on huomattavasti työläämpää tehdä kuin tuorepuuro.
Paitsi ettei ole, kun ostaa sokeritonta granolaa tai tekee granolan ihan itse ilman sokeria. Rahasta ei nyt ollut mitään puhetta. Granolaa saa tehtyä ihan yhtä halvalla kuin "tuorepuuroaki". Jopa samoista aineksista. Sekoitetaan ainekset ja laitetaan muutamaksi minuutiksi uuniin. Onpa tosiaan työlästä :D
Ei ollut rahasta puhetta, mutta koska elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa niin raha on aina tekijä. Se, että tuorepuuro on halpa ruoka on vain yksi plussa. Muita ovat hyvä maku ja vaivattomuus. Jos rahalla ei olisi mitään merkitystä, niin vaivattominta olisi palkata kok
Miksi sä tuputat kokoajan sitä tuorepuuroa? MIllä tavalla jääkaapissa muhitettu mössö on parempi kuin jogurtin päälle kaadettu granola? Syötö tuorepuuron käsin suoraan jääkaapin hyllyltä vai miten selviät sen kanssa ilman minkäänlaista säilytysastiaa? Entä miksi teet granolan uunivuoassa, vaikka pellit on keksitty? Miksi uunin käyttäminen on sinulle ylimääriästä vaivaa? Kuinka laiska pitää olla, jos ei jaksa edes peltiä uuniin laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen sen siihen samalle lautaselle kuin miltä sen syön. Eli en tarvitse erillistä astiaa valmistusta tai säilytystä varten. Kun olen syönyt, pesen ko. lautasen astianpesukoneessa muiden lautasten kanssa. Miksi sotkea edes uunipellin kanssa jos ei ole pakko?
Arvaa mitä? Granolan voi siirtä uunipelliltä suoraan siihen lautaselle, jolta sen syö. Ei tarvita mitään erillistä astiaa valmistusta tai säilytystä varten. Normaaliälyinen osaa laittaa uunipellille leivinpaperin, jolloin se ei sotkeudu. Jos väenväkisin haluat käyttää uunivuokaa, se peseytyy astianpesukoneessa ihan samalla tavalla kuin lautasetkin. Ei tule yhtään lisää vaivaa. Puurouskovaisena olet nyt vain jumittunut siihen sanaan puuro ja hakemalla haet syitä olla tekemättä jotain muuta.
Mä itseasiassa en tuputa tuorepuuroa sulle, vaan kerroin puurokeskustelussa itse pitäväni tuorepuurosta, koska se on helppo ja vaivaton ja hyvänmakuinen ruokaratkaisu. Sä aloit jinkaamaan jostain granolasta (joka on käytännössä puuro, jonka ei ole annettu turvota), joka on työläämpi tehdä verrattuna tuorepuuroon. Ja olen laiska. En tykkää kokkaamisesta ollenkaan. En tykkää myöskään tiskata. Siksi pyrin löytämään ruokaratkaisuja jotka ovat vaivattomia tehdä, mutta kuitenkin edes joten kuten terveellisiä.
Jos mä alan virittelemään uunia kuumaksi, niin silloin teen jotain oikeaa ruokaa, enkä mitään v*tun granolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä? Granolan voi siirtä uunipelliltä suoraan siihen lautaselle, jolta sen syö. Ei tarvita mitään erillistä astiaa valmistusta tai säilytystä varten. Normaaliälyinen osaa laittaa uunipellille leivinpaperin, jolloin se ei sotkeudu. Jo
Kyllä, tämähän on näppärä ratkaisu kun nopsaa lämmitän uunin ja paahdan joka aamu yhden annoksen granolaa aamupalaksi😂
Vierailija kirjoitti:
Mä itseasiassa en tuputa tuorepuuroa sulle, vaan kerroin puurokeskustelussa itse pitäväni tuorepuurosta, koska se on helppo ja vaivaton ja hyvänmakuinen ruokaratkaisu. Sä aloit jinkaamaan jostain granolasta (joka on käytännössä puuro, jonka ei ole annettu turvota), joka on työläämpi tehdä verrattuna tuorepuuroon. Ja olen laiska. En tykkää kokkaamisesta ollenkaan. En tykkää myöskään tiskata. Siksi pyrin löytämään ruokaratkaisuja jotka ovat vaivattomia tehdä, mutta kuitenkin edes joten kuten terveellisiä.
Jos mä alan virittelemään uunia kuumaksi, niin silloin teen jotain oikeaa ruokaa, enkä mitään v*tun granolaa.
Kova on sulla tarve tuputtaa puuroa, kun granolakin muuttuu yhtäkkiä puuroksi :D Onhan se toki ihan JÄÄTÄVÄ vaiva kaata ainekset pellille ja laittaa uuniin. Kyllä sellaisen urakan jälkeen pitää taas vetää puuroa, että jaksaa siihen asti kunnes granola otetaan uunista pois.
Kyllä, tämähän on näppärä ratkaisu kun nopsaa lämmitän uunin ja paahdan joka aamu yhden annoksen granolaa aamupalaksi😂
Älä vääntele omia tekemisiäsi muiden teoiksi. Kaikki meistä ei ole yksinäisiä sinkkuja, joilla on aamulla vain yksi ihminen syömässä.