Herättääkö Suomen kaunein koti sinussa kateutta?
Tuleeko näitä koteja katsoessa olo, että olisipa minullakin?
Kommentit (43)
Eipä tule.
Sen sijaan se sisustusarkkitehti (?) ei taida oikein ymmärtää, mitä ihmiset kotona tekevät. Vaikka se maisema olisi miten ihana, niin harva meistä töiden jälkeen haluaa istua tuijottamassa ulos ja sisustaa kotinsa niin, että ainoa tekeminen on ruuanlaitto, nukkuminen tai ikkunasta tuijottelu.
Ei. En kadehdi muiden elämiä, niiden tapahtumia ja iloja, koteja, miehiä, lapsia enkä lemmikejäkään. En vaatteita, matkoja, tavaroita. Oma ajatusmaailmani on kai sitten poikkeava, koska en tunne kateutta, mistään. En ymmärrä kateutta.
Ei. Suurimmaksi osaksi yököttelen niille ja ihmettelen miksi valita niin rumaa, jos on millä mällätä.
En. Valtaosa on isoja perhekoteja ja mulla on lapset jo aikuisia. Nykyään haluan koko ajan vain pienempään asuntoon ja olen harkinnut jo yksiöön muuttamista. Isoissa kodeissa näen vain hirveän työleirin, loputtoman pölyjen pyyhkimisen kaikista koriste-esineistä ja astioista avohyllyillä, murujen ja purujen siivoamista aamiaiskaapeista, lattiasta kattoon olevien ikkunoiden pesua ja imuroimista kolmekerroksisessa talossa 😫
Etäinen kateudentunne tulee aina, kun näkee tosi kauniin ja huolella sisustetun kodin. Vaikkei itseä kiinnosta tippaakaan, jotenkin toivoisi, että kiinnostaisi. Olisi joku päivä naisellinen koti. Viimeisen päälle kaikki, matot lattiassa ja verhot ikkunassa.
Ei herätä kateutta, vaan herättää mielenkiintoa millaisista erilaisista asunnoista ihmiset pitävät ja millaisissa tykkäävät asua. Olen täysin tyytyväinen omiin asuntoihini, eikä ole tarvetta vertailuun eikä kateuteen.
Mulle tulee! Varsinkin se mökkiohjelma ja kun on oikeita mökkejä eikä mitään ökyjen paskahuviloita. Tulee ajatus miksen minä ole ansainnut mökkiä koska olen täysin mökki ihminen ja arvostaisin sitä enkä tarvisi tv porukkaa sitä remppaamaan. Epäreilua on elämä.
Ei oikein kiinnosta muiden kodit, aina niissä on jotain mikä ei itselle toimisi. Kateutta koen muutenkin aika vähän, joskus katson jonkun konsertin ja mietin yleisöstä että those lucky bastards.
Miksi niistä kateellinen pitäisi olla? Enemmän toimivat inspiraation lähteenä. Voi toteuttaa toisten kodeissa näkemiään juttuja omassa kodissaan mahdollisuuksien mukaan.
Ei. Minulla on kauniimpi mutta en halua sitä esitellä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule.
Sen sijaan se sisustusarkkitehti (?) ei taida oikein ymmärtää, mitä ihmiset kotona tekevät. Vaikka se maisema olisi miten ihana, niin harva meistä töiden jälkeen haluaa istua tuijottamassa ulos ja sisustaa kotinsa niin, että ainoa tekeminen on ruuanlaitto, nukkuminen tai ikkunasta tuijottelu.
Kyllä minä arvostan maisemaani aivan joka päivä. Ehkä et ole kovin visuaalinen ihminen?
Oikein hyvä ohjelma. Huomaa kuinka huono, yksinkertainen ja geneerinen maku suurimmalla osalla on.
Ei, harvoin on minun mielestä sellaisia mitä edes itselle voisin kuvitella
Tilavuudeltaan saattavat herättää pientä kateutta, mutta tyyliltään eivät. Omani on tyylillisesti juuri täydellinen. Lisäksi elämä olisi tylsää, ellei jotain pientä laitettavaa aina keksisi, seuraavaksi pitäisi esimerkiksi verhoilla sohva uudelleen.
Kauhistelen niitä pieniä tontteja joihin monet taloista on ängetty.
Ei, tylsä ohjelma.
suomen kauhein koti vois olla mielenkiintoisempi
Ei niissä kohteissa kukaan oikeasti asu, kun ne on noin mauttomasti kalustettuja. Se kalustus on varmaan tehty ihan vain sitä ohjelmaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Ei, tylsä ohjelma.
suomen kauhein koti vois olla mielenkiintoisempi
Tässäpä idea! Ja ei mitään huumoritoimittajaa vaan joku vakavahenkinen surullisella taustamusiikilla, Tässä todella on taas yksi kauhein koti
Vierailija kirjoitti:
En. Valtaosa on isoja perhekoteja ja mulla on lapset jo aikuisia. Nykyään haluan koko ajan vain pienempään asuntoon ja olen harkinnut jo yksiöön muuttamista. Isoissa kodeissa näen vain hirveän työleirin, loputtoman pölyjen pyyhkimisen kaikista koriste-esineistä ja astioista avohyllyillä, murujen ja purujen siivoamista aamiaiskaapeista, lattiasta kattoon olevien ikkunoiden pesua ja imuroimista kolmekerroksisessa talossa 😫
Minulle tulee samanlainen olo! Ostimme nuorina talon, jonka piti olla loppuelämän unelmatalo, mutta nyt tuntuu jo liian isolta ja työläältä pihoineen. Haaveilen pienestä, helposta asunnosta lähellä kaikkea. En muutenkaan enää jaksa innostua kodin sisustamisesta, kai se kuului pesänrakennusvaiheeseen. Matkustelen mieluummin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee! Varsinkin se mökkiohjelma ja kun on oikeita mökkejä eikä mitään ökyjen paskahuviloita. Tulee ajatus miksen minä ole ansainnut mökkiä koska olen täysin mökki ihminen ja arvostaisin sitä enkä tarvisi tv porukkaa sitä remppaamaan. Epäreilua on elämä.
Ei muuta kuin ostamaan omaa!
Ei. Kateus on säälittävää.