Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herättääkö Suomen kaunein koti sinussa kateutta?

Vierailija
22.10.2025 |

Tuleeko näitä koteja katsoessa olo, että olisipa minullakin?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule.

Sen sijaan se sisustusarkkitehti (?) ei taida oikein ymmärtää, mitä ihmiset kotona tekevät. Vaikka se maisema olisi miten ihana, niin harva meistä töiden jälkeen haluaa istua tuijottamassa ulos ja sisustaa kotinsa niin, että ainoa tekeminen on ruuanlaitto, nukkuminen tai  ikkunasta tuijottelu.

Kyllä minä arvostan maisemaani aivan joka päivä. Ehkä et ole kovin visuaalinen ihminen? 

Maiseman arvostaminen ei ole minulle sitä, että ainoa tekeminen on sen tuijottelu.

Vierailija
22/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Valtaosa on isoja perhekoteja ja mulla on lapset jo aikuisia. Nykyään haluan koko ajan vain pienempään asuntoon ja olen harkinnut jo yksiöön muuttamista. Isoissa kodeissa näen vain hirveän työleirin, loputtoman pölyjen pyyhkimisen kaikista koriste-esineistä ja astioista avohyllyillä, murujen ja purujen siivoamista aamiaiskaapeista, lattiasta kattoon olevien ikkunoiden pesua ja imuroimista kolmekerroksisessa talossa 😫

Minulla on rauta-arvot perseellään ja väsyttää. Kun näen isoja asuntoja niin mietin vain miten he jaksavat kävelle asunnon päästä päähän. Hyvä kun jaksan itse makkarista keittiöön :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan. Minulla on isompi ja kauniimpi koti kuin siinä ohjelmassa. Lisäksi tietenkin kokoelmani amerikkalaista pop-taidetta, mm. Warhol, Rauschenberg, Dine, Haring.

Vierailija
24/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset sisustajat ja sisustuslehdet ovata jo 25 vuotta juuttuneet siihen samaan moodiin. Uudistusta on, että koko valkoharmaaseen nykyisin sekoitetaan aavistus puuta.

Vanha kunnon ikeamaa.

Vierailija
25/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Suurin osa niistä kodeista on itselleni aivan liian suuria, rumia, kliinisiä, jne. Mutta jotkut vanhat puutalot ovat niin kivasti sisustettuja, että niistä saa pieniä vinkkejä itsellekin.

Oma kotini sopisi varmasti monen mielestä Suomen kauheimmaksi kodiksi, kun täällä ei ole ihmisten haluamia "normaaleja mukavuuksia" 😂

Vierailija
26/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle koti on tekemisen paikka, en mieti, onko maljakko mittasuhteiltaan oikea vai väärä. Se on olemassa siksi, että laitan siihen kukkia, ei siksi, että se on jatkumo jollekin sisustuselementtien ja taulujen asetelmalle.

Vierailija
27/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset sisustajat ja sisustuslehdet ovata jo 25 vuotta juuttuneet siihen samaan moodiin. Uudistusta on, että koko valkoharmaaseen nykyisin sekoitetaan aavistus puuta.

Vanha kunnon ikeamaa.

Huutista suomalaiselle ns sisustukselle!!!

Vierailija
28/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi kalseita hollitupia, joista puuttuu kokonaan kodikkuus.

Vierailija
29/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kauhein koti olisi parempi ohjelma XD. Mennään katsomaan homeisia luukkuja ja sotkuista asuntoja sekä rumasti sisustettuja tuomareina auri Kananen , Pippa laukka ja Piia Penttilä . 

Voittaja saisi rahaa ja siivouksen ,terapiaa ja lääkärin tarkastuksen sekä lasten kasvatus vinkkejä. 

Vierailija
30/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Valtaosa on isoja perhekoteja ja mulla on lapset jo aikuisia. Nykyään haluan koko ajan vain pienempään asuntoon ja olen harkinnut jo yksiöön muuttamista. Isoissa kodeissa näen vain hirveän työleirin, loputtoman pölyjen pyyhkimisen kaikista koriste-esineistä ja astioista avohyllyillä, murujen ja purujen siivoamista aamiaiskaapeista, lattiasta kattoon olevien ikkunoiden pesua ja imuroimista kolmekerroksisessa talossa 😫

Minulla on rauta-arvot perseellään ja väsyttää. Kun näen isoja asuntoja niin mietin vain miten he jaksavat kävelle asunnon päästä päähän. Hyvä kun jaksan itse makkarista keittiöön :D

Tämäkin kuulostaa tutulta! Juuri tilasin monta pakettia Sideral Fortea. Päätin, etten tänä vuonna jaksa laittaa mitään syyskukkia. Liian vaivalloista. Ihailen ikkunasta naapurien kukkia. He pesevät ikkunatkin monta kertaa vuodessa.

Vierailija
31/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mietin vain sitä, kuka nuo lukaalit siivoaa. Perhe itse vai ulkopuolinen firma.

Vierailija
32/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kun en välittäisi asua Suomessa, muuttaisin heti Thaimaahan jos pystyisin.

Vierailija
33/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, saan siitä hyviä ideoita Simsiin. 😁

Vierailija
34/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule.

Sen sijaan se sisustusarkkitehti (?) ei taida oikein ymmärtää, mitä ihmiset kotona tekevät. Vaikka se maisema olisi miten ihana, niin harva meistä töiden jälkeen haluaa istua tuijottamassa ulos ja sisustaa kotinsa niin, että ainoa tekeminen on ruuanlaitto, nukkuminen tai  ikkunasta tuijottelu.

Kyllä minä arvostan maisemaani aivan joka päivä. Ehkä et ole kovin visuaalinen ihminen? 

OIkeastiko istut kaiket illat tuijottamalla ikkunasta ulos? Kotisi on sisustettu siten, että kaikki katseensuunnat ovat ikkunaan päin? Jopa ruokapöytäsi on sijoitettu kuin pulpetti eli tuolit vain yhdessä sivulla? Jos kodissasi on takka, käännät sille selkäsi, koska ikkuna on toiseen suuntaan.

Vierailija
35/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Asun unelmieni talossa. Ei se ole täydellinen eikä hienoin, mutta juuri minun tyyliseni. Iso, uudehko, mutta monessa suhteessa perinteinen. Paljon huoneita, iso vehreä piha, ja lämmin hieman englantilaistyyppinen sisustus. 

Vierailija
36/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Ei noihin televisiojuttuihin osallistu koskaan ne oikeasti hienot tai tyylikkäät, joita näkee mm. Jokakodin myytävissä.

Vierailija
37/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ihmetystä kyllä. Itsellä ei kuuna päivänä varaa mihinkään tuollaiseen. 

T sairaanhoitaja, joka maksaa kerrostaloasunnon asuntolainaa eläkkeelle pääsyyn asti

Vierailija
38/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule.

Jaa... ostin itse taloni maiseman takia ja katselen sitä tunteja joka päivä.

Vierailija
39/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ehkä hieman kadehdin resurssien määrää. Mielelläni itsekin ostaisin juuri itseäni miellyttävän asunnon upealla sijainnilla, huolehtimatta hirmuvelasta. Mutta en pahalla kadehdi, ei ole minulta pois jos jollain muulla on jotain. Oma kotini on ihan ok myös.

Vierailija
40/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain linkkejä, ap? Kuvia, videoita? Ei voi tietää, kun en ole katsonut tuota ohjelmaa. Onko ne oikeasti hienoja?