Herättääkö Suomen kaunein koti sinussa kateutta?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Valtaosa on isoja perhekoteja ja mulla on lapset jo aikuisia. Nykyään haluan koko ajan vain pienempään asuntoon ja olen harkinnut jo yksiöön muuttamista. Isoissa kodeissa näen vain hirveän työleirin, loputtoman pölyjen pyyhkimisen kaikista koriste-esineistä ja astioista avohyllyillä, murujen ja purujen siivoamista aamiaiskaapeista, lattiasta kattoon olevien ikkunoiden pesua ja imuroimista kolmekerroksisessa talossa 😫
Minulla on rauta-arvot perseellään ja väsyttää. Kun näen isoja asuntoja niin mietin vain miten he jaksavat kävelle asunnon päästä päähän. Hyvä kun jaksan itse makkarista keittiöön :D
Minä taas ottaisin ison asunnon mielelläni. Asun saasteisen kadn varrella itsemurhayksiössä ja minulla on mt-ongelmia jotka estää kotoa poistumisen. Siksi iso koti olis kiva. Mutta takuuvarmasti se sisustus on paska ja talo ruma niin kuin tuossa ohjelmassa ennenkin. Itse tykkään sellaisesta antiikki+poptaidetyylistä ja jostain kuninkaanlinnoista tai barbieleffan talosta.
Ei. Sehän osoittaa vai sen että joku haluaa tulla huomatuksi, mutta oikeat asiat ovat ihan muualla ja eivät taatusti turistikohteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule.
Sen sijaan se sisustusarkkitehti (?) ei taida oikein ymmärtää, mitä ihmiset kotona tekevät. Vaikka se maisema olisi miten ihana, niin harva meistä töiden jälkeen haluaa istua tuijottamassa ulos ja sisustaa kotinsa niin, että ainoa tekeminen on ruuanlaitto, nukkuminen tai ikkunasta tuijottelu.
Kyllä minä arvostan maisemaani aivan joka päivä. Ehkä et ole kovin visuaalinen ihminen?
OIkeastiko istut kaiket illat tuijottamalla ikkunasta ulos? Kotisi on sisustettu siten, että kaikki katseensuunnat ovat ikkunaan päin? Jopa ruokapöytäsi on sijoitettu kuin pulpetti eli tuolit vain yhdessä sivulla? Jos kodissasi on takka, käännät sille selkäsi, koska ikkuna on toiseen suuntaan.
Sitä takkaako pitäisi tuijottaa? Miksi ihmeessä? 😂😂 Toki niinhän jotkut tekee, jos ei parempaakaan ole.
Itse katselen mieluummin pellolle, tänäänkin on näkynyt kauriita, kettu ja yli 60 joutsenta. Voittaa tylsän takan tuijotuksen moneen kertaan. Eri
Kadehdin joitain isoja, kalliita ja vanhoja asuntoja, sen asunnon osalta siis, eikä sisustuksen takia. Jos jollain on vuosituhannen vaihteessa rakennettu asunto kakluunalla Huvilakadulla, niin kadehdin sitä. Sen asunnon sisustus oli ihan tyhjänpäiväinen, kunnia ihanasta asunnosta kuuluu sen talon ja korttelin rakennuttajalle aikoinaan. Pitäisi olla eri sarjat kilpailussa itse sisustuksille ja harvinaisille taloille, nyt ne menevät sekaisin tässä sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule.
Sen sijaan se sisustusarkkitehti (?) ei taida oikein ymmärtää, mitä ihmiset kotona tekevät. Vaikka se maisema olisi miten ihana, niin harva meistä töiden jälkeen haluaa istua tuijottamassa ulos ja sisustaa kotinsa niin, että ainoa tekeminen on ruuanlaitto, nukkuminen tai ikkunasta tuijottelu.
Kyllä minä arvostan maisemaani aivan joka päivä. Ehkä et ole kovin visuaalinen ihminen?
OIkeastiko istut kaiket illat tuijottamalla ikkunasta ulos? Kotisi on sisustettu siten, että kaikki katseensuunnat ovat ikkunaan päin? Jopa ruokapöytäsi on sijoitettu kuin pulpetti eli tuolit vain yhdessä sivulla? Jos kodissasi on takka, käännät sille selkäsi, koska ikkuna on toiseen suuntaan.
Sitä takkaako pitäisi tuijotta
Takan tuijottaminen nimenomaan on ihanaa ja rauhoittavaa.
Etkö tunne tätä sanontaa: Kolmen asian tuijotteluun ei kyllästy; tuli, virtaava vesi ja nukkuva lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule.
Sitä takkaako pitäisi tuijotta
Mä otan mieluummin ison telkkarin ja katselen siitä sarjoja ja leffoja kuin että katselisin pellolla olevia lintuja.
En kadehdi isojen kotien omistajia koska omistaminen tuo mukanaan myös vastuun kodin hoidosta ja huoltamisesta jotta koti säilyttää vakuusarvonsa.
Lähinnä herättää ahdistusta, koska ajattelen vaan sitä luonnonvarojen tuhlauksen määrää mitä niihin jättilukaaleihin laitetaan. Sellainen ökyily herättää jopa joskus sääliä, kun tuntuu että heidän pitää kauheasti todistella pröystäilyllään jotain.
Joskus saattaa herättää kateutta jokin hienosti toteutettu sisustusjuttu, mutta sitten yritän ottaa siitä vaikutteita ja toteuttaa niin että sopii omaan kotiin.
tykkään katsella kivoja sisutuksia.kaikki kauneus ilahduttaa.