Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-kauppias väittää lukeneensa ja katsoneensa 800 hakemusta muiden töidensä ohella

Vierailija
09.10.2025 |

Aika helppoa se kauppiaan työ kun on tommoiseen aikaa. 

Kommentit (299)

Vierailija
161/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??

No jos on työpaikkahakuja vetämässä, niin kannattaisi vastailla.

Oikeastaan työnhakijoiden käyttäytyminen on hyvä asia. Niille, jotka oikeasti  haluavat työtä, jää vähemmän kilpailijoita.

Vierailija
162/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen omille nuorille opettanut, ettei puhelimessa suullisesti tehdä minkäänlaisia sopimuksia. Huijareita ja hyväksikäyttäjiä on maailma väärällään. 

Asialliset työpaikat löytyi kesäksi. Niistä on osattu lähettää sähköpostia ja kertoa jatkoyhteydenpidosta. 

Kyllä tämänkin kauppiaan tulisi ymmärtää, että työsuhdeasiat ovat nuorille uusia eikä niitä hoideta pikaistuksissa jossain huonossa mutkassa. Itatöitähän tässä oli tyrkyllä ja niitä on haastavaa aikatauluttaa muutenkin.

Toisekseen nuorten elämässä tapahtuu syksyisin suuriakin käännekohtia ja ei kai kukaan niin tyhmä ole, että olettaa heidän siksi soittelevan hakemustensa perään.

Itse urheiluvälineiden suurkuluttajana ja keski-ikäisenä arvostaisin palvelua muiltakin kuin nuorilta myyjiltä.

Vaikka pystyisikin puhelimessa puhumaan, niin siihen ei välttämättä ihan joka sekunti pysty syystä tai toisesta vastaamaan.

Työtön voi olla vessassa, suihkussa, kirjaston lukusalissa, bussissa, uimassa, autolla ajamassa, työkokeilussa, harjoittelussa, kuntouttavassa työtoiminnassa, haastattelussa jne.

Mulle tulee aika ajoin myös todella paljon huijauspuheluita ja aggressiivisia myyntipuheluita ja osa puheluista on näitä, joissa yritetään saada soittamaan maksulliseen numeroon. En todellakaan nykypäivänä soittele noin vain takaisin numeroihin joista mulle on soitettu! Sitäpaitsi, ei ne työnantajatkaan aina ole soittaneet takaisin, saati vastaa puhelimeen, että sama ongelma se on myös siellä päässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??

Voisi nyt kuitenkin odottaa nuoremmaltakin sukupolvelta sitä, että jos on töitä hakenut, pitää olla valmis vastaamaan vieraista numeroista tuleviin soittoihin. Jos siis töihin haluaa päästä.

ihan tarpeeksi usein olen jo vastannut intian murteella puhuviin microsoftin tukipalveluihin. enää en vastaa tuntemattomiin numeroihin

Laita numerosi salatuksi niin ei tule yhtään puhelua muualta kuin kenelle numerosi olet antanut. Minä tein vuosia sitten näin ja ei soittele huijarit eikä kauppiaat.

Vierailija
164/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo tullut ajatelleeksi, että osa hakijoista voi olla koulussa tai jopa töissä? Koulussa pidetään puhelimet pois, eikä puheluihin voi vastata muutenkaan kesken tunnin. Töissäkään ei niin vaan vastata puhelimeen. 

Vierailija
165/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä julkisella valituksella varmaan tämän kauppiaan joulumyynti raketoi. 

Olen melkolailla hämmästynyt tästä peliliikkeestä, kun on toisaalta valitettu, etteivät kuluttajat kuluta. 

Mä luulen, että vauvapalstan lukutaidottomilla ammattivalittajilla ei ole kyseisen kaupan joulumyyntiin mitään osaa.

Mitään boikotin aihettahan tuossa ei varsinaisesti ole, mikäli ei omassa päässään kyhää outoja ajatuskuvioita.

Eikös tämä kauppias julkaissut narinansa Linkedin-alustalla ja sieltä se poimittiin Hesariin ja päätyi tänne. Kuka haluaa tuollaista valittajaa ruokkia? En minä ainakaan.

Vierailija
166/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää että kyseessä on lappalainen nainen ja kuvan perusteella todella ärsyttävä:

https://www.kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/2021/vuoden-in…

Tiesitkö, että vaikka sinä et ole päässyt äitisi helmoja pidemmälle, niin meitä muita on aika paljon, jotka työskentelemme satojen kilometrien päästä kotoa.

Ja kumpi se nyt on sitten, lappalainen vai pk-seutulainen, kun on työskennellyt molemmissa? Varmaan liian vaikeaa vastata.

Siis oliko tässä joku saamelainenkin? En huomannut sitä.

Vierailija
167/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana oletetaan, että jokainen on luurin ääressä tavoitettavissa 24h. Luulen, että ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vahdata luuria tai ainakin toivottavasti on.

Minusta ei olisi iso asia heittää viestiä, että voiko tavoitella vaikka keskiviikkona klo9. Huomattavasti mukavampaa valmistautua asiaan kuin se että vastaat vaikkapa auton ratissa tai kaupassa tmv.

Nykyään ei ole kenellekään vaikeaa olla tavoitettavissa nopeasti. Kukaan ei oleta että olet tavoitettavissa kello 4 aamuyöllä, älä liioittele. Nykyään kaikilla on matkapuhelin, ja kaikki näkevät soittajan numerot jos ei ole salainen. Fonectalla voi myös tarkistaa numeron haltijan ilmaiseksi tai pientä maksua vastaan jos on paljon tarkistuksia kuussa. Ei ole tekosyytä olla soittamatta takaisin eikä kukaan oikeasti töitä hakeva voi olla täysin bunkkerissa tavoittamattomissa vuorokausia. Pidä puhelin äänettömällä jos olet kirjastossa tai lääkärissä ja soita takaisin heti kun voit. Ei ole rakettitiedettä.

Jostain syystä kaikki tuntemattomani pitkäaikaistyöttömät yrittävät aina kaikin keinoin saada yksinkertaisetkin asiat kuulostamaan mahdottomilta ja maalaamaan kuvaa kuinka koko järjestelmä ja yhteiskunta on rikki, kaikki muut toimivat väärin ja vain he itse tietävät miten asioiden pitäisi olla.

Juurikin näin. Itse en palkkaisi ikinä ihmistä joka ei pysty/halua puhelimeen vastata tai siinä puhua. Tässä haettiin vieläpä asiakaspalvelijaa. Eipä ole kummoinen asiakaspalvelija jos ei pysty puhelimessa puhumaan. Liikkeeseenkin voi joku soittaa ja pitäisi uskaltaa puhelimeen puhua. Sekinhän voi olla huijari. Pelottavaa!

Yleisesti en ymmärrä tätä ihmisten huijaripelkoa puhelimessa. Jos ei halua jatkaa puhelua niin katkaisee sen. Ei tarvitse edes välttämättä sanoa mitään, katkaisee vain puhelun. Voi tätä uusavuttomuutta.

Vierailija
168/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näköjään vähän ylitulkitsin oman kokemukseni pohjalta. Minun kokemus on se, että haastattelusta "sopiminen" tarkoittaa usein sitä, että työnantaja vastaa lähettämääni hakemusviestiin, että TEAMS ryhmähaastattelu on sitten silloin ja silloin. Joskus on ollut tilanne, että mulla ei ole ollut mahdollisuutta käyttää TEAMSia, tai on ollut vaikka tärkeä lääkärikäynti johon olen jonottanut kuukausia, tai juuri silloin en ole voinut järjestää rauhallista ympäristöä tms. Silloin on käynyt mielessä, että jaksanko nyt alkaa selittelemään ja avautumaan asioistani. 

Mutta joo, yleensä haastattelusta sopiminen ei tosiaan tarkoittane yksipuolista ilmoitusta haastattelun ajankohdasta. Aika usein tuntuu oletus kuitenkin olevan se, että kaikki uusimmat laitteet ja sovellukset on ihan kaikilla käytössä ja että mitään velvollisuuksia ja aikataulurajoituksia ei kenelläkään työttömäl

Joo, varmaan olen tosi hankala ja vaikea, kun suostun tekemään töitä kuukausikaupalla täysiä tunteja palkatta, enkä halua joutua huijatuksi soittamaan maksulliseen numeroon. 

Vierailija
169/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku hakee työpaikkaa, niin kai hän tietää työnantajan yhteystiedot. Tässä tapauksessa kyseisen kaupan yhteystiedot.

Eivät kyllä välttämättä soita siitä numerosta, mikä on hakemuksessa.

Se on selvää, mutta soittamalla liikkeeseen voi yrittää saada tietoa kehen voi otta ayhteyttä, kun on tullut puhelu, johon ei voinut vastata.

Vierailija
170/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikesta riippumatta, niin jos työpaikkaan on 800 hakijaa, niin voi jokainen omassa päässään miettiä, miten todennäköistä sen saaminen on, mikäli juuri hänestä haastattelun sopiminen puhelimella on väärin :D

Mutta tuohan tosiaan käy ihan hyvänä esikarsintana. Jos et  vastaa tai soita takaisin, et ole kisassa mukana. Kyllä tuosta joukosta varmasti löytyy vähintään kymmeniä ja todennäköisesti satoja ihmisiä, joille puhelun puhuminen ei ole ongelma.

Jos taas tilanne olisi niin, että töpaikkoja on auki se 800 ja hakijoita vain yksi, olisi hyvä tilanne vaatia työnantajaa ottamaan yhteyttä sillä juuri minulle sopivalla tavalla ja juuri minulle sopivaan aikaan.

Vierailija
171/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä testi. Jos työntekijä ei vastaa omaa työtään koskevaan puheluun tuskin vastaa töissäkään. Kertoo ihmisen luonteesta paljon. Nykyään niin paljon sosiaalisesti rajoittuneita

Vierailija
172/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää että kyseessä on lappalainen nainen ja kuvan perusteella todella ärsyttävä:

https://www.kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/2021/vuoden-in…

Tiesitkö, että vaikka sinä et ole päässyt äitisi helmoja pidemmälle, niin meitä muita on aika paljon, jotka työskentelemme satojen kilometrien päästä kotoa.

Ja kumpi se nyt on sitten, lappalainen vai pk-seutulainen, kun on työskennellyt molemmissa? Varmaan liian vaikeaa vastata.

Siis oliko tässä joku saamelainenkin? En huomannut sitä.

Kuvan perusteella ei kumpikaan saamelaiselta tai lappalaiselta näytä, mutta ainoa tuntemani Lappalainen on kyllä hyvin vaalea. 

Vierailija
173/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana oletetaan, että jokainen on luurin ääressä tavoitettavissa 24h. Luulen, että ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vahdata luuria tai ainakin toivottavasti on.

Minusta ei olisi iso asia heittää viestiä, että voiko tavoitella vaikka keskiviikkona klo9. Huomattavasti mukavampaa valmistautua asiaan kuin se että vastaat vaikkapa auton ratissa tai kaupassa tmv.

Ja sitten kun luuria pitää auki 24/7 ja myös vastaa soittoihin, niin sitten valitetaan siitäkin. Luultavasti tämäkin työnantaja vastustaa sitä, että työntekijöillä on oma luuri päällä työpäivän aikana.

Vierailija
174/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin hakenut työtä, todellakin vastaisin tai ainakin jälkikäteen tarkistamisen, oliko soittaja potentiaalinen työnantaja. Mutta kukin tavallaan...

Elät siis kännykkä kourassa 24/7. 

Nuorillahan se kännykkä on kädessä 24/7, katsokaapa vain. Siitä luopuminen koulussa oppituntien ajaksi on monille ylivoimaista, jopa niin että yritetään lääkärintodistuksilla saada poikkeuslupa.

Kun se kännykkä joka tapauksessa on kourassa 24/7, miksi puheluun vastaaminen on niin vaikeaa? Aivan turhaa panikointia pelätä, että pelkällä vastaamisella joutuisi vaikkapa jonkin huijauksen kohteeksi. Epämieluisat puhelut katkeavat sillä punaisella painikkeella.

Vierailija
175/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka pystyisikin puhelimessa puhumaan, niin siihen ei välttämättä ihan joka sekunti pysty syystä tai toisesta vastaamaan.

Työtön voi olla vessassa, suihkussa, kirjaston lukusalissa, bussissa, uimassa, autolla ajamassa, työkokeilussa, harjoittelussa, kuntouttavassa työtoiminnassa, haastattelussa jne.

Mulle tulee aika ajoin myös todella paljon huijauspuheluita ja aggressiivisia myyntipuheluita ja osa puheluista on näitä, joissa yritetään saada soittamaan maksulliseen numeroon. En todellakaan nykypäivänä soittele noin vain takaisin numeroihin joista mulle on soitettu! Sitäpaitsi, ei ne työnantajatkaan aina ole soittaneet takaisin, saati vastaa puhelimeen, että sama ongelma se on myös siellä päässä. 

Olet selkeästi jollain tapaa sosiaalisesti rajoittunut selittelijä. En ihmettele että yhteiskunra joutuu elättämään.

Vierailija
176/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole kenellekään vaikeaa olla tavoitettavissa nopeasti. Kukaan ei oleta että olet tavoitettavissa kello 4 aamuyöllä, älä liioittele. Nykyään kaikilla on matkapuhelin, ja kaikki näkevät soittajan numerot jos ei ole salainen. Fonectalla voi myös tarkistaa numeron haltijan ilmaiseksi tai pientä maksua vastaan jos on paljon tarkistuksia kuussa. Ei ole tekosyytä olla soittamatta takaisin eikä kukaan oikeasti töitä hakeva voi olla täysin bunkkerissa

Tekstiviestit ovat edelleen käyttökelpoisia viestejä. Omista virkapuheluistani voi lähettää asiakkaalle ilmoituksen etukäteen tekstiviestinä. Tietävät sitten olla vastaamassa siihen aikaan, tai ehdottaa eri aikaa. 

Vierailija
177/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne haettiin myyjää 0-10h/viikossa sopparilla. 

Vierailija
178/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää nyt sille puhelimelle uusi nimi, kun siihen ei ole tarkoituskaan puhua.  

Vierailija
179/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin hakenut työtä, todellakin vastaisin tai ainakin jälkikäteen tarkistamisen, oliko soittaja potentiaalinen työnantaja. Mutta kukin tavallaan...

Elät siis kännykkä kourassa 24/7. 

Nuorillahan se kännykkä on kädessä 24/7, katsokaapa vain. Siitä luopuminen koulussa oppituntien ajaksi on monille ylivoimaista, jopa niin että yritetään lääkärintodistuksilla saada poikkeuslupa.

Kun se kännykkä joka tapauksessa on kourassa 24/7, miksi puheluun vastaaminen on niin vaikeaa? Aivan turhaa panikointia pelätä, että pelkällä vastaamisella joutuisi vaikkapa jonkin huijauksen kohteeksi. Epämieluisat puhelu

Siksi, että nuorikin voi olla oppitunnilla, harrastuksessa hevosen selässä tai pelin tiimellyksessä, työpaikassa tekemässä jotain sellaista, että ei voi vastata ... eli ei jokaisella nuorella ole kännykkä kädessä joka hetki ja vaikka olisi, ei voi vastata.

Vierailija
180/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikesta riippumatta, niin jos työpaikkaan on 800 hakijaa, niin voi jokainen omassa päässään miettiä, miten todennäköistä sen saaminen on, mikäli juuri hänestä haastattelun sopiminen puhelimella on väärin :D

Mutta tuohan tosiaan käy ihan hyvänä esikarsintana. Jos et  vastaa tai soita takaisin, et ole kisassa mukana. Kyllä tuosta joukosta varmasti löytyy vähintään kymmeniä ja todennäköisesti satoja ihmisiä, joille puhelun puhuminen ei ole ongelma.

Jos taas tilanne olisi niin, että töpaikkoja on auki se 800 ja hakijoita vain yksi, olisi hyvä tilanne vaatia työnantajaa ottamaan yhteyttä sillä juuri minulle sopivalla tavalla ja juuri minulle sopivaan aikaan.

Tässä on yksi suurimmista syistä miksi näistä länkyttäjistä ja puhelimen välttelijöistä tuskin kukaan tulee koskaan työllistymään, ei ymmärretä sitä että maailma ei pyöri oman navan ympärillä, ei ole enää mahdollistä pysyä koko ajan omalla mukavuusalueella ja että kilpailu on todella raakaa tänä päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän