Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon kateudesta/katkeruudesta?

Vierailija
09.10.2025 |

Otsikossa ongelmallinen kysymys. Haluaisin saada yhden asian, mitä en kuitenkaan tule ikinä saamaan. Kyse ei valitettavasti ole mistään rahalla ostettavasta asiasta tms. minkä voisi edes teoriassa omalla työnteolla saada. Osaan olla onnellinen niiden puolesta joilla sellainen on, enkä toivo heille mitään pahaa, mutta silti musta tuntuu pahalta. Eli olen jollain tavalla kateellinen ja katkeruuttakin tunnistan olevan mukana.

Toki myös suru on mukana, mutta sitä olen surrut jo ihan tarpeeksi paljon (ja todennut ettei siinä ikinä tule valmiiksi). Tämä toivomani asia ei sinänsä ole mitenkään erikoinen, itselleni sitä ei vaan ole siunaantunut, ja se tekee siitä jotenkin erityisen hankalaa, varsinkin kun sitä ei voi korvata millään.

Miten olette päässeet kateudesta tai katkeruudesta tai molemmista eroon?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan hakenut tätä vastausta, mutta ainakin omalla kohdallani täysin tekemätön paikka joten yritän jotenkin elää katkeruuden ja epäoikeudenmukaisuuden kanssa. Välillä on parempia kausia, välillä pahempia.

Itse en tunne kateutta.

Vierailija
2/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut koko ikäni ja edelleenkin lievästi katkera kaikille, jotka ovat edes kohtuullisen näköisiä.  Koska minä olen niin ruma.  Olen ollut sitä aina eikä se tietenkään miksikään muutu.

Olen ikäni vältellyt valokuvissa olemista ja aina vihannut sitä, kun joku keksii ottaa valokuvia, minä näytän niissä vielä pahemmalta kuin luonnossa.

Mikäpä tälle mahtaa.  Olen keskittynyt tekemään kodistani niin kauniin kuin mahdollista.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen en ole ollut muuta kun rahasta. Katkera ehkä törkyrikoksista, sabotoinneista ja vääryyksistä  kohteiksi joutunut itse ja läheisetkin. Moni niistä perustuu valheisiin, joita ei vielä tänäpäivänäkäön moni mukana oleva tomppeli tiedä valheeksi. 

Vierailija
4/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä

asia

on kyseessä?

Vierailija
6/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuus tappaa kateuden.

Vierailija
7/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti kolmessa vuodessa. Keskityin muuhun, hankin tutkinnon ja töitä. 

Vierailija
8/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtaudu ensin haitallisista vasemmistolaisista ajatuksista,koska sieltä nämä kumpuaa.

Vierailija
9/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat saavuttee k.o. asian? Kannattaa ottaa vähän etäisyyttä, laittaa heidän sometilit pois seurannasta ja keskittyä tekemään muita kivoja, uusia juttuja. Ajattele se niin että annat lomaa aivoillesi siitä.

Vierailija
10/10 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ihmisiin/suhteisiin liittyvä asia. Ja kyllä, tunnen ihmisiä, joilla se haluamani asia on. Onneksi somessa en ole!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä