Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

K-kauppias väittää lukeneensa ja katsoneensa 800 hakemusta muiden töidensä ohella

Vierailija
09.10.2025 |

Aika helppoa se kauppiaan työ kun on tommoiseen aikaa. 

Kommentit (318)

Vierailija
301/318 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??

Jos on hakenut työpaikkaa luulisi että osaa odottaa puhelua. Jonkin aikaa voi sitten niihin tuntemattomiinkin vastata ja jos siellä jokin myyjä soittelee iskee vain luurin kiinni.

No voihan sitä olla vaikka kakalla kun se työnantaja soittaa. Luulisi nyt työnantajallaikin olevan sen verran älliä päässä, että jättää soittopyynnön jos ei heti tavoita.

Vierailija
302/318 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hakenut työpaikkaa luulisi että osaa odottaa puhelua. Jonkin aikaa voi sitten niihin tuntemattomiinkin vastata ja jos siellä jokin myyjä soittelee iskee vain luurin kiinni.

No voihan sitä olla vaikka kakalla kun se työnantaja soittaa. Luulisi nyt työnantajallaikin olevan sen verran älliä päässä, että jättää soittopyynnön jos ei heti tavoita.

Olen eri kirjoittaja kuin tuo yllä kommentoinut, mutta minäkin olen ketjun alkupuolella kirjoittanut vähän vastaavan viestin. Silloin oli kyse siitä, että periaatteesta ei vastaa tuntemattomiin numeroihin eikä siitä, että on estynyt vastaamaan.

Joku tuollainen suurten massojen perusduuni voi kyllä joo mennä ohi sillä, että just nyt ei pysty vastaamaan, mutta sellaista elämä on. Silti mä töitä hakiessani pyrkisin mahdollisuuksien mukaan vastaamaan aina, kun puhelin soi, ja ainakin selvittämään jälkikäteen, kuka soitti, ja tarvittaessa soittamaan takaisin. Jos siis haluaisin sen työn. Eihän se varsinaisesti juuri mitään ota jos ei annakaan.

Mä olen nyt kolmatta vuotta työpaikassa, jonka sain, kun mulle täysin vieras ihminen soitti täysin yllättäen kolmannen henkilön suosituksesta ja vastasin puhelimeeni. Ihan siis tavallisessa, kunnallisessa oman alan työpaikassa, joka sopii mulle kuin nenä päähän. Siinä puheluissa vähän jutusteltiin niitä näitä ja sovittiin tapaaminen. Ihan mukava puhelu ja erittäin mukava lopputulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/318 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, ei se ole sitä, että niitä luetaan alusta loppuun ja jokaiseen käytetään 10 minsaa. Vaan niitä kyllä pystyy silmäilemään. Ja arvaapa mitä, se on tuon kauppiaan duuni! He varaavat siihen aikaa, kun he suunnittelevat aikatauluja. 

Linkkarissa kyseinen kauppias omin sanoin kertoi käyttäneensä per hakemus aikaa 6 sekunttia sen katsomiseen. Eli katsoin vaan iän.

Vierailija
304/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on nykyisin niin käsittämättömän saamattomia. Työpaikan saamisessa erotut 800:sta hakijasta pelkästään sillä että uskallat puhua puhelimessa vieraan ihmisen kanssa. :DD

Miksi täällä jankataan tuosta uskaltamisesta? Kuten edellä todettu, voi olla monia selittäviä syitä siihen, et ei vastaa. Hyvä esimerkki se, ettei tilanne ole sopiva uhumiseen. Esim. luento ym. Tai on saanut paikan jo jostain, jolloin puhelu edustaa vain yhtä tuntemaronta soittoa monien muiden joukossa. Typerää vääntää jotain typerää tilanteesta, josta ei mitään tietoa. 

Typerää työnantajalta haukkua nuoria työnhakijoita.

Vierailija
305/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on huutava työvoimapula.

Vierailija
306/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 eur myyjäksi pitää tehdä videohakemus?

Vierailija
307/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 hakemusta joista muutama valittiin haastatteluun niin siinä jäi ainakin 780 ihmistä roikkumaan ja odottamaan vastausta hakemukseen kun eihän yrittäjät enää suostu laittamaan edes sitä kiitos mielenkiinnosta mutta valitamme ei kohdistunut sinuun viestä. Ja kuinka tyhmiä on suomalaiset yrittäjät kun tuosta on puhuttu ainakin viimeiset kolme vuotta että tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin ei vastata mutta siltikään  suomalaiset yrittäjät ei tajua laittaa sitä viestiä etukäteen vaan ottaa sen luurin käteen ja alkaa soittamaan jonka jälkeen vinkuu että miksi hänelle ei vastata. Ihan varmasti jokaine yrittäjä tietää kui ka paljon nykypäivänä tulee kaiken maailman huijauspuheluita ja puheluita kaiken maailman paskaun kaupoaajilta niin ei niihin tuntemattomiin numeroihin voi yksikertaisesti vastata ilman että ilmottaa siittä puhelusta etukäteen. Kaiken lisäksi nämä yrittäjät itse soittelee salaisita numeroista ettei vaan kukaan ala

Ei niihin epämääräihin puheluihin oikeasti kannata vastata, kun tehtailevat tilaussopimukset äänitetyistä puheluista, vaikka sanoisit nimesi ja että joo, en tilaa.

Vierailija
308/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tuntuu tarttuvan pelkästään tuohon ei vastata puhelimeen, vaikka kyseinen yrittäjä toteaa monia muitakin merkkejä olevan, ettei töitä tosissaan haeta. Ei soiteta takaisinpäin, ei tullakaan työhaastatteluun, hakemukset ovat selkeästi pakotettuna tehtyjä höpöhöpö hakemuksia jne. Ja sitten vielä toteaa että tästä huolimatta löysi asialliset työntekijät tälläkin rekryllä, kun aikaa ja vaivaa näki.

Kaikki kunnioitus minulta tällekin yrittäjälle. Ei ole helppoa tässä maassa ja kuraa saat niskaan teet mitä vain (esimerkiksi yrität työllistää työttömiä!).

Tää.

Niin. Täytyy olla kyllä aika lahjakas, että 800 hakemuksen joukosta valitsee haastateltavaksi just ne, jotka ei vastaa eikä tule sovittuun haastatteluun. Kun sieltä joukosta kuitenkin myös löytyi ne "hyvätkin" työ

Taikka sitten tuo antaa totuudenmukaisen ja karun kuvan työtä hakevista kun 800 hakemuksen joukosta on valittu parhaista parhaat ja nuokaan eivät vastaa tai tule sovittuun haastatteluun eivätkä viitsi edes perua sovittua tapaamista.

Vierailija
309/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tuntuu tarttuvan pelkästään tuohon ei vastata puhelimeen, vaikka kyseinen yrittäjä toteaa monia muitakin merkkejä olevan, ettei töitä tosissaan haeta. Ei soiteta takaisinpäin, ei tullakaan työhaastatteluun, hakemukset ovat selkeästi pakotettuna tehtyjä höpöhöpö hakemuksia jne. Ja sitten vielä toteaa että tästä huolimatta löysi asialliset työntekijät tälläkin rekryllä, kun aikaa ja vaivaa näki.

Kaikki kunnioitus minulta tällekin yrittäjälle. Ei ole helppoa tässä maassa ja kuraa saat niskaan teet mitä vain (esimerkiksi yrität työllistää työttömiä!).

Tää.

Niin. Täytyy olla kyllä aika lahjakas, että 800 hakemuksen joukosta valitsee haastateltavaksi just ne, jotka ei vastaa eikä tule sovittuun haastatteluun. Kun sieltä

"Taikka sitten tuo antaa totuudenmukaisen ja karun kuvan työtä hakevista kun 800 hakemuksen joukosta on valittu parhaista parhaat ja nuokaan eivät vastaa tai tule sovittuun haastatteluun eivätkä viitsi edes perua sovittua tapaamista."

Tätähän näillä jutuilla pyritään tekemään, luomaan mielikuva työttömästä vain laiskana ihmisenä. Ja kun tämä mielikuva juurrutetaan ihmisten mieliin, on ihan ok romuttaa tukia. 

Kaikki mun tuntemat haluavat töihin. 

Vierailija
310/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös olemassa mahdollisuus, että ne lupaavimmiksi mielletyt tapaukset on näitä jotka ovat kysyttyjä työmarkkinoilla. Nuoria nättejä ja sosiaalisia. Ja huolella tekoälyllä viimeistellyin hakemuksin + vidohakemuksin.

He pääsevät haastatteluihin eivätkä pidä mitään kiirettä valita työnantajaa. 

Tulee tunne, että roskiin on mennyt paljon sellaisiakin hakemuksia joiden tekijät olisivat olleet ihan hyviä työntekijöitä. Ja ainakin vastanneet puhelimeen. Mutta valinta ei nyt tällä kertaa ole osunut heihin... 

Vierailija
311/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse joskus tein meidän firmalle rekryä ja kävin hakemuksia läpi, niin kyllä niistä pystyi ensivilkaisulla hylkäämään puolet ihan lukematta. Lopuista sitten katsottiin parhaimmat, jotka pyydettiin haastatteluun.

Hylätyt olivat tyyliin: hei olen 50v syrjäytynyt ja alkoholisoitunut ja mielenteyssairas työnhakuvelvoitteinen mies älkää vaan palkatko minua anteeksi että vaivaan tällä hakemuksella. Oli joku kirjoittanut jopa väriliiduilla hakemuksen.

Vierailija
312/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??

Jos olisin hakenut työtä, todellakin vastaisin tai ainakin jälkikäteen tarkistamisen, oliko soittaja potentiaalinen työnantaja. Mutta kukin tavallaan...

Vastaatko jos olet vessassa tai suihkussa? Entä jos olet hammaslääkärissä? Oletko sinä niitä jotka puhuvat autossa puhelimessa ajaessaan kaupungilla?

Entäs sitten kun soitat takaisin ja kauppias ei vastaa? Hänelläkö ei ole velvollisuutta vastata puheluihin joita työnhakijat soittavat?

Miksei kauppias soita ja jos ei vastata, niin laittaa viestin? Tai laittaa jo suoraan viestin, että sovitaan soittoaika?

Vierailija
313/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on varmaan mennyt hylkyyn jotain sellaisia jotka on tehneet hakemuksen jollain vanhalla word tiedostolla eikä ole edes linkkaria käytössä. 

Ei väliä, vaikka olisi pitkä kokemus alalta tms. Kun ei sellaisia hakemuksia lueta. 

Vierailija
314/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on varmaan mennyt hylkyyn jotain sellaisia jotka on tehneet hakemuksen jollain vanhalla word tiedostolla eikä ole edes linkkaria käytössä. 

Ei väliä, vaikka olisi pitkä kokemus alalta tms. Kun ei sellaisia hakemuksia lueta. 

Linkkaria ei saa kantaa mukanaan nykyään. Toista se oli 80 luvulla kun lähes joka pojalla oli linkkari taskussa

Vierailija
315/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse joskus tein meidän firmalle rekryä ja kävin hakemuksia läpi, niin kyllä niistä pystyi ensivilkaisulla hylkäämään puolet ihan lukematta. Lopuista sitten katsottiin parhaimmat, jotka pyydettiin haastatteluun.

Hylätyt olivat tyyliin: hei olen 50v syrjäytynyt ja alkoholisoitunut ja mielenteyssairas työnhakuvelvoitteinen mies älkää vaan palkatko minua anteeksi että vaivaan tällä hakemuksella. Oli joku kirjoittanut jopa väriliiduilla hakemuksen.

Mutta olisiko kelvannut tyyliin: hei olen 50v työttömäksi jäänyt maisteri. Vähän ylipainoinen mutta tykkään käydä koiran kanssa kävelyllä ja kansalaisopiston pilateksessä. Tulen mielelläni töihin kun pitäisi asuntolaina saada maksettua ja lasten harrastukset kustannettua.

Vai olisiko pitänyt olla: hei olen 20v fitness-kisoihin treenaava some-vaikuttaja. Sporttinen ja ulospäinsuuntautunut. Ohjaan iltaisin myös ryhmäliikuntaa paikallisessa kansainvälisessä kuntokeskusketjussa.

Vierailija
316/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatko jos olet vessassa tai suihkussa? Entä jos olet hammaslääkärissä? Oletko sinä niitä jotka puhuvat autossa puhelimessa ajaessaan kaupungilla?

Lue noita aiempia viestejä, niin kai se sulle lopulta selviää. Jos ei, niin turhaan sitä on tähän uudestaan kirjoitella.

Vierailija
317/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue noita aiempia viestejä, niin kai se sulle lopulta selviää. Jos ei, niin turhaan sitä on tähän uudestaan kirjoitella.

Eli olet työnantajan edustaja joka ei löydä orjapalkalla olevaa työntekijää ja syytät siitä työttömiä jotka eivät vastaa puhelimeen.

Vierailija
318/318 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet työnantajan edustaja joka ei löydä orjapalkalla olevaa työntekijää ja syytät siitä työttömiä jotka eivät vastaa puhelimeen.

Kiva kun todistit mun pointin. Mutta eipä tässä tosiaan kannata sen kummemmin vaivautua kirjoittelemaan, jos vastausviesti on aina kyselyjä ja outoja johtopäätöksiä.