K-kauppias väittää lukeneensa ja katsoneensa 800 hakemusta muiden töidensä ohella
Aika helppoa se kauppiaan työ kun on tommoiseen aikaa.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on hakenut työpaikkaa luulisi että osaa odottaa puhelua. Jonkin aikaa voi sitten niihin tuntemattomiinkin vastata ja jos siellä jokin myyjä soittelee iskee vain luurin kiinni.
No voihan sitä olla vaikka kakalla kun se työnantaja soittaa. Luulisi nyt työnantajallaikin olevan sen verran älliä päässä, että jättää soittopyynnön jos ei heti tavoita.
Olen eri kirjoittaja kuin tuo yllä kommentoinut, mutta minäkin olen ketjun alkupuolella kirjoittanut vähän vastaavan viestin. Silloin oli kyse siitä, että periaatteesta ei vastaa tuntemattomiin numeroihin eikä siitä, että on estynyt vastaamaan.
Joku tuollainen suurten massojen perusduuni voi kyllä joo mennä ohi sillä, että just nyt ei pysty vastaamaan, mutta sellaista elämä on. Silti mä töitä hakiessani pyrkisin mahdollisuuksien mukaan vastaamaan aina, kun puhelin soi, ja ainakin selvittämään jälkikäteen, kuka soitti, ja tarvittaessa soittamaan takaisin. Jos siis haluaisin sen työn. Eihän se varsinaisesti juuri mitään ota jos ei annakaan.
Mä olen nyt kolmatta vuotta työpaikassa, jonka sain, kun mulle täysin vieras ihminen soitti täysin yllättäen kolmannen henkilön suosituksesta ja vastasin puhelimeeni. Ihan siis tavallisessa, kunnallisessa oman alan työpaikassa, joka sopii mulle kuin nenä päähän. Siinä puheluissa vähän jutusteltiin niitä näitä ja sovittiin tapaaminen. Ihan mukava puhelu ja erittäin mukava lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, ei se ole sitä, että niitä luetaan alusta loppuun ja jokaiseen käytetään 10 minsaa. Vaan niitä kyllä pystyy silmäilemään. Ja arvaapa mitä, se on tuon kauppiaan duuni! He varaavat siihen aikaa, kun he suunnittelevat aikatauluja.
Linkkarissa kyseinen kauppias omin sanoin kertoi käyttäneensä per hakemus aikaa 6 sekunttia sen katsomiseen. Eli katsoin vaan iän.
No voihan sitä olla vaikka kakalla kun se työnantaja soittaa. Luulisi nyt työnantajallaikin olevan sen verran älliä päässä, että jättää soittopyynnön jos ei heti tavoita.