K-kauppias väittää lukeneensa ja katsoneensa 800 hakemusta muiden töidensä ohella
Aika helppoa se kauppiaan työ kun on tommoiseen aikaa.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??
Jos olisin hakenut työtä, todellakin vastaisin tai ainakin jälkikäteen tarkistamisen, oliko soittaja potentiaalinen työnantaja. Mutta kukin tavallaan...
Elät siis kännykkä kourassa 24/7.
Kauppias on firmansa johtaja ja hänelle kuuluvatkin juuri tuollaiset hommat.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??
No jos haet töitä niin eikö se ole a. järkevää ja b. lähes velvoite ottaa puhelut vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä työskentelen suomalaisessa pörssiyhtiössä keskiportaan pomona, rekrytointeja tulee tehtyä muutaman kerran vuodessa.
Hakemuksia tulee paljon ja niiden laatu, sekä hakijoiden laatu on todellakin kirjava.
Sen verran kunnioitusta minulla kuitenkin kaikkia hakijoita kohtaan on, etten alkaisi valtakunnan mediassa kaikelle kansalle omalla nimelläni paasaamaan kuinka "valtaosa hakemuksista on paskaa mutta minä piinkovana ammattilaisena seulon sieltä timantit tähän erittäin vaativaan lattianlakaisijan hommaan..."
M43
Kertoo kyllä kaiken olennaisen suomalaisista pörssiyhtiöistä ja niiden keskiportaista. Ei tarvitse ihmetellä, miksi miellä maailmanvalloittajattajia on niin vähän, jos jo pomoportaassa lukutaito on tuota luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen omille nuorille opettanut, ettei puhelimessa suullisesti tehdä minkäänlaisia sopimuksia. Huijareita ja hyväksikäyttäjiä on maailma väärällään.
Asialliset työpaikat löytyi kesäksi. Niistä on osattu lähettää sähköpostia ja kertoa jatkoyhteydenpidosta.
Kyllä tämänkin kauppiaan tulisi ymmärtää, että työsuhdeasiat ovat nuorille uusia eikä niitä hoideta pikaistuksissa jossain huonossa mutkassa. Itatöitähän tässä oli tyrkyllä ja niitä on haastavaa aikatauluttaa muutenkin.
Toisekseen nuorten elämässä tapahtuu syksyisin suuriakin käännekohtia ja ei kai kukaan niin tyhmä ole, että olettaa heidän siksi soittelevan hakemustensa perään.
Itse urheiluvälineiden suurkuluttajana ja keski-ikäisenä arvostaisin palvelua muiltakin kuin nuorilta myyjiltä.
Onhan se tietenkin kamalaa, jos joutuu ihan pikaistuksissa ja huono
Kuten jo totesin, että hyväksikäyttäjiä on maailma väärällään eikä tämäkään valitustarina kerro totuutta siitä, mitä puhelimessa olisi lopulta pitänyt sopia. Parempi olla mustaa valkoisella.
On tietysti mahdollista, jos 90% hakemuksista on tekstillä.
Moi,
haen Röitä.
-jaakko
Ihan varmasti noitakin on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meinasi mennä uusi työ sivusuun, kun luulin puhelinmyyjien soittelevan. Hain assaripaikkaa, mutta en oikeasti odottanut pääseväni edes haastatteluun, kun niihin hakee aina satoja ihmisiä. En sitten vastannut tuntemattomasta numerosta tulleisiin puheluihin, kunnes sieltä tuli tekstiviesti, että kiinnostaako työ vielä. Sain sen paikan sit parinsadan hakijan joukosta.
Et jos hakee jotain työpaikkaa, kannattaa vastata puheluihin tai edes soittaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku hakee työpaikkaa, niin kai hän tietää työnantajan yhteystiedot. Tässä tapauksessa kyseisen kaupan yhteystiedot.
Kuten jo totesin, että hyväksikäyttäjiä on maailma väärällään eikä tämäkään valitustarina kerro totuutta siitä, mitä puhelimessa olisi lopulta pitänyt sopia. Parempi olla mustaa valkoisella.
:D:D:D
Onkstää joku esimerkki pulushakista?
Näyttää ainakin vahvasti siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 800 hakemusta, niin olisi kai erikoisempaa, jos mukana ei olisi paria epämääräisesti kiireessä kyhättyä. Jännä oletus, että kaikki hakiat pystyisivät lähtökohtaisesti osallistumaan TEAMs haastatteluun. Kaikilla ei ole läppäriä, tai älyluuria, tai TEAMSia. Kun luuri vanhenee, se ei enää välttämättä tue TEAMsia. Vanhempi väki ei ole välttämättä koskaan edes käyttänyt TEAMSia! Ei monet keski-ikäiset ja eläkeikää lähestyvät osaa tällaisia käyttää, eikä tehdä mitään videoesittelyjä ja jos tekevät, niin se vaan heikentää mahiksia, koska siitä tulee nolo.
On paljon ihmisiä, jotka on ihan yksin, eikä ketään joka neuvoisi ja auttaisi tällaisissa jutuissa.
Ja siinä puhelussa olisi helppo samalla sopia siitä, miten haastattelu järjestetään. Mistähän tämän TEAMS-oletuksen keksit? Jos TEAMS-haastattelu on sovittu, niin ei kai nyt liene vää
Joo, näköjään vähän ylitulkitsin oman kokemukseni pohjalta. Minun kokemus on se, että haastattelusta "sopiminen" tarkoittaa usein sitä, että työnantaja vastaa lähettämääni hakemusviestiin, että TEAMS ryhmähaastattelu on sitten silloin ja silloin. Joskus on ollut tilanne, että mulla ei ole ollut mahdollisuutta käyttää TEAMSia, tai on ollut vaikka tärkeä lääkärikäynti johon olen jonottanut kuukausia, tai juuri silloin en ole voinut järjestää rauhallista ympäristöä tms. Silloin on käynyt mielessä, että jaksanko nyt alkaa selittelemään ja avautumaan asioistani.
Mutta joo, yleensä haastattelusta sopiminen ei tosiaan tarkoittane yksipuolista ilmoitusta haastattelun ajankohdasta. Aika usein tuntuu oletus kuitenkin olevan se, että kaikki uusimmat laitteet ja sovellukset on ihan kaikilla käytössä ja että mitään velvollisuuksia ja aikataulurajoituksia ei kenelläkään työttömällä voi tai varsinkaan saisi olla.
Syitä miksi ei vastaa puhelimeen, voi olla moniakin. Esim. Työtön voi olla vessassa, suihkussa, liikenteessä, hankalassa julkisessa paikassa/tilassa esim. kirjaston lukusalissa, uimahallissa, museossa, tai voi olla vaikkapa toisessa tapaamisessa, työkokeilussa jne. Itse en uskalla soittaa kenellekään takaisin, kun joskus on tullut näitä maksullinen numero-huijauksia, joissa yritetään saada soittamaan numeroon, joka on maksullinen!
Viime kesänä työkkärin virkailija hermostui, kun en ollut vastannut puhelimeen virka-aikana, toistuvista yrityksistä huolimatta, enkä ollut soittanut takaisin. Jouduin muistuttamaan, että olin ollut yhteisesti sovitussa työ"kokeilussa" 8h päivässä ja siellä piti pitää puhelin äänettömänä erillisessä kaapissa. Samaan aikaan minua piinasi useampikin puhelinmyyjä ja puhelinhuijari, joten olin kaikenlisäksi erehdyksessä laittanut virkailijan numeron estoon! Onneksi asia selvisi nopeasti, koska hän tajusi lähettää minulle viestin.
Tuli tuosta iltavuoroista kieltäytyvästä mieleen, että olisi MUUN MUASSA työajat jätetty ilmoituksessa kertomatta?
Tämä usein viittaa siihen, että aika monta muutakina KIVAA YLLÄRIÄ, on jätetty ilmoituksessa kertomatta?
Tämän takia niitä hakemuksia voi tulla hirveät määrät ja osaavan ammattilaisen tulisi tämä ymmärtää.
Toki tämä saattoi olla täysin väärä johtopäätös ja voi olla, että syy olikin vain hakijoiden tasossa, jotka eivät ymmärrä, että myymälät ovat auki iltaisin ja viikonloppuisin, eli sitä kuuluisaa super mega riman laskua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku hakee työpaikkaa, niin kai hän tietää työnantajan yhteystiedot. Tässä tapauksessa kyseisen kaupan yhteystiedot.
Eivät kyllä välttämättä soita siitä numerosta, mikä on hakemuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen omille nuorille opettanut, ettei puhelimessa suullisesti tehdä minkäänlaisia sopimuksia. Huijareita ja hyväksikäyttäjiä on maailma väärällään
Tämä! Samoin olen opettanut omat nuoreni. Mun nuori sai haastattelun jälkeen työtarjouksen whats appissa kesätyöhön. Siinä ei mainittu tarjottua tuntimäärää ei tuntipalkkaa ei mitään, eikä niitä oltu kerrottu haastattelussakaan. Nuori sai lypsää näitä tietoja useassa viestissä ja lopulta sai tiedon, että nollasopparia olisi tarjolla. Aluksi vastattiin tyyliin " kyllä sillä toimeen tulee" yms aivan hölmöä. Työnantajia on kanssa joka lähtöön.
Cv kouluttajat on joka kerta sanoneet. Että sitä katsotaan noin 3 sekuntia.
Ei niitä kaikkia lueta. Nopea silmäily ja pois tai jatkoon. Rekry itse tietää mitä hakee. Joten aikaa se vie ekalla kierroksella puolesta tunnista 3 tuntiin.
Tokalla kiekalla hakemukset jotka on jo silmäilyvaiheessa jääneet muistiin tai pysäyttäneet lukemaan. On yleensä vikalla rundilla mukana.
Pakkohaku 4 työpaikkaan laittaa ihmiset hakemaan töitä joita eivät halua tehdä. Itse etsin aina ensin ne mitä haluan tehdä ja haen niihin heti. Jos en 4 löydä. Laitan joko avoimena tai klikkaan henkilöstövuokrafimoista.
Turha hakea sinne mitä ei halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen omille nuorille opettanut, ettei puhelimessa suullisesti tehdä minkäänlaisia sopimuksia. Huijareita ja hyväksikäyttäjiä on maailma väärällään.
Asialliset työpaikat löytyi kesäksi. Niistä on osattu lähettää sähköpostia ja kertoa jatkoyhteydenpidosta.
Kyllä tämänkin kauppiaan tulisi ymmärtää, että työsuhdeasiat ovat nuorille uusia eikä niitä hoideta pikaistuksissa jossain huonossa mutkassa. Itatöitähän tässä oli tyrkyllä ja niitä on haastavaa aikatauluttaa muutenkin.
Toisekseen nuorten elämässä tapahtuu syksyisin suuriakin käännekohtia ja ei kai kukaan niin tyhmä ole, että olettaa heidän siksi soittelevan hakemustensa perään.
Itse urheiluvälineiden suurkuluttajana ja keski-ikäisenä arvostaisin palvelua muiltakin kuin nuorilta myyjiltä.
Sähköpostitseko sitten huijauksia ei tule? :D
Jos esimerkiksi kyseessä opiskelija, joka hakee lisäduunia niin esimerkiksi oppitunneilla/luennoilla ei saa kännykkä olla päällä. Lisäksi on voinut tulla paljon muiltakin työnantajilta yhteydenottoja tai sitten on jo lisätyö ja etsii useampaa lisätyötä, mutta niiden yhteensovittaminen on hankalaa tai voi olla, että on jo saanut muualta töitä.
Pikkusen kuitenkin veikkaan, että ei ole sattumaa kenelle kauppias on soittanut vaan kyseessä ovat työttömät, joiden on käsketty hakea lisätyötä ja kauppias on piruuttain soittanut työttömille eikä oikeasti motivoituneille hakijoille. Ehkä kauppias saa työttömän työllistämisestä jotain lisärahaa ja työttömän virkailija bonuksen tai sitten kauppias saa vain jotain sairasta mielihyvää soittaessaan nimenomaan työttömille.
Näin jokatapauksessa ne aidosti motivoituneet ja aidosti töihin hakeneet jäävät syrjään ja palkkaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos haet töitä niin eikö se ole a. järkevää ja b. lähes velvoite ottaa puhelut vastaan?
Miksi niissä ilmoituksessa poikkeuksetta pyydetään sähköpostiosoitetta, jos sitä ei osata sitten käyttää?
En minäkään (50 v) vastaa vieraisiin soittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kauppias olisikaan sopimuksia tehnyt puhelimitse vaan kutsunut haastatteluun. Haastatteluun kutsuminen ei ole sopimus ja se tehdään edelleen pääasiassa puhelimitse. Kyllä se niin on että jos haluat nuortesi pärjäävän työelämässä niin sinun pitää opettaa heidät vastaamaan puhelimeen. Miten kukaan työnantaja haluaa edes työntekijää joka on niin rajoittunut ettei pysty edes puhelimessa puhumaan. Omille nuorilleni olen sanonut että kun he hakevat kesätyöpaikkaa niin puhelimessa pitää olla äänet aina kun mahdollista ja siihen pitää vastata. Ihan vain sinulle tiedoksi että sähköpostissa huijataan paljon enemmän ja taitavammin kuin puhelimessa. Sähköpostista et koskaan tiedä mihin se päätyy vastaanottavan tahon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa niin ärsyttävältä tyypiltä, etten ainakaan koskaan hae tuohon paikkaan töihin. Miksi pitää tolla tavalla haukkua ja arvostella?
Inhoan tuota ihmistä vaikken tunne. Jos haluat oikeasti töitä panosta hakemukseen, mutta puhuu vain nuorista, eli aikuinen ihminen panostaa omaa aikaa pari tuntia hakemukseen ja ei kuulu mitään, niin minkä ihmeen takia enää tekisi hienoja hakemuksia ? Terveisin aikuinen ihminen. En minäkään jaksa enää hieroa vaatimusten tasoisia hakemuksia, kun hyvällä tuurilla sadasta kahteen tulee "kiitos mutta ei kiitos"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan saa :D Ja vaikka saisikin käsiinsä firman jonkun puhelinnumeron, niin työnantaja voi soittaa ihan toisesta numerosta.
Sähköpostitseko sitten huijauksia ei tule? :D