Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon melko paljon tölkki olutta ja panttien palautus ujostuttaa

Vierailija
19.05.2022 |

Miksi tölkki kassien kanssa pitää esim markettiin kulkea parempien ihmisten seassa?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitten niitten ostaminen ujostuta? Jos noin ujostuttaa, kasaa ne jätesäkkiin ja työnnä roskiin tai tyhjennä ne säkistä metallijätteeseen.

Vierailija
2/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne jonnekin näkösälle, kyllä ne joku poimii ja palauttaa 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen laite jolla saa ne rytättyä pieneksi ja vie sitten metallikeräykseen. Niin minä teen ainakin kun en jaksa kauppaan niitä aina kiikuttaa.

Vierailija
4/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Mutta minusta siinä ei ole mitään hävettävää. Itse vein äskettäin puolen vuoden limsapullot kauppaan, eikä edes se hävettänyt.

Vierailija
5/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en palauta tölkkejä ja pulloja vaan paiskaan ne jonnekkin levikkeelle tai pysäkille

Vierailija
7/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joka kerta eri merkkiä. Sitten kun palautat näyttää siltä, että olisit kerännyt niitä.

Vierailija
8/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku selventävä kyltti haalarin selkämykseen; "Pullonkerääjä".

Vierailija
9/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kiinnittää siihen mitään huomiota.

Vierailija
10/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet pullonkerääjän onnelliseksi kun hylkäät tyhjät tölkit ojaan.

Vierailija
11/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuollainen

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/eh-tolkin-puristin

Onko tämä joku Speden keksintö?

"Eh, tölkin puristin, nimittäin."

Vierailija
12/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä juttu, että minuakin hävettää. Meillä kertyy valtavat määrät palautettavaa. Mies juo olutta, itse välillä lonkeroa, on viinipulloja, vichypulloja vaikka kuinka, cocispulloja ja tölkkejä, ja vaikka sun mitä. Vaikka kaikki ei alkoholijuomia olekaan. Jotkut ihmiset tuijottavat, kun menee pullovuorensa kanssa, enkä tiedä miksi. Kerääväthän toiset pulloja ja tölkkejäkin. Kerran yksi mies naljaili, kun palautin, että oho ompas ollut juhlat. Jotenkin sitä alkoholin juomistakin kytätään. Joskus raskaana ollessani ostin laatikon olutta (en juo itse koskaan olutta, kun en siitä pidä), niin eikös siitäkin kassajonossa jotkut jo huomautelleet.

Vierailija
13/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä joillakin vaikeeta

Vierailija
14/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi talon lähellä virtaa pieni joki niin heitän sinne.

Vierailija
15/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain hyvä että kierrättää tölkkejä!

Vierailija
16/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi joihinkin kauppoihin on tullut niitä automaatteja joihin voi kaataa vaikka monta kassillista tölkkejä ja pulloja kerralla.

Vierailija
17/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ujostele, työnnä tölkit suoleesi ihan rauhassa.

Vierailija
18/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään molokkia, sinne kipataan suoraan eikä muut näe mitä tölkkiä ja pulloa menee. Tosin se ei oo syy käyttää vaan helppous palauttaa latomatta automaattiin yksitellen.

Vierailija
19/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sellainen laite jolla saa ne rytättyä pieneksi ja vie sitten metallikeräykseen. Niin minä teen ainakin kun en jaksa kauppaan niitä aina kiikuttaa.

Miksi tätä on alapeukutettu? Kierrätyksestähän siinä panttipalautuksessakin on kyse. Mulle ainakin on ihan sama minne toisten ihmisten tölkit menee ja ottaako ne panttirahat niistä vai ei, kunhan ne menee kierrätykseen joka tapauksessa.

- ohis

Vierailija
20/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä juttu, että minuakin hävettää. Meillä kertyy valtavat määrät palautettavaa. Mies juo olutta, itse välillä lonkeroa, on viinipulloja, vichypulloja vaikka kuinka, cocispulloja ja tölkkejä, ja vaikka sun mitä. Vaikka kaikki ei alkoholijuomia olekaan. Jotkut ihmiset tuijottavat, kun menee pullovuorensa kanssa, enkä tiedä miksi. Kerääväthän toiset pulloja ja tölkkejäkin. Kerran yksi mies naljaili, kun palautin, että oho ompas ollut juhlat. Jotenkin sitä alkoholin juomistakin kytätään. Joskus raskaana ollessani ostin laatikon olutta (en juo itse koskaan olutta, kun en siitä pidä), niin eikös siitäkin kassajonossa jotkut jo huomautelleet.

Kukaan ei kyttää sitä alkoholin juomista (vaikka alkkiksia varmaan olette) vaan sitä, että kun palautatte niitä pulloja säkkitolkulla yhdellä kertaa ja tukitte sen automaatin niin pitkäksi aikaa. Kävisitte palauttamassa useammin pienempiä määriä. Aina samalla kun ostatte pakkauksen niin viette edellisen pois.