Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko opettaneet lapsille sijoittamista?

Vierailija
24.09.2024 |

Mitenköhän lapseni saisi kiinnostumaan taloustaidoista? Häntä ei raha-asiat kiinnosta pätkääkään. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sijoitti tänään jalkapallon ylämummoon.

Vierailija
2/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut että aina kannattaa säästää. Olen myös lahjoittanut sen mitä saa verottomasti 4999, ja antanut vapaat kädet sen käyttöön. Sijoittamisessa olen vähän huono neuvomaan, mutta ollaan kyllä puhuttu rahastoista, hoitokuluista, pörssiosakkeista, osingoista ja kiinteistösijoittamisesta. Varsinaiset sijoituspäätökset tai sijoittamatta jättämiset, tekee jokainen itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita karkilla. Maksa säästetyille karkeille karkkikorkoa.

Vierailija
4/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkikää nakin sijoitusta.

Vierailija
5/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta sossu on opettanut hänelle sijoitusta.

Vierailija
6/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että pitää ka rk i lla h ouk ut ella lap si pörssipel ii n p elaa maan up pori kasta tai rutik öyh ää. Ketkä maks avat pör ssipeli n voi ttajien voi tot? No pör ssipelin häviäjät tie tenkin. Pelaa malla pör ssipeliä voit me nettää kaiken. Todenn ä köisesti et s aa mit ään. Pien ellä tod ennäk öisyydellä jä ät plu ssalle - ka ma lan st ressa amisen ja sää täm isen jälkeen.

Vierailija
7/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 16v Olisi ihan kiva ettei ottaisi heti 18v täytettyään tappiin asti lainaa. Ei olla ikinä maksettu edes mitään viikkorahaa, on aina saanut ostaa kaiken mitä tarvitsee. Hänellä ei kuitenkaan ole ikinä ollut mitään kovin kalliita hankintoja. Raha ei yksinkertaisesti kiinnosta häntä ollenkaan.

AP

Vierailija
8/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että pitää ka rk i lla h ouk ut ella lap si pörssipel ii n p elaa maan up pori kasta tai rutik öyh ää. Ketkä maks avat pör ssipeli n voi ttajien voi tot? No pör ssipelin häviäjät tie tenkin. Pelaa malla pör ssipeliä voit me nettää kaiken. Todenn ä köisesti et s aa mit ään. Pien ellä tod ennäk öisyydellä jä ät plu ssalle - ka ma lan st ressa amisen ja sää täm isen jälkeen.

Sanotaanko näin että pörssipelillä jokaisesta tulee upporikas jos vain odottaa tarpeeksi kauan. Saattaa jopa käydä niin että kuolla kupsahtaa odottaessa ja lapsi perii kohtalaisen suuren omaisuuden.

AP

Vierailija
9/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut lapsilleni, että hakevat itselleen elääkseen maan, jossa on tuntuvat lapsivähennykset, perheverotus ja kannustetaan ostamaan rahallansa kaverilta

Vierailija
10/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kokousten pitoa, tyttäreni oppi jo kolmevuotiaana puheenjohtajaksi.

t. S. Marin 

Vierailija
11/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on nyt 16v Olisi ihan kiva ettei ottaisi heti 18v täytettyään tappiin asti lainaa. Ei olla ikinä maksettu edes mitään viikkorahaa, on aina saanut ostaa kaiken mitä tarvitsee. Hänellä ei kuitenkaan ole ikinä ollut mitään kovin kalliita hankintoja. Raha ei yksinkertaisesti kiinnosta häntä ollenkaan.

AP

Nyt on sitten viimeinen aika antaa rahaa, jolla itse ostaa jotain. Jos ei rahat riitä, niin sitten joutuu säästämään. Miten lapsi tai nuori oppisi säästämään ja sijoittamaan, jos saa aina pyytämällä?

T. Markan viikkorahalla aloittanut euromiljonääri.

Vierailija
12/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja kokousten pitoa, tyttäreni oppi jo kolmevuotiaana puheenjohtajaksi.

t. S. Marin 

Olen myös opettanut heti vauvasta miten töissä ollaan.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000005958247.html

Vierailija
13/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ja molemmilla teineillä noin 15K€ salkut jo rippi yms synttärirahoista.

Vierailija
14/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mutta sossu on opettanut hänelle sijoitusta.

:D :D :D :D :D :D :D :D

Vierailija
15/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen ei nimenomaan yleensä ole upporikasta ja rutiköyhää vaan kärsivällisyyslaji jossa pitkässä juoksussa jää vastoin väittämääsi hyvin todennäköisesti voitolle. Eikä siinä kamalaa stressaamista ole, itselläni menee vaivaiset 50e kuussa rahastoon ja sinne jo sijoitetun hinnan päälle on tullut jo 300 e voittoa. Tää on tietysti nappipeliä joillekin teille mutta ihan tyytyväinen saa olla.

Vierailija
16/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoitin lapseni koulukotiin

Vierailija
17/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enkä mitään muutakaan. Opetelkoon itse että saan itse kunniaa.

Vierailija
18/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani sijoitti tänään jalkapallon ylämummoon.

se on paras sijoitus

Vierailija
19/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin pojalleni että sijoita kullisi mielummin pilluun kuin pyllyyn.

Vierailija
20/21 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei noin dille selkeästikään osaa edes kirjoittaa.

Mutta korjataan suurin virhe. pörssi ja sijoittaminen ei ole mitään peliä eikä varsinkaan 0-summapeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi