Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Puolet peruskouluista loppuu 15 vuoden sisällä.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
Puolet opettajista irtisanotaan eli se opettaja vaimo jää työttömäksi.
No, opettajillahan on laaja-alaista osaamista, eli varmasti työllistyvät helposti mihin tahansa samalla opettajan 6000€ kuukauspalkalla, heh
Todellakin voivat työllistyä moneen muuhunkin paikkaan, mutta 6000e ei saa kouluissa. Muualla ehkä.
Meillä oli yksi paikka kaupassa auki, hakijoita 183. Osa-aikatyö.
Mene muualle jooko valittamaan työttömistä ja eläkeläisistä ja heidän mökeistään.
"En tiedä onko kumpikaan noista. Kouluttautuu ja käy jatkuvasti finanssialan koulutuksilla, työmatkoilla ympäri Suomea kerran kuussa. Tuollainen aivan outoa itselleni. Mutta se josta tykkää ja arvostaa, ei millään tavalla liity työhöni, vaan ainoastaan sisin. Ja näin lähes aina naisilla."
Et tiedä siis tyttöystäväsi koulutusta? Eikö hän kiinnosta sua ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tapahtunut muutakin. Miehet muuttuvat pojista miehiksi 25 - 30 v. Hartiat levenevät, ja vaikka pituutta ei tulekaan lisää miehet alkavat näyttää jotenkin isommilta, vahvemmilta.
ps. Itse ottaisin mielummin matemaatikon kuin lentäjän.
Ap:stä saat molemmat :)
Ap on pieni ruipelo mt-ongelmainen valehtelija, joka ei ole päässyt opiskelemaan, vaikka ikää jo neljäkymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia. Minulle ja monelle ystävälleni matemaatikko olisi kyllä ollut ammattina paljon kiinnostavampi kun lentäjä. Toinen on erittäin älyllinen akateeminen ala ja toinen on ns. ilmojen bussikuski.
Ehkä aloittajan naismaku oli enemmän sellainen sairaanhoitaja / kampaaja tasoa?
Tässä nyt taas koitetaan yleistää, että kaikki naiset haluaa rikkaan statusmiehen. Ties kuinka moni nainen on väittänyt vastaan, mutta silti tuota jankataan uudestaan ja uudestaan.
Itsekin pidän matemaatikkoa kiinnostavampana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siivooja nyt ei ole oikein seksikäs ammatti miehellä :D
Ei ehkä kellään
Ei mielikuvissa, mutta olen kyllä nähnyt useita seksikkäitä siivoja tyttöjä/naisia.
Olen korkeatasoinen mies ja minulle on väliä vain naisen kauneudella. Aivan sama vaikka on hesenkassa tai siivoja jos tissit ja peppu on iso niin sytyn. Korkeakoulutetuista ja isopalkkaisista naisista en välitä.
Vierailija kirjoitti:
"En tiedä onko kumpikaan noista. Kouluttautuu ja käy jatkuvasti finanssialan koulutuksilla, työmatkoilla ympäri Suomea kerran kuussa. Tuollainen aivan outoa itselleni. Mutta se josta tykkää ja arvostaa, ei millään tavalla liity työhöni, vaan ainoastaan sisin. Ja näin lähes aina naisilla."
Et tiedä siis tyttöystäväsi koulutusta? Eikö hän kiinnosta sua ollenkaan?
Huomaatko kuinka vähän sillä on merkitystä, ei ollenkaan. Tiedän että hän on käynyt mm yliopiston. Meidän kanssakäymisessä on kyllä tullut alusta asti selville se että hän arvostaa miehessä sisintä, työllä ei ole mitään merkitystä, kunhan vain on se työpaikka ja samoin itsekkin...
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeatasoinen mies ja minulle on väliä vain naisen kauneudella. Aivan sama vaikka on hesenkassa tai siivoja jos tissit ja peppu on iso niin sytyn. Korkeakoulutetuista ja isopalkkaisista naisista en välitä.
Etkö syty korkeakoulutetusta ja isopalkkaisesta edes jos on tissit ja iso peppu? Miksi? Kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku matemaatikko on niin vaikeasti ymmärrettävä työ, että suurin osa ei ymmärrä siitä mitään. Eikä siksi kiinnosta ketään. Normi työ saatikka sitten joku hyvätuloinen lentäjä, juristi, toimitusjohtaja, lääkäri, jne. ymmärretään.
Kiva, että naiset ovat kiinnostuneita sinusta, mutta itse jättäisin nuo naiset väliin, joille et kelvannut aiemmin.
Minä tunnen muutamia matemaatikoita ja kaikki ne ovat pariutuneet ihan tavanomaisessa iässä, vieläpä ns. tasokkaiden naisten kanssa. Yksi on vieläpä teoreettisen matematiikan tohtori, edes muut matemaatikot ei ymmärrä sitä.
Ei se ammatti, vaan se mitä muuta tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö syty korkeakoulutetusta ja isopalkkaisesta edes jos on tissit ja iso peppu? Miksi? Kiinnostaa.
Haluan olla dominoiva ja nainen ei saa sanoa mulle vastaan.
Vierailija kirjoitti:
On tapahtunut muutakin. Miehet muuttuvat pojista miehiksi 25 - 30 v. Hartiat levenevät, ja vaikka pituutta ei tulekaan lisää miehet alkavat näyttää jotenkin isommilta, vahvemmilta.
Amen. Jos mies alkaa kiinnostaa naisia enemmän jossain tietyssä iässä, kyse on PÄÄSÄÄNTÖISESTI vain siitä, että se on lopultakin alkanut näyttää mieheltä.
Oma mieheni oli aika babyface ja laiha poika kun tavattiin, mutta koska olen superfiksu, tunnistin potentiaalin ja otin sen. Nyt kun se on päälle 40, vientiä olisi yhtäkkiä vaikka kuinka. Ei se vastenmielinen naisille ennenkään ollut, mutta on hauska huomata miten se kelpaisi yhtäkkiä about kaikille kun parta on alkanut kasvaa kunnolla ja vuosikymmenien treeni yhtäkkiä näkyä (koska oppi vaimonsa opeilla syömään urheilun vaatimalla tavalla.)
Haaveilen aina välillä että perustan Pelastakaa miehet -bootcampin, missä opetan ne treenaamaan, syömään ja elämään muutenkin niin että testotasot on hyvät eikä outokumpua pukkaa. Kun eivät ne näköjään itse voi mitään lukea, senpäiväisiä tissiposkia ja kynäniskoja tuolla liikenteessä näkee.
P.S. En huolisi lentäjää, vuorotyö syö terveyden ja alentaa testotasoja, seuraa seisokkiongelmia ja kortisonpötsiä ja palkkakin on matemaatikolla parempi, ainakin jos ymmärtää mennä johonkin vakuutusyhtiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä miehen ammatin tärkeys on perua entisiltä ajoilta jolloin naisen arvostus tuli miehen ammatin kautta; oli hienompaa olla insinöörin rouva kuin työmiehen muija.
Äitini aikoinaan sai vielä postia: rouva pekka virtanen. Eli nainen määrittyi aviomiehen kautta.
Pelkkänä rouvanakin ja ilman mitään koulutusta ja työn tekoa nainenkin sai arvostusta jos miehellä oli arvostettu koulutus ja ammatti (insinööri, toimitusjohtaja, päällikkö, lääkäri jne.). Joskus naiset puhuivatkin miehistään mainiten ammatin kuten esim. mieheni insinööri Pekka Virtanen.
Joo, kun olet lääkärin rouva, lentäjän rouva jne niin mitään väliä ei ole omalla uralla tai ammatilla. Status saavutettu miehen kautta.
Näin on näreet, vaan mitäpä tuolla väliä jos rouva on tyytyväinen. Tänä päivänä nuoremman polven naiset eivät voi vain joutilaita rouvan päiviä viettää paitsi jos mies ostaa heille sellaisen eläkekevaakuutuksen millä pärjää eläkkeellä yksinkin jos sellainen tilanne tulee eteen sillä leskeneläkkeitä ei enää taida enää saada entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amen. Jos mies alkaa kiinnostaa naisia enemmän jossain tietyssä iässä, kyse on PÄÄSÄÄNTÖISESTI vain siitä, että se on lopultakin alkanut näyttää mieheltä.
Oma mieheni oli aika babyface ja laiha poika kun tavattiin, mutta koska olen superfiksu, tunnistin potentiaalin ja otin sen. Nyt kun se on päälle 40, vientiä olisi yhtäkkiä vaikka kuinka. Ei se vastenmielinen naisille ennenkään ollut, mutta on hauska huomata miten se kelpaisi yhtäkkiä about kaikille kun parta on alkanut kasvaa kunnolla ja vuosikymmenien treeni yhtäkkiä näkyä (koska oppi vaimonsa opeilla syömään urheilun vaatimalla tavalla.)&n
Ja sitten heräsit sipsin muruset rinnoillasi nöhjöttäen sohvalla yksinäisenä yksiössäsi.
Mä tykkään miehistä, joille ammatti on intohimo ja osa identiteettiä. esim. luovalla alalla olevat monesti ovat tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti alkaa puhumaan töistään treffeillä? Ammatin voi kertoa ja työpaikan, mutta se on siinä. Kyllä muut asiat ovat kiinnostavampia.
Kuinka paljon ihminen lukee tai seuraa uutisia. Mitä harrastaa? Fyysinen kunto ja miten pukeutuu? Onko hauskat jutut? Onko antelias? Ei nyt pihi saa olla! (En ole itsekään!)
Naisia kiinnostaa nuo asiat. Olet ap laiminlyönyt ulkonäkösi ja sosiaaliset kuviot?Mutta kun monille naisille se ammatti menee yli noiden muiden asioiden. Jos ammatti ei riitä niin statusmiestä etsivä nainen jättää leikin sikseen vaikka olisi kuin hyväkuntoinen ja tyylikäs mies.
Kuka mies oikeasti haluaa naisen joka etsii ensisijassa statusmiestä? Tätä en ymmärrä.
Voisiko se nainen tykätä siinä statusmiehessä jostain muustakin kuin siitä statuksesta? Ehkä hän ihailee sitä, että mies on seurannut unelmiaan, että hänellä on intohimoja ja suuria tavoitteita, jotka tekevät hänestä mielenkiintoisen ihmisen.Taustalla voi olla esim. itsevarmuus, päättäväisyys ja kyky toteuttaa asioita, jotka todella merkitsevät enemmän kuin se status.
Miksi naisen paino ja ulkonäkö vaikuttavat miehen kiinnostukseen niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa muuta elämää sen ammatin ympärille. Urheilkaa, ruskettakaa itseänne, käykää matkoilla. Sitten se on sama, mitä teette työksenne. Olette muuten kiinnostavia persoonia.
Ei kai muutenkaan kukaan puhu töistään treffeillä?
No kyllä mieluummin ota kumppanin, joka pitää työtä rusketusta tärkeämpänä...
Ei naisen ammatilla ole oikeasti mitään väliä. Jos ei nyt ole kela/sossu- ä m m ä, naistutkija jne. Isot bosat ja iloinen luonne kiinnostavat, ammatit eivät.
Ei ehkä kellään