Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?

Vierailija
28.09.2025 |

Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (645)

Vierailija
541/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeatasoinen mies ja minulle on väliä vain naisen kauneudella. Aivan sama vaikka on hesenkassa tai siivoja jos tissit ja peppu on iso niin sytyn. Korkeakoulutetuista ja isopalkkaisista naisista en välitä.

Juurihan sä sanoit, että välität isopalkkaisistakin, jos "tissit ja peppu on iso".

Vierailija
542/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En tiedä onko kumpikaan noista. Kouluttautuu ja käy jatkuvasti finanssialan koulutuksilla, työmatkoilla ympäri Suomea kerran kuussa. Tuollainen aivan outoa itselleni. Mutta se josta tykkää ja arvostaa, ei millään tavalla liity työhöni, vaan ainoastaan sisin. Ja näin lähes aina naisilla."

Et tiedä siis tyttöystäväsi koulutusta? Eikö hän kiinnosta sua ollenkaan?

Huomaatko kuinka vähän sillä on merkitystä, ei ollenkaan. Tiedän että hän on käynyt mm yliopiston. Meidän kanssakäymisessä on kyllä tullut alusta asti selville se että hän arvostaa miehessä sisintä, työllä ei ole mitään merkitystä, kunhan vain on se työpaikka ja samoin itsekkin...

Niin. Sinulle ei ole väliä, mitä hän on tehnyt 5 vuotta elämästään, ei vaan kiinnosta. Mistä te sitten oikein juttelette, jos ette jaa asioita elämästänne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistelmänä siis: miehet, jotka häpeävä koulutustaan tai ammattiaan, eivät halua siitä puhuttavan. Häpeän syy on henkilökohtainen, yleensä huono palkkaus.  Ehkei ollut älliä tai varaa kouluttautua.

Vierailija
544/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia. Minulle ja monelle ystävälleni matemaatikko olisi kyllä ollut ammattina paljon kiinnostavampi kun lentäjä. Toinen on erittäin älyllinen akateeminen ala ja toinen on ns. ilmojen bussikuski.

Ehkä aloittajan naismaku oli enemmän sellainen sairaanhoitaja / kampaaja tasoa?

Tässä nyt taas koitetaan yleistää, että kaikki naiset haluaa rikkaan statusmiehen. Ties kuinka moni nainen on väittänyt vastaan, mutta silti tuota jankataan uudestaan ja uudestaan.

Itsekin pidän matemaatikkoa kiinnostavampana. 

Näin varmaan. Omissa piireissäni matemaatikon status on kyllä kuitenkin korkeampi, mitä lentäjän. 

Vierailija
545/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En tiedä onko kumpikaan noista. Kouluttautuu ja käy jatkuvasti finanssialan koulutuksilla, työmatkoilla ympäri Suomea kerran kuussa. Tuollainen aivan outoa itselleni. Mutta se josta tykkää ja arvostaa, ei millään tavalla liity työhöni, vaan ainoastaan sisin. Ja näin lähes aina naisilla."

Et tiedä siis tyttöystäväsi koulutusta? Eikö hän kiinnosta sua ollenkaan?

Huomaatko kuinka vähän sillä on merkitystä, ei ollenkaan. Tiedän että hän on käynyt mm yliopiston. Meidän kanssakäymisessä on kyllä tullut alusta asti selville se että hän arvostaa miehessä sisintä, työllä ei ole mitään merkitystä, kunhan vain on se työpaikka ja samoin itsekkin...

Niin. Sinulle ei ole väliä, mitä hän on tehnyt 5 vuotta elämästään, ei vaan kiinnosta. Mistä te sitten oikein juttelette, j

Voin kuvitella miten tämä on mennyt. Nainen on kertonut joskus elämästään, että meni lukion jälkeen yliopistoon. Ja sen sijaan että tuo kirjoittaja olisi kysynyt mitään jatkokysymystä, hän on vaan seissyt suu auki tai vaihtanut puheenaihetta mieluisempaan.

Vierailija
546/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeatasoinen mies ja minulle on väliä vain naisen kauneudella. Aivan sama vaikka on hesenkassa tai siivoja jos tissit ja peppu on iso niin sytyn. Korkeakoulutetuista ja isopalkkaisista naisista en välitä.

Kyllä suurin osa "korkeatasoisista miehistä" valitsee lastensa äidin muilla kriteereillä, sillä saahan lapset puolet äidin geeneistä...

Vierailija
547/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjällä on sentään nousuja ja laskuja, matemaatikolla vain laskuja. Onhan lentäjä selkeästi monipuolisempi ammatti.

Vierailija
548/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisen ammatilla ole oikeasti mitään väliä. Jos ei nyt ole kela/sossu- ä m m ä, naistutkija jne. Isot bosat ja iloinen luonne kiinnostavat, ammatit eivät.

Aika moni isobosainenkin nainen ottaisi mieluummin sen fiksun miehen joka on kiinnostunut hänen urasta ja arvomaailmasta niiden bosien sijaan.

Vierailija
549/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä kuulosta erityisen korkeatasoiselta...

Vierailija
550/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kuulosta ei :D

Mutta ehkä hän on vielä teini, ainakin kirjoituksesta päätellen. Tasonsa on siis iskän auto.

Vierailija
551/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tapahtunut muutakin. Miehet muuttuvat pojista miehiksi 25 - 30 v. Hartiat levenevät, ja vaikka pituutta ei tulekaan lisää miehet alkavat näyttää jotenkin isommilta, vahvemmilta.

ps. Itse ottaisin mielummin matemaatikon kuin lentäjän.

Amen. Jos mies alkaa kiinnostaa naisia enemmän jossain tietyssä iässä, kyse on PÄÄSÄÄNTÖISESTI vain siitä, että se on lopultakin alkanut näyttää mieheltä. 

Oma mieheni oli aika babyface ja laiha poika kun tavattiin, mutta koska olen superfiksu, tunnistin potentiaalin ja otin sen. Nyt kun se on päälle 40, vientiä olisi yhtäkkiä vaikka kuinka. Ei se vastenmielinen naisille ennenkään ollut, mutta on hauska huomata miten se kelpaisi yhtäkkiä about kaikille kun parta on alkanut kasvaa kunnolla ja vuosikymmenien treeni yhtäkkiä näkyä (koska oppi vaimonsa opeilla syömään urheilun vaatimalla tavalla.)&n

Ei varmasti matemaatikko tienaa keskimäärin 12000 € /kk!! Jopa 20k €. En millään usko. 

Vierailija
552/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa lentäjän vaimo. 

Vierailija
553/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun varmaan poikkeuksiin, mutta minulle toisen ammatilla ei ole mitään väliä. Arvostan ihmisessä ihan toisia asioita.

Niin, kyllähän sitä voi ihmisellä olla paljon rahaa ja muuta varallisuutta ilman hienoa ammattiakin. Lähtökohtaisesti kukaan järkevä nainen ei kuitenkaan lastensa isäksi valitsisi tyhjätaskuista taivaanrannanmaalaria, jonka joutuisi vielä itse elättämään. 

Vierailija
554/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ehkä luulee, että ammatti kertoo ihmisestä paljonkin. Itse en luule, eikä asialla ole minulle merkitystä. Voin hyvin kuvitella, että jotkut naiset fantasioi mielessään miehelle kaikkia hyviä ominaisuuksia ammatin mukaan.

Vierailija
555/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia. Minulle ja monelle ystävälleni matemaatikko olisi kyllä ollut ammattina paljon kiinnostavampi kun lentäjä. Toinen on erittäin älyllinen akateeminen ala ja toinen on ns. ilmojen bussikuski.

Ehkä aloittajan naismaku oli enemmän sellainen sairaanhoitaja / kampaaja tasoa?

Minulle taas lentäjä, jolla myös akateeminen koulutus. Näitä löytyy paljon. Paljon mielenkiintoisempi kuin oletettavasti kuiva matemaatikan osaaja. 

Miksi matematiikan osaaja olisi kuiva? Miksi osaamisprofiiliin on kytketty täysin liittymätön piirre? Onko lentäjä puolestaan epämusikaalinen? Oma mieheni on matikan opettaja lukiossa ja on varmasti hauskin tyyppi mitä tiedän ja todella kaukana kuivasta.

ohis

Vierailija
556/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies on matemaatikon poika? Lähes matemaatikko siis itsekin.

Vierailija
557/645 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa "korkeatasoisista miehistä" valitsee lastensa äidin muilla kriteereillä, sillä saahan lapset puolet äidin geeneistä...

Oikeille statusmiehille tärkeää on älykäs vaimo. 

Vierailija
558/645 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan voi olla oikeasti korkeatasoinen. Ehkä omassa elämän skaalassasi. Kaikki älykkäät, koulutetut ja fiksut miehet laittavat ainakin pitkäaikaiselle kumppanilleen vähän erilaiset kriteerit. Isot tissit ja peppu eivät kuulu niihin. 

Vierailija
559/645 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei :D :D

Vierailija
560/645 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on riittäny ihoa ihan opiskeluajoista asti. 

- sosionomi M42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan