Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (645)
En lukenut yhtään aiempaa vastausta, joten joku on voinut ajatella samoin kuin minä.
Naisena tästä tulee mieleen analogia lihavaan naiseen, joka ei kiinnosta miehiä, mutta sen jälkeen, kun hän on laihtunut ja urheilemalla saanut kroppansa timmiin kuntoon, miesten kiinnostus herää. Kuitenkin sisimmässään hän on ihan sama ihminen timminä kuin oli pulskanakin.
Olen itse ollut naimisissa miehen kanssa, joka naimisiin mentyämme kouluttautui lentäjäksi, mutta ei se minulle merkinnyt mitään "statuksen nousua". Miehen merkitys oli ihan muualla kuin hänen ammatissaan. Tärkeintä on, että on ammatti, on koulutus ja on työ. Se, mikä työ on, ei ole niin olennaista.
Mieheni on sekä liikennelentäjä että diplomi-insinööri. En ole rehellisesti koskaan ajatellut hänen ammattia tai koulutusta minään statusta antavana seikkana. En muutenkaan ole nainen, joka ainoastaan arvostaa miehessä noita asioita. Tärkeämpää on vastuullinen, luotettava ja samoja arvoja (kuin itsekin) omaava puoliso, joka työn lisäksi panostaa myös perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matemaatikko ei kiinnosta minua sen vuoksi, että en ole tippaakaan kiinnostunut matematiikasta vaikka hyvä siinä olekin. Minulle matematiikka on aina näyttäytynyt äärimmäisen kuivana ja tylsänä, eikä se herätä minussa mitään intohimoa tai uteliaisuutta. Kun ajattelen ihmistä, joka on valinnut omistaa elämänsä juuri tälle alalle näen hänen arvomaailman ja intohimon aivan liian kaukana omistani. Arvostan toki matemaatikkoja, mutta henkilökohtaisesti koen, että haluan kumppanin johon voin samaistua enemmän.
Minkälainen arvomaailma matemaatikoilla on?
Olen eri.
Isälläni oli matemaatikon aivot. Oli myös humanisti. Ihan paras yhdistelmä. Oli tutkitusti äärimmäisen älykäs. Tuo kombo on jotain, mitä en voisi vastustaa, jos tällainen vastaan tulisi.
Paha sanoa. Oma aviopuoliso oli Mäkin apulaisvuoropäällikkö kun ryhdyttiin seurustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisille ole luonteella tai käytöstavoilla mitään väliä. Vain status ja raha ratkaisee. Olisimpa tiennyt tämän nuorempana, niin pyörittäisin hammaslääkärinä haaremia. Onneksi rupsahtavat siinä 35-vuotiana ja rikkaat statusmiehet on haave vain joskus nelikymppisinä. Turha niitä on sääliä, jos tekee mieli vaikka pettää.
Yo viesti kuvastaa pettymystä, katkeruutta ja yleistä turhautumista, joka valitettavasti on melko yleistä elämässään epäonnistuneiden miesten keskuudessa. Se on myös täynnä yleistyksiä ja halveksuntaa, jotka estävät rakentavaa keskustelua tai todellisuuden näkemistä moniulotteisena. Sun kannattaisi lukea jotain muutakin kuin naisvihamielisiä blogeja. Saattaisit joskus saada jopa naisen!
No eihän hän halua naista, kun hän haluaa monta naista piipahtamaan hänen sängyssään. Jonottamassa oven takana, koska HAMMASLÄÄKÄRi!! Niin syvällä suossa, vaikea uskoa sieltä kykenevän nousevan enää.
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa. Oma aviopuoliso oli Mäkin apulaisvuoropäällikkö kun ryhdyttiin seurustelemaan.
Mun mies oli vartija. Toki se vartijan uniformu oli kuuuumottava😂
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on sekä liikennelentäjä että diplomi-insinööri. En ole rehellisesti koskaan ajatellut hänen ammattia tai koulutusta minään statusta antavana seikkana. En muutenkaan ole nainen, joka ainoastaan arvostaa miehessä noita asioita. Tärkeämpää on vastuullinen, luotettava ja samoja arvoja (kuin itsekin) omaava puoliso, joka työn lisäksi panostaa myös perheeseen.
Olet onnekas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijan univormu?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo sarkasmia?
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut jo vuosia, miten parisuhdemarkkinat toimivat, ja tulos on aina sama: tavallinen mies jää aina alakynteen. Kaikki tämä johtuu kahdesta asiasta eli tasoteoriasta ja naisten hypergamiasta.
Tasoteorian mukaan ihmiset pariutuvat korkeintaan oman tasoistensa kanssa, mutta tämä pätee vain miehiin. Naiset sen sijaan eivät koskaan tyydy omaan tasoonsa vaan naiset etsivät aina jotain parempaa. Tämä on sitä kuuluisaa hypergamiaa, joka tarkoittaa, että nainen valitsee aina miehen, joka on häntä korkeammalla sosiaalisessa hierarkiassa. Jos mies ei täytä tiettyjä kriteereitä kuten hyvä ulkonäkö, korkea status, paljon rahaa, hyvä koulutustaso niin mies ei ole edes vaihtoehto naisille.
Ja miten tämä näkyy käytännössä? No, avaa mikä tahansa deittisovellus. Naisten mielestä 80 % miehistä on "keskivertoa huonompia", ja vain harvat miehet saavat kaiken huomion. Samaan aikaan tavalliset miehet eli ne, jotka tekisivät kaikkensa naisen e
Samalta oksalta kumppani.
Kunhan molempi osapuoli olisi
pitkäaikaisen elämänkumppanin tarpeessa.
Kuten sanottu aiemmin, että "irtonumerot on jo nähty."
Ilmoittaa hakevansa, toivovansa yhteistä elämää ylä-ja alamäissä,
arkea on kuusi päivää ja yksi pyhäpäivä, sitähän tämä elonkierto on.
Naisille status ja raha merkitsee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, ettet olisi na. statuksesta tietoinen, mutta uskottava se on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu, mutta muhun on aina vedonnut enemmän amis miehet. Eli tässä tapauksessa kiinnostuisin enemmin lentäjästään kuin matemaatikosta, mutta lopulta sillä ammatilla ei ole merkitystä.
Ei lentäjillä mitään korkeakoulututkintoa ole. Joku parin vuoden koulutus.
Lentosimulaattorilla testataan lentäjäksi haluavat ja harvalla
pelittää, kun simulaattorissa tarvitaan kädet, jalat ja pää, koko tyyppi
suoriutumaan älyn vaikeasta testistä, joka on vaikeampaa suorittamista kuin pitsin nyplääminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu, mutta muhun on aina vedonnut enemmän amis miehet. Eli tässä tapauksessa kiinnostuisin enemmin lentäjästään kuin matemaatikosta, mutta lopulta sillä ammatilla ei ole merkitystä.
Ei lentäjillä mitään korkeakoulututkintoa ole. Joku parin vuoden koulutus.
Lentosimulaattorilla testataan lentäjäksi haluavat ja harvalla
pelittää, kun simulaattorissa tarvitaan kädet, jalat ja pää, koko tyyppi
suoriutumaan älyn vaikeasta testistä, joka on vaikeampaa suorittamista kuin pitsin nyplääminen.
Faktat: lentäjistä todella monella korkeakoulututkinto. Muun muassa dippainssejä paljon, lääkäreitäkin ym. Suomen Ilmailuopistoon ainakin on vaikeampi päästä kuin lähes mihinkään yliopistotutkintoon opiskelemaan. Siksi ovat alfoja!
Vierailija kirjoitti:
Naisen status raketoi.
No eikä. Kertoo lähinnä, että on rahan perässä.
Tämä miehen ammatin tärkeys on perua entisiltä ajoilta jolloin naisen arvostus tuli miehen ammatin kautta; oli hienompaa olla insinöörin rouva kuin työmiehen muija.
Tottakai miehen ammatilla väliä! Vain ne sanovat, ettei ole, keillä ei ole mahdollisuuksia sellaista statusmiestä saada.