Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (645)
Onhan se luonnollista, jos pystyy valitsemaan. Kaikilla Av-mammoilla tuskin mahdollista naida statusmiehiä, jolloin joudutaan tyytymään muihin.
Olisi mielenkiintoista tutkia ovatko sosiaaliselta statukseltaan miehen avulla kiipimään pyrkineet naiset tyytyväisempiä puolisoihinsa kuin ne naiset, joilla on sosiaaliselta statukseltaan samantasoinen tai alempi mies puolisona. Taustavaikuttimena se, että kiipimään pyrkineillä naisilla sosiaalinen status on riippuvainen parisuhteen olemassaolosta. Eli siis pastorinnasta tulee sosiaalisessa statushierarkiassa omillaan olevan nainen jos tämä eroaa pappismiehestään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lentäjät tienaa?
Suomessa aloittaessaan noin 5-6 000€/kk. Aika hyvä alkupalkka. Ja keskimäärin 12 000€. Kokeneet kipparit jopa yli 20 000€. Jenkeissä just luin, että kokeneet kapteenit n. 500-600 000€ vuodessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä miehen ammatin tärkeys on perua entisiltä ajoilta jolloin naisen arvostus tuli miehen ammatin kautta; oli hienompaa olla insinöörin rouva kuin työmiehen muija.
Kaipa tänä päiväkin ainakin tietyissä piireissä.
Kyllä se näin taitaa olla, mutta nykyään naistenkin on kuitenkin pääsääntöisesti hankittava itselleen jokin säälillinen ammatti ja eläkettä kerryttävä työ toisin kuin joskus ennen jolloin miehet pääasiassa elättivät vaimonsa ja vaimon vanhuus turvattiin lesken eläkkeellä, jonka varaan ei nuoremman sukupolven naiset eivät voi enää toimeentuloaan leskenä laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Lentävä tarjoilija ja parin vuoden ammattikoulun käynyt joka istuu valvomassa autopilottia ei ehkä ole ihan matemaatikon tai muun tiedemiehen tasoinen ammatti kuitenkaan.
Tää mitä en ymmärrä on toisten ammattien mollaaminen.
Tämäkään kommentoija tuskin koskaan pääsisi lentäjäksi tai lentoemännäksi vaikka kuinka haluaisi. Molemmissa ammateissa vaaditaan paljon muutakin, kuin tarjoilua yläilmoissa tai "istumassa valvomassa autopilottia" :D
Tämä autopilotin valvoja on vastuussa satojen ihmisten hengistä joka lennolla.
Ja mitä vikaa "ammattikoulu" ammateissa on?? Ja tiedät itsekin ihan hyvin, että lentäjäksi ei noin vain päästä. Eikä lentoemännäksikään pääse kuka vaan. Siinä täyttyy osata olla ihmisiksi joten sinä tuskin sopisit siihen ammattiin, kun halveksit ihmisiä ja heidän ammattejaan .
Kaikki ammatit on arvokkaista ja tarpeellisia riippumatta siitä, miten pitkän koulutuksen siihen on joutunut käymään.
Kannattaa naida ylöspäin. Vanhaa viisautta.
Tämä on totta molemmissa sukupuolissa. Miehetkin haluaa naisen, jolla on arvostettu ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se luonnollista, jos pystyy valitsemaan. Kaikilla Av-mammoilla tuskin mahdollista naida statusmiehiä, jolloin joudutaan tyytymään muihin.
Muuten ok, mutta tuo Av-mamman mainitseminen lienee turhaa, koska totuus on se, että kävitpä sitten av:llä tai et, niin siltikin jokainen joutuu tyytymään siihen oman "tason" kumppaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Lentävä tarjoilija ja parin vuoden ammattikoulun käynyt joka istuu valvomassa autopilottia ei ehkä ole ihan matemaatikon tai muun tiedemiehen tasoinen ammatti kuitenkaan.
Tää mitä en ymmärrä on toisten ammattien mollaaminen.
Tämäkään kommentoija tuskin koskaan pääsisi lentäjäksi tai lentoemännäksi vaikka kuinka haluaisi. Molemmissa ammateissa vaaditaan paljon muutakin, kuin tarjoilua yläilmoissa tai "istumassa valvomassa autopilottia" :D
Tämä autopilotin valvoja on vastuussa satojen ihmisten hengistä joka lennolla.
Ja mitä vikaa "ammattikoulu" ammateissa on?? Ja tiedät i
Ja kuten todettu täälläkin monesti, todella moni lentäjä on myös korkeasti koulutettu. Esim. diplomi-insinöörejä tosi paljon.
Kertoo ihmisen huonosta itsetunnosta. Älykäs ja menestynyt ihminen kulkee omia polkujaan välittämättä muista.
Tapasin kerran monen ihmeellisen sattuman kautta miehen, jonka perheellä oli öljy-yhtiö. Olin hotellisiivoojana. Hän ei ollut moksiskaan. Hänellä olikin kaikkea, mitä ihminen voi toivoa tällä maapallolla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lentäjät tienaa?
Kävin huvikseni katsomassa nuo palkat. Matematiikko kokenut noin 5 000e/kk aloittelija vähemmän. Finnairilla lentokapteeni tienaa noin 200 000e vuosi ja aloitteleva lentäjä tienaa noin 5 000e/kk eli eipä ihme, että se lentäjä kiinnostaa enemmän.
Ja vielä kun ajatellaan, että matematiikko kuulostaa kuivalta ja tylsältä , ja lentäjä ihan joltakin muulta, niin kyllä jos valita saisi, niin sen lentäjän suurin osa varmaan valitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo ihmisen huonosta itsetunnosta. Älykäs ja menestynyt ihminen kulkee omia polkujaan välittämättä muista.
Tapasin kerran monen ihmeellisen sattuman kautta miehen, jonka perheellä oli öljy-yhtiö. Olin hotellisiivoojana. Hän ei ollut moksiskaan. Hänellä olikin kaikkea, mitä ihminen voi toivoa tällä maapallolla.
Ei minulle ole vaikuttanut. Olenkin rohkea ja kuljen omia teitä välittämättä muiden mielipiteistä. Muut on muita, minä olen minä. Minulla on oma elämäni elettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta molemmissa sukupuolissa. Miehetkin haluaa naisen, jolla on arvostettu ammatti.
Mutta miehet eivät vaadi naiselta kovaa palkkaa. Esimerkiksi on tutkittu, että sairaanhoitajan ammattia arvostetaan myös akateemisissa piireissä ja onhan yleistä, että esim. DI ja sh pariutuvat. Sh ammatti on ns. kunniallinen ja kertoo miehen arvostamista hyveistä sairaanhoitajaksi hakeutuvista naisista. Jossain oli mainittu, että Suomen rikkaimpiin kuuluvien Herlinin suvun nuoremmilla perijöillä olisi sairaanhoitajavaimot ja niin on muuten Nalle Wahlroosillakin!
Vierailija kirjoitti:
Ei, kannattaa elää omaa elämäänsä. Ja toteuttaa omaa elämäntehtäväänsä rohkeasti.
Meillä jokaisella on oma elämä elettävänä. Vaikka kuinka yrittäisi ja mitä, se ei siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehet eivät vaadi naiselta kovaa palkkaa. Esimerkiksi on tutkittu, että sairaanhoitajan ammattia arvostetaan myös akateemisissa piireissä ja onhan yleistä, että esim. DI ja sh pariutuvat. Sh ammatti on ns. kunniallinen ja kertoo miehen arvostamista hyveistä sairaanhoitajaksi hakeutuvista naisista. Jossain oli mainittu, että Suomen rikkaimpiin kuuluvien Herlinin suvun nuoremmilla perijöillä olisi sairaanhoitajavaimot ja niin on muuten Nalle Wahlroosillakin!
Sairaanhoitajat ovat yleensä hyviä tyyppejä. Kestävät painetta, auttavat muita, huolehtivat omasta ja muiden terveydestä. Sosiaalisia ovat myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kannattaa elää omaa elämäänsä. Ja toteuttaa omaa elämäntehtäväänsä rohkeasti.
Meillä jokaisella on oma elämä elettävänä. Vaikka kuinka yrittäisi ja mitä, se ei siitä muuksi muutu.
Voihan sitä omaa elämää toteuttaa vaikka olisi rikkaissa naimisissakin. Ja paremmin voikin toteuttaa kun on taloudellisia mahdollisuuksia.
Kaipa tänä päiväkin ainakin tietyissä piireissä.